İçeriğe Yönlendir

Sağır Motor


Turan Ballıkaya

Recommended Posts

Turan Ballıkaya

Selamlar

Sağır motor tabiriyle ilgili forumlara baktım ama tam olarak anlamış değilim, anladığım kadarıyla ise benim arabamın motoru sağır. :D Alalı 4-5 ay oldu 9 yaşında 33000 km de ve bu süre içinde motor zorlanmamış düşük devir, düşük viteslerde sürekli şehir içi kullanım yapılmış. Bende uzun yola çıkıp zorlamış değilim ama 2500-3000 devir de vites değişimi ile kullanıyorum. Bir forumda şöyle bir yazı gördüm " 10 yıldır sağır olan motor rolantide iken redline civarına çıkartıp 5-6 saniye bekletilip sonra 1-2 saniye rolanti tekrarında gene 5-6 saniye redline bu şekilde 10-12 tekrar yapılmalı diye" bu yazı uzun bi yazının sonunda olduğundan tamamını koymadım sadece bu kısım dikkatimi çekti :)

Doğru mudur ? sağır motor ile ilgili ne yapılmalıdır bunları merak ediyorum teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Mehmet Can Çimir

Kısmen doğru ama araba boştayken motora yüklenmek pek iyi değildir. Yolda giderken biraz redline' da vites değiştirirsen bir süre sonra segmanlarının gömleklerde yaptığı izler kaybolur. Ancak dikkat etmek lazım, sağı araca birden yüklenilirse de segman ve gömlekler ile ilgili problem yaşanabilir. Sen hafif hafif yükselt devri :D 1. gün 4000'de değiştir, 2. gün 5000'de değiştir gibi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Teknik dayanağı yoktur, hatta zararı olabilir demek daha doğru. Muhtemelen, alumünyum parçaları karıncalanmış, subaplar simsiyah olmuştur. Güzel bir bakım ister.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Ben sanmıyorum böyle bişeyin faydalı olacağını. Onun yerine ara sıra yüksek devirli(4000-5000)vites değişimleri yapın.

Yorum bağlantısı
Turan Ballıkaya
(düzenlendi)

Teşekkürler. 2000 model 1.4i var bendede 2.3. viteslerde bastığımda araç koltuğa yapıştırıyor 4000 devirlere ulaştığımda uçuyor resmen o yönden sıkıntım yok max hız denemeside yapmadım ama araştırmalarıma göre benim arabamın geçmişi arabanın sağır olduğunu gösteriyor ve bendede şöyle bi merak uyanıyor sağırken bile böyleyse açıldığında nasıl olur :lol:

Şu tip yazılarda gördüm sağır araç kıyaslamalarında. Aynı model 2 araç biri 200km görürken diğeri 150-160km larda kalıyor acaba bassam benimkidemi olması gerekenden düşük hızlarda kalacak :p

Bu arada araç sıcakken rolantide redline olayını denedim bugun 10-12 tekrarlara ulaşmadım ama 2. tekrarımda egzozdan bi sıvı püskürmüş yeğenime video çekmesini söylemiştim :) sonraki tekrarlarda ise öyle bir sıvı yok, o sıvı neye işarettir peki ?

tarihinde Turan Ball?kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Can Çimir

Genelde motorun sağlıklı çalıştığını gösterir egzozdan çok hafif buhar atması. Ama tabi görüp incelemek gerekebilir. Korkulacak bişey olduğunu sanmıyorum. Bir süre sıvı da çıkar, kurum da atar :lol: Çağlar Bey'in dediği gibi subapların tepeleri kurum bağlamıştır. Aracı duvar veya benzeri bir yere geri geri yanaştırın gaz verin kurum atıyorsa da belli olur zaten.

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar

sağır denilen motor için motor ısındıktan sonra arasıra yolda yüksek devirli kullanmak motora iyi gelir bence

Yorum bağlantısı
Turan Ballıkaya

sağolun tavsiyelerinizi dikkate alıcam bu yüksek devir kullanım bana pahalıya m

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

boştayken sakın uzun süreli dip gaz yapmayın özellikler redline çıkmayın....

hareket halinde anlık redline çıkılabilir ancak uzun süre sakın kalmayın oralarda motoru indirirsiniz...

bazı araçlarda araç hareket halinde değilse dip gaz yaptırmıyor...motor kontrol mekanizması var.devir 3 binlerde falan kalıyor.

sağır tabir edilen araçlar genelde uzun yolda yüksek devirde son hızda sürülerek açılması sağlanır...

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

İşitme kaybımı varmış motorda.. Bayılıyorum şu sanayi ağzı söylemlere :)

Arkadaşım araban hayırlı uğurlu olsun. Güle güle kullan. Sağır motor diye birşey olmaz. Devirli kullanılan motorlar daha çabuk aşınırlar ve kurum bağlamaları daha güçtür. Dolayısı ile hem motor içi sürtünmeleri daha düşüktür, hemde kurum falan olmadığı için süpaplarda performans kaybı sorunu olmaz. Eğer arabanı uzun süre kullanmak istiyorsan öyle redline işlerine falan hiç bulaşma. 9 Senede 33 bin km yapmış bir motor pek sık kullanılmamış demektir. Muhtemelende kısa mesafelerde kullanılmıştır. Bu süre boyunca devirli bir kullanım tarzıda tercih edilmediyse motorun parçalarının alışma süreci henüz tamamlanmamış bile olabilir. Eğer kendine çok dert ediyorsan, o iş bir silindir kapak contasına ve işçilik ücretine bakar. Söktürürsün kapağını, gönderirsin rektifiyeciye, süpaplarını falan tertemzi yapıp kurumlardan kurtardıktan sonra dremelle hava girişlerindeki pütürleri falan traşlayıp daha pürüzsüz yüzey olması sağlanıp havanın motora giriş hızı arttırılır. Böylelikle birim zamanda daha fazla hava alabildiği için daha çabuk devirlenme eğilimi gösterir. Al sana zorlanmadan dan dun devir çevirmeden yapılmış bir motor açma işlemi... :)

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

Hoşgeldiniz Mertol bey,forum sizin bilgilendirmenizle ifade zanginliğine kavuşuyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Mertol bey kendinizi bi tanıtsaydınız tanışma bölümünde... :D

sağır motor laflarına bakmayın. aracınızı bildiğiniz gibi kullanın. arada uzun yolda 4-5 bin devirlerde (benzinli) en az bi beş dakika felan gidin arada bir. Boşta bağırtmayın kesinlikle. Sizi memnu edecekse enjektör temizleyici vb katkılar koyabilirsiniz. Psikolojik etkisi yüksek olur.

Çoluş çocuğun yazı yazdığı forumlara bakmayın.

redline nedir?

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Yahu 100 lira işçiliğe kapak açılıyor ne gerek var karbon marbon uğraşmaya. Conta parası+antifreeze+ yağ ve filitresi ile işçiliğe bakar. Taş çatlasa 300 lira.. Uğraşıldığına değer hiç değilse..

redline nedir?

Redbull un uzun olanı.. Yılan gibi bişi.. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

300 lira normal demek istedim tabi. diğer konu elbette malum, Allah artırsın okul bitince rahatlarsınız.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Yunus bey 300 lira az. Onun 200 liraı sarf malzemesinin tekrarına gidecek zaten. Eğer biraz sabırlı davranılıp o iş 60 bin bakımına yada 120 bin bakımında falan yaptırılırsa o maliyette olmayacağı için 100-150 liralık işçilik ücreti ile kurtarırsınız. Öğrenci geliri ile düşünürseniz 300 lira çok gibi düşünülebilir ama öğrenci adamın ne işi var performansla. Ne kadar performans o kadar benzin. E para yoksa zaten benzinde yok. Benin olmayınca arabayada gerek yok. vs vs vs ...

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Böyle sağır :rolleyes: kalmış motora ben sık sık motor frenini tavsiye ediyorum.

Yorum bağlantısı
Yusuf Esin

Sağır Motor olayını bu aracımda ve bundan önceki iki aracımda da yaşadım. Araçların hepsi ikinci eldi ve düşük devirde kullanılmıştı. Yakıt ekonomisi için gaza azar azar basılır araba devrini almadan vites büyütülürse, ve şehirlerarası yol yapılmazsa motor 3000 devrin üzerine çıkmayacaktır.

Motoru besleyen şey yakıttır. zengin karışımlar motoru obez yapar. her yer kurum bağlar, tam yanmamış yakıttan katalitik dolar vs. vs. Aynı şekilde yeterince beslemezseniz ve arasıra güzel bir ziyafet çektirmeseniz de gelişimini tamamlayamadığı için akranlarından geri kalır. Bunun nedeni; motor'un rodajının parçalar tam olarak birbirine alışıncaya kadar devam etmesidir. El kitaplarında yazan rodaj süreleri; sıfır motorun, daha parçalar birbirine alışmadan gereğinden fazla zorlanmaması içindir. Ama parçaların alışması içinde kademeli olarak aracı yüksek devirlerde ve özelliklede şehirler arası yollarda kullanmak gerekir. Zaten belli bir süre sonunda sağırlaşma sorunun ortadan kalktığı görülecektir.

Birde madalyonun öbür yüzü var. Sağır sandığınız bir araç aslında başka bir sorundan dolayı tad vermiyor olabilir. O nedenle, ikinci el aldığınız bir aracı mutlaka bir ekspertize gösterin. :blush: araçlar, kullanıcıya zaman içinde uyum sağlıyor. (At sahibine göre kişner.) İlginçtir, aynı zamanda kullanıcısıda araca uyum sağlıyor.

Sağır motor diye bişey yoktur demek, Karadeniz Bölgesinde kanser vakalarındaki artışın, Çernobil Felaketi ile bir ilgisi yoktur gibi bişey. belki direkt ispatlanamıyor ama gerçek olduğunu herkes biliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

karadeniz bölgesindeki vakaların çok çok çok küçük bir bölümü radyasyon kaynaklıdır. artış tüm türkiyede olup, çevre kirliliği ve gıda güvenliği sorunları nedeni ile olduğu tahmin edilmektedir. madalyonun öbür yüzü büyük yani.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
Sağır motor diye bişey yoktur demek, Karadeniz Bölgesinde kanser vakalarındaki artışın, Çernobil Felaketi ile bir ilgisi yoktur gibi bişey. belki direkt ispatlanamıyor ama gerçek olduğunu herkes biliyor.

Fizik pozitif bir bilimdir. İspatlanamayan hiçbir iddia gerçek değildir. Siz mühendis olarak daha iyi bilirsiniz bunları...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

180.000 km de sattıkları aracı, 10 gün sonra 70.000 km de alan yeni sahibine rastlamak ta mümkün olabiliyor bu piyasada.

Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal
180.000 km de sattıkları aracı, 10 gün sonra 70.000 km de alan yeni sahibine rastlamak ta mümkün olabiliyor bu piyasada.

Maalesef,tamamen orjinal denilip de 2-3 parça değişenli olanları da unutmamak lazım :vroom:

Yorum bağlantısı
Yusuf Esin
Fizik pozitif bir bilimdir. İspatlanamayan hiçbir iddia gerçek değildir. Siz mühendis olarak daha iyi bilirsiniz bunları...

Doğrudur. Zaten Sağlık Bakanlığı da araştırmasını tamamladı. Araştırma sonuçlarına göre radyasyondan dolayı kanser vakalarında bir artış yokmuş.

Madem fizik kanunlarından bahsediyoruz. Olayla ilgili matematiksel bilgileri verelim.

1. Çernobil de kazanın olduğu yere 3 km uzaklıkta ki 50.000 nüfuslu Priyat kasabasında şuan hayat yoktur.

2. Kasaba sakinleri artan ölümlerin ardından yaşadıkları yeri terk etmiştir. Şuan tamamiyle bir hayalet şehirdir.

3. Çernobil felaketi ile yayılan radyasyon Hiroşimanın 400 katıdır.

4. Radyasyon ilk etapta 142.000 km karelik alana yayılmıştır.

5. Çernobil serpintisinin Kuzey İskandinavya ya bile yayıldığı bilimadamları tarafından tespit edilmiştir.

6. Rengeyiklerinin beslendiği kirlenmiş likenler yüksek oranda radyoaktif Sezyum-137`nin insanlara geçmesine neden olmuştur. İlk yıl, et tüketimini önlemek için birçok sürü yok edildi.

7. Uzmanların tahminine göre, rengeyiklerindeki Sezyum-137`nin Çernobil öncesi düzeye inmesi için 20 yıl daha geçmesi gerekiyor.

8. Çernobilde yayılan Radyasyonun, maruz kalma derecesine göre, canlılarda "Troid Bezi" Kanserine neden olduğu bilimsel olarak kanıtlandı.

daha detaylı bilgi için --> http://www.greenpeace.org/raw/content/turk...-l-k-raporu.pdf

Evet, Sağlık Bakanlığımız konuyu araştırmış bir sonuca ulaşmış, Radyasyonu yedik ama bizde kanser artışı yok diyor. O raporda burada --> http://ukdk.org/pdf/kitap/24.pdf

peki ya bu konuyu kanserden bir yada birçok yakınını kaybetmiş bir Karadenizliye sordunuzmu?

Hikayeyi birde ondan dinleyin. Hatta daha iyisini yapın, internete girip kendiniz araştırın.

Konumuz bu değildi biliyorum ama;

Toplum olarak maruz kaldığımız olaylarla ilgili araştırma yapmak, söylenenlere körü körüne inanmamak ve hakkımıza sahip çıkmak zorundayız.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Yusuf Bey,

Karadeniz bölgesindeki kanser artışları, akciğeri, meme, prostat, bagırsak kanserleri olarak baskın oranda. tiroid kanseri oranında yükselme oldu tabi ama bu madalyonun bir yüzü. diğer yüzüne bakın asıl. diğerleri niye artıyor? Yani bunların çernobil ile ilgisi yok. antalya daki kanser de artıyor.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...