İçeriğe Yönlendir

LPG kiti takılması


S.Ali Özdemir

Recommended Posts

Akif Özkan
Öyle bir opsiyonunuz yok. LPG ECU larının tamamı piggy back. Yani benzin ECU sundan gelen verileri baz alıp daha önce ayarlanmış olan (kalibrasyon denen zımbırtı) değerler kadar azaltıp yada eksiltip kendi enjektörlerinden LPG püskürtüyor. Orada şöyle bir durum var. LPG nin stiometrik değeri benzin ile aynı değil. Dolayısı ile arabanız her şartta 14.7 AFR oranını arıyor. Ve ona uygun olacak şekilde yakıtı arttırıp eksiltiyor. Oysa LPG normalde daha yüksek AFR ile yanması gereken bir yakıt. Ancak LPG dönüşümü sonrası bunu ayarlamanız mümkün değil. Benzin ECU su şartlar ne olursa olsun 14.7 AFR yiyakalamaya çalışacağından istesenizde istemesenizde olması gerekenden daha fazla LPG tüketiyorsunuz. Alternatifi ne olabilir? O2 sensörünün göndereceği sinyali manuple eder arabanın benzin ECU sunun 14.7 benzin oranı ile yürüdüğünü sanacağı şekilde sinyal gönderebilirsiniz. Ancak bunu yaptığınızda da aracın tüm kontrol sistemini iptal etmiş oluyorsunuz. Dolayısı ile kalbirasyonunuzu yapan adamın 'becerisine' ve bilgisine mahkum oluyorsunuz. Ve bunu %100 doğru yapacak bir adamla ben henüz tanışmadım.

Analog bi o2 sensörü ve ara birdevre ile (sensör tipine göre analog-analog analog -digital convertör devresi ile) girişi belli oranda saptırarak manipüle edebilirsek ne gibi bi sıkıntıyla karşılaşırız Mertol Bey?

Bu arada bu işle sadece netten edindiğim kadar bilgi sahibiyim.Yani farkında olmadan abzürd sorular soruyorsam beni uyarın lütfen.Gerçi uyarmadığınızda daha mutlu olyuroum ama :nazar:

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
Analog bi o2 sensörü ve ara birdevre ile (sensör tipine göre analog-analog analog -digital convertör devresi ile) girişi belli oranda saptırarak manipüle edebilirsek ne gibi bi sıkıntıyla karşılaşırız Mertol Bey?

Bu arada bu işle sadece netten edindiğim kadar bilgi sahibiyim.Yani farkında olmadan abzürd sorular soruyorsam beni uyarın lütfen.Gerçi uyarmadığınızda daha mutlu olyuroum ama :flowers:

Analog olmayan O2 sensörü yokki. Hepsi zaten analog voltaj gönderiyor. ECU nun interface ini yanıltmanız için araç 15.5 / oranda karışımda yürürken sizin 14.7 / 1 oranında yürüyor gibi voltaj göndermeniz gerekir. Ancak o2 sensöründen gelen veri sabit bir voltaj değil. Sürekli değişiyor. Eğer değişmezse modern ECU lar bunda bi nane var deyip arıza lambasını gene yakıyor. Ancak onuda şatınız ve bir şekilde kandırdınız diyelim, o durumda da LPG ile yürürken sorun olmaz, ancak arabanız çalıştığında benzinde çalışıyor. Bu sefer benzinde fakir çalışacak demektir. LPG niz bitip benzinde devam ettiğinizdede aynı sorun başgösterir..

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Biz basıp yürüyoruz ama içeride ne çetrefilli olaylar oluyormuş haberimiz yok :flowers:

Yorum bağlantısı
Akif Özkan
Analog olmayan O2 sensörü yokki. Hepsi zaten analog voltaj gönderiyor. ECU nun interface ini yanıltmanız için araç 15.5 / oranda karışımda yürürken sizin 14.7 / 1 oranında yürüyor gibi voltaj göndermeniz gerekir. Ancak o2 sensöründen gelen veri sabit bir voltaj değil. Sürekli değişiyor. Eğer değişmezse modern ECU lar bunda bi nane var deyip arıza lambasını gene yakıyor. Ancak onuda şatınız ve bir şekilde kandırdınız diyelim, o durumda da LPG ile yürürken sorun olmaz, ancak arabanız çalıştığında benzinde çalışıyor. Bu sefer benzinde fakir çalışacak demektir. LPG niz bitip benzinde devam ettiğinizdede aynı sorun başgösterir..

Oksijen sensörlerinin iki tip band lı olduğunu okuduğum için bu yorumda bulunmuştum.Tekrar aradım o bilgiye ulaşamadım :lol2:

Sensörden alınan bilgi aracın hangi sistemle beslendiği dikkate alınarak da oynanabilir.Bunu sağlıcak devre de çok karmaşık olmamalı.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
(düzenlendi)

Doğrudur. Oksijen sensörüleri wideband ve narrowband olarak ikiye ayrılırlar. Narrow band sensörler 0-1V arasında voltaj üretir ve çok dar bir AFR aralığında çalıştıkları için (max 14 min 15) sadece fakir yada zengin karışım olduğunu gösterirler. Wideband sensörler ise 0-5 V arası çalışır ve 10-21 AFR arasındaki tüm değerleri gösterirler..

Narrowband sensör bağlı ECU ları kandırmak nispeten kolay. Zira 55 li bir devre yapıp o2 sensörü varmış gibi pulse üreterek ECU da arıza lambası yanmamasını sağlayabilirsiniz. Tabi bu aracınızın closed loopta çalışma yeteneğini iptal ettiği için doğru iş yapmayı bilmeyenlerin elinde kalan motorlarla son bulacak bir maceraya yelken açmak demektir.

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akif Özkan
Doğrudur. Oksijen sensörüleri wideband ve narrowband olarak ikiye ayrılırlar. Narrow band sensörler 0-1V arasında voltaj üretir ve çok dar bir AFR aralığında çalıştıkları için (max 14 min 15) sadece fakir yada zengin karışım olduğunu gösterirler. Wideband sensörler ise 0-5 V arası çalışır ve 10-21 AFR arasındaki tüm değerleri gösterirler..

Narrowband sensör bağlı ECU ları kandırmak nispeten kolay. Zira 55 li bir devre yapıp o2 sensörü varmış gibi pulse üreterek ECU da arıza lambası yanmamasını sağlayabilirsiniz. Tabi bu aracınızın closed loopta çalışma yeteneğini iptal ettiği için doğru iş yapmayı bilmeyenlerin elinde kalan motorlarla son bulacak bir maceraya yelken açmak demektir.

Abi onu biliyorum zaten senin "öyle bir ustayla ben tanışmadım" demen üzerine formül üretmeye çalıştım.

Sen olur diyormusun bu işe?

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Guest Sefer Uzan
Teleflex yada diğerleri farketmez diyen arkadaşın reklamı olsa ne olacak..

Belki de siz yanlış anladınız... İşi bilen biri bunu diyemez.. Subap ile enjektör arasındaki farkı bilir en azından..

Yada gömme enjektörün artılarını bilir..

aracım benzinli 2009 trend sp 115 hp. su an 8000 km ye yanaştı. endüstri meslek lisesinde çalışmaktayım.motor bölümü öğretmen arkadaşlarımdan biri ile lpg knusunda yaptığımız sohbette lpg taktırmak istediğimi teleflex sorduğumu fiyatına 2000 euro dediklerini dedim. Tek farkının da araştırmalarıma ve teleflex servisindeki ustanın dediğine göre enjektörlerin manifolda gömülmesi , diğerlerinde ise hortumun kesilip araya bir t atılarak birleştirilmesi oldugunu söyledim. Öğretmen arkadaşım ki bilgisine son derece güvenirim , tavşanlı da adını hatırlayamadığım bir ustanın adını diyerek o brc servisi , brc de de manifold delinerek enjektörler takılıyor dedi. yanı aynı teleflex gibi. fiyatının da taş çatlasa 1500 gibi olacağını ve 10 taksit yaptıklarını söyledi. teleflex servisinde 1000 euro peşin fiyat çektiler. aradaki fiyat farkı 2070 - 1500 = 570 + 10 taksit ödeme kolaylığı. teleflexde peşin 750 -1000 verirsem kalanına belki taksit yapabileceklerini söylediler.Bu arada öğretmen arkadasım arabamın motorunun sıfırının 4-5 bin liraya kutusunda gelebileceğini söyledi. yanı lpg motoru yemıs ömrünü azaltırmıs vb. umurumda değil. zaten en fazla 2 yılda kendini ve motoru kurtarıyor. motor haşat olursa da sıfırlamıs olursun işte.:) hem yenı kitlerde çekiş problemi vb olmuyor dedi. bir de aracı lpg de cok dusuk ve cok yuksek hızlarda kullanırsan sübapları dağıtır dedi. yanı lpg ve uzun ömür istiyorsak sürekli yüksek hızda değil değişken hızlarda kullanmak en iyisi benınm anladığım.

benzin fiyatları aldı basını gidiyor. lpg de uctu ama her zaman daha ekonomik olacak gibi. taktıracağım. kesin teleflex azıcık daha uygun olsa ilk tercihim olacak ama bu kadar da para veremem.adamlar sitelerinde bakın ne yazmıslar

TELEFLEX in sitesinden

Otomobiller üretilirken benzin enjektörleri emme manifoldunun üzerine direkt takılır. Bilinen tüm LPG sistemlerinde ise, LPG enjektörleri emme manifolduna takılan hortumların uçlarına monte edilir. Yani LPG benzine göre daha uzaktan yanma odasına yakıtını gönderir.

Oysa Teleflex GFI nin LPG enjektörleri aynı benzin enjektörleri gibi emme manifolduna direkt takılır. Bu sistem sadece Teleflex GFI de vardır. Benzinli otoların enjektör sistemiyle birebir aynı olan tek sistem Teleflex GFI dir. Sadece bu özelliği bile tek başına son derece önemlidir.

Bu Sayede :

* Performans ve güç kaybı olmaz

* LPG enjektörlerinin direkt takılması için manifold söküldüğünden yanma odasına çapak kaçma riski yok edilir. Teleflex GFI manifold sökülmeden yapılan montaja müsaade etmez.

* LPG montajının en önemli sebeplerinden olan yakıt tasarrufu bu sayede en üst düzeyde elde edilir. Yakıtın yanma odasına en yakından püskürtüldüğü tek sistem Teleflex GFI dir.

* Motor kaputunu açtığınızda LPG montajı ile ilgili enjektör ve tesisat görüntüsü fark edilmez.

Teleflex GFI Avrupa' da birçok markada sıfır montaj da kullanılır. 2006 Yılında Volvo sıfır olarak CNG ( doğalgaz ) li otomobil üretmiştir ve Teleflex GFI kullanmıştır. Jaguar, Cadillac, Citroen, Subaru, Ford, BMW, Volkswagen ve birçok üretici Teleflex GFI kullanmaktadır.

Teleflex GFI LPG enjektörleri sessiz çalışır.

E1#115R Belgesi olan bir sistemdir. Bu belge LPG sistemlerinin aldığı en üst düzey kalite belgesidir.

Kullanım esnasında sorunsuz oluşu çok önemli özelliklerindendir.

Farklı devirlerde, soğuk ve sıcak iki ayrı kalibrasyon sayesinde eşsizdir. Soğuk havalarda çalışmama, yüksek devirlerde benzine geçme, stop etme, çekişin düşmesi gibi sorunlar asla olmaz.

Sadece regülatör ve depo değişmesi halinde doğalgaza uyumludur.

Performans testlerinde güç kaybı görülmez.

Krank sensöründen, gaz kelebeğinden ve oksijen sensöründen kablo tesisatı çekilmez. Devrini LPG enjektörlerinin çalışmasıyla ayarlar. Bu bağlantılar alınmadığından hem aracın orjinal yapısıyla oynanmamış olunur, hem de tesisat kirliliği olmaz.

Teleflex GFI sistemi en uzun mekanik ömürlü enjektör yapısına sahiptir.

15 Bin ve 30 bin kilometrelerde değişen iki filtresi son derece uygun fiyatlıdır. Bunların dışında bozulan parçalarına kolay kolay rastlanmaz. Avrupa 'da sadece filtre değiştirip binlerce kilometre yapmış, Teleflex GFI kullanan araçlar mevcuttur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
aracım benzinli 2009 trend sp 115 hp. su an 8000 km ye yanaştı. endüstri meslek lisesinde çalışmaktayım.motor bölümü öğretmen arkadaşlarımdan biri ile lpg knusunda yaptığımız sohbette lpg taktırmak istediğimi teleflex sorduğumu fiyatına 2000 euro dediklerini dedim. Tek farkının da araştırmalarıma ve teleflex servisindeki ustanın dediğine göre enjektörlerin manifolda gömülmesi , diğerlerinde ise hortumun kesilip araya bir t atılarak birleştirilmesi oldugunu söyledim. Öğretmen arkadaşım ki bilgisine son derece güvenirim , tavşanlı da adını hatırlayamadığım bir ustanın adını diyerek o brc servisi , brc de de manifold delinerek enjektörler takılıyor dedi. yanı aynı teleflex gibi. fiyatının da taş çatlasa 1500 gibi olacağını ve 10 taksit yaptıklarını söyledi. teleflex servisinde 1000 euro peşin fiyat çektiler. aradaki fiyat farkı 2070 - 1500 = 570 + 10 taksit ödeme kolaylığı. teleflexde peşin 750 -1000 verirsem kalanına belki taksit yapabileceklerini söylediler.Bu arada öğretmen arkadasım arabamın motorunun sıfırının 4-5 bin liraya kutusunda gelebileceğini söyledi. yanı lpg motoru yemıs ömrünü azaltırmıs vb. umurumda değil. zaten en fazla 2 yılda kendini ve motoru kurtarıyor. motor haşat olursa da sıfırlamıs olursun işte.:) hem yenı kitlerde çekiş problemi vb olmuyor dedi. bir de aracı lpg de cok dusuk ve cok yuksek hızlarda kullanırsan sübapları dağıtır dedi. yanı lpg ve uzun ömür istiyorsak sürekli yüksek hızda değil değişken hızlarda kullanmak en iyisi benınm anladığım.

benzin fiyatları aldı basını gidiyor. lpg de uctu ama her zaman daha ekonomik olacak gibi. taktıracağım. kesin teleflex azıcık daha uygun olsa ilk tercihim olacak ama bu kadar da para veremem.adamlar sitelerinde bakın ne yazmıslar

Kısaca;

2000 euro değil 1000 euro fiyatı var...

Brc manifolta gömmüyor enjektörü, benzin enjektörünü söküp, altına bir aparat takıp benzin enjektörünü yükseltip onun altından giriyor manifolta..

Kimse motor bozupta 5 bin lira verip sandık motor koymuyor rektefiye yaptıyor... 1-2 bin lira harcıyor.. yani daha ucuz..

Devir konusunda anlatılmak istenen o değil...

Lpg'li aracı yüksek devirde kullanmamak gerekiyor.. Subapları yakabiliyor...

Sonuç; Teleflex iyidir... Bence de sektörün lideridir.. 2 yıldır kullanıyorum.. Ufak tefek sorunlarım oldu, en büyük sorunum, servisin bana olan uzaklığı ..

Yorum bağlantısı
Guest Sefer Uzan
Kısaca;

2000 euro değil 1000 euro fiyatı var...

Brc manifolta gömmüyor enjektörü, benzin enjektörünü söküp, altına bir aparat takıp benzin enjektörünü yükseltip onun altından giriyor manifolta..

Kimse motor bozupta 5 bin lira verip sandık motor koymuyor rektefiye yaptıyor... 1-2 bin lira harcıyor.. yani daha ucuz..

Devir konusunda anlatılmak istenen o değil...

Lpg'li aracı yüksek devirde kullanmamak gerekiyor.. Subapları yakabiliyor...

Sonuç; Teleflex iyidir... Bence de sektörün lideridir.. 2 yıldır kullanıyorum.. Ufak tefek sorunlarım oldu, en büyük sorunum, servisin bana olan uzaklığı ..

yanlış yazmışım pardon 1000 euro 2000 lira karışltırdım

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bu konuda biraz daha ayrıntı verebilir misiniz? Ben bazen şehir dışına çıktığımda yoluna göre yüksek devirli kullanırım..Motorun sıhhati açısından da bunun iyi olduğunu düşünürüm..Bunun teknik bir açıklaması var mıdır? Lpg nin daha yüksek ısı üretmesi bunun bir nedeni olabilir mi?

Lpg yüksek oktanlı bir yakıt, bu sebeple yanması daha uzun sürüyor... Yüksek devirlere çıkıldığında yanma daha bitmeden o anda açılmış olan egzoz subaplarına zarar veriyor..

Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen
Lpg yüksek oktanlı bir yakıt, bu sebeple yanması daha uzun sürüyor... Yüksek devirlere çıkıldığında yanma daha bitmeden o anda açılmış olan egzoz subaplarına zarar veriyor..

Mehmet Bey burdaki yüsek devirden kastettiğiniz değer nedir? 4000 ve üzeri değerler midir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Bey burdaki yüsek devirden kastettiğiniz değer nedir? 4000 ve üzeri değerler midir?

Sürekli devir için 4000 deviri geçmemek mantıklı olur düşüncesindeyim...

Yorum bağlantısı
Misafir

LPG kitini seçerken beklenti ve bütçe çok önemli şüphesiz. Yanlız karar verme aşamasında birçok kişiden farklı görüşleri alırken asıl önemli olanın kullancak olan kişinin kendisinin LPG'den ne beklediğidir.

Kuruluş maliyetim az olsun, daha sonraki sorunlarla uğraşırım, hem de sonradan oluşacak arızaları parça parça ödersem beni yormaz denirse : Atiker, Alfagaz, Ekogaz gibi 1.000.-TL'lik kitler tercih edilebilir.

Ucuz etin yahnisi de ucuz olur, almışken bari piyasada ismi olan, servisi bol olan bir kit alalım düşüncesi ile; Brc, zavolli, lovato, landi renzo gibi İtalyan menşeli kitler plana dahil edilir.

Fiyatı pahalı da olsa sorunsuzluk alırım, nasıl olsa uzun vadede hem tüketimi ile zaten maliyeti tolere ederim diyen için zaten çok alternatif yok. Teleflex, Prins arasında tercih yapacak.

Ben 10.000km teleflex kullandım. Sorun yaşamadım. Aracın tüketim 11lt/100km gibiydi. Performans kaybı yoktu ama aracın yüksek hızlarda hızlanma süresi bariz şekilde uzamıştı. Ancak stop etme, sarsıntı, gaz yememe, rolanti problemlerinin hiçbirini yaşamadım. Sıkıntı denebilecek tek şey kışın uzayan LPG'ye geçiş süresi idi ancak kitin çalışma prensibi motor ısısı 38-40 dereceye ulaştığında LPG'ye geçme olduğundan yapacak birşey yoktu. Ben teleflex'i almaya karar verirken yukardaki üç alternatiften sorunsuzluğu seçmiştim. Beklentilerimi karşıladı.

Yine de bu işlemde markanın yanı sıra montajın önemini unutmamak lazım. Marka seçiminde gösterdiğiniz hasassiyeti, montajı yapacak servisi seçerken de gösterilmesi çok önemli.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...