İçeriğe Yönlendir

Connectle olumlu veya olumsuz tatil tecrübeleri...


Zekai Tutar

Recommended Posts

Zekai Tutar

Arkadaşlar Merhaba...

Bu başlığı aslında eylül'de açmak istiyordum.. Ancak; araya bayram tatili girdiği için, bugüne erteledim.. Biraz da bugünlerde işlerimiz sıkı olduğundan, şimdi zaman ayırabildim..

Konu şu: Connect'iyle tatile çıkan veya sıkça uzun yola gidenler, kullandığımız bu aracın, övmeden ve de dövmeden, artılarını ve eksilerini yazarlarsa arabamızı daha iyi tanıyacağımız kanaatindeyim.. Bende varolan connect; 2003'ün 75'lik modelidir... Bursa Mudanya'da ikamet etmekteyim.. Orhaneli üzerinden, Fethiye'ye ailece gittik.. 5 kişi ve de en az 100 Kg. bagaj... Sorun yok.. Yolda 100-140 km. civarı gayet normal ve rahat bir yolculuk oldu.. Birkaç gün sonra Marmaris'e geçtik.. Tatil dönüşü, Marmaris çıkışında bir rampa var... O rampayı çıkarken, 2 vitese düştü arabam ve de kontrollü kullanmama rağmen, hararet yükseldi ve de durarak motoru dinlendirmek zorunda kaldım.. Bazı arızaları kılpayı atlattım denebilir.. Connectler'de, yol durumuna göre hassaslık gerektiren kullanımları paylaşırsak yararlı olacağı kanaatindeyim.. Sürekli aynı viteste kullanımın harareti getireceğini biliyorum.. Hele 2. vites.. 1980'lerde bu soru ehliyet sınavında vardı.. Bugüne kadar gördüğüm ikinci olumsuz durum bu.. Birincisi hatırlayabilirseniz; "Connectler savuruyor mu?" idi.. Lütfen arabamızı övmeden, arabamızın özeleştirisini yapalım... Selamlar, kazasız, belasız yolculuklar...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

termostat arızalı olabilir,makul devir aralığında sürekli aynı viteste araç kullanmak hararet yaptırmaz.o yıllarda bende yazılı ve sözel sınav oldum,öyle bir ayrıntı hatırlamıyorum

Yorum bağlantısı
Zekai Tutar

Uğur Bey Merhaba.. Benim hatırladığım kadarıyla vardı, çalıştığım sorular arasında ve de 1981 yılında da sorulmuştu gibi gibi... Ancak benim asıl amacım; Connectlerin artıları ve eksilerini, özellikle uzun yol tecrübelerini paylaşabilmemiz ve de aynı hatalara düşmememiz... Bizler yaş grubu itibariyle hemen her arabayı kullandık... 1957 pleymouth dahil... Babalarımızın arabaları yaşımız icabı bu tip otomobillerdi... Yani bir şekilde antika araçlara da yetiştik bizler... Şimdiki araçlar ise çok farklı.. Eskiden dizel motor sadece kamyon ve otobüsler için geçerli bir motor versiyonuydu.. Bir de son model marşandizler dizel idi.. Şimdi minnacık araçlar dizel olarak piyasaya sürülüyor.. Dizel araçlar son 20 yıl civarında piyasaya sürüldü.. Ülkemizde de 2000'den sonra rağbet görmeye başladı.. Haliyle kullanım hataları olacaktır.. Dizel araç kullananlar bizlerin veya kendilerinin bu forumlara aktardığı tecrübelerden faydalanma durumunu yaşayacağız... Trafik sorularıyla da ne benim ne de sizin yaş itibariyle işimiz olmaz.. Allah kaza bela vermesin...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Uğur Bey Merhaba.. Benim hatırladığım kadarıyla vardı, çalıştığım sorular arasında ve de 1981 yılında da sorulmuştu gibi gibi... Ancak benim asıl amacım; Connectlerin artıları ve eksilerini, özellikle uzun yol tecrübelerini paylaşabilmemiz ve de aynı hatalara düşmememiz... Bizler yaş grubu itibariyle hemen her arabayı kullandık... 1957 pleymouth dahil... Babalarımızın arabaları yaşımız icabı bu tip otomobillerdi... Yani bir şekilde antika araçlara da yetiştik bizler... Şimdiki araçlar ise çok farklı.. Eskiden dizel motor sadece kamyon ve otobüsler için geçerli bir motor versiyonuydu.. Bir de son model marşandizler dizel idi.. Şimdi minnacık araçlar dizel olarak piyasaya sürülüyor.. Dizel araçlar son 20 yıl civarında piyasaya sürüldü.. Ülkemizde de 2000'den sonra rağbet görmeye başladı.. Haliyle kullanım hataları olacaktır.. Dizel araç kullananlar bizlerin veya kendilerinin bu forumlara aktardığı tecrübelerden faydalanma durumunu yaşayacağız... Trafik sorularıyla da ne benim ne de sizin yaş itibariyle işimiz olmaz.. Allah kaza bela vermesin...

Zekai bey o kadarda yaşlı değiliz,yalnızca ehliyetimizi defter gibiyken aldık o kadar :)

3 4 kez connectle uzun yol yapma fırsatım oldu,genel görüşüm .,uzun yolda yormuyor,normal binek araç performansını yakalıyor,motor ısındıkça ,özellikle 100 km den sonra kullanım daha zevkli hale geliyor,diesel makinalar sıcağı sevdiği için motor ısındıkça açılıyor,pedala tepkisi iyi.

frenaj fena değil,fren balatalarını değiştirip valeo veya trw takmanızı öneririm.uzun yolda 2500 d/d geçmedikçe 100 km de 5,6 lt tüketimi yakaladım.

negatif yönü olarak motor sesi içeri çok alıyor, dönüşlerde ön direkler görüş mesafesini engelliyor,katalitik konvertör yok aşırı duman atıyor,lastikler yük taşınmayacaksa XL serisi alınmamalı ,aşırı sert.

kısaca kamyonetten ne bekliyebilirsek fazlasını veriyor,binek araç konforu aramak yersiz.

saygılar

Yorum bağlantısı
Yusuf Torun

2003 90 ps tourneo connect 230L (uzun şasi, yüksek tavan) aracım var.

Bu ailece 7. ford arabamız (ford haricinde hiç arabamız olmadı).Bu aracı da 3 yıldır kullanıyorum.

Bence artıları:

-uzun yolda kesinlikle yormuyor.(bi kaç kez aynı günde 1000'den fazla km yapıp ertesi gün işe gittim)

-virajları süper, yüksek olmasına rağmen savurmuyor.

-3000 deviri geçmedikten sonra fazla ses almıyor.

-ayarlanabilir koltuk ve direksiyon uzun yol için büyük bir artı.

-motor ani yüklenmelere hemen tepki veriyor(araç sollarken turbo sayesinde olsa gerek hemen ivmeleniyor)

-en önemlisi ben araca binince kendimi güvende hissediyorum

eksileri:

-yakıt adına hiç cimri değil, millet farklı şeyler diyo ama 275-280'den uzun yolda hiç düşüremedim, (şehir içini hiç sorma)

-uzun yolda hız sabitleyici şart o da bende yok , bilmiyorum yenilerinde var mı?

uzun lafın kısası; satarsam yine connect alırdım. Yenileri yakıt adına iyi diyolar, benim araçtaki tek sorunum yakıt.

ama modifiyelerle birlikte 1700 kg'lık bi araçla dolaştığını ve bunu 1.8 motorla hareket ettirdiğini düşünürsen yakarsa yaksın diyosun...

araç fazlasıyla geniş, teknoloji desen var (yenilerinde,bizimki biraz çıplak) hız desen var,güvenlik desen var vs vs...

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Connect ile aynı düşüncelerimi olumlu olumsuz yönlerini Üğur bey kısaca özetliyerek yazmış buna ilave olarak aracın arka fitilleri cok zayıf ,iceriye cok fazla toz almaktadır.

2003 90 ps tourneo connect 230L (uzun şasi, yüksek tavan) aracım var.

Bu ailece 7. ford arabamız (ford haricinde hiç arabamız olmadı).Bu aracı da 3 yıldır kullanıyorum.

Bence artıları:

-uzun yolda kesinlikle yormuyor.(bi kaç kez aynı günde 1000'den fazla km yapıp ertesi gün işe gittim)

-virajları süper, yüksek olmasına rağmen savurmuyor.

-3000 deviri geçmedikten sonra fazla ses almıyor.

-ayarlanabilir koltuk ve direksiyon uzun yol için büyük bir artı.

-motor ani yüklenmelere hemen tepki veriyor(araç sollarken turbo sayesinde olsa gerek hemen ivmeleniyor)

-en önemlisi ben araca binince kendimi güvende hissediyorum

eksileri:

-yakıt adına hiç cimri değil, millet farklı şeyler diyo ama 275-280'den uzun yolda hiç düşüremedim, (şehir içini hiç sorma)

-uzun yolda hız sabitleyici şart o da bende yok , bilmiyorum yenilerinde var mı?

uzun lafın kısası; satarsam yine connect alırdım. Yenileri yakıt adına iyi diyolar, benim araçtaki tek sorunum yakıt.

araç fazlasıyla geniş, teknoloji desen var (yenilerinde,bizimki biraz çıplak) hız desen var,güvenlik desen var vs vs...

Yusuf bey yakıt değerleriniz gercekten fazla gözüküyor ,benim aklıma aracın intercooler kanallarında bir tıkanma olabileceni düşünüyorum ,bi baktırıp temizletebilirsiniz ,belki bi faydası olabilir.

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Ankara-Kırıkkale arasında hafta içi ortalama günde 140-150 km yol yapıyorum kırıkkale üniversitesinde okuduğum için...Aracım 90 ps connect...

Yusuf bey 275-280 kuruş yakıt sarfiyatını nasıl yaptınız açıkcası çok şaşırdım...Geçen hafta depoyu full ledim 550 km den fazla yol gittim ve şu an gösterge yarım depoda..bunun bi kısmı şehir içi çoğunluğu da şehir dışı...Şehir dışında 90km/h hızda 2000d/d da kullanıyorum ve araç yarı yüklü oluyor genelde..Bagaj boş oluyor..

-Aklıma ilk gelen en büyük dezavantajı ön direkleri görüş açısını gerçekten çok etkilediği oluyor...

+Mağlum k.kale-ankara arasında elmadağ virajları var ve bi kısmı tırmanarak bi kısmı inerek vs fakat araç söylenildiği gibi savurmuyor yolu gerçekten iyi kavrıyor...

+Çekişi çok kuvvetli elmadağını tırmanırken video çekmeyi de düşünüyorum çünkü sürekli elim sellektörde oluyor araçların çoğunun çekmediği yerde connectin maşallahı var...

+Günde ortalama 150 km yol yapıyorum ve az önce eve geldim ve dinç kafa ile derslerime girip hatta şuanda bu forumda da bulunabiliyorum araç yolcuyu ve sürücüyü yormuyor...

+Araç sınıfının en geniş iç hacmine sahip olduğu için arka koltukda 3 kişi sedan araçlarda olduğu gibi tıkış tıkış gitmiyor çok rahat diz mesafesi gayet iyi...

-Konfor olarak eksileri çok bence en çok konfor yönünden eksi puan alabilir...Mesela cam açma kapama tuşları dikine ve ben her açmak istediğim de kesinlikle gözümü yoldan ayırmak zorunda kalıyorum..Ayrıca kapatırken basılı tutmak zorunda kalıyorsunuz...

-Arka sürgülü kapıların camlarının açılır kapanır olmayıp bunun yerine en arkada ki bagaj kısmının camlarının açılıyo olması...Bence hiç gereği olmadığı gibi sinir bi olay ki aracı her yıkadığımda o camlardan içeri su giriyor....Tabi kışın soğuk da giriyor...

+Çoğu kişi bunu diyor ben hala anlamış değilim acaba aynı araçtan mı bahsediyoruz aracın sesi...Çoğunluk çok gürültülü bir motor var diyor fakat bunun ses kaydını yapsammı diye düşünüyorum dediğim gibi genel itibari ile aracımı 90 km/h hızda kullanıyorum ve gaza basmadığınız sürece araç çalışıyor mu bazen anlamakta güçlük çekdiğim oluyor...Fakat her araçta olduğu gibi devir yükseldikçe motordan gelen ses de artıyor...Ama bence gayet sessiz bi araç hatta bundan rahatsız olanlar bence sivrisinek sesinden de rahatsız oluyorlardır...Aracı savunmak değil amacım fakat cidden bazen çok abartanlar oluyor...

+Gaza tepkisi çok güzel ani hızlanabiliyorsunuz...

- Araç hafif ticari olduğu için yüklü iken ve yüksüz ken frenin tepkisi aynı olmuyor nadiren araç kapasitesi yarısını geçiyordu tamamen hususi kullanıyorum aracı yük taşıma gibi bi amacım yok fakat nadir de olsa yüklü olduğu zaman frene tepkisi farklı oluyor...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

volkan bey aracın yük durumuna göre fren gücü değişebilir,sebebi., aracın arkasında yüke bağlı çalışan fren limütatörü,ağırlık artıkça arka frenlerin daha erken tutmasını sağlıyan mekanizma mevcut.

bazı araçlarda ayarı vardır,kesinlikle ayarının bozulmamasını öneririm ,aksi takdirde arka balatalar önlerden önce tutarsa araç virajda veya düz kaygan zeminde savurulur hatta takla atabilir.

orijinal ford balatalar berbat ötesi,değiştirmeyi herkese öneriyorum,kesinlikle aracın daha stabil durduğunu ve güvende olduğunuzu hissedeceksiniz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arka fren limitörü, arka tekerleklerin önden daha önce kilitlememesi için hidroliğin basıncını düşürür, artırmaz. Arka lastiklerin dönmesi durursa, spin atması kaçınılmazdır (el freni ile atraksiyon misali). Connectlerin arka suspansiyon gurubu makas olduğu için fren-viraj kabiliyeti normal olarak zayıftır.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Arka fren limitörü, arka tekerleklerin önden daha önce kilitlememesi için hidroliğin basıncını düşürür, artırmaz. Arka lastiklerin dönmesi durursa, spin atması kaçınılmazdır (el freni ile atraksiyon misali). Connectlerin arka suspansiyon gurubu makas olduğu için fren-viraj kabiliyeti normal olarak zayıftır.

Çağlar bey yanlış bir şeymi yazdım :)

Yorum bağlantısı
Yusuf Torun
(düzenlendi)

Volkan bey,

Dediğinize göre bir depoyla 1100 km.

bence süper yada en azından bana biraz uzak gibi geliyo....

tarihinde Yusuf Torun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Zekai Tutar

Merhaba Arkadaşlar..

Yusuf Bey'in aracı çok fazla yakıyor gibime geldi.. 2003 75'lik aracım 5 kişi 100-150 kg bagajla uzun yolda, (mesela Bursa-Afyon-Korkuteli-Fethiye güzerg

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş
(düzenlendi)

Geçen sene kayınbiraderimle 90 ps lik yüksek tavan connect aracı ile İstanbul-Alanya yolculuğumuz oldu toplamda 1700-1800 km civarı yol kat ettik gidiş dönüş. 700-800 km civarı ben kullandım

-araç çok rahat hiç yormuyor

-gaz tepkisi güzel

- bir depo ile 750 km civarı gittik (araç yeniydi rodaj dönemindeydi 2000 km civarındaydı )

- yol tutuşu kasasına göre güzeldi

- hararetle ilgili en ufak bir sorunumuz olmadı

- rampalarda hiç bayılmadı

keyifli bir yolculuk oldu ,benim aracım benzinli focus ama connecti beğendim alırmısın dersen bana göre büyük araç ama iş için, kalabalık aileler için bence güzel araç :)

tarihinde R?dvan Kocaba? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu
(düzenlendi)

Evet Alper Bey aracım 90 ps k210s...Ara viteslerde motor sesi geliyor (Rahatsız edici düzeyde değil devir artınca nasıl motor sesi yükseliyorsa aynı şekilde.. ) fakat uzun yolda genelde 90 km/h ile gitmeyi tercih ediyorum sabit bi devir de sürerken de motorun sesini duymak gerçekten çok güç oluyor...Diğer modellerde durum nedir bilmiyorum...Fakat 75 bg lik connect i olan bi arkadaşım rampalarda zorlandığını söylemişti fakat 75 liğin artısı da kırsal motorin kullanabilmesi olduğu için daha ekonomik oluyor...Ama 90 lığımla cidden hiç bi çekiş sorunu yaşamıyorum gazı yedirmeyi de bilirseniz direk gazı köklemek yerine gayet güzel ivmeleniyor...

Yusuf bey aracın bakımları yapılalı 2000 km oldu bakımın da bunda payı var fakat kolay kolay 90-100 arasından şaşmıyorum şehir içinde de mümkün olduğunca trafiğin sıkışık olmayacağı yolları tercih ediyorum gerekirse daha fazla yol gidiyorum dur-kalk lar her türlü külfet oluyor...Ayrıca eurodiesel kullanıyorum..

Zekai bey ben bu sene sonu 90 bg olan connecti glx 110 bg olanlarla yenilemeyi düşünüyorum kendi aracımdan gayet memnunum zaten aldığımızdan beri keyifle kullandık bize büyük bi masrafı olmadı veya yolda bırakmadı çekiş gücü de kuvvetli 220 N.M tork fakat 110 luklarda bulunan diğer özellikler ve aracımı yenilemek isteyişimden dolayı 110 luk almayı düşünüyorum bence 75-90-110 gayet iyi araçlar zaten hepside çok satıyor...110 luk da en az yakanı ortalama 6 litre 100 km de...Bazı detaylar 110 luklarda daha fazla olduğunu da unutmayalım..Almışken en dolusunu alıp çok uzun seneler kullanmayı düşünüyorum...

tarihinde Volkan Aydogdu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Bırakın şusu olumlu busu olumlu şu kadar ekonomik bu kadar ekonomik şu konforu bu konforu varı....

Az önce kaza yaptım hayatım gözümün önünde film şeriti gibi akıp geçti derler ya işte tam anlamıyla bunu yaşadım....

Keçiören şelaleden bentderesine giderken ilk üst geçite çıkmadan sert bi viraj vardı kolay kolay hız yapmazdım 5. vites 80-90 arası bi hızla viraja girdim tabir yerindeyse araç *** küfür *** attı araç bi sağa bi sola döndü bende direksiyonu ani kırmadan toplamaya çalıştım fakat sağımda ki dolmuşa yandan çarptım ve çarpmam ile frene asılmam bir oldu araç çarpmanın etkisi ile yolda sola doğru 1.5 daire çizdi o daireyi çizerken ki durumu allah kimseye yaşatmasın...Sonunda durdum dolmuş haricinde bi yere çarpmadan allahtan arkamda kimse yoktu ve arkadan çarpan olmadı direk aracı terk ettim bi abi saolsun fiestası olan allahtan o hemen arkamda durdu 4 lüyü yaktı yolu kapattı aracı sağa çektim...Ve çıkabildim araçtan...

Aracın sağ çamurluğunda hafif bi göcük var ve dolmuşcunun nikelaja gelmiş çok az bi çizik var çok ucuz atlattım en önemlisi kendimde hiç bir şey yok...Fakat araç biraz zorlanıyor gibi gidiyor bunun nedeni nedir bilen birisi varsa yardım ederse şimdiden çok saolsun yarın baktırcam araca..Ön takıma zarar geldimi bilmiyorum babam test etti fren sisteminde sorun yok fakat çekişinde sanki bir şey çok hafif zorluyor gibi.....

Hayatta en önemli şeyin can olduğunu öğrenmiş oldum ilk kazamı yaşadım allah son etsin...Kimseye de böyle bi deneyim vermesin...Connect e aşıkdım fakat artık yüksek bi araça binmenin hiç bi doğrusu olacağına inanmıyorum...Olumlu bi yön söyleyim dediğim gibi şehir içinde yüksek bi hızla dolmuşa sağdan yan bi şekilde çarptım sadece aracın sağ ön çamurluğunda az bi göçme var biraz çekişi bana problemli gibi geldi fakat babam normal olduğunu söyledi belki kazanın etkisi ile ne hissettiğimi bilmiyorumdur yarın baktırcaz zaten bu olumlusuydu ama dediğim gibi ben çok ucuz atlattığıma inanıyorum bir an heralde bu son dedim içimden fakat karşı yola cıkmadan durdu...

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Çok sağolun. Birazdan servise gitcem bi kontrolden geçirilmesi lazım yine yola çıkmam gerekiyor umarım bişey çıkmaz.

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Az önce baktırıp geldim özel serviste...Araçın yürüyeninde hiç bi problem yok sağ ön çamurlukta iyice bakınca anlıyacağınız kadar bi göcük var ve çok ufak çizikler...Baya şiddetli çarpmama rağmen bu kadar az hasar olması ve öncelikle kendime zarar gelmemesine çok şaşırdım : ) Gerçekten kocaoğlan çok sağlam çıktı...Virajlara çok dikkatli girin derim cidden birden dağıtıyor araç çok rahat aldığım bi virajdı fakat dün araba birden arkadan savurdu...Kötü bi deneyim oldu belkide iyidir daha dikkatli olmam için bi uyarı oldu..

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Volkan bey ,gecmiş olsun

İnşallah bu son kazanız olur ,allah bir daha göstermesin

O dönemeci bilirim ,baya sert bi virajdır, aman dikkat edelim. :unsure:

Yorum bağlantısı
Yusuf Torun

Volkan beygeçmiş olsun...

Dediğin gibi ilk ve son kazan olur inşallah

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Çok saolun araç dediğim gibi çok sağlam çıktı fakat virajlarda dikkat etmek lazım anlık hata kaza getiriyor...Mümkün olduğunca düşük vitesde gircem..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Zekai Tutar

Volkan Bey öncelikle geçmiş olsun..

Ancak; sizin başka bir konu başlığı altında da, sanki bir kaza yaptığınızdan bahsettiğinizi ve acil yardım istediğinizi okumuş gibiyim...

Doğru mudur?..

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu
Volkan Bey öncelikle geçmiş olsun..

Ancak; sizin başka bir konu başlığı altında da, sanki bir kaza yaptığınızdan bahsettiğinizi ve acil yardım istediğinizi okumuş gibiyim...

Doğru mudur?..

Doğrudur üye haberleri başlığı altında bir konu açmıştım...Burada da olumsuz ve olumlu tecrübeleri paylaşmak adına yazdım...Kaza yaptığım gün yazmıştım hatta...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...