Çağlar Bayur 17 Eylül 2009 Paylaş 17 Eylül 2009 Ne kızması, 2 saat bekledim collection eksperi yazsın diye, geç yazdın ona kızarım , benimki pekbidolu olduğunda, neler extra bilemiyeceğim Yorum bağlantısı
Murat Özkan 23 Eylül 2009 Yazar Paylaş 23 Eylül 2009 Teşekkür ederim. O zaman alınca en iyisini almak lazım diye düşünüyorum. Ghia aramaya başladım bile :lol2: Gerçi şu an maddi açıdan beklentilerimin altındayım. Malum tatiller falan girdi araya. Hayırlısı bakalım... Yorum bağlantısı
Ercan Çakır 29 Eylül 2009 Paylaş 29 Eylül 2009 Teşekkür ederim. O zaman alınca en iyisini almak lazım diye düşünüyorum. Ghia aramaya başladım bile Gerçi şu an maddi açıdan beklentilerimin altındayım. Malum tatiller falan girdi araya. Hayırlısı bakalım... Murat bey bende iki model ile peugeot arasında cok kararsız kalıyorum, segmet farklılıkları , yıllık vergileri , bakım , yakıt gibi unsurlar bakıldıgında insani bunaltıyor. ama sonunda bende sizinle ayni fikri paylasıyorum cok uygun fiyatta diger araclardan gormez isem focus 1.6 tdci ghia bakiyorum. konuyu actıgınız icin tesekkurler cok faydalandım :lol: Yorum bağlantısı
Murat Özkan 11 Ekim 2009 Yazar Paylaş 11 Ekim 2009 Murat bey bende iki model ile peugeot arasında cok kararsız kalıyorum, segmet farklılıkları , yıllık vergileri , bakım , yakıt gibi unsurlar bakıldıgında insani bunaltıyor. ama sonunda bende sizinle ayni fikri paylasıyorum cok uygun fiyatta diger araclardan gormez isem focus 1.6 tdci ghia bakiyorum. konuyu actıgınız icin tesekkurler cok faydalandım Rica ederim Ercan Bey. Umarıım siz istediğiniz gibi bir araç bulur ve alırsınız. Ben bulamadım çünkü. Eskiden evlenmek için kız bakılırdı erkek çocuğa... En az onun kadar zor bir iş... Tecrübelerimle sabittir ki bu iş şöyle olmalı; 1- Kriterler belirlenmeli (yakıt, güç, görünüm, emniyet, masraflar v.s...) 2- Kriterleri yerine getirecek araçlar sıralanmalı ve bu araçlar hakkında araştırmalar yapılmalı (Kullananlara sorulmalı, servis ve yedek parça fiyatları araştırılmalı, forumlardan yardım alınmalı ) 3- Bu araçlar arasında eleme yapılarak önce markaya ve daha sonra da modele karar verilmeli... 4- Daha sonra elde parayla pusuya yatılıp temiz bir araç (bakımlı, hor kullanılmamış, servisin onay verdiği bir araç) bulununca hemen işi bitirmeli. (Gerekirse temiz araç için değerinden fazla verilebilir) 5- En önemlisi ve sonuncusu; Araç alındıktan sonra kimsenin lafına bakılmamalı, kimseye kulak asılmamalı ve de araçların fiyatları artık takip edilmemeli.... Yani aldığınız aracın keyfi sürülmeli... Nacizane fikirlerim..... Başarılar dilerim... Bu arada arkadaşlar almak istediğim araç için fiyat aralığım değişti. Focus veya Mondeo bakamıyorum artık. 18.000 civarı bir araç bakıyorum. Araştırmalara devam..... Yorum bağlantısı
Akif Özkan 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Çağlar Abi şase düzeltmesi yamukluğuna göre değişen maliyetli bir işlemmidir?Hangi rakamlar arasındadır? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Şase düzeltme, şaseye uç ekleme, üst travers (bazıları ona da şase derler) işlemleri başlıkları altında kabaca toplayabileceğimiz , tezagaha bağlamadan veya bağlatarak farklı tamirler vardır. Tamamıyle kaza şekline göre ayrı fiyatlandırılır. 250 TL lerden aşağısına pek rastlanmaz. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Abi malum geçen sene sol arka jantı vurup patlatmıştım.Sonunda her iki tarafın aksonları ve dökme demirden olan hilal şeklindeki parçalar değişti.Geçen sene yapan firma sol tarafdaki dikey aksonun, hilal şeklindeki parçanın bağlantı noktasına kanal açıp ayar yapılabilme imkanı sağlamışlar.Bu sefer bunu sol tarafa da yaptırdık.Araç fabrikasyon değerlerine geri döndü ama şasede bi ölçüm yapılmadığı için içime sinmiyor.Aslında dikey aksonlara açılan kanal da içime sinmiyor.İlerde döküm parçanın bu kanal içinde oynayabileceğini düşünüyorum.Ustalarım mümkün değil diyor ama... Yaza kadar bi bütçe yapıp şase ölçümü yaptırmak istiyorum ve gerekirse dikey aksonları arka travelsleri de değiştirmek istiyorum.Bu sebebden sormuştum abi.Öyle uç ekleme şeklinde olduğunu falan da sanmıyorum.En azından ben sanmıyorum : ) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Arka kısımdaki bu tip durumlarda, şase tamiri gerekmez, Genelde: 1. Taşıyıcılar değişir (mekanik parça) 2. Digonal olarak hidrolik pompa bağlanır ve milimetrik kayıklık var ise kolayca yerine getirilir. Bu tip işlem ucuzdur. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 (düzenlendi) Teşekkür ederim abi. Hem yorum hem de işlemi kolaylaştırdığın için : ) 11 Ekim 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts