İçeriğe Yönlendir

Mondeo'nun Bayram sonrası çalışmama sendromu


Kemalettin Karatum

Recommended Posts

Kemalettin Karatum

Bu sabah işe gitmek için arabama bindim. Kontağı yerine yerleştirdim, yarım çevirdim, kontrol ışıkları doğru dürüst yanmadı bile. Teybi açtım error yazıyor. Haliyle aklıma hemen akü geldi. indim baktım akünün üzerindeki doluluğu gösteren yeşil ışık görünmüyor. Allah Allah oldum. Araç yaklaşık 3 aydır bende. Akü en ufak bir uyarı bile vermemişti şimdiye kadar.Ee havalar da soğuk değil. Burası 30 derecelerde.

Bayramda 2 gün boyunca çalışmadı araç. Bu sebep olabilir mi. Hayır bir hafta çalıştırmasam tamam olabilir diyeceğim de. İki gün bana biraz tuhaf geldi.

Eski aracım olsa (94 Model Broadway) düşünmeden vurdurarak çalıştırırdım. Ancak bu araç elektronik parçalar içerdiğinden tereddüt ettim.

Hemen Sanayiden ustamı arayıp durumu anlattım. 5 dakikada atlayıp yanıma geldi ve takviye kablosu ile arabayı çalıştırıp geldiği hızla gitti. Ona Bir şey sormaya fırsatım olmadı.

Soru1: Akü böyle aniden neden boşalmış olabilir? Aklıma aküyü araba boşta iken harcayacak hiçbir şey gelmiyor. (Teybide açık unutmadım eminim.)

Soru2: Benzer bir durum yaşarsam aracı vurdurarak çalıştırmak bir zarar verir mi?

Soru3: Bundan sonra ne yapmalı? Akü değiştirmek elbette ilk akla gelen ama, dediğim gibi akü şimdiye kadar en ufak bir uyarı vermemişti bana.

Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum

Benzer bir durumda aracı vurdurarak çalıştımak riskli bir hareket midir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aracı vurdururken, debriyajı; 1. viteste kalkış yapıyormuş gibi yavaşça bırakırsanız bişey olmaz..

Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez

Elektrik sisteminde kaçak oluşmuş olabilir.

Babamın araç iki aküyü arka arkaya yemişti, teyp civarında bir şasi olduğunu tespit etti usta ve ondan sonra problem kalmadı.

Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum

Aslında ne yapacağıma tam karar veremedim.

Oto elektrikçisine gitsem de üç aşağı beş yukarı ne yapacağını tahmin edebiliyorum.

Aküyü ölçecek.

Pek bir sorun görünmüyor diyecek. Ama bende bir gün dursun tam gün bir şarj edeyim gerekirse suyunu değiştireyim diyecek.

Araca geçici bir akü takacak. Ertesi gün gidip aküyü geri taktıracağım. Bu işlem karşılığında 20 TL vereceğim.

Birkaç gün bir sorun yaşamayacağım. Ama havalar soğumaya başladığında kısa süre içinde içinde sorun başgöstermeye başlayacak.

Gidip yeni bir akü alacağım. 2 Sene aküden yana bir dert çekmeyeceğim. Sonra herşey baştan başlayacak. Bir sabah arabam çalışmayacak..Sanayiden ustamı çağıracağım. Usta takviye kablosu ile gelip 2 dakikada arabayı çalıştırıp gidecek. Sonra...................................................... (bakınız 1. mesaj)

Döngü böyle sürüp gidecek.

Yorum bağlantısı
Galip Özel

Hepsi topu akünüz bitmiş yahu bu kadar dert edinmeyin kendinize, sonuçta aracın sarf malzemelerinden biri. Hava filtresi gibi düşünün...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aküyü değişin. Akü deki yeşil gösterge sadece tek bir odacıktaki asit seviyesini gösteriri o kadar, basit bir şamandıra mantığı ile çalışır. Akücülerdeki ölçme cihazına bağlayınca tahmini 11 V civarı okuyacak ve değişimi teyit edecektir. Otomatik zaten vurdurma ile çalışmaz, manuel vitteste 2 ye alınır ve vurdurulur, bu sırada eser miktarda benzin kat a gider, aşırı önemli değildir, çok çok çok az ihtimal triger kayışı sente atlar ki bu en kötüsü ama çok çok çok ufak bir ihtimaldir, dağ başı değilse, takviye iyi çözümdür, ark yapmadan ve doğru kutup sıralamsı ile bağlanırsa....

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Bence trıger kayışlı araçların vurdurarak çalıştırılması büyük risk

Kaldıki aracın aküsünde voltaj düşük olduğundan belkide çalışmayacak

En iyisi takviye tutup çalıştırmak ve aküyü değiştirmek :lol2:

Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum

Hiç ummadığım bir şekilde akşam iş çıkışı araç tıpkı sabah olduğu gibi çalışmadı. Şaşırdım çünkü eski aracımda benzer sorun yaşıdığım dönemlerde bu kadar çabuk bir akü boşalması görmemiştim. Ev-iş arası yaklaşık 3 km. Sabah takviye kablosu ile aracı çalıştırdıktan sonra boşalan akü şarj olsun diye yolumu uzatarak işyerine gitmiştim. Akşam iş çıkışı sanayiye uğrayıp sorunu çözmeyi planlamıştım.

Her neyse yine sanayideki ustamı aradım. Yine geldi. Yine takviye kablosu ile aracı çalıştırdı. Bu sefer onunla dükkana gittik. Bu arada eski sahibini arayıp akünün ne zaman takıldığını öğrendim. Eğer 2 yıldan fazla bir zaman söyleseydi hemen yeni aküyle değiştirecektim. Akü yeniymiş henüz 1 yılı yeni doldurmuş. Yarın garanti belgesini bana gönderecek.

Sanayideki ustamın yanında ne yapalım geçici bir akü takıp garanti belgesi gelince gidip yenisiyle değiştirelim vs vs diye konuşup dururken usta aracın arkasında yanan ışığı farketti. Arka koltukta oturanlar için arka cam ile tavanın birleştiği yerde bir tepe lambası varmış. O yanıyormuş. Orada ışık olduğundan bile haberim yoktu. Bayramın ilk günü çocuklar oynayıp yaktı herhalde. İki gün boyunca o lamba yanmış. Muhtemelen de aküyü o yemiştir. Bu sabah ile akşam arasında yine lamba yanıyormuş. ve yine aküyü o boşaltmış.

Bir yandan içim rahatladı. Gereksiz akü değişimi, sanayiye git, gel masraf vs. ile uğraşmayacağım diye.

Bir yandan da kendimden utandım. Orada lamba olduğunu bile bilmediğim için, daha da önemlisi yandığını görmediğim için.

Yarın saban araba sorunsuz çalışırsa konunun kapanması için mesaj atacağım.

Çalışmaz ise...

uzar gider........

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
konuşup dururken usta aracın arkasında yanan ışığı farketti. Arka koltukta oturanlar için arka cam ile tavanın birleştiği yerde bir tepe lambası varmış.

Led olsa, bu sonuç olmazdı..

-O arabada triger kayışı yok. Zincir var.

Araba Mk2 galiba..

Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum

Son durum:

Bu sabah araç sorunsuz çalıştı. Sorun tamamen arkadaki ampuldenmiş. Şaşırdığım şey, ufacık ampul koca aküyü nasıl boşalttı hayret. Daha önce radyoyu açık unuttuğum zamanlar oldu. Hiçbirisinde böyle tam bir deşarj yaşamamıştım.

-Akü bir defa gittimi pek iflah olmaz.

-O arabada triger kayışı yok. Zincir var.

-Kemalettin bey, o kadar üzülmeyin. Bu mondilerin başına gelebilecek en basit şeydir. Ya benim gibi beyin değiştirseydiniz ne olacaktı? Araç sizden de kafa sağlığınızdan da değerli değil.

-Bu tür bir tam deşarj durumu "Akü bir defa gittimi pek iflah olmaz" durumu mudur?

-Araç 2001 model ama Mk2. Trafiğe çıkışı 2000 in sonu olduğu için 2001 model görünüyor.

- Sizinki fenaymış. Allah beterinden saklasın.

akü hazır garantideyken değiştirin gitsin, tecrube ile sabit maalesef :D

Şimdilik sorun çözüldü. Değiştirmek gerekmeyecek gibi....

Araba Mk2 galiba..

Doğrudur. MK2

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Ya benim gibi beyin değiştirseydiniz ne olacaktı? Araç sizden de kafa sağlığınızdan da değerli değil.

Hakan senin beyin ne zaman değişti? Bu mu yoksa manda mı?

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Haberim yoktu, geçmiş olsun. Ben de aynı karardayım. O yüzden bu ay eşim için 0 km almayı tercih ettik. Kampanyalar vs derken arada çok büyük farklar da kalmıyor aslında. Tabi imkanlar dahilinde ve uygun zamana denk getirerek. Bilgi olması açısından, bizim aldığımız Clio 2010 model ve 22.900'e geldi. Aynı aracın 2006 modelini arkadaşım 16.750'ye aldı. Şimdi onun alım satımı, iyi kötü masrafı vs düşünülünce 0 daha mantıklı geldi bana.

Yorum bağlantısı
-Bu tür bir tam deşarj durumu "Akü bir defa gittimi pek iflah olmaz" durumu mudur?

Akü bir kere boşaldı mı, tekrar aynı şarj başarısını pek gösteremiyor. Ayrıca bekleme durumunda deşarj olma süresi hızlanıyor maalesef. Aracı sürekli kullanırsanız belki farketmeyeceksiniz ancak, aracın birkaç gün çalışmaması durumunda, akünün eskisine göre daha zayıf olduğunu farkedeceksiniz. Bir de bu arada birkaç kere daha akü boşaldı mı şarj sorunları başgösteriyor. 6 aylık akümüzün işgöremez hale gelmesi yukarıdaki anlattığım evrelerde gerçekleşmişti.

Mevcut akünüzü uzun süre kullanmak istiyorsanız hafta sonu bir gezi planlayın, bol bol gezin derim.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Emre Gülşen
Haberim yoktu, geçmiş olsun. Ben de aynı karardayım. O yüzden bu ay eşim için 0 km almayı tercih ettik. Kampanyalar vs derken arada çok büyük farklar da kalmıyor aslında. Tabi imkanlar dahilinde ve uygun zamana denk getirerek. Bilgi olması açısından, bizim aldığımız Clio 2010 model ve 22.900'e geldi. Aynı aracın 2006 modelini arkadaşım 16.750'ye aldı. Şimdi onun alım satımı, iyi kötü masrafı vs düşünülünce 0 daha mantıklı geldi bana.

Saygın hayırlı olsun kazasız belasız kullanın...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

benim araç haftaiçi yatar, haftasonu 100km -+10km yol yaparım. aküyü kaybetmeyiz dimi?

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Biz inşallah yurtdışı dönüşü güzel bir araç alıp, uzun süre kullanmayı planlıyoruz. Senin araç güzel. İyi de kullandın. Yaklaşık 4 yıl oldu. Bence gayet iyi.

Evet, 4 sene oldu sayılır. Piyasada şu anda insanı heyecanlandıracak, fiyat-kalite oranı yüksek bir araç da göremiyorum. Zaten gereksiz kaşıntılara da girmemek lazım. Bazen 10-15 yıl aynı aracı kullananlara özenmiyor değilim. :)

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Saygın hayırlı olsun kazasız belasız kullanın...

Sağol Emre. Yarın teslim alacağız. Fotoğraflarını koyarım. Hoş Fransız ya pek fazla ilgi çekmez forumda :)

Hem harbi Fransız üretimiymiş :)

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Heyecanlandıracak var, fiyat-kalite oranı da yüksek ama kalitesi oldukça yüksek, fiyatını düşün artık :) a3 ;)

Son zamanlarda olimpiyat halkalarına epey taktığını görüyorum. Hayırlısı olsun bakalım :)

Oran aynı olsa da kalite yükselince fiyat da yükseliyor tabi. Ama benim şahsi görüşüm, arabaya 40bin üzeri vermem, veremem gibi geliyor. Sonuçta borçla alınıyor.

Ah aloşum aaah :)

Yaa, bak nasıl arıyor insan :)

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
+Borçla araba almam. İnşallah peşin peşin alırız o zamana kadar.

+Aloşu insan aramaz mı :)

Macera dolu Amerikada biraz para yapma imkanı olursa güzel olur :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...