İçeriğe Yönlendir

Aracımın km.si nasıl anlaşılır ?


Ubade Koçak

Recommended Posts

Ubade Koçak
Hocam arabanın detayları resimlerini isteriz.

Tamam Süha'cım gönderiyorum Arkadaşım.

Yorum bağlantısı
Ubade Koçak
(düzenlendi)

Buralar şu anda bayağı yağmurlu o nedenle araç neden kirli diye sormayın :)

Yağmurlar 3 gündür hemen hemen dinmedi yıkamaya fırsat olmadı.

tarihinde Ubade Ko tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kapı döşemeleri kaplanmış güzel de yapmış zira sağdan soldan hep yapışkanlardan kalkarlar. Cepte duran silikon sprey ise kullanmayın, zamanla torpido aralarında toz biriktirir, gıcırdama yapar. Temizlik için Armor All marka, sıvı spreyi beze sıkın ve sürün.

Yorum bağlantısı
Ubade Koçak

Ön görünüm-3

Kapı döşemeleri kaplanmış güzel de yapmış zira sağdan soldan hep yapışkanlardan kalkarlar. Cepte duran silikon sprey ise kullanmayın, zamanla torpido aralarında toz biriktirir, gıcırdama yapar. Temizlik için Armor All marka, sıvı spreyi beze sıkın ve sürün.

Çağlar Abi'cim cepteki silikon sprey değil Abi Araç parfümü ama bu önerin de benim için önemli tabiiki teşekkür ediyorum.

Çağlar Abi'cim motoru yıkat Hocam diyorlar ama Sitemizdeki bazı konularda Escortların motorunun herkes tarafından yıkanamayacağı yazıyordu. Sen ne tavsiye edersin Abi? Çünkü bayağı kirlenmiş...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arexons - sonax vb. motor temizleme spreyi alın, bölgesel olarak fıslayın, kuru bez ile silin, pırıl pırıl olsun, ben olsam motoruma su sıkmazdım.

Yorum bağlantısı
Ubade Koçak
Arexons - sonax vb. motor temizleme spreyi alın, bölgesel olarak fıslayın, kuru bez ile silin, pırıl pırıl olsun, ben olsam motoruma su sıkmazdım.

Bu önerin iyi oldu Çağlar Abi'cim ben de motoru yıkatmak istemiyorum. Teşekkür ederim Abi.

Yorum bağlantısı
Emre Gülşen
Arexons - sonax vb. motor temizleme spreyi alın, bölgesel olarak fıslayın, kuru bez ile silin, pırıl pırıl olsun, ben olsam motoruma su sıkmazdım.

Ubade Hocam Çağlar Abi'nin bahsettiği Arexons spreyi uzun zamandır kullanıyorum.Çok memnunum az zamanda motoru bayağı iyi hale getiriyor.

Çok ayrıntıya inmeden bile aşağıdaki gibi bir sonuca ulaşabiliyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
Bu önerin iyi oldu Çağlar Abi'cim ben de motoru yıkatmak istemiyorum. Teşekkür ederim Abi.

ubade bey artık alınmış alınmıştır araç diri duruyor gibi bence motora a'dan z'ye bi bakım yaptırıp rahatça binin.allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin

Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit

efı motor çok nokta enjeksiyondur.ama bu arabada lpg tek nokta ! ilginç.hava karışımına lpg de katıp silindirlere yollamışlar.derme çatma bir lpg sistemi kusura bakamyın :lol2:

kapı döşemelerini yenilemenizi öneririm.

Yorum bağlantısı
Ubade Koçak
(düzenlendi)
efı motor çok nokta enjeksiyondur.ama bu arabada lpg tek nokta ! ilginç.hava karışımına lpg de katıp silindirlere yollamışlar.derme çatma bir lpg sistemi kusura bakamyın :)

kapı döşemelerini yenilemenizi öneririm.

Mustafa Bey kusura bakacak birşey yok Arkadaşım. Tam tersine bilginizi ve tecrübenizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Fakat dediğinizden birşey anlamadım zira ben araba ve motor konusunda sizler kadar profesyonel değilim. Bu konuyu biraz daha açar mısınız? Bu şekilde olmasının yararları veya zararları nelerdir acaba? Bu sistem gerçekten sorun çıkarır mı?

Ayrıca bir de LPG sistemi Aydın'ın en tanındık bilindik ve güvenilen büyük bir şirketi olan A... oto tarafından bağlanmış. Ben aracı aldığımda üzerinde geldi. Böylesine güvenilir ve büyük bir şirketin bu hatayı yapması bayağı ilginç bir durum...

tarihinde Ubade Ko tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Amaç Keskin

mustafa selam,

bende merak ettim, biraz daha açarmısın, çok nokta enjeksiyona tek nokta lpg bağlanırsa ne olur? baldızın arabada da aynı sorun var

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu lpg işi hata değil.Yani istenirse o dönemlerde sıralı sistemler çok çok pahalı olduğu için düz olarak tek nokta bağlantılar yapılabiliyordu.Ayrıca bağlantınızda derme çatma değil..Tek noktalı bağlantı bu şekilde oluyor zaten.Bu sistem aracınızı performans olarak etkilemez ancak yakıt tüketimi konusunda fazla yakar.Ayrıca kötü yanlarından biriside artık bu sökülüp sıralı sistem bağlansa bile(ki bunu kolay kolay bağlayacak usta çıkmaz) sıralı sistemden alınacak performansı alamazsınız.Çünkü araç buna adapte olmuş durumda.Birçok şey elden geçmeli veya değişmeli..Birde lpgnizde ecu denilen şey yoktur.Yani lpg ayarlarınız manuel oalrak elle yapılabilir.Bu da ustalık isteyen bir iştir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Yok abi olmuyor ancak dediğim gibi fazla yakıyor..Bunlarda elle ayar yapılıyor.Performans ayarı sana bağlı yani.Kısıp açabiliyorsun.

Yorum bağlantısı
Levent Ayhan

hocam aracınızın geçmişini eşeleyip moralinizi bozmayın.araç ne kadar kullanıldığı konusu tahminidir.yani direksiyon vites topuzu iç aksam vb yerlerinden tahmin edilebilir.ben aracımı aldığımda 13 yaşındaydı.hiç km durumunu aramadım çünkü escortlar gibi km saati 5 haneli... gerçek km yi bilemeyiz.aracınızda büyük sorun yoksa binmeye devam edin.kafanıza da takmayın.

Yorum bağlantısı
Amaç Keskin

sorun yok o zaman, ubade hocam, sıralı lpg sistemleri 1000 tl den başlıyor, baldızda 2 senedir sorun yaşamadı, olsun varsın, böyle devam...

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş
Bu lpg işi hata değil.Yani istenirse o dönemlerde sıralı sistemler çok çok pahalı olduğu için düz olarak tek nokta bağlantılar yapılabiliyordu.Ayrıca bağlantınızda derme çatma değil..Tek noktalı bağlantı bu şekilde oluyor zaten.Bu sistem aracınızı performans olarak etkilemez ancak yakıt tüketimi konusunda fazla yakar.Ayrıca kötü yanlarından biriside artık bu sökülüp sıralı sistem bağlansa bile(ki bunu kolay kolay bağlayacak usta çıkmaz) sıralı sistemden alınacak performansı alamazsınız.Çünkü araç buna adapte olmuş durumda.Birçok şey elden geçmeli veya değişmeli..Birde lpgnizde ecu denilen şey yoktur.Yani lpg ayarlarınız manuel oalrak elle yapılabilir.Bu da ustalık isteyen bir iştir.

Aracın buna adapte olacak neyi var ki, sistem sökülür emmedeki delik adam gibi kapatılır ve sıralı takılır. Tabi rolanti valfi, hava akış metre, boğaz kelebeği elden geçirilir-temizlenir, bunu zaten normalde de yaptırmak lazım.

Ubade bey; eğer patlatma felan yapmıyorsa, yakıtından ve performansından memnunsanız hiç elletmeyin, gittiği yere kadar bu sistemle gitsin, arada benzinle kullanın yeter.

Yorum bağlantısı
Ubade Koçak
Bu lpg işi hata değil.Yani istenirse o dönemlerde sıralı sistemler çok çok pahalı olduğu için düz olarak tek nokta bağlantılar yapılabiliyordu.Ayrıca bağlantınızda derme çatma değil..Tek noktalı bağlantı bu şekilde oluyor zaten.Bu sistem aracınızı performans olarak etkilemez ancak yakıt tüketimi konusunda fazla yakar.Ayrıca kötü yanlarından biriside artık bu sökülüp sıralı sistem bağlansa bile(ki bunu kolay kolay bağlayacak usta çıkmaz) sıralı sistemden alınacak performansı alamazsınız.Çünkü araç buna adapte olmuş durumda.Birçok şey elden geçmeli veya değişmeli..Birde lpgnizde ecu denilen şey yoktur.Yani lpg ayarlarınız manuel oalrak elle yapılabilir.Bu da ustalık isteyen bir iştir.

Ayhan Bey bu yorumunuz beni bayağı rahatlattı. Teşekkür ederim. Site Dostları değiştir Hocam bun diyecekler diye korkmaya başlamıştım. :) Mustafa Bey korkuttu çünkü :p

Yok abi olmuyor ancak dediğim gibi fazla yakıyor..Bunlarda elle ayar yapılıyor.Performans ayarı sana bağlı yani.Kısıp açabiliyorsun.

Gaz ayarlarını yaptırdıktan sonra sorun olmaz diyorsunuz anladığım kadarıyla. Dediğiniz gibi biraz fazla yakıyor. Ortalama 200/km şehirler arası 235/km şehiriçi gibi.

Yorum bağlantısı
Ubade Koçak
hocam aracınızın geçmişini eşeleyip moralinizi bozmayın.araç ne kadar kullanıldığı konusu tahminidir.yani direksiyon vites topuzu iç aksam vb yerlerinden tahmin edilebilir.ben aracımı aldığımda 13 yaşındaydı.hiç km durumunu aramadım çünkü escortlar gibi km saati 5 haneli... gerçek km yi bilemeyiz.aracınızda büyük sorun yoksa binmeye devam edin.kafanıza da takmayın.

Levent Bey tamamen hak veriyorum artık size ... Araçtan memnunum çokşükür. Seviyorum aracımı. :)

sorun yok o zaman, ubade hocam, sıralı lpg sistemleri 1000 tl den başlıyor, baldızda 2 senedir sorun yaşamadı, olsun varsın, böyle devam...

Ben de yaklaşık 100 km yol yaptım alalı. En küçük bir sorun olmadı. HIZI ASLA SEVMESEM DE TEST İÇİN İzmir'e yanınıza gelirken xxxx gördü LPG ile klima da açıktı.

Aracın buna adapte olacak neyi var ki, sistem sökülür emmedeki delik adam gibi kapatılır ve sıralı takılır. Tabi rolanti valfi, hava akış metre, boğaz kelebeği elden geçirilir-temizlenir, bunu zaten normalde de yaptırmak lazım.

Ubade bey; eğer patlatma felan yapmıyorsa, yakıtından ve performansından memnunsanız hiç elletmeyin, gittiği yere kadar bu sistemle gitsin, arada benzinle kullanın yeter.

Çağdaş'cım bu uyarılarını dikkate alacağım Arkadaşım. Sağolasın. Ayrıca patmala tekleme asla yapmıyor. Biraz fazla yakıyor ama memnunum yinede.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Aracın buna adapte olacak neyi var ki, sistem sökülür emmedeki delik adam gibi kapatılır ve sıralı takılır. Tabi rolanti valfi, hava akış metre, boğaz kelebeği elden geçirilir-temizlenir, bunu zaten normalde de yaptırmak lazım.

Ubade bey; eğer patlatma felan yapmıyorsa, yakıtından ve performansından memnunsanız hiç elletmeyin, gittiği yere kadar bu sistemle gitsin, arada benzinle kullanın yeter.

Zaten bende rolanti valf,boğaz kelebeği vb gibi parçaları kastetmiştim.Başımıza geldiği için biliyorum bu şekilde kullanılan araçlarda sensörler daha çabuk arızalanabiliyor bu yüzden de temizletmek kafi gelmiyor.Mesela örnek palio 1.6 wekeend aracı sıralı sisteme çevirmek için öncelikle boğaz kelebeğini komple değiştirmemiz gerektiğini söylediler.Bunu 3 ustada söyleyince öylece bıraktık..Temizlik yapılsa bile randıman almak mümkün değil denildi.Çok yakıyor biraz ama performansı çok iyi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

4 enjektörlü motorlarda, sıralı sistem Lpg yi tercih etmek doğru, ama daha ucuz olan tek nokta takılmış. Patlama-tekleme olmadan da ayarı yapılmış ise, kullanmaktan başka da çare yok, bildiğim kadarı ile karbüratörlü araçlara bu sistemi takıyorlardı ve yaz-kış başlarında ayarı yeniden yaptırmak gerekiyordu. Sonuçta gaz bir şekilde sisteme giriyor, kaçak da yoksa sorun yok.

Yorum bağlantısı
Ubade Koçak
(düzenlendi)
4 enjektörlü motorlarda, sıralı sistem Lpg yi tercih etmek doğru, ama daha ucuz olan tek nokta takılmış. Patlama-tekleme olmadan da ayarı yapılmış ise, kullanmaktan başka da çare yok, bildiğim kadarı ile karbüratörlü araçlara bu sistemi takıyorlardı ve yaz-kış başlarında ayarı yeniden yaptırmak gerekiyordu. Sonuçta gaz bir şekilde sisteme giriyor, kaçak da yoksa sorun yok.

Çağlar Abi'cim Bayramdan sonra (İzmir - Ustaeller) Sabri Abimizi ziyaret edeceğim zaten. O zaman gaz ayarlarına da baktırmak istiyorum. Kaçak yoksa sorun yok demişsiniz. Kaçak olduğunu sanmıyorum çünkü en küçük gaz kokusu gelmiyor arabanın içinde de olsan dışında da olsan koku yok. Bayram geçsin hele de bakalım tekrar.

Saygıdeğer Arkadaşlar, yorumlarını ve tecrübelerini paylaşan tüm Arkadaşlara sonsuz teşekkür ederim.

tarihinde Ubade Ko tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Aydogan

Önecelikle hayırlı olsun, güle güle güzel günlerde kullanın. Bir çok arkadaşın dediği gibi bence de dert eteyin, artık almışsınız, parasını vermişsiniz biniyorsunuz, onun bunun dediğiyle kafanızı karıştırmayın, zevkini çıkara çıkara binin. Allah kaza bela vermesin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...