İçeriğe Yönlendir

2009 Focus Ti-VCT'e Tunalı'da Teleflex GFI montajı yapıldı.


Hakan Aydin

Recommended Posts

Hakan Aydin

Merhaba arkadaşlar, 10 Eylül sabahı 8.30 da Tunalı ya teslim ettiğim aracımı 11 Eylül saat 15.30 da Teleflex GFI Lpg sistemli olark teslim aldım. Şu ana kadar şehirler arası yolda 250 km. yaptım memleketim olan Aksaray a gelirken. Araçta herhangi bir performans kaybı göremedim. Genelde hız sınırını geçmedim, ama yolun müsait olduğu kesimlerde limiti biraz aştım test amaçlı hızlanması ve ulaştığı hız eskisinden farklı değil, en azından ben farketmedim. Sadece düğme yerinden dolayı biraz problem yaşadım, araç Lpg ye geçtiğini hiç farkettirmiyor, bundan dolayı düğmeye bakma ihtiyacı hissediyorum, onu da sol cebe monte ettirdiğim görüş problemi yaşadım. Dediğim LPG Benzin, Benzin LPG geçişleri fark edilmiyor. Bir problem ona da problem denirse, aracın yol bilgisayarındaki yakıt menzili, LPG de giderken düşmeye devam ediyor. Benzin şamandrasından bağımsız, benzin göstergesi hiç kıpırdamadığı halde menzil km. si geri saymaya devam ediyor. Dolayısı ile 80 km. nin altına düşünce benzin lambası yanıyor ve sesli ikaz geliyor, 40 km. de sesli ikaz geliyor, sonra sıfıra düştükten sonra olması gereken rakama çıkıyor ve tekrar düşmeye başlıyor ( mesela 125 den geri sayıyor sonra sıfırlıyor ve tekrar 125 ten geri sayıyor gibi). Bu olayı siz de yaşıyor musunuz ve bu bir problem teşkil edermi? Sonradan başka şeylere zarar verir mi?

Ayrıca ben 50 lik simit depo taktırdım, Ankara da yola çıkmadan doldurdum, ilk dolumdu bu ve dolum esnasında mesela ilk 10-15 litreyi baya hızlı doldurdu pompa, sonra yavaşladı hem de baya yavaşladı ve geri kalan 8-10 litrenin dolumu baya zaman aldı. Pompacı depo yeni olduğundan dolayıdır zamanla açılır hızlanır dedi ama gerçekten öyle midir, sizde de böyle olmuşmuydu? Daha sonra Aksaray da da doldurdum aynı şey burada da oldu hızlı başlayan dolum belirli bir litreden sonra gıdım gıdım ilerliyor. Özellikle bu konuda Teleflex kullanan arkadaşların yardımlarnı ve önerilerini bekliyorum. Gerçi yarın ilk işim Tunalı yı arayıp yavaş dolma konusunu sormak olacak.

Evet ilk izlenimler bu kadar.

Ha yakıta gelince Ankara da doldurdum tabancanın attığı yere kadar, km. yi sıfırladım, Aksaray da dolduruyordum iftar baya yakındı ve depo gıdım gıdım doluyordu pompacı abi atmasını beklemeyelim bizim pompa atmaz 28 tl. de keseyim dedi. 220 km. yol geldim 28 tl. lik gaz aldı depo buna göre 12-13 kuruş arası bir şey yaktı. Net yakıtı söyleyemiyorum çünkü tabanca atmadan pompacının "fazla sıkıştırmayalım" isteğiyle kesildi dolum ama belki daha 1 en fazla 2 litre daha alırdı, yani şöyle diyelim 12-14 kuruş arasında birşey şehirler arası yolda.

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi

menzil göstergesi yakıt ortalamasına göre çalışır. lpg ile bir bağlantısı olmadığı için düşer gider menzil...

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

Evet Hasan Bey öyle. Bir probleme de neden olmaz heralde değil mi?

Bir de göstergede yakıt geçiş düğmesine basınca, benzine geçişte hiçbir lamba yanmıyor ve benzine geçiyor (benzindeyken düğmede hiç yanan ışık yok), tekrar basınca lpg ye geçiş için yakıt seviye lambaları yanıyor ve bir kırmızı ışık yanıp sönmeye başlıyor lpg ye geçiş gerçekleşince kırmızı ışık sönüyor. Böyle değil mi? usta anlattı ama düğme kıyı köşe bir yerde olmadığı için pek göremedim. Bilen bir arkadaş bu konuda biraz bilgi verirse iyi olur, isteğe bağlı lpg-benzin geçişleri düğmeden nasıl yapılacak, bir de usta lpg bitince şööyle bir ses gelir istersen düğmeyi şöyle yaparak kapatabilirsin demişti, ama sonradan tekrar açmak gerekiyormuş. Falan filan anlamamışım nasıl olacak.

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi
Evet Hasan Bey öyle. Bir probleme de neden olmaz heralde değil mi?

Bir de göstergede yakıt geçiş düğmesine basınca, benzine geçişte hiçbir lamba yanmıyor ve benzine geçiyor (benzindeyken düğmede hiç yanan ışık yok), tekrar basınca lpg ye geçiş için yakıt seviye lambaları yanıyor ve bir kırmızı ışık yanıp sönmeye başlıyor lpg ye geçiş gerçekleşince kırmızı ışık sönüyor. Böyle değil mi? usta anlattı ama düğme kıyı köşe bir yerde olmadığı için pek göremedim. Bilen bir arkadaş bu konuda biraz bilgi verirse iyi olur, isteğe bağlı lpg-benzin geçişleri düğmeden nasıl yapılacak, bir de usta lpg bitince şööyle bir ses gelir istersen düğmeyi şöyle yaparak kapatabilirsin demişti, ama sonradan tekrar açmak gerekiyormuş. Falan filan anlamamışım nasıl olacak.

benzindeyken kırmızı ışık yanar. lpgye geçince yeşil ışığa dönüşüyor. evet bitince lpg bip bip bip diye uyarı verir. düğmeye basınca susar. lpg aldıktan sonra geçiş için tekrar düğmeye basmanız gereklidir. .

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

Ben düğmeye basıyorum tüm ışıklar sönüyor o zaman benzine mi geçmiş oluyor. Tekrar basınca yeşil ışıklar (yakıt seviyesi gösteren) yanıyor köşede kırmızı bir ışık yanıp sönüyor, eğer motor yeterli ısıya ulaşmış durumdaysa 2000 devirde Lpg ye geçip yanıp sönen kırmızı ışık kayboluyor. düğme kapatma olayı Benzine almakla aynı değil mi? basınca düğme kapanıyor ve araç benzine geçiyor. Ben yanlış mı yapıyorum diye tereddür ettim, aceba Lpg için sola doğru benzin için sağa doğru basma gibi bir şey mi var. Ama gördüğüm kadarıyla düğme tek şekilde çalışan, tek fonksiyonu olan bir düğme öyle mi?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal

Güle güle kullanın ,hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
İsmail Geyik
Güle güle kullanın ,hayırlı olsun.

Hakan Bey hayırlı olsun.2009 focus 115 pslerin hepsi ti-vct motor mu?Bende aldım 115 pslik bir 2009 trend aklıma takıldı.Yani o kadar önemli mi? Benim araçtaki demi ti-vct motor? Birde bu motorun eğer ti-vct ise lpgye gösterdiği tepki nasıl onu merak ettim.

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

İsmail Bey evet 115 ps ler ti-vct motor. Yani değişken zamanlı subap teknolojisi. Düşük devirlerde ekonomi yüksek devirlerde performans sağlayan bir sistem. Yani Benzin veya Lpg fark etmez, doğrudan yakıta temas eden bir sistem değil. Bu sebeple herhangi bir sıkıntı, performans kaybı veya başka bir problem yok şimdilik, inşallah böyle de devam eder.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Merhaba arkadaşlar, 10 Eylül sabahı 8.30 da Tunalı ya teslim ettiğim aracımı 11 Eylül saat 15.30 da Teleflex GFI Lpg sistemli olark teslim aldım.

Şu ana kadar şehirler arası yolda 250 km. yaptım memleketim olan Aksaray a gelirken. Araçta herhangi bir performans kaybı göremedim.

Sadece düğme yerinden dolayı biraz problem yaşadım, araç Lpg ye geçtiğini hiç farkettirmiyor,

Bir problem ona da problem denirse, aracın yol bilgisayarındaki yakıt menzili, LPG de giderken düşmeye devam ediyor.

Ayrıca ben 50 lik simit depo taktırdım, Ankara da yola çıkmadan doldurdum, ilk dolumdu bu ve dolum esnasında mesela ilk 10-15 litreyi baya hızlı doldurdu pompa, sonra yavaşladı hem de baya yavaşladı ve geri kalan 8-10 litrenin dolumu baya zaman aldı.

220 km. yol geldim 28 tl. lik gaz aldı depo buna göre 12-13 kuruş arası bir şey yaktı.

Hayırlı olsun..

Performans kaybı hissetmesiniz, çünkü olmuyor..

Düğmeyi keşke görünür bir yere koysaydınız, ilk gittiğinizde yerini değiştirin bence.. Teleflex gaza geçiş yada benzine geçiş konularında sorun yaşatmayacak olsa da, Psikolojik olarak rahatsız olacaksınız.. Şimdilik idare edin, benzine geçerse sesli ikaz verir merak etmeyin.

Focus 2,5 larda bu şikayeti çok duydum.. menzil sürekli kısalıyor.. Focus 1'lerde böyle bir sorun yoktu. benim aracımda böyle bir sorun yok..

Bence en fazla o kadar yakmıştır. Daha fazla yakacağını sanmıyorum..

Yorum bağlantısı

Hayırlı olsun. Son benzin zamlarından sonra yerinde bir karar olmuş. Marka olarakda en iyisi mi bilmem lakin son dönemde sık sık adını duyduğum bir marka inşallah sorunsuz uzun yıllar kullanırsınız. Devir tasarruf devri malum benzin pompa fiyatları çok yüksek eğer çok km yapıyorsanız en kesin çözüm olmuş.

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

İşte doğru yolu bulmuş, aracına keyifle binebilecek bir kişi daha :blush:

Tebrik ederim öğretmenim, kazasız belasız, ekonomik sürüşler.

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum.

Mehmet Bey alışkanlık kazanınca göstergeyi görme ihitiyacı hissetmem heralde ama sıkıntı yaşarsam, depo dolumuyla ilgili bir problem olabilir (depo belirli bir litreden sonra çok çok yavaş doluyor, mesela 17 litre gaz alırken ilk 10 litre normal hızda doluyor sonra birden kağnı hızıyla dolmaya başlıyor) onu düzelttirmek için gittiğimde gösterge yerini de değiştiririm. Ama bir sorum daha olacak size Mehmet Bey bu Teleflex sistemin göstergesi marşa basınca mı devreye giriyor. Kontağı II (veya III müydü) konumuna getirince üzerindeki ışıklar yanmıyor da. Bu durum normal mi yoksa benim bağlantıda mı bir terslik var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum.

depo dolumuyla ilgili bir problem olabilir (depo belirli bir litreden sonra çok çok yavaş doluyor, mesela 17 litre gaz alırken ilk 10 litre normal hızda doluyor sonra birden kağnı hızıyla dolmaya başlıyor) onu düzelttirmek için gittiğimde gösterge yerini de değiştiririm. Ama bir sorum daha olacak size Mehmet Bey bu Teleflex sistemin göstergesi marşa basınca mı devreye giriyor. Kontağı II (veya III müydü) konumuna getirince üzerindeki ışıklar yanmıyor da. Bu durum normal mi yoksa benim bağlantıda mı bir terslik var.

Depo konusunda bahsettiğiniz olay bence bir sorun.. Şimdilik idare edin düzelmez ise değişirler şamandra sorunudur..

Gösterge konusunda bahsettiğiniz anı hatırlamıyorum Yarın sabah bakarım.. (Unutmam inşallah)

Hatırladığım şu;

Lpg'ye geçmeden yakıt seviyesini göstermez ve göstergede benzinde olduğunu gösterir kırmızı ışık yanar..

Yorum bağlantısı
Mehmet Dinç

Merhaba Hakan bey öncelikle aracınızı ve lpg sisteminizi güzel günlerde kullanmanızı dilerim hayırlı olsun. ben de aracıma lpg taktırmayı düşünüyorum. 1,6 focus sahibiyim.

Teleflex markasından memnun kaldığınızı okudum, teleflex daha çok yüksek hacimli motora sahip (2,0 2,4 gibi) araçlar için tercih ediliyor diye biliyordum 1,6 focusa uygulandığına sevindim. siz marka konusunda muhakkak detaylı araştırma yapmışsınızdır teleflexten başka hangi markayı önerebilirsiniz?

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

Teşekkürler Mehmet Bey. Evet Teleflex e uzun araştırmalar sonucu karar verdim. İlk olarak Aksaray Be-pa Otomotiv Ford servisinin anlaştığı Atikeri taktırmayı düşünüyordum. Daha sonra fikrimi değiştirerek Ankara Tur-oto da Brc My07 taktırmayı düşündüm. !450 tl gibi bir fiyatı vardı. Teleflexi inceledim Brc nin üzerine 5-600 tl gibi fark verilmesi gerekiyordu, Sistemin sağladığı avantajların ve kullanıcı arkadaşların problemsiz olduğu söylemesi ile farka değeceğine inandım ve Teleflextaktırdım. Çok çok memnunum, hiç bir problemle karşılaşmadım şu ana kadar performansı çok iyi ekonomik. Büyük hacimli araçlar tercih ediyor diye sadece onlara uyum sağladığı gibi birşey yok. zaten 2000-2500 V4-6-8 sistemlerinin ekipmanları birbirinden farklı zaten fiyatları da öyle. Büyük hacimliler tarafından tercih edilmesinin sebebi üst seviye bir kit olması, problemsizliği ve performans kaybına neden olmamasıdır diye tahmin ediyorum. Netice de eğer bütçeniz elverişli ise, 2010 Focus Txp bir araca Teleflex GFI çok yakışır, münasibi budur diyorum. Tabi Prins diye bir üst seviye marka daha var, Teleflex den daha pahalı ama dahi iyi mi bilmiyorum(Öyle olduğunu sanmıyorum). Atiker, BRC Zavoli sistemlerini Focus lara takıyorlar memnun olanlar var, problem yaşamıyorlar. Ama dediğim gibi eğer maddi durumunuz şu an müsaitse Teleflex GFI diyorum, başka bir şey demiyorum. Tabii ki kara sizin ama acizane tavsiyem budur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Dinç

Hakan Bey acizane olur mu vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim. 500 600 tl fark için Teleflex tercih edilir diye düşünüyorum. Bir arkadaş Nissan aracına taktırmış o da memnun kaldığını defaatle söylemişti. Büyük ihtimal Teleflex yaptırırım ben de. Tekrar teşekkür ederim Hakan Bey. Kazasız belasız iyiy günler dilerim. Aksaray'a selamlar sevgiler..

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

Teşekkürler, bizden de Ankara'ya selamlar. Size de şimdiden hayırlı uğurlu olsun, kazasız-belasız-ekonomik-çevreci sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Merhaba arkadaşlar, 10 Eylül sabahı 8.30 da Tunalı ya teslim ettiğim aracımı 11 Eylül saat 15.30 da Teleflex GFI Lpg sistemli olark teslim aldım. Şu ana kadar şehirler arası yolda 250 km. yaptım memleketim olan Aksaray a gelirken. Araçta herhangi bir performans kaybı göremedim. Genelde hız sınırını geçmedim, ama yolun müsait olduğu kesimlerde limiti biraz aştım test amaçlı hızlanması ve ulaştığı hız eskisinden farklı değil, en azından ben farketmedim. Sadece düğme yerinden dolayı biraz problem yaşadım, araç Lpg ye geçtiğini hiç farkettirmiyor, bundan dolayı düğmeye bakma ihtiyacı hissediyorum, onu da sol cebe monte ettirdiğim görüş problemi yaşadım. Dediğim LPG Benzin, Benzin LPG geçişleri fark edilmiyor. Bir problem ona da problem denirse, aracın yol bilgisayarındaki yakıt menzili, LPG de giderken düşmeye devam ediyor. Benzin şamandrasından bağımsız, benzin göstergesi hiç kıpırdamadığı halde menzil km. si geri saymaya devam ediyor. Dolayısı ile 80 km. nin altına düşünce benzin lambası yanıyor ve sesli ikaz geliyor, 40 km. de sesli ikaz geliyor, sonra sıfıra düştükten sonra olması gereken rakama çıkıyor ve tekrar düşmeye başlıyor ( mesela 125 den geri sayıyor sonra sıfırlıyor ve tekrar 125 ten geri sayıyor gibi). Bu olayı siz de yaşıyor musunuz ve bu bir problem teşkil edermi? Sonradan başka şeylere zarar verir mi?

Ayrıca ben 50 lik simit depo taktırdım, Ankara da yola çıkmadan doldurdum, ilk dolumdu bu ve dolum esnasında mesela ilk 10-15 litreyi baya hızlı doldurdu pompa, sonra yavaşladı hem de baya yavaşladı ve geri kalan 8-10 litrenin dolumu baya zaman aldı. Pompacı depo yeni olduğundan dolayıdır zamanla açılır hızlanır dedi ama gerçekten öyle midir, sizde de böyle olmuşmuydu? Daha sonra Aksaray da da doldurdum aynı şey burada da oldu hızlı başlayan dolum belirli bir litreden sonra gıdım gıdım ilerliyor. Özellikle bu konuda Teleflex kullanan arkadaşların yardımlarnı ve önerilerini bekliyorum. Gerçi yarın ilk işim Tunalı yı arayıp yavaş dolma konusunu sormak olacak.

Evet ilk izlenimler bu kadar.

Ha yakıta gelince Ankara da doldurdum tabancanın attığı yere kadar, km. yi sıfırladım, Aksaray da dolduruyordum iftar baya yakındı ve depo gıdım gıdım doluyordu pompacı abi atmasını beklemeyelim bizim pompa atmaz 28 tl. de keseyim dedi. 220 km. yol geldim 28 tl. lik gaz aldı depo buna göre 12-13 kuruş arası bir şey yaktı. Net yakıtı söyleyemiyorum çünkü tabanca atmadan pompacının "fazla sıkıştırmayalım" isteğiyle kesildi dolum ama belki daha 1 en fazla 2 litre daha alırdı, yani şöyle diyelim 12-14 kuruş arasında birşey şehirler arası yolda.

Hakan Bey,LPG taktırtarak garantiden vazgeçmiş oldunuz sanırım.Ya aracınızın motor parçalarında bir sorun çıkarsa?Bu konuda ne düşünüyorsunuz?Ben LPG taktırtmak için 4 sene beklemek zorundayım,çünkü +2 yıl garanti satın aldım.Eğer siz garantiyi önemsemeden Lpg taktırttıysanız bunun nedenlerini,gerekçelerini anlatabilirmisiniz?Belki o zaman bende LPG taktırtırım...

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

Bora Bey ben taktırmadan önce Ford Otosana, Ankara Tur-otoya ayrı ayrı Lpg taktırdığım zaman garantinin durumu ne olur diye sordum aldığım cevap aynen şu: "Garanti LPG den etkilelenen parçalar için sona erer dediler", Ben de bu ifadenin çok açık uçlu olduğunu, ya Lpg ile ilgisi olmayan parçaya da aynı bahaneyi öne sürerlerse diye sordum, öyle bir şeyin olmayacağını ifae ettiler. Aksaray daki Ford servisi de çok çok önemli bir arıza olmadığı (Otosan dan mühendis tespiti gerekecek boyutta) sürece herhangi bir sıkıntı olmayacağını söylediler (bu konuyu fazla detaylandırmayım, anladınız heralde). Zaten 6000 km. benzinde kullandım aracı, montaj kaynaklı bir sıkıntı olması halinde bu zamana kadar arıza ortaya çıkardı heralde.

Ayrıca taktırdığım LPG sisteminin diğer sistemlerden farklı olarak motor hasarlarına karşı sigortası oduğu, Tunalı Otomotiv yetkililerinden Serdar Volkan Bey tarafından bana iletildi. Zaten Teleflex GFI markasını tercih etmemdeki en önemli etkenlerden birisidir bu durum. Sorumlu Mühendisin ifadesine göre, motora herhangi bir zarar gelmesi durumunda Makine Mühendisleri Odasından alınacak bir tespit raporuyla Tunalı Motorlu ARaçlara müracaat edilmesi ve hasarın Teleflex sisteminden kaynaklandığının belgelendirilmesi halinde, masraflar kendileri tarafından karşılanacakmış (kötü yakıt ve montajdan kaynaklanan zararlar dışında). Yani Ford Otosanın garanti kapsamından çıkardığı parçalara zarar gelmesi halinde, Teleflex GFI markası devreye giriyor.

Ben bu durum karşısında Teleflex GFI montajını yaptırdım, gönül rahatlığıyla kullanıyorum. 4 yıl bekleyip taktırmanızın bir anlamı yok, birazcık risk alıp siz de bir an önce taktırın bence (bütün bu anlattıklarımarağmen yine birazcık risk vardır her zaman çünkü Tükiye de yaşıyoruz). Birazcık da dikkat ederseniz, mesela LPG aldığınız yere, depoda her zaman en az çeyrek depo benzin olmasına, taktıracağınız sistemin kaliteli olması ve montajının düzgün yapılması gibi durumlara, uzun yıllar problemsiz binersiniz. Sıkıntılar başgösterince de aracı yenilersiniz, zaten o zamana kadar yapacağınız kar yenileme maliyetinin çoğunu karşılar. Gerisini aracı satacağınız kişi düşünsün. Başkası temiz arabaya binecek diye kendimizi sıkıtıya sokmamızın bir anlamı yok :flowers: . Haksız mıyım?

Ayrıca aracım LPG ile Şehirler arası kullanımda 7lt./100km (yaşadığım şehirde LPG litre fiyatı 1.74, buna göre 7x1.74/100=0,1218 tl. - yani yaklaşık olarak 12 kuruş yakıyor) . Şehiriçini henüz ölçemedim, onu da en kısa zamanda yazarım.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Adem Cengiz

Hakan Bey, henüz erken ama, hiç mi sorun yaşamadınız LPG kaynaklı?

Benim bildiğim en çok şikayet mevsim geçişlerinde yaşanıyor, bugünlerde sorun yoksa sistem kendini kanıtlamış demektir...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...