İçeriğe Yönlendir

Corolla-Focus-civic Yakıt Değerleri Kıyaslaması


Guest Bahad?r

Recommended Posts

Guest Bahad?r
(düzenlendi)

Bu üç aracın internet sitelerinde şehir içi yakıt değerleri şöyle : focus 8,7 lt corolla: 8,9 lt civic :9,2 lt yani en ekonomiği focus görülüyor.

Ben henüz sırf şehir içi kullanımda 10,5 lt altını göremedim ama çok yakın bir arkadşımda (kullanım tarzımız aynı) şehir içinde 8,9 litreyi yakaladığını söylüyor.Civic ciler ise yakıtta daha iddialı bazılarının söylediğine göre fabrika verilerinden bile aşağıda kullananalar var :lol2:

Zaten herkes de de civic lerin az yaktığı yönünde bir kanı yaygın.

Beni düşündüren;

Yani en az olması gereken sarfiyat sanki bu üç modelde focusda daha fazlaymış gibi duruyor.

Bu araçların Test verilerinde kullanılan kriterler mi farklı?

tarihinde Bahad?r tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben hiç bir arabamda katolog değerinin üstünü görmedim..

Bence doğru o yazanlar..

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r

Yani focusun test güzergahı ile civic inki farklı olabilirmi?(eğer bir güzegahta test ediliyorlarsa) Bu farklılıklar ondan mı kaynaklanıyor diye düşündüm sabah sabah :lol2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Güzergah önemli değil.. Belli kriterler vardır..

Kriterler de aynıdır...

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r

Ciddi anlamda corollanın focus da daha düşük tüketim değeri olduğunu düşünüyorum.Ayrıntılı karşılaştırma yaptık.Hemde 1 ltre/100 km .Bu durumda fabrika verisine güvenmiyorum.

Yorum bağlantısı
Emre Demir2

Focuslar civiclerden daha az yakıyor doğru. Arkadaşımda 2004 Civic vtec var bazen yakıttan dolayı şikayetci olduğunu söylüyor. Hondaların Vtec motorlarında 4bin devirden sonra vtec açtığını duymuştum. Böylelikle yakıtı daha fazla oluyor haliyle. ama devirli kullanılırsa ekonomik olabiliyor tabi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yakıt sarfiyatı, servislere gelen soruların da başındadır, test kriterleri hava sıcaklığına kadar aynıdır, ancak şehir içi kullanım şartı ve sürücü sakinliği vs. çok şey değiştirir. 10 km yokuş aşağı yolu olmayan yerlerde tüketimi katalog verilerinde yakalamak zordur. Bu arada 2.0 motorlu araçlar, katalog değerine yaklaşmakta ve az yakmakta, 1.6 araçlara göre daha avantajlıdır.

Örnek ben: Sürücüsü aynı 2.0 Mondeom, 1.6 Focustan daha az yakmaktadır.

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r

Çağlar beyin yazdığından şunu anladım:

Aynı koşullarda fabrika katalog değeri az olan daha az yakıt tüketir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aynı yolda ve aynı sürüş tarzı ile (daha hızlı-yavaş olması da gerekmez), kataloğa göre sıralama olacaktır, Shell , firmalara kurs açmıştı, sürüş tarzını değiştirerek %30 lara varan tüketim azalması sağlanmıştı (basın).

DIN bilmem kaç normunda yapılan ölçümlerdeki kriterler belirlidir, yalnız Caponlar JIS normunu kullanır, az buçuk fark olabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kursu shell vermişti , ama genelde yapılan hatalar bellidir, en başında:

1. İleride kırmızı ışığı veya sıkışık trafiği görünce gazdan kesmemek

2. İlk marş sonrası aracı ısıtmaya çalışmak beklemek

3. Gereksiz ani gaz vermek

4. Bakımsız kullanmak

Gİbi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Araçlarda yakıt tasarrufu çok önemli her şey sürüş tekniğinde saklı geçen bir konuda yazmıştım araç ilk çalıştırmada motor ısınmadan hareket ettirmem soguk motor cok yakar diye bazı arkadaşlar ısrarla tepki verdi çalıştırır yola çıkarım filan eyvallah dedik .sıcak motor araç hem yaglamayı iyi yapar hem motor ısınır az yakar eger araç bakımları tamsa ani hızlanmalar yapmassak yakıt düşecektir genelde araçlar ilk kalkışlarda cok yakıt yakıyor eger hızlanmayı normal uygularsak yakıt düşük çıkar neden uzun yolda az yakar çünkü araç hızını almış yakıtı koklar hale geçmiştir dur kalk olayı yoktur bu sebeble az yakar kısaca aracını sakin kullanan sürücü her zaman yakıtı düşük çıkar. :D

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r

Şİmdi şöyle :D

Ha bu arabaların test kriterleri aynı ise,aynı şartlarda aynı sürüş ile katalog değeri az olan araç daha az yakıt tüketiyorsa.Tüm forumlarda neden bu corolla ve civic sahibi arkadaşlar üzerine basa basa araçlarının focustan daha az harcadığını belirtiyor.

Ben aracımı alırken bazı arkadaşların" focus alıyorsan benzinlikde al " söylemlerini de hatırlıyorum. onlarıda civic ,corolla fun ları olarak mı görmeliyiz?

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

bende bişi söylemek isterim galiba tam hatırlamıyorum ama ford escort çıkana kadar fordun fazla yaktığı doğru tanuslar filan bunlar fazla yakıyordu diye biliyorum ama escortlardan sonra fordlarda yakıt ekonomisi başladı galiba şimdi focus c-max tdci kullanan arkadaşlarımız 3.6 yaktıını bende 3.9 yaktığını bizzat gördüm. katalokta yakıt tüketimi şehir dışında 4.1 :D

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
Bahadır bey ortada psikoljik olarak şöyle bişeyde kargaya yavrusu kuzgun gözükür die bir söz vardı galiba sonuçta herkes kendi arabasını sever ve ona uygun şeyler soyler siz severek aldıgınız bişeye berbat dermisiniz demessiniz..

Valla ben derim ,diyorum,diyeceğimde Gökhan'cığım.Focus'un yada sahip olduğum herhangi bir aletin kötü taraflarınında olduğunu söylemek o kötü özelliğin var olduğunu bilen birisi için zor olmamalı.

Ama forumda gözlemliyorum körü körüne marka ve model fanatiği olan arkadaşların varlığını.

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
Basıyorsan bedeli var mecbur yakacak.Bugüne kadar yakıt işine hiç takılmadım.

Sorguladığım-ız- o değil ki Murat.Üç model arasındaki katalog değeri ile kullanıcılar tarafından söylenilen yakıt sıralamsının uyuşmazlığı..Şuda akla gelebilir şimdi okyanların aklına:

"Almışsın arabanı neye sorguluyorsun" .

Ben görüyorumki forumu takip eden üye sayısından çok daha fazla misafir (google sorgulamalarından gelen kullanıcılar) oluyor.Araç alım eşiğinde olan birisi için karar vermeyi kolaylaştıracak bilgilere ulaşmasını sağlamak.

Zira ben araç alırken test etmemin yanı sıra interntten edindiğim izlenimleride değerlendirmiştim.

Ortada yanlış bir fikir varsa ortaya çıkmalı,çıkacak ,bu böyle gitmemeli :D

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş
(düzenlendi)
Sorguladığım-ız- o değil ki Murat.Üç model arasındaki katalog değeri ile kullanıcılar tarafından söylenilen yakıt sıralamsının uyuşmazlığı..Şuda akla gelebilir şimdi okyanların aklına:

"Almışsın arabanı neye sorguluyorsun" .

Ben görüyorumki forumu takip eden üye sayısından çok daha fazla misafir (google sorgulamalarından gelen kullanıcılar) oluyor.Araç alım eşiğinde olan birisi için karar vermeyi kolaylaştıracak bilgilere ulaşmasını sağlamak.

Zira ben araç alırken test etmemin yanı sıra interntten edindiğim izlenimleride değerlendirmiştim.

Ortada yanlış bir fikir varsa ortaya çıkmalı,çıkacak ,bu böyle gitmemeli :nazar:

neyi sorguladığızı anlamış değil insanlar :unknw:

tarihinde R?dvan Kocaba? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Aslında yakıt tüketiminde arac ağırlığı, aracın aerodinamik yapısı, aktarımdaki güç kayıplarıda önemli.

Rüzagarı iyi delen, hafif olup kolay hızlanan, motordan lastiklere güç aktarımında kaybı en az olan az yakar.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Aslında yakıt tüketiminde arac ağırlığı, aracın aerodinamik yapısı, aktarımdaki güç kayıplarıda önemli.

Rüzagarı iyi delen, hafif olup kolay hızlanan, motordan lastiklere güç aktarımında kaybı en az olan az yakar.

:nazar: Çok güzel bir konuya değindin.

Arkadaşlar, bu üç aracın rüzgar katsayılarını bilen var mı? Makyajlanan Focus' un rüzgar katsayısını düşürdüklerini belirtiyorlardı.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Her aracın güç aktarım kaybı bellidir. Bunlarıda kıyaslamak lazım. Sonucta motor güçü lastiklerden alınan güç değil, motordan çıkan güçtür. Motordan çıktıktan sonra asfalta iletilene kadar nekadar kayıp oluyor ve aracın rüzgar direnci nedir, bunların yanında arac ağırlığı önemlidir. Çünkü her ağırlığı 90km/saat sürate çıkarmak için harcanan enerji aynı olamaz.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
(düzenlendi)
Var var iyi bakın iyi süzün.Az tabi diğer forumlara göre ama var.

Alırsın Ford,Olursun Lord Bahadır eheheheee :nazar:))İşte sana en kral ford fanatikliği,taaaa fordun Kamyonculardan gelen atasözüdür.Bende bu atasözünü destekliyorum netekim... :unknw:

tarihinde Bora Akba? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Yeni Focuslarda özellikle ön kaportada farların yapısı ve tampon yapısının değiştirilmesi ve yan hava kanallarının konulmasıyla aracın sürtünme katsayısının oldukça düşürüldüğünü okumuştum bir yerlerde. Aynalarda da aerodinamik bir değişiklik zaten hemen göze çarpıyor. Bu arada aldığım günden beri (1 ay sonunda yani) ilk kez arabamın yakıt ortalamasını 10.6 olarak görebildim. Daha aşağı düşer mi onu merak ediyorum şimdi....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...