İçeriğe Yönlendir

LPG ile 2yıl-40bininci km'de çıkan sorunlar ve ç&#246zümleri


Onur Demir

Recommended Posts

Onur Demir

Geçen haftalarda karşılaştığım bir sorunu ve bunun çözümünü sizlerle paylaşmak istedim;

Fusionu uzun zamandır kullanmıyodum, yazlıkta anneme emanetti. Geçenlerde aradı, arıza lambası yandı dedi. Araç lpgde zıplıyo ve arıza lambası yakıyodu. Aldım getirdim izmire, gittim bizim servise.

Araç: 2004 model Ford Fusion 1.6lüx

LPG kiti, Montaj tarihi ve Yapılan km; Zavoli, 13.08.2007, 40.000km

Sorunlar;

1-Enjektörün ucundaki memeler 130hp lik araca göreymiş. (zengin karışımdan dolayı arıza lambası yanıyormuş)

2-LPG Filtre bakımları uzun zamandır aksatmıştım

3- 40bin km olduğundan enjektörlerin tamir takımları( yay gibi bişeyler) değişim zamanı gelmiş.

Çözümler;

1-Enjektör memelerinin büyük olma sebebi; Açık filtre kiti olduğundan, hava-yakıt dengesini sağlamak içinmiş (ben diyodum fusion lpg de daha seri diye inanmıyodu kimse bana :) ) Orjinal kapalı kutu filtreye dönünce tabi sıkıntı yarattı ve arıza lambası yaktı, Neyse normalleriyle değiştirildi --Ücretsiz--

2-lpg filtreleri değişti bakımı yapıldı ---60tl--

3-Enjektörlerin içleri değişti manuel ayarı yapıldı ---60tl---

Son olarak; Sıfırdan kalibrasyon yapıldı, ard arda yapılan 3cü ayardan sonra istediğim performansa ve gaz tepkimelerine kavuştum. ---ücretsiz---

Sonuç;

Şuan, Gaz yemesi, rolantisi ve yakıtında hiç bir sorun kalmadı :good1:

Hatta yaptığım son yakıt testinde; LPG litresi=1,67TL Gazı fulledim servise gitmeden önce, Testler vs. ler şehir içi 2 hafta kullanımdan sonra ulaştığım tüketim değeri, TL bazında: 0,145kr

Hazır elim değmişken; Hava filtresi, Motor yağı ve yağ filtresini değiştirdim, Klima gazı dolumu yapıldı ve Far camlarında oluşan kılcal çizikler giderildi.

LPG ile ilgili bütün sorunlarıma çözüm bulan YSF otogaz sistemlerine "zavoli" ,

Diğer bakım ve far temizleme işlemleri içinde Usta Eller Ford Servisine,

Sonsuz teşekkürler...

Not: YSF otogaz sistemleri, Eylül otogazın son olarak ortak olduğu ve tekrardan ayrıldığı bir servistir. Sahibi çok sevdiğim, Uzun yıllar Polaris LPG-Eylül otogazda LPG+elektronik ustası olarak çalışan Ali kardeşimdir (Benim civic'i ve Yasin'in Focusunun montajını bizzat kendi yaptı zamanında).

Bununla ilgili forumumuza ayrıntılı LPG dönüşümü ve servis hizmetleri olacaktır. Ayrıntılı şekilde konuşup foruma gerekli bilgileri en kısa zamanda yazacağım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Büyük enjektör fikri ilginç geldi :good1: , tüketimin, kullanım tarzını hayal ederek düşük olması da çok güzel. Farlar nasıl yeni görünüme kavuştu detay alalım?

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Enjektörlerin ucundaki püskürtme yapan memeler biraz büyükmüş ufaldı işte. Ama cidden iyi gidiyordu :D

Mercekli farlarım siyah zemin olduğu için, Kaputa yakın kısımlarda ufak kılcak çizikler ve matlaşmalar vardı, Zımpara+makineyle cila yapıldı fena olmadı. Daha ilerki zamanlarda meguiars plastix ile yapıcam, Daha iyi olur kanımca. Şimdilik görüntü kirliliği yok hafiften parlıyo işte :D

Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez

Bu büyük enjektör düşüncesini servise ben de danışmıştım.

Performans artışı olabileceği, fakat aracın fazla yakacağı cevabını aldım.

Daha önceki enjektörler ile yakıt tüketimi hangi düzeydeydi?

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

İlk önce 2.4 ler takıldı araba stop etti.

Sonra 2.6 lar takıldı ,araba gitmedi.

3.0 lar takıldı ,araba çok yaktı.

En son 2.8 ler takıldı her şey düzeldi. :)

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Eski enjektör memeleri ile de az yakıyodum, Ama istediğim peformansı da sağlıyordu, bastımmıda gidiyordu :s

Gaz pedalı çok hassastı fazla basma gereği hissetmiyordum dolayısıylada az yakıyordu. Ama bunların açık filtreyle ilgisi var söylemedi demeyin. Çünkü çıkarıp orjinale çevirdiğimde sorun yaşadım. Bende Enjektör memelerini normale çevirttim. Şimdi gitmesi gerektiği kadar gidiyor ve az yakıyor.

Devamlı kendim kullanacak olsam yine eskisi gibi yaptırırdım. Çok güzel oluyodu, Fusiondan beklenmeyen performans :rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Onur Demir

Konunun başında belirttiğim şeylerden sonra yine geçenlerde arıza lambası yandı ve araç hafif zıplamaya başladı, LPG cime gittim. Bana Ateşlemede sorun olduğunu söyledi.

Neyse 1 aylık bir idareten bişeyler yaptıktan sonra. Bugün ustaeller ford servisine gitti arabam, Ben götürmedim :) gelip aldılar sağolsunlar...

Bütün ateşleme ekipmanları değişerek test yapıldı, sırasıyla en son bobine kadar gelindi ve yan sanayi olan bobin orjinali ile değiştirildi. Gaz kelebeği, rolanti valfi ve rolentide düzensizlik yaratabilecek herşey elden geçririldi.

Ajlan Ustamla telefonda konuştum; Benzinde canavar gibi ama LPG de rolentide sarsıyor araç dedi. Ve LPGci yolu gözüktü bana hafta sonu ;) Konu başındada dediğim gibi bu enjektörlerin 40bin km de düzensizleştiğiyle aynı sarsıntıya sahibim galiba. E ben tamir takımlarını yeniletmiştim ama. Yine ayarımı kaçtı acaba enjektörlerin ?

Birde birkaç yerde daha duydum; Aygaz mudavimlerinin bu katkılı çıktıktan sonra, Enjektörlerle ilgili sorun yaşadıklarını. Katkılı yaramıyomu araçlara acaba?

Arabayı çok fazla kullandığım dönemlerde; hiç sorun çıkarmıyodu bana, Civic'i alıp bu aracı az kullanmaya başladığımdan beridir bana trip yapıyor :B)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...