İçeriğe Yönlendir

LPG kiti takılması


S.Ali Özdemir

Recommended Posts

S.Ali Özdemir

focus titanyum AT aracıma 2010 şubat gibi lpg kiti taktırmayı düşünüyorum. Yani garantinin bitmesini beklemeyeceğim. Ancak kaliteli bir marka tercih edeceğim. şuan teleflex daha ağır basıyor ve diğer markalarıda araştırıyorum. Ancak teleflex olumsuz bir duyumum yok. önceki aracımda da (focus ghia 2004) lovato marka lpg kiti vardı hiç sorun yaşamadım yaklaşık 60000 km lpg ile bindim.

özellikle 2008-2009-2010 focus titanyum AT(triptonik) veya manuel model araçlarda lpg takan arkadaşlardan müspet veya menfi cevaplar bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r

Bu konularda bilgili biri bana ya teleflex yada diğerleri farketmez dedi.

Başka bir başlığa verdiğim cevabı yazayım ek olarak.

"Lpg de sorun yaşayan biri tabiki taktırma der.Ama kesinlikle taktirılmalı.Trafikte 2009 Focusun arka camında LPG stickerini görünce adamcağızı durdurdum.Araç lpg li nasıl memnunmusun diye sordum.Adamcağız biri sorsada lpg yi övsem diyemi düşünüyormuş nedir?15 bin km oldu tık yok dedi.Şehir içi 170 şehir arası 120 bin yakıyor dedi.Kitin ne dedim ATİKER dedi.

Ben şunu çıkarıyorum sonuç olarak.Kasmaya gerek yok.Garantiyi beklesekmi beklemesekmi diye.Peki bitince ne olacak o zaman lpg takınca araç bozulursa ne yapacağız? "

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bu konularda bilgili biri bana ya teleflex yada diğerleri farketmez dedi.

Kimmiş bu bilgili arkadaş ;)

focus titanyum AT aracıma 2010 şubat gibi lpg kiti taktırmayı düşünüyorum. Yani garantinin bitmesini beklemeyeceğim. Ancak kaliteli bir marka tercih edeceğim. şuan teleflex daha ağır basıyor ve diğer markalarıda araştırıyorum. Ancak teleflex olumsuz bir duyumum yok. önceki aracımda da (focus ghia 2004) lovato marka lpg kiti vardı hiç sorun yaşamadım yaklaşık 60000 km lpg ile bindim.

Antalya'da 2 tane Teleflex bayisi görünüyor.. Taktırın bence sorun yaşamazsınız.. yaşarsanızda çözülür ama sonuçtan memnun kalırsınız..

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
Kimmiş bu bilgili arkadaş :)

Antalya'da 2 tane Teleflex bayisi görünüyor.. Taktırın bence sorun yaşamazsınız.. yaşarsanızda çözülür ama sonuçtan memnun kalırsınız..

Reklam olmasın.

Bence teleflex taktırmayacaksanız diğerlerinden en uygun fiyatlı olanı taktırın.

Atikere çok yakınım :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Teleflex yada diğerleri farketmez diyen arkadaşın reklamı olsa ne olacak..

Belki de siz yanlış anladınız... İşi bilen biri bunu diyemez.. Subap ile enjektör arasındaki farkı bilir en azından..

Yada gömme enjektörün artılarını bilir..

Yorum bağlantısı
Engin Huz

sorunsuz ve tamamen italyan kiti olan tomasetto öneririm .forumumda tomasetto ile beraber çalışırız .şu ana kadar bir çok arkadaşımı yönlendirdim kadir beye .sorunsuz montaj yaptırdılar ve çok memnunlar . tabii son tercih sizin

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
Teleflex yada diğerleri farketmez diyen arkadaşın reklamı olsa ne olacak..

Belki de siz yanlış anladınız... İşi bilen biri bunu diyemez.. Subap ile enjektör arasındaki farkı bilir en azından..

Yada gömme enjektörün artılarını bilir..

Sanırım anlatamadım.

Ya teleflex taktırın eğer taktırmayacaksanız diğer markalardan herhangi biri olabilir anlamında söylenilmişdi.

Ben birde teleflex in pahalı olmasına anlam veremiyorum.Aradaki BİN liralık fark neden ötürü. 2bin lira peşin, atiker 950 lira 10 taksit.

Daha az sarfiyat deniyorda bilimsel bir verisi yok.Şehir içi teleflex taktıranda 17-18 kuruş yakıyor diyor Atiker taktıranda,landirenzo taktıranda.Ankaradaki ünlü bir teleflex firmasının sorumlusu ile 40 dakika telefonda görüştüm doğrusu çok profesyonel bulmadım söylediklerini.

Tek söylendiği motor kaputunu açınca LPG li olduğu belli olmuyormuş.Olsa ne olacak olmasa ne olacak?Birde lamba yakmaması ( bu tamamen montajla ilgili.Teleflex taktırıp ikide bir lamba yaktıran forumda bir arkadaşımız vardı) .

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sanırım anlatamadım.

Ya teleflex taktırın eğer taktırmayacaksanız diğer markalardan herhangi biri olabilir anlamında söylenilmişdi.

Evet.. anlamayan benmişim..

Cümleyi farklı şekilde yorumlayınca doğru cevap çıkıyor ortaya...

Siz telefonda görüştüğünüz kişinin söylediklerini boşverin..

Tunalı Oto'dan Gencay'ı arayın o anlatsın Teleflex'i..

O'da anlatamazsa da yine de taktırın bence...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çok pahalı değil aslında...

Diğer kitlerin fiyatları 1500-1600 liralarda.. bu kit 1900-2000 liraya takılabiliyor..

Önce diğer markalardan birini sonra teleflex'i kullanan biri olarak.. Bu fiyat farkının normal olduğu görüşündeyim..

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
(düzenlendi)
Çok pahalı değil aslında...

Diğer kitlerin fiyatları 1500-1600 liralarda.. bu kit 1900-2000 liraya takılabiliyor..

Önce diğer markalardan birini sonra teleflex'i kullanan biri olarak.. Bu fiyat farkının normal olduğu görüşündeyim..

Adana'da biraz pazarlıkla Atiker için aldığım fiyat 850 lira peşin.Teleflex 2000 peşin.2000-850=1150 lira

Mutlaka artılarıda vardır.Ama dediğim gibi 2 katından 300 lira fazlasına değecek bir fark olduğunu sanmıyorum.Teleflex taktırma ihtimalim olsa dahi.

Tek takıntım uçurum fiyat farkı.

Ya teleflex ya atiker.

Maalesef hangi montajcıya gitsem elindeki malı övüyor.Teleflex e dahi boşver oda kit mi diyen çıktı düşünün :D

tarihinde Bahad?r tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
(düzenlendi)

Teleflex iyi bir kit. Ancak 1150 lira ciddi bir fark. Bence değmez. Taktırın atikeri binin keyfinizle..

Arabanız 115 likse ve uzun süreli kullanmayı planlıyorsanız BRC falan taktırın. Yok 100 hp lik trendlerdense atiker işinizi görür...

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Daha önce sorduysam yine de cevaplayın lütfen : )

Teleflexin enjektörlerini herhangi bir kitle kumanda edebilirmiyiz?

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Hangi kit olduğuna bağlı..

Eğer kullanmayı düşündüğünüz piggyback yüksek empedanslı enjektörler ile çalışıyor ve inj openning delay ayarlanabiliyorsa + yakıt tablosu oluşturabiliyorsanız kullanabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Akif Özkan
(düzenlendi)

Yakıt tapbalosundan kastınız map mi? Ve delayi olmayan bi sistem var mı?

Anladığım kadarıyla teleflex enjektörlerinin empedansı yüksek.Empedansların yakın olması yeterlimidir?Bunların çalışma gerilimleri standartmıdır?

E böyle bi durum mümkünse tabiki atiker:)

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Adana'da biraz pazarlıkla Atiker için aldığım fiyat 850 lira peşin.Teleflex 2000 peşin.2000-850=1150 lira

Atiker ile kıyaslayacağınızı tahmin etmiştim.. :D

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
Teleflex iyi bir kit. Ancak 1150 lira ciddi bir fark. Bence değmez. Taktırın atikeri binin keyfinizle..

Arabanız 115 likse ve uzun süreli kullanmayı planlıyorsanız BRC falan taktırın. Yok 100 hp lik trendlerdense atiker işinizi görür...

Araç 115 ps ve uzun kullanacağız ama neden brc ?

Atiker ile kıyaslayacağınızı tahmin etmiştim.. :D

:D Bana biri atıyorum zavolinin atikerden artısını söylesin onu taktırayım.Ama hal böyleyken ya atiker ya teleflex.300 lira için teleflex taktırmadığıma değmez bencede.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
Yakıt tapbalosundan kastınız map mi?

Yakıt tablosu demek devir ve motorun yüküne göre yakıtı ayarlayabildiğiniz tablo demektir. Eğer buna üçüncü bir değişken ekler ve grafiğinizi iki boyutludan üç boyutluya çevirirseniz (zaman yada TPS gibi mesela) o zaman 3 boyutlu grafiğiniz olur. O bir map yani haritadır. Aksi halde iki boyutlu çizimlere tablo denir.

Ve delayi olmayan bi sistem var mı?

Her enjektörün tam kapalı halden tam açık hale geçmesi için geçen belli bir süre vardır. Buna injector openning time yada injector response time denir. O süre zarfında enjektörden yakıt akışı olmaz. ECU nun bu değeri bilmesi lazımki doğru oranda yakıt püskürtebilsin. Aksi halde AFR yi tutturamazsınız.

Anladığım kadarıyla teleflex enjektörlerinin empedansı yüksek.Empedansların yakın olması yeterlimidir?Bunların çalışma gerilimleri standartmıdır?

Yukarıda yazdıklarım zaten sadece empedansının yeterli olmadığını açıklıyor. Eğer empedansı aynı ise sizin yeni enjektör hacmine göre yakıt püskürtme sinyalini yeniden oluşturmanız gerekir. Bunu niçinde yakıt tablosunu kullanırsınız.

E böyle bi durum mümkünse tabiki atiker:)

Nasıl böyle bir çözüme vardınız anlamadım. Sizce Teleflex in tek farkı enjektörmü? Ya da atikerin teleflexten tek farkı enjektörümü? Eğer böyle düşünüyorsanız bence yanlış düşünüyorsunuz.

Araç 115 ps ve uzun kullanacağız ama neden brc ?

Maliyeti teleflexten daha düşük olduğu için. Aralarında 400-500 liraya yakın fiyat farkı olması lazım. Az para değil. Km de 10 krş kazansanız 500/,1=5000 km yapar. Neden 5bin km daha fazla uzasınki? Üstelik o 500 lira karşılığını alabildiğiniz bir 500 lira değil. Toplam maliyeti düşündüğünüzde BRC ye %33 oranında ek para ödeyerek Teleflex e sahip olabiliyorsunuz. (rakamlar tam olmayabilir) E üçte birlik bir fark alıyormusunuz? Bundan emin değilim..

Önceden BRC ile Teleflex arasında yazılım açısından da fark vardı. Şu an ikisinin yazılımı arasında öyle bir fark kalmadı. Enjektörleri teleflex te manifolta takıyorsunuz, ama BRC ninde enjektörlerinin hortumlarını kısa tutarak zaten bunun önüne büyük oranda geçebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Lamda sensörü de bağlanıyore teleflexde.Bu da büyük artı tabiki ama enjektörlerininde toplam büyük rol üstlendiğini tahmin ediyorum.Yani enjektörleri kurtarırsak yine mevcut sistemi iyileştirmiş oluruz diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Lambda sensörü normalde bağlanmıyor, bağlanmasına gerek te yok..

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Abi sen öle diyorsan öledir de.Biraz açsan bizide aydınlatsan:)

araç benzindeyken lamdadan çıkışı kontrol edip kapalı çevrim çalışmış olmuyormu?

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Kesinlikle yapıyor.Zaten lpg de yanan arıza lambası da buna işaret ediyor.Ben tahmini olarak benzindeyken karışım oranını fonksiyonunda lamda çıkışı da vardır diye düşünmüştüm.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
Kesinlikle yapıyor.Zaten lpg de yanan arıza lambası da buna işaret ediyor.Ben tahmini olarak benzindeyken karışım oranını fonksiyonunda lamda çıkışı da vardır diye düşünmüştüm.

Öyle bir opsiyonunuz yok. LPG ECU larının tamamı piggy back. Yani benzin ECU sundan gelen verileri baz alıp daha önce ayarlanmış olan (kalibrasyon denen zımbırtı) değerler kadar azaltıp yada eksiltip kendi enjektörlerinden LPG püskürtüyor. Orada şöyle bir durum var. LPG nin stiometrik değeri benzin ile aynı değil. Dolayısı ile arabanız her şartta 14.7 AFR oranını arıyor. Ve ona uygun olacak şekilde yakıtı arttırıp eksiltiyor. Oysa LPG normalde daha yüksek AFR ile yanması gereken bir yakıt. Ancak LPG dönüşümü sonrası bunu ayarlamanız mümkün değil. Benzin ECU su şartlar ne olursa olsun 14.7 AFR yiyakalamaya çalışacağından istesenizde istemesenizde olması gerekenden daha fazla LPG tüketiyorsunuz. Alternatifi ne olabilir? O2 sensörünün göndereceği sinyali manuple eder arabanın benzin ECU sunun 14.7 benzin oranı ile yürüdüğünü sanacağı şekilde sinyal gönderebilirsiniz. Ancak bunu yaptığınızda da aracın tüm kontrol sistemini iptal etmiş oluyorsunuz. Dolayısı ile kalbirasyonunuzu yapan adamın 'becerisine' ve bilgisine mahkum oluyorsunuz. Ve bunu %100 doğru yapacak bir adamla ben henüz tanışmadım.

Yorum bağlantısı
İsmail Geyik

Marka seçiminde bence en önemlisi firmaya güvenebilmektir.Daha önce ekogasda (önceki aracımda Osmaniye Şaşmaz Oto) sorun yaşamıştım.Montajdan 3 ay sonra ayar için gittiğimde servis ekogası bıraktık artık bu markaya hizet vermiyoruz demişlerdi.En yakın servisi ise 250 km uzaktaydı.Siz düşünün artık.Garanti falan hikaye ben inanmıyoruym artık.Türkiyede yaşıyoruz.Lpg sektöründe garanti veriyorum diyene inanmıyorum. :unsure:

BU başıma gelenden sonra Türkiye de garanti falan hikaye iş paranı alana kadar.Sonrası sanayi yoları taştan... :ohooh:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...