İçeriğe Yönlendir

LPG'de yanan motor ikaz lambası


Ayhan Uzun

Recommended Posts

Ayhan Uzun
(düzenlendi)

öncelikle merhabalar,

Bende aranıza yeni katıldım. 2004 mondeo ghiax bir araç aldım, otomatik, OMVL marka Lpg li (alalı yaklaşık 2 hafta kadar oldu). Lpg yaklaşık 5000 km önce takılmış. Benim aracımda da bir takım problemler var.

İlk bu sorunla başlayayım diye düşündüm. Benim kafama takılan bir şey oldu;

benim araçda da motor ikaz lambası yanıyor. ama bu lambayı gittiğim farklı farklı lpg cilerde, turoto ve tanoto'da kalitesiz yakıt olduğundan yandığını,

hata kodunu silseler bile tekrar yanacağını söylediler ki öylede oldu.

Şimdi forumlarda, sizin araclarda bu ısıgın yanmaması aklımı karıştırdı. bu konuda bana yardımcı olursanız cok sevinirim.

(Aslında o kadar cok şey varki kafamda ama yavaş yavaş halledecez inşallah yardımlarınızla. şu ana kadarda ne gerçek anlamda bir usta nede gerçek anlamda bir lpg ci ile tanışamadım malesef. Son bir haftamıda sanayide, anlamayan adamlarla uğraşarak geçirdim, nerdeyse pişman olmak üzereyim.)

şimdiden cok tesekür ederim.

tarihinde Ayhan Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

kötü yakıtdan dolayı yanar...önce bunu düzeltmek lazım :D farklı yerden yakıt alın

Yorum bağlantısı
Ayhan Uzun

İlginize tesekkür ederim.

Ben opet aygaz euro lpg alıyorum sürekli. çok fazlada bilgim yok ama, sanırım şu an en kaliteli gaz o sanırım.

Diğer model araçlarda (focus I,II v.s.) ustayla (montajla) alakalı demişler bu ışığın yanması ama benim çevremde , en azında şu ana kadar gittiğim ve ayar yapmaktan öteye gidemeyen sevgili ustalar bunu yapabilecek kabiliyette değiller.

Hani,bu problemi yaşamış ve üstesinden gelebilmiş bir arkadaşımız var ise ondan bilgi edinebilirsem çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

iyi bir lpg ustası ile arıza lambası yanmadan kullanan arkadaslar mevcut forumumuzda ancak 2 yıldır biz o gruba dahil olamadık kaç kere ayar yaptılarsa yinede yandı lamba konya ya bizim kitin yeni bir servisi acılmış hafta sonu birde ona ayar yaptıralım bakalım ne olacak

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)

Benim aracım da arabayı aldıktan yaklaşık 1 yıl sonra zengin karışımdan arıza ışığını yakmaya başlamıştı, carbon clear sonrası bi daha yakmadı.

tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ayhan Bey.. Aracınızı merak ediyoruz.. Hatta sabırsızlanıyoruz..

Yorum bağlantısı
Ayhan Uzun
Ayhan Bey.. Aracınızı merak ediyoruz.. Hatta sabırsızlanıyoruz..

affedersiniz tam anlayamadım?

Yorum bağlantısı
Ayhan Uzun

:lol2: özür dilerim. En kısa sürede fotoğrfları ekleyeyim. Pazartesi, Salı eklerim inşallah.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ayhan Uzun

Bu gün o ışığı söndürdüler, ve bir daha yanmayacağını söylediler.

Öğle saatlerinde rölantide ki titremeden dolayı lpgciye gittim. Her zaman stop edecek kadar, rölantide titreyen araba (1 haftadır titreyen araba) gram titremedi.

Sonra biraz ses tonları yükseldi (lpg ci ve benim). Bak arıza ışığıda yanıyo hem dedim. O yanar, sönmez, söndürsek de bir daha yanar dedi.

Cihaza bağlayıp ayarlarına baktı. Herşey normal dedi.

"Işığı söndürdüm bi daha yanmayacak" dedi. Umarım kavga halimizden dolayı sakat birşey yapmamıştır.

Bu sanayiden nefret ediyorum. (İşini ve gelen müşterilerini sevip sayıp en azından onlara insan muamelesi yapan ustalar hariç)

Not: Ayrıca hala fotoğrafları çekemedim.Sadece bir fotoğraf var onuda tek başına eklemek istemiyorum.Malum hava yağışlı, yıkatınca çekecem resimleri.

Yorum bağlantısı
Ayhan Uzun
:nazar: Sabah yine titreme oldu. Sanırım; motor sogukken yapıyor. Soğuk kalibrasyon dedikleri bu olsa gerek. Neyse yine gider biraz tartışır hallederiz. Ama hala motor ikaz lambası yanmadı. Eskiden yanıyo diye kıllanıyordum şimdi yanmadı acaba bişi yaptımı diye kıllanıyorum :) . Bu lpg ci benim psikolojimi bozdu.
Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

Öncelikle hayırlı olsun.Allah kaza bela veremesin. Bu motor ikaz lambasının yanması aslında zararsız ama insanı rahatsız eden birşey. Zengin karışım dedikleri bir nedenden dolayı kaynaklanıyor.Benim araçtada ilk taktırdığım hafta yandı servisine gittim bu yanar önemli değil gibisinden laflar ettiler biraz sert yapınca söndürelim gene yanarsa gelin söndürürüz dediler.Ben zaten benzin uyarı lambası gözümün içine giriyor diye taktırmışım bide motor arıza lambasıylamı dolaşacam ortlıkta bilgisyara bağlayıp tekrar ayar yaptılar ve birdahada yanmadı. Anlaycağınız servis ile alakalı bir durum yanarsa tekrar tekrar gidin ve onları bu hatayı düzeltmeye mecbur bırakın hatta sizin görünce kaçacak delik arasınlar tecrübe ile sabit işe yarıyor. :D;)

Yorum bağlantısı
İdris Arıcı

bende aracımı satın aldıktan sonra yaklaşık 500 km yol geldim ve yolboyunca yanlamamasına rağmen deneme amaçlı biraz aracı zorladım ve ışık yanmaya başladı acaba kendiliğinden sönermi yoksa serviste söndürmem gerekirmi zira önceki aracımda kendiliğinden söndüğü oluyordu...

Yorum bağlantısı
Ayhan Uzun

Foruma ve ford ailesine yeni katılan biri olarak, hem de çok tecrübesiz biri olarak ; "zorladıktan sonra motor ikaz ışığı yandı" ifadenizden dolayı,

sanki lpg'den değilde başka bir şeyden de yanmış olma olasılığı geldi aklıma. Yeriniz de olsam aracı bir cihaza bağlattırıp hata koduna bakmaya çalışırdım.

Ama dediğim gibi çok tecrübesizim. Eminim üstadlar size daha sağlıklı bir fikir vereceklerdir. Nacizane benim düşüncem bu.

Yorum bağlantısı
İdris Arıcı

aslına bakarsanız benzer durumu diğer aracımda da yaşadım. bi süre yüksek devirli kullanıldığında yanmış sonra kendiliğinden sönmüştü. gaz akışı yoğun olduğunda yakıtın yanmada problem yaşandığını(zengi ya da fakir karışım, buji v.b) ve egzostan atılan gazın yoğunluğuna bağlı olarak lambanın yandığını düşünüyorum ama yanılıyor da olabilirim...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

arıza lambasının yanmasını hoş gören servisi ben pek hoş görmüyorum. yanmadan kullananlar varsa demekki yanan araçta bir arıza var.

Yorum bağlantısı
İsmail Afacan

bende 2004 focus1 var.katalizördeki sorundan dolayı katalizörü çıkarıp susturucu taktırdım.sonrasında arıza lambası yanmaya başladı.tüplü olduğu için söndürselerde yanacağını söylüyorlar.dedikleri gibi yanıyorda. arabanızın katalizörünün yerinde olup olmadığına bi bakın isterseniz.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Serkan Kılıç

Herkese merhabalar, aranıza yeni katıldım ve benimde problemim aynı motor arıza ışığı göstergesi....

2001 ghia sahibiyim 3 ay önce aldım arabamı ve 1500km kullandıktan sonra bi arkadaşım aklıma girdi atiker marka lpg kiti taktırdım ama taktırmaz olaydım 5000km yaptım şu ana kadar aracımla ve 500km de önce servise gidip arıza lambasını söndürtmekten sonra lpg ciye gidip ayar yaptırmaktan sıkıntı geldi artık... Hep aynı hatayı veriyor fakir karışım lpg cide hep aynı şeyi söylüyor bende hata gözükmüyor bütün ayarlar normal...

En son gittiğimdede yine kendisinde hata olmadığını söyliye söyliye ayar yaptı ve yanlış anlamadıysam enjektörlerin çapını arttırdı ve bugün yolda arıza ışığım yine yandı üstelik artık arabamın yakıt tüketimide km de 280ykr benzinde kullansam 350ykr yakardım hemde bu lpg cilerle uğraşmak zorunda kalmazdım diye kendi kendimin beynini yiyorum.. Bi yol gösteren olursa çok sevinirim. Saygılar ,iyi akşamlar (aracımın fotoğraflarını en kısa sürede ekliycem)

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Öncelikle hoş geldiniz.

Forum moderatörlerimizden Amaç Keskin ile irtibata geçin, Onun bildiği bir atiker servisi var, birde orada baksınlar aracınıza, Sizde ona göre hareket edersiniz...

Yorum bağlantısı
Serkan Kılıç

teşekkür ederim. Ancak kendisi ile nasıl bağlantı kurabileceğimi de söyleyebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Özcan Şengül
Herkese merhabalar, aranıza yeni katıldım ve benimde problemim aynı motor arıza ışığı göstergesi....

2001 ghia sahibiyim 3 ay önce aldım arabamı ve 1500km kullandıktan sonra bi arkadaşım aklıma girdi atiker marka lpg kiti taktırdım ama taktırmaz olaydım 5000km yaptım şu ana kadar aracımla ve 500km de önce servise gidip arıza lambasını söndürtmekten sonra lpg ciye gidip ayar yaptırmaktan sıkıntı geldi artık... Hep aynı hatayı veriyor fakir karışım lpg cide hep aynı şeyi söylüyor bende hata gözükmüyor bütün ayarlar normal...

En son gittiğimdede yine kendisinde hata olmadığını söyliye söyliye ayar yaptı ve yanlış anlamadıysam enjektörlerin çapını arttırdı ve bugün yolda arıza ışığım yine yandı üstelik artık arabamın yakıt tüketimide km de 280ykr benzinde kullansam 350ykr yakardım hemde bu lpg cilerle uğraşmak zorunda kalmazdım diye kendi kendimin beynini yiyorum.. Bi yol gösteren olursa çok sevinirim. Saygılar ,iyi akşamlar (aracımın fotoğraflarını en kısa sürede ekliycem)

lpg li araçlarda motor arıza lambasının yanmasının birden fazla sebebi olabilir ama en önemli etken aracın lpg sisteminin montajı sırasında genellikle lamda sensöründen sinyal alan kablonun bağlanmamış olmasıdır bunun haricinde aracın sensörlerinden birinin kablosunun çıkarılıp takılması kelebek boğazıda sorun olması lpg enjektör kablolarının pozitiflerinin yanlış kesilmesi gibi sebeplerde bu konuda sorun yaratabilmektedir

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serkan Kılıç
lpg li araçlarda motor arıza lambasının yanmasının birden fazla sebebi olabilir ama en önemli etken aracın lpg sisteminin montajı sırasında genellikle lamda sensöründen sinyal alan kablonun bağlanmamış olmasıdır bunun haricinde aracın sensörlerinden birinin kablosunun çıkarılıp takılması kelebek boğazıda sorun olması lpg enjektör kablolarının pozitiflerinin yanlış kesilmesi gibi sebeplerde bu konuda sorun yaratabilmektedir

Vermiş olduğunuz cevap için teşekkür ederim, 2 ayrı atiker servisi ve bir zavolli servisine gittim sorunum çözülmedi ışık hala her ayar yapıldıktan 300-500km sonra yanıyor. Bu arada yolda seyir esnasında aracım arızalandı, güç bela attım servise kendimi ateşleme bobini arızalanmış onu değiştirdik (yanan motor arıza ışığının bir etkisi varmıdır bilmiyorum) en son gittiğim atiker servisi ayar yaptı ve bujilerin değiştirilmesi gerektiğini büyük ihtimalle ateşleme sistemindeki bir arızanın ışığın yanmasına yol açtığını söylediler, bujileri de değiştirdim fakat yine sevgili ışığım 350km sonra yandı. Sizin bahsettiğiniz hatalar anladığım kadarı ile işçilik hataları bunu kime nasıl anlatabiliriz ve nerede düzeltebiliriz hiç bilmiyorum sizin bir fikriniz varsa yardımcı olursanız sevinirim. iyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Talip Eren

LPG li araçta arıza lambasının yanmasının başlıca sebebi karışım hatasıdır.1-zengin karışım,lambda voltajı sürekli 800 mv(milivolt) un üzerinde kalırsa yakıt fazla geliyor diye arıza lambasını yakar,2-fakir karışım,lambda voltajı sürekli 100 mv un altında kalırsa yakıt yetersiz diye yakar,karışım normale döndüğünde yani lambda 200-800 mv arlığına sinyal göndermeye başladığında lambayı söndürür.rölantide stop edecek gibi oluyor ve lambayı yakıyorsa muhtemelen fakirde kalıyordur,çalışması normal ama yine yakıyorsa zenginde kalıyordur.aracı sıkıştırdığınızda veya yüksek devirlerde yakıyorsa fakirde kalma ihtimeli yüksek,yakıt az geliyordur.bunu anlamanın en iyi yolu lambda sensörüne voltmetre bağlayarak voltajı görmek,hatta ben içeri kadar kablo çektim lambda sensöründen ve bildiğiniz dijital voltmetre ile devamlı takip edip hangi devir-load durumunda hangi bölgede(zengin-fakir) kalıyor takip ediyordum.lpg ciler genelde otomatik kalibrasyon yapıp gönderirler,buda herzaman tam doğru ayar olmaz,laptop ile yolda her devir durumunda map haritasından ayar yapmaları lazım ama bu pek işlerine gelmiyor,uğraştırıcı iş diye.eğer sizde yol ayarı yapmadılarsa yaptırın,sorun yüksek ihtimalle çözülecektir.birde zaman içerisinde enjektörler kirleniyor ve herbiri farklı miktarda gaz göndermeye başlıyor,bu durumda ayar hiç tutmaz.temiz olduklarından emin olun...

Yorum bağlantısı
Emre Karasahin
Bu gün o ışığı söndürdüler, ve bir daha yanmayacağını söylediler.

Öğle saatlerinde rölantide ki titremeden dolayı lpgciye gittim. Her zaman stop edecek kadar, rölantide titreyen araba (1 haftadır titreyen araba) gram titremedi.

Sonra biraz ses tonları yükseldi (lpg ci ve benim). Bak arıza ışığıda yanıyo hem dedim. O yanar, sönmez, söndürsek de bir daha yanar dedi.

Cihaza bağlayıp ayarlarına baktı. Herşey normal dedi.

"Işığı söndürdüm bi daha yanmayacak" dedi. Umarım kavga halimizden dolayı sakat birşey yapmamıştır.

Bu sanayiden nefret ediyorum. (İşini ve gelen müşterilerini sevip sayıp en azından onlara insan muamelesi yapan ustalar hariç)

Not: Ayrıca hala fotoğrafları çekemedim.Sadece bir fotoğraf var onuda tek başına eklemek istemiyorum.Malum hava yağışlı, yıkatınca çekecem resimleri.

üstad,

LPG nin gizemini çözememiş olsam da birkaç konuyu anladım..1)Motordan LPG evaporatörüne giden suyun sıcaklık ayarı çok önemli. Soğuk havalarda bu suyun sıcaklığını artırmak gerekiyor anladığım kadarıyla. Evet LPg ye geç geçiyor, ama sarsıntı ve titreme yok. Ben 40 dereceden 45 e çıkınca çok rahatladım. geçiş süresi ise 1 - 2 dk uzadı, soğuklara göre değişiyor. Herhalde sıcak havalarda da eski ayara geçmek gerekecek. Evaporatöre yeterli sıcak su gitmeyince gazın buharlaşması sonucunda ortaya çıkan soğuk ortam lpg kitinin elektronik sistemine etki ediyor şeklinde açıklama yapılmıştı. Bilemiyorum.

Ayrıca radyötör suyunu devamlı kontrol edin ve gerekirse tamamlayın. LPG li araçlar hortum baglantılarından vb sızdırıp su kaçırıyorlarmış. Su lpg de kritik bir öge. Hergün değişen LPG fiyatları ile artık km de kaç kuruş hesabını bırakıp 100km de kaç litre hesabına dönelim diye öneriyorum. Herkes ne yaktığını takip edebilir kolayca.

İyi günler keyifli sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...