İçeriğe Yönlendir

Sağır Motor


Turan Ballıkaya

Recommended Posts

Yalçın Sarıkaya

Merhaba Arkadaşlar,

Forumda çok aktif değilim aslında o yüzden aracımı yada beni tanıyan çok yoktur ama çeşitli konularda yazdığım bir problemim geçmek bilmiyor. Fazla yakıt tüketimi.(konuyu en son sağırlaşmaya bağlayacağım :) )

 

 

Aracım 2008 1.4TDCI Collection. km:199700...Aracı 14.04.2014 tarihinde 167.000 de aldım...İlk aldığımda ortalama yakıt 6,7 gösteriyordu şuan 7,5 gösteriyor ve bu gerçek her zaman full depo alıyorum ve her zaman 7,3 7,5 aralığını hesaplıyorum aldığım yakıttan....Uzun süredir bu sorunum devam ettiği için yaptıklarımı sırayla yazayım,

 

- Enjektör tamiri (iki adet enjektörün ayarlarının bozulduğunu ve tamir ettiklerini söylediler diğerlerinde problem yokmuş)

- MAF sensörü değişti (her ihtimale karşı değiştirdim.)

- Carbon Clean ( 175 binde iken işe yaramayacağı söylense bile yinede yaptırdım.)

 

Bunların haricinde her 10binde bir düzenli olarak bakıma giriyorum aldığım yakıta dikkat ediyorum ama şu yakıtı düşüremiyorum. En son dün gittiğiim servisteki arkadaş yaptığı bakımdan sonra aracımı kullandı. 1500 devire kadar çok hantal olduğunu 1500 den sonra düzeldiğini aracın sağırlaştığını söyledi. İnternette biraz araştırdım ama net bişeylerin sahibi olamadım. Benden önceki sahibi aldığım km ye kadar sürekli şehirlerarası yaptığını söyledi bu km'yi. Servisteki arkadaşa nasıl düzelir diye sordum düzelmez komple motor yapılırsa anca düzelir dedi. Alt devirlerdeki bu hantallık ister istemez gaz pedalına daha fazla basmama sebep oluyor buda yakıt tüketimimi etkiliyor diye düşünüyorum. Ayrıca düz yolda 130 km hıza kadar rahat bir şekilde çıkıp ondan sonrasını göremiyorum. Komplike olarak problem ve araçtaki tespit ettiğim/değiştirdiğim şeylerin hepsini yazdım. Asıl soruma gelecek olursak motor sağırlaşması diye birşey varmıdır? varsa yakıta etkisi nedir ? gerçekten düzelmesi için motor mu yaptırmak lazım ?

 

Saygılar

Yorum bağlantısı

Bende pek anlamam ama ustanızın dediğine göre galiba motor uzatmaları oynuyor, ben bunu anladım. Ayrıca aracınız baya fazla yakıyormuş, benim focus İstanbul şehir içi 6 lt. yakıyor, trafiğimizi az çok bilirsiniz. Bence bu konuyu bir de yetkili servise danışın.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

 motor sagirlasmasi yazacagim sey ise var. ama bunun motor degistirmekle alakasi yok. sanirim uzun süre sehir icinde ve özellikle de cok düsük devirlerde kullaninca, arac kurum vs bagliyor. otobana cikip yarim saat, 1 saat 3000 devir civari kullaninca motor kendine geliyor. daha atak bir hal aliyor. 

bunun bir nedeni de aldiginiz yakit olabilir. umarim sorun böyle biseydir de masraf etmezsiniz.

Yorum bağlantısı

Merhaba Arkadaşlar,

Forumda çok aktif değilim aslında o yüzden aracımı yada beni tanıyan çok yoktur ama çeşitli konularda yazdığım bir problemim geçmek bilmiyor. Fazla yakıt tüketimi.(konuyu en son sağırlaşmaya bağlayacağım :) )

 

 

Aracım 2008 1.4TDCI Collection. km:199700...Aracı 14.04.2014 tarihinde 167.000 de aldım...İlk aldığımda ortalama yakıt 6,7 gösteriyordu şuan 7,5 gösteriyor ve bu gerçek her zaman full depo alıyorum ve her zaman 7,3 7,5 aralığını hesaplıyorum aldığım yakıttan....Uzun süredir bu sorunum devam ettiği için yaptıklarımı sırayla yazayım,

 

- Enjektör tamiri (iki adet enjektörün ayarlarının bozulduğunu ve tamir ettiklerini söylediler diğerlerinde problem yokmuş)

- MAF sensörü değişti (her ihtimale karşı değiştirdim.)

- Carbon Clean ( 175 binde iken işe yaramayacağı söylense bile yinede yaptırdım.)

 

Bunların haricinde her 10binde bir düzenli olarak bakıma giriyorum aldığım yakıta dikkat ediyorum ama şu yakıtı düşüremiyorum. En son dün gittiğiim servisteki arkadaş yaptığı bakımdan sonra aracımı kullandı. 1500 devire kadar çok hantal olduğunu 1500 den sonra düzeldiğini aracın sağırlaştığını söyledi. İnternette biraz araştırdım ama net bişeylerin sahibi olamadım. Benden önceki sahibi aldığım km ye kadar sürekli şehirlerarası yaptığını söyledi bu km'yi. Servisteki arkadaşa nasıl düzelir diye sordum düzelmez komple motor yapılırsa anca düzelir dedi. Alt devirlerdeki bu hantallık ister istemez gaz pedalına daha fazla basmama sebep oluyor buda yakıt tüketimimi etkiliyor diye düşünüyorum. Ayrıca düz yolda 130 km hıza kadar rahat bir şekilde çıkıp ondan sonrasını göremiyorum. Komplike olarak problem ve araçtaki tespit ettiğim/değiştirdiğim şeylerin hepsini yazdım. Asıl soruma gelecek olursak motor sağırlaşması diye birşey varmıdır? varsa yakıta etkisi nedir ? gerçekten düzelmesi için motor mu yaptırmak lazım ?

 

Saygılar

Merhaba Yalçın Bey,

 

Konunuz birleştirilmiştir.

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Sizin motor sağırsa bizimkisi aç aç valla psikolojisi bozuk v8 gibi hissediyor.8.5 9.5 arası hep sakin kullanımda :)

Yorum bağlantısı
Yalçın Sarıkaya

Yukarıda saydığınız işlemleri yapmadan önce yol bilgisayarına bakıldı mı?

 

yol bilgisayarına bakıldımı derken ? ilk aldığım günden bu yana sürekli yol bilgisayarı kontrolü yapıyorum arada sıfırlıyorum sürekli aldığım yakıtta gittiğim km hesabı felan yapıyorum yol bilgisayarında sorun yok sanırım. Şuan güncel fiyatla 140 civarına dolan depo ile 510 km ancak gidebiliiyorum dün biraz hızlı kullanmam sonucu 480 de bitirdim :D

 motor sagirlasmasi yazacagim sey ise var. ama bunun motor degistirmekle alakasi yok. sanirim uzun süre sehir icinde ve özellikle de cok düsük devirlerde kullaninca, arac kurum vs bagliyor. otobana cikip yarim saat, 1 saat 3000 devir civari kullaninca motor kendine geliyor. daha atak bir hal aliyor. 

bunun bir nedeni de aldiginiz yakit olabilir. umarim sorun böyle biseydir de masraf etmezsiniz.

 

bir kaç kere uzun yol yaptığımda psikolojikmidir nedir daha atak olduğunu görüyorum aracımın ama malum trafik vs.derken 1-2 hafta sonra eski haline geliyor tekrar... Carbon Clean çok bir temizlik sağlamadı kanımca...Bu kurum bağlayan yerleri tertemiz yapmak için bir yöntem varmıdır acep

Yorum bağlantısı

yol bilgisayarına bakıldımı derken ? ilk aldığım günden bu yana sürekli yol bilgisayarı kontrolü yapıyorum arada sıfırlıyorum sürekli aldığım yakıtta gittiğim km hesabı felan yapıyorum yol bilgisayarında sorun yok sanırım. Şuan güncel fiyatla 140 civarına dolan depo ile 510 km ancak gidebiliiyorum dün biraz hızlı kullanmam sonucu 480 de bitirdim :D

 

bir kaç kere uzun yol yaptığımda psikolojikmidir nedir daha atak olduğunu görüyorum aracımın ama malum trafik vs.derken 1-2 hafta sonra eski haline geliyor tekrar... Carbon Clean çok bir temizlik sağlamadı kanımca...Bu kurum bağlayan yerleri tertemiz yapmak için bir yöntem varmıdır acep

Araç serviste bilgisayara bağlanıp, turbo basıncı, yağ ısısı, yakıt basıncı vb. değerler kontrol edilecek. Arıza kaydı varsa üzerine gidilecek.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

yol bilgisayarına bakıldımı derken ? ilk aldığım günden bu yana sürekli yol bilgisayarı kontrolü yapıyorum arada sıfırlıyorum sürekli aldığım yakıtta gittiğim km hesabı felan yapıyorum yol bilgisayarında sorun yok sanırım. Şuan güncel fiyatla 140 civarına dolan depo ile 510 km ancak gidebiliiyorum dün biraz hızlı kullanmam sonucu 480 de bitirdim :D

 

bir kaç kere uzun yol yaptığımda psikolojikmidir nedir daha atak olduğunu görüyorum aracımın ama malum trafik vs.derken 1-2 hafta sonra eski haline geliyor tekrar... Carbon Clean çok bir temizlik sağlamadı kanımca...Bu kurum bağlayan yerleri tertemiz yapmak için bir yöntem varmıdır acep

emme manifoldu, maf sensörü (maf kolaydir) falan temizlenebilir. bu temizlik konusuna cok hakim degilim. forumda arastirabilirsiniz. silindir kompresyonlarini ölctürebilirsiniz. ancak tavsiye olarak araci 1500 devrin altinda kullanmayiniz. az önce kacirmisim usta aracin 1500 den sonra topraladigini söylemis ki bu normal bir durum 1.4 tdci düsük devirde zor toplar. hatta 1.6 tdci da zor toplar (1.4 e göre iyi toplar tabiki) 1.6 tdci icin konusursak maksimum torkunu 1750 devirde verir. kullanim icin su anlama gelir: vitesi büyüttügümüzde devir 1750 ye düsmelidir ki verimli calissin. bunun icinde 2200-2500 gibi bir devirde vites atmak gerekir. düz yolda vites atmadan 1500-1700arasinda seyredebilirsiniz, yakit tasarrufu saglar ama hizlanmak icin gaza bastiginizda biraz gec tepki verir ve daha fazla yakar. performansli kullanim icin 2000-2200 arasinda seyredebilirsiniz, biraz fazla yakar ama gaza bastiginiz gibi tepki verir. o nedenle optimum devir maksimum torku verdigi devirdir.

bir otoban turundan sonra, araci bu sekilde bir süre kullanin bence. hala zayif hissediyorsaniz ayni aractan baska bir tane deneyin (sürücüsünün kullanim tarzini bilin)

ve yakit gercekten cok etkiliyor baska yerlerin mazotlarini da deneyin

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yalçın Sarıkaya

Araç serviste bilgisayara bağlanıp, turbo basıncı, yağ ısısı, yakıt basıncı vb. değerler kontrol edilecek. Arıza kaydı varsa üzerine gidilecek.

 

Gittiğim serviste bilgisayara bağlıyıp hata olup olmadığına bakıyorlar sadece. Diğer basınçla alakalı kısımları baktıklarını düşünmüyorum. Yetkili servise gidip göstereyim bu durumu en iyisi kafamda soru işareti kalmasın en azından.

 

emme manifoldu, maf sensörü (maf kolaydir) falan temizlenebilir. bu temizlik konusuna cok hakim degilim. forumda arastirabilirsiniz. silindir kompresyonlarini ölctürebilirsiniz. ancak tavsiye olarak araci 1500 devrin altinda kullanmayiniz. az önce kacirmisim usta aracin 1500 den sonra topraladigini söylemis ki bu normal bir durum 1.4 tdci düsük devirde zor toplar. hatta 1.6 tdci da zor toplar (1.4 e göre iyi toplar tabiki) 1.6 tdci icin konusursak maksimum torkunu 1750 devirde verir. kullanim icin su anlama gelir: vitesi büyüttügümüzde devir 1750 ye düsmelidir ki verimli calissin. bunun icinde 2200-2500 gibi bir devirde vites atmak gerekir. düz yolda vites atmadan 1500-1700arasinda seyredebilirsiniz, yakit tasarrufu saglar ama hizlanmak icin gaza bastiginizda biraz gec tepki verir ve daha fazla yakar. performansli kullanim icin 2000-2200 arasinda seyredebilirsiniz, biraz fazla yakar ama gaza bastiginiz gibi tepki verir. o nedenle optimum devir maksimum torku verdigi devirdir.

bir otoban turundan sonra, araci bu sekilde bir süre kullanin bence. hala zayif hissediyorsaniz ayni aractan baska bir tane deneyin (sürücüsünün kullanim tarzini bilin)

ve yakit gercekten cok etkiliyor baska yerlerin mazotlarini da deneyin

 

benzinli 2.0 araçtan dizel 1.4 e geçtim sürüş alışkanlığım belkide burdan geliyor çoğu zaman tam gaz yapıyorum farkında olmadan bu ayrı ama özellikle tam dolu 3-4 depo sakin kullanımda denedim servisten birisi sizin gibi 2000-2200 arası kullan azalır demişti narin narin öyle sürdüm ama değişen sadece 20-25 km lik bir fark olmuştu. Bayram sonu antalya var kısmetse burdan dönüşte şehir içindede kullanıma biraz daha dikkat edeceğim bakalım bir değişiklik olcakmı. Şirkettki 1,3 doblo ve 1,5 clio ile hem yakıt hem performans anlamında kıyaslayınca hem çok hantal hem yok yakan bir motorum varmış gibi hissediyorum...1500 devirden sonra ok fırlıyo biraz ama o devire gelene kadarda çok yavaş devir alıyor sorunum aslında bu bazen trafikte ilk kalkışta stop ettirdiğim bile oluyor bu hantallıktan dolayı 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Gittiğim serviste bilgisayara bağlıyıp hata olup olmadığına bakıyorlar sadece. Diğer basınçla alakalı kısımları baktıklarını düşünmüyorum. Yetkili servise gidip göstereyim bu durumu en iyisi kafamda soru işareti kalmasın en azından.

 

 

benzinli 2.0 araçtan dizel 1.4 e geçtim sürüş alışkanlığım belkide burdan geliyor çoğu zaman tam gaz yapıyorum farkında olmadan bu ayrı ama özellikle tam dolu 3-4 depo sakin kullanımda denedim servisten birisi sizin gibi 2000-2200 arası kullan azalır demişti narin narin öyle sürdüm ama değişen sadece 20-25 km lik bir fark olmuştu. Bayram sonu antalya var kısmetse burdan dönüşte şehir içindede kullanıma biraz daha dikkat edeceğim bakalım bir değişiklik olcakmı. Şirkettki 1,3 doblo ve 1,5 clio ile hem yakıt hem performans anlamında kıyaslayınca hem çok hantal hem yok yakan bir motorum varmış gibi hissediyorum...1500 devirden sonra ok fırlıyo biraz ama o devire gelene kadarda çok yavaş devir alıyor sorunum aslında bu bazen trafikte ilk kalkışta stop ettirdiğim bile oluyor bu hantallıktan dolayı 

umarim sadece sürüs aliskanliginizla alakalidir. degilsede cok masfraf cikmaz insallah. sürüs aliskanligi ve yakit icin bir örnek vereyim: hem kayinpederimde hem de kayin biraderimde 2.0tdci 136beygir cmax var. 2 aracta da sorun yok. birinin yakit tüketimi 7-8 iken digerininki 10-12lt. biri normal kullanir, öbürü sokagin basinda dip gaz yapip sokagin sonunda frene basar:)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...