İçeriğe Yönlendir

R&#246lantide motor ısıtma


Cem Sezgin

Recommended Posts

Cem Sezgin

Selam arkadaşlar öncelikle aranızda olmaktan çok mutluyum ford kullanıcılarının katılması gereken bi forum soruma gelice 2010 connect glx 110 ps aracım var araba haraket etmeden önce yerinde çalıştrılması doğrumu yani 3-5 dakika felan rölantide çalışmalımı şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

1 dakika çalışsın yeter.Rolantide fazla çalıştırmaya gerek yok.Motor alt viteslerde araç yürürken daha çabuk ısınır.Ben aracımı belkide 1 dakika bile rolantide bırakmıyorumdur..Yol müsaitse 2.viteste değilse 1.vites uygundur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Düşük vites ve düşük devirde yolda ısıtılması daha ekonomik...

Yürütmeden, ısıtıp yürütmek daha doğru..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Örnek sabahları ilk çalıştırmada rölentide 1 dak. çalışması kafi zaten 1 vitesle beraber harekethaline geçince araç ısınması hızlanacaktır.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Bu aracın olduğu yerde ısınanını gören varmı ki :rolleyes: araç gaz ile gitmedikçe zaten ısınan bir araç değilki.

Isınmadan ziyade karterde yoğunlaşan motor yağının belki daha akışkan hale gelmesi için 10-15 saniye çalıştırılabilir. Ancak ben marşa basar vitese takarım. Durduğu yerde yaktığı mazot direk masrafa yazılıyor....Isınma zaten dediğiniz gibi mümkün değil, ısınmış araba soğuyacak neredeyse soğuk havalarda..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
evet ama rektifiye de masraf ? onu başkası mı veriyor?

Hocam, rektefiye nerden aklınıza geldi şimdi... :rolleyes: Eğer hemen hareket etti diye motor rektefiye isteyecekse şimdiden yolarımızı ayıralım... :good1:

Eksi 10 - 15 derecelerde dediğim gibi 10-15 saniye çalıştırmak gerekir doğru ama olmadı altına ateş yakalım...:p

Yorum bağlantısı
Cem Sezgin

Bülent arkadaşımıza katılıyorum araba gaz yemeden ısınmaz gibime geldi en iyi 1 dk. rölantide yağlama yapsın sonra düşük vites 1. yada 2. 2000 devir en iyisi bence yorumlarınız için teşekkürler

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Araç rolantide ısınır fakat yüke binice daha çabuk ısınır,doğrusu ısınmasını bekleyip hareket etmektir fakat illa ki 3-5 dk beklemeye gerek yoktur 1 dk çalışması motorun ve yağın gerekli ısıya gelmesi için yeterlidir.Soğutma suyunun soğuk olması motorun soğuk olduğu anlamınada gelmez.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sabaha kadar bekleseniz o araç ısınmaz rolantide. En iyisi fazla zorlamadan yavaş yavaş gitmek.

Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ

Ben, sabahları motor çalıştırdıktan sonra ortalama 1 dk süre içersinde( aşırı soğuklarda 2 dakikayı buluyor ) motordan "tık" diye bir ses geliyor ve motor devri ve sesi normale dönüşüyor. ancak bu 1 dk süre içersinde motor düzensiz çalışıyor yada gürültülü çalışıyor. Bu sesi neden yapmakta ya da neyi ifade ediyor acaba. ? ( ilk günden beri bu şekildeydi. )

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Otomatik cikle rolanti motor sogukken ısınana kadar motoru yüksek devirde çalıştırır ve ısınınca normal rolantiye iner. gayet normal bir durum.

Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ

Teşekkürler Mehmet Bey, peki bu süreci beklemelimiyiz ? Kışın 30-40 sn yeterli diyerek yavaş bir şekilde mi,yoksa bu sesi duyduktan sonra yavaşca harekete mi geçmeliyiz ?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Örnek sabahları ilk çalıştırmada rölentide 1 dak. çalışması kafi zaten 1 vitesle beraber harekethaline geçince araç ısınması hızlanacaktır.

+1

Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Net ve açık yazayım: Durduğu yerde rölantide bekleyerek ısıtmaya çalışmanın motora hiçbir faydası yoktur.

Düzenli çalıştığı anda yürüyün.

Neden?

Motorun ısınması yağın akışkan hale gelmesi ve daha iyi yağlama yapması için gereklidir.

Motorun ısınması silindir içindeki patlamaların yaydığı ısı enerjisi ile olur.

Rölantide bu enerji en düşük seviyededir, ancak hareket halinde yük altında patlama şiddeti ve enerjisi doğal olarak artacaktır.

Bu nedenlerle kışın aşırı soğuklarda kendi vücudunuzun uyum sağlaması için bir 10-15 saniye beklemek dışında motoru ısıtma için bekleme gereksizidr.

Ancak ilk seyir halinde gaz pedalı yumuşak kullanılmalı ve 1500-2500 dd aralığında kalınmalıdır.

Tekrarlıyorum durduğu yerde rölantide ısıtmak bilnçli kalkıp yürümeye göre motora daha çok zarar verir. Bununla ilgili Almanya'da yapılmış çok açıklayıcı bir çalışma vardı ama bulamadım... :D

Yorum bağlantısı
Cem Sezgin

Dün arabayı çalıştırdım 1dk. felan bekledim sonra yola çıktım düşük devirde 2bin in üzerine çıkmadım zorlanmasın diiye 1-2 km yol gittim ama hararet ibresi yerinden oynamadı :good1: bunun sebebi ne olabilir gazete sıkıştırmam gerekirmi

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Dün arabayı çalıştırdım 1dk. felan bekledim sonra yola çıktım düşük devirde 2bin in üzerine çıkmadım zorlanmasın diiye 1-2 km yol gittim ama hararet ibresi yerinden oynamadı :) bunun sebebi ne olabilir gazete sıkıştırmam gerekirmi

Yapmayın allah aşkına 2010 model araca ne gazetesinden bahsediyorsunuz :good1: Duymamış olalım. 1-2 km de ibre oynamasa bile motor ısınmaya başlamıştır merake tmeyin.Sonraki 2 km içinde bir bakmışsınız ibre normal pozisyonuna gelmiş olacaktır.

Yorum bağlantısı
Cem Sezgin

bundan önce minibüs vardı ona gazete sıkıştıyorduk bundada olabilirmi die yazdım :tease2: yardımn için saol biraz biraz daha gitseydim ısınırdı heralde

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...