İçeriğe Yönlendir

Sıfır aracıma LPG taktırmayı düşünüyorum


Mustafa Karabulut

Recommended Posts

Mustafa Karabulut

Ford markasının aracın mevcut garantisi bitmeden lpg kiti taktırdığımız takdirde aracın garanti kapsamı dışında kalması ve yetkili serviste bakımlarının vb diğer rutin işlemlerinin yapılmasını engelleyen bir mevzuatı varmı ?

Aracı sıfır aldıktan 2 ay sonra lpg taktırıldığı takdirde aracın tümü mü garanti kapsamı dışında kalıyor yoksa sadece yakıt ve motor sistemimi ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Kapalı otoparka ve dolayısı ile kapalı olan servise girememek mevcut

2. Yakıt sisteminiz garanti kapsamı dışı kalır, mesela abs sistemindeki arızalar garanti dahilinde olacaktır.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

LPG li araçların servislerde baklmaması gibi bir mevzuat yok . Çünk ben servise gittiimde Lpg li araçlarada bakım uyguluyorlar. Sorun Çağlar Bey'in dedği gibi bazı sistemlerin garanti kapsamı dışında kalması.Garantili bir mala isterse şofben olsun. dışarıdan bir cıvatasını söküp taktığınızda, garantiden çıkıyor. Bu bütün garantili malzemelerin garanti el kitaplarında yazar. Malı alırke attığınız imzalarda bun maddelerde var.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Aracıınız hayırlı olsun .Bence 5000 km yi bir bekleyin.Daha sonrada en iyi kiti paraya bir kere kıyarak taktırın.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Metehan Şahin

Siz bilirsiniz ama sorduğunuz için söylüyorum; Ahbap, çavuş ilşkisine bakmayın. Önemli olan işçilik hangisine güveniyorsanız oraya takdırın. Yarın bir sorun yaşarsanız, diğer aracınızdaki gibi, dostluk arkadaşlık bir yere kadar diyeceksiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Yapmayın kıymayın güzelim arabaya. :blush:

Şaka diyorum, benim arabada da var lpg ve ben memnunum açıkçası.

Atiker konusundaki şanssızlığınız usta kaynaklıdır muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Ali İmran Dal

Taktırdınız mı bilmiyorum ama ben geçen hafta atiket montajı yaptırdım Ankarada arabda Lpg varmı anlaşılmıyor tesisat süper işçilik süper ama 3-4 saatde yapılmıyor 2 gün kalıyor en ince ayrıntısına kadar yapıyorlar ben çok memnunun 600 km den fazla yol yaptım şu ana kadar arıza ışığı yakmadı usta yakma ihtimali düşük dedi sadece kötü yakıt almayın aynı yerden alın dedi. ve şu an arabamın yakıtı ortalama 125 Krş a düştü. taktırmadıysanız Taktırdığım yerle bir görüşmenizi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Size en yakın yerde taktırın...

Ben Ankara'da taktırdım... Bulunduğum ilde de servisi yok... Sıkıntı yaşadım...

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

polamik yaratmak istemiyorum ama lpg konusunda bir kez daha düşünün....forumda okuduysanız pistonları erimiş bir focus vardı....40.000 liralık arabaya bence,tartarini,teleflex,yada brc gider....

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin
üstadım kesinlikle doğru söylüyorsun fakat bulundugum ilde lpg fiyatı 1.87 ve teleflex'i amorti etmesi bile çok uzun sürecek ki burdan cıkıp ankaraya gideceğim bırakacagım alacagım geleceim vs mantıklı gelmiyor. Fakat biliyorum ve çok araştırdım LPG denilince akla gelen ilk marka benim şahsi fikrim öyle ama tamamen bütçe meselesi 1650lira 12taksit taktıracagım brc my07 umarım memnun kalırım

Şahin bey bulunduğunuz mevkide varmı bilmiyorum ama Landirenzoyu'da düşünün derim. Ben takdırdım ve bir sıkıntı yaşamadım çok şükür. 1 yıl oldu ve aşağı yukarı 30000 km yaptım.

Yorum bağlantısı
Guest Fuat
polamik yaratmak istemiyorum ama lpg konusunda bir kez daha düşünün....forumda okuduysanız pistonları erimiş bir focus vardı....40.000 liralık arabaya bence,tartarini,teleflex,yada brc gider....

Teleflexe lafım yok.Ama diğer ikisinin artısı nedir?Yoksa öylesine mi söylüyorsunuz?

üstadım kesinlikle doğru söylüyorsun fakat bulundugum ilde lpg fiyatı 1.87 ve teleflex'i amorti etmesi bile çok uzun sürecek ki burdan cıkıp ankaraya gideceğim bırakacagım alacagım geleceim vs mantıklı gelmiyor. Fakat biliyorum ve çok araştırdım LPG denilince akla gelen ilk marka benim şahsi fikrim öyle ama tamamen bütçe meselesi 1650lira 12taksit taktıracagım brc my07 umarım memnun kalırım

Ford un yönlendirdiği firmayla uzun uzun görüştüm.İlginçtir firma hem BRC nin hem ATİKER in bayisi.Hangisi dedim Atiker dedi.

Ama piposu var brc nin dedim.Israr etsen pipoyu tak diye yinede takmam dedi.Ama benzin enjektörüne eşdeğer enjektörüde var dedim.Herkes bir faklılığını dile getirecek birşeyler söylemek zorunda piyasada dedi.Brc nin İstanbulda imal edildiğini de ekledi.

Brc ye vereceğiniz ücretin ne kadarı kaliteye ne kadarı isme veriliyor.Kafamın ne kadar karışık olduğu anlaşılıyor mu? :)

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu
(düzenlendi)
Teleflexe lafım yok.Ama diğer ikisinin artısı nedir?Yoksa öylesine mi söylüyorsunuz?

bu forumda kimse bilgi paylaşımı adına hiçbirşeyi öylesine söylemez ;) ...ya kendisi yaşamıştır ....yada yaşayanlardan tecrübe etmiştir....sizin bu cevabınız bana bu forumda lpg ile ilgili sorunları ,çözümleri, tavsiyeleri hiç okumadığız kanısına vardırdı...,ki bu cevabınızın üzerine herhangi bir yorumda bulunmak bana düşmez artık....4000-5000 devirlere çıkın bu saydığım kitlerin artılarını eksilerini kendiniz tecrübe edin :) umarım sizinde 2010 focusun erimiş piston resimlerinide burda görmeyiz....

tarihinde Murat Akalo?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Özbebek
Çok ilginç çok samimi olan ve yukarıda belirttiğim brc atiker vsvs bayisi olan arkadaşımda bana aynısı dedi BRC my07 pipolu sistem,BRC'nin 2.kalite malı ve yerli üretim dedi hatta lpg de sorun yaşadığımda benzinde bile aracımın çalışmayacağını söyledi. Servise gitmemin tek sebebi garanti olayı yoksa kesinlikle arkadaşımın dükkanında taktırırdım al işte benim kafamda karıştı şimdi :)

Benimde kafamı karıştırdınız hocam ;)

daha bugün 2a yetkili servisi ile görüştüm ve brc ye karar verdim (son mesajınızı okuyana kadar) servisteki elemanlar pipo takılabilceğini söylediler. hatta internette yaptığım araştırmada da piponun çok fazla sorun yaratmayacağı sonucu ortaya çıkıyordu. şimdi ne yapmalı BRC mi değilmi Pipo mu Manifoldu deldirmek mi?....

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
(düzenlendi)

Benzin enjektörü normalde tam olarak süpapın açıldığı an neredeyse silindirin direk içine püskürtme yapacak şekilde konumlandırılmıştır. Konumu rastlantısal değildir. Bu arabanızın gaz tepkimesini hızlandırır ve emisyon değerlerinin düşmesine yardımcı olur. Eğer siz pipo cart curt falan takıp enjektörün yerini değiştirirseniz bunlardan vazgeçmiş olursunuz. Ayrıca pipo falan çok çakma çözümler gibi geliyor bana. Onu yapacağınıza LPG enjektöründen çıkıp manifolta giren hortumları mümkün olduğunca kısa ve emme süpaplarının portuna yakın bir yerden deldirip küçük bir hortum ile direk süpapların üzerine püskürtecek şekilde montaj yaptırırsanız sorunsuz montaj yaptırmış olursunuz. Benzin enjektörlerinizde olması gereken yerde mutlu mesut bahtiyar olarak hayatlarına devam ederler.

edit: yazım hataları

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali İmran Dal
inanın ne yapacağımı bende şaşırdım ki servis olan arkadasım pipolu sistem de olsa sen söyle delip öyle taksınlar dedi ve üzerinde cok durdu

Şaşırmanız çok normal herkes tecrübesinden bahsediyor kimimizin iyi tecrübesi var. Am şu bir gerçek ben 2 aracıma Lpg uygulattım ilk aracımı nefret ederk sattım ikinci aracım henüz takılalı yeni oldu ama şu anda bir sıkınntısı yok umarımda olmayacak. Neden derseniz ilk tecrübemden ben LPG kitinin hiçbir öneminin olmadığını öğrendim bu işin sırrı ustalık ile alakalı. İlk arabamda lpg enjektör girişi emme manifoltunda 3-4cm uzak yerleştiği için hata veriyormuş ama ben bunu çözene kadar 1000-1500 tl para harcadım ve arabamdan soğudum. İkinci arabamı gerçekden bu işi anladığını bir ustaya yaptırdım ( bunu nerden anladınız derseniz piyasada yarım günde lpg montajı yapıyorlar bu usta ilk konuştuğunuzda size söylüyor sabah erkenden bırak ertesi gün akşama bütün ayarları biter diye ve son 1 saatde arabanın başındaydım en ince ayrıntısına kadar ilgilendi. ve daha önce kuzenimin 306 pejo su için gititğimizde söylediği şey bu arabaya lpg bağlanmaz takarım diyen çıkar ama arabanızdan memnun kalmazsınız ben dost kazanıyorum düşman değil bunun için montaj yapmam dediler ve başka yere yaptırdık şu an araba genel olarak kapının önünde yatar durumda kuzenim eşinin arabasını kullanıyor ) sizde çevrenizde iyi bir usata araştırın yoksa daha 3000 km deki arabnızdan soğumayın veya direk dizel olayına girin. Nacizane tavsiyem

Yorum bağlantısı
Erkan Özbebek
Üstadlarım çok acil o yüzden açtım bu konuyu yarın sabah elazığ ford servisinde brc my07 pipolu sistem taktırıyorum aracıma çok ama çok acil fikirlerinize ihtiyacım var doğrumu yapıyorum? aracım 2010 focus hb 1.6 115hp trend ti-vct motor???

Merhabalar hocam düne kadar bende sizin gibi BRC taktıracaktım (bu arada araçlarımız aynı) son araştırmalarımdan sonra Teleflex e karar kıldım gibi yarın son bir kez servis ustalarıyla görüştükten sonra kesin kararımı vereceğim. Bir gün daha sabredin yarın size son halini aktarırım. Bu arada aracınız 100km de ne kadar benzin yakıyor yazarmısınız. Benimki olayı abarttı 12lt/100 km(vites devir aralıkları 3000) lpg dönüşümü yapmadan birde bunu göstermem gerekecek..

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin
(düzenlendi)

Şahin Bey daha önceki şikayet yazınızdan hatırladığım kadarıyla arabanız 2500 km. de falan heralde keşke biraz daha bekleseydini. Şöyle bi 5-6000 km. olsaydı daha iyi olurdu, bu arada varsa mekanik problemler ortaya çıkardı. Fakat çok da önemli değil sadece bir ihtimale karşı tedbir olsun diye beklemeyi tavsiye ediyorlar. BRC li Focus lar var çevremde ve memnunlar. Benim arabada teleflex var ben de memnunum. Montajı da kaliteli olursa problem yaşamazsınız. Şimdiden hayırlı olsun güle güle kullanın.

tarihinde Hakan Aydin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Özbebek
aracım şehir içi 9lt yakıyor fakat kullanım tarzım evden işe işten eve ki git gel 5km bir yol az önce bi arkadaşımla konustum hyundai sonata aracı var oda brc pipolu sistem taktırmıstı 3-4 ay oldu konustuk hiç düşünme taktır dedi fakat o yazın 1500/10taksit çorumda taktırmış bana 1650/12 taksit dediler çokmu fiyat çektiler acaba???

Yarın servise gitmek farz oldu o zaman... Fiyat konusuna gelince bana da aynı fiyatı söylediler peşin 1600 yada 150 peşin gerisi 10 ay

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

5 km için kesinlikle LPG ye geçmeyin. araç ısınıncaya kadar benzin yakıyor zaten. Uzun yola yılda bir iki çıktığınızda da çok hızlı gitmeyin olur biter.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Özbebek
Motor çapak kaçma riski sıfıra iniyormuş ayrıca motora en yakın yerden direkt enjektör montajı yapıldıgı için performans kaybı olmuyormus ve yakıt tasarrufunda artış oluyormuş :blush:

başka bir forumdan deneyimli bir arkadaşın güzel bir açıklamasını gönderiyorum umarım içinizi rahatlatır. Bu arada araca lpg taktırınca motor garanti dışı kalıyor teleflex bu garantiyi kendisi veriyormuş bilginize..

Merhaba.

Daha önce forumda farklı teknik başlıklarda dilim döndüğünce yazdım. Tanıyanlar vardır muhakkak. Elimden geldiğince insanları doğru yönlendirmeye çalıştım. LPG konusunda da kendi aracımda yaşadığım tecrübeleri paylaşmak mecburiyetini hep hissettim. Ancak kendi LPG'li aracımda daha yeteri kadar km yapmadığım için, insanları yanlış yönlendirmemek adına yazmıyordum. Artık yeterince vakit geçtiğini, fikir beyan edecek düzeyde LPG'li araç kullandığımı düşünüyorum.

Bir süre önce Ford Focus C-Max 1.6 araç aldım. Alır almaz önceden yaptığım araştırmalar sonucunda LPG taktırmaya karar verdim. Tercih aşamasında 1000TL'lik diğer kitlerle 1500TL'lik BRC arasında kalmıştım. Ve sonunda BRC'de karar kıldım. BRC'yi seçmemin sebebi öncelikle enjektörleri, Plug&Play yazılımı, itinalı montajı, malzeme kalitesi, yaygın servis ağı ve güven veren garantisiydi.

Sıra bayi-servis seçimine gelmişti. Ankara'da birkaç bayi gezdim. Burada bayi ayırmak doğru olmaz. BRC'nin bayileri genelde seçkin ve kaliteli. Ancak Ankara'da beni en çok tatmin eden, samimiyetiyle, bilgisi ve ilgisiyle güven veren Mocan Otogaz'dı.

Birgün sabah erkenden gittim ve aracımı Mocan Otogaz'a, Övünç Bey'e emanet ettim. Tabi emanet ettim dediysem de bir an bile aracımın yanıbaşından da ayrılmadım. Montajı en baştan son testine kadar izledim, yeri geldiğinde müdahale edip fikir beyan ettim.

Aracımda LPG piposu dedikleri aparatlar kullanıldı. Bu aparatlar araştırma safhasında beni çok heyecanlandırmıştı ve oldukça mantıklı ve güzel gelmişti. Benzin enjektörleriyle aynı nokta ve açıdan püskürtülen LPG daha iyi verim sağlayacaktı. Ayrıca manifold delinmeyecek, aracın orjinalliği bozulmayacaktı. Nitekim öyle de oldu. Manifold delinmedi. Benzin enjektörlerinın ucuna takılan pipolar sayesinde LPG enjektörlerinden gelen gaz yanma odasına mümkün olan en yakın yerden püskürtüldü. Ancak burada belirtmem gerekir ki, pipo diye tabir edilen aparat benim başta düşündüğüm gibi öyle LPG'de çağın icadı falan da değildi. Oldukça basit, araçların tümü için aynı evrensel aparattı. Benzin enjektörünü piponun faturası kadar geriye itiyordu. Bu benzin enjektörünün daha geriden benzini püskürtmesi anlamına gelse de problem oluşturacak düzeyde değildi. Nitekim benzindeki performansı ve yanma verimini hiç etkilemedi de. Ayrıca LPG de pipo ile benzin enjektörü arasından püskürüyordu. Bu da bazı soru işaretleri oluşturmuştu kafamda. Bu safhada manifoldun delinmesi daha doğru olacak gibi düşünmeye başlamışsam bile piponun dönüşü olsa da manifoldu delmenin dönüşü yoktu. Sonuçta pipo kullanıldı. Olur da bir sorun olursa pipoyu sökmek, manifoldu delmek çok kolaydı çünkü. Zaten Övünç Bey de her aşamada gerekirse manifoldu delebileceklerini hatırlatıyordu.

Montajda öncelikle verimlilik ve sorunsuzluğun ön planda tutulmasını, görselliğin önemsenmemesini istedim. Eğer verimli olacaksa varsın LPG elemanları görsel çirkinlik oluştursundu. Ama her ne kadar verim ve sorunsuzluğu hedeflemiş olsak da sonuçta görsel olarak da oldukça güzel bir montaj çıktı ortaya. C-max'ın motor boşluğunun yapısından dolayı zaten çoğu LPG elemanı görünmeyecek kadar arkada kalmıştı. Tek görünen enjektörler vardı. Enjektörleri de manifolda, daha doğrusu pipolara en yakın yere monte etmekti amaç. Öyle de oldu. Borular mümkün olduğunca kısa tutuldu. Enjektörler pipo arası minimum mesafede tutuldu. Bağlantı ve tesisat neredeyse orjinal gibi oldu. Enjektörlerden veri alınırken kesinlikle kablo kesilmedi. SX-4 tabir edilen soketler kullanılarak kablo direnci bozulmadan soketlerle montaj yapıldı. Hatta öyle bir elektronik bağlantı kuruldu ki neredeyse kitin sökülmesi için soketlerin sökülmesi yeterliydi. Depodan gelen borular da aracın altında hazır bulunan yuvalara yerleştirildi. Araç lifte alınınca bile LPG elemanları, boruları tıpkı orjinalinde varmış gibi monte edildi.

Montaj aşamasında "şurası acaba şöyle olsa daha iyi olur muydu" dediğim anda Övünç bey derhal müdahale etti ve beni de tatmin edecek, mükemmele daha da yakın bir çözüm geliştirdi. Montaj boyunca amaç sürekli en iyi, en verimli ve en mantıklı montajı yapmaktı.

Tank için tercihim simit tank oldu. Ancak C-max'da ince stepne kullanıldığından olabilecek en alçak ve en geniş tankı monte ettirmek istedim. Sağolsunlar, stepne boşluğunu maksimum dolduracak, ve minimum yükseklikteki tankı taktılar. Tank ince olmasına rağmen geniş olduğundan sanırım kapasitesi 50-55 litre civarında.

Mükemmel olduğunu düşündüğüm montaj sonrası Övünç Bey kitin ayarlarını önce araç sabitken Plug&Play sayesinde next>next kolaylığında, sonrasında ise testte ince ayarlarla benzine en yakın ve düzgün olana dek yaptı.

Aracımla bir tam gün ilgilendiler. Her ayrıntı ayrı ayrı konuşuldu, en iyisi düşünüldü ve öyle yapıldı. Her aşamada memnuniyetim sorgulandı ve amaçlandı. Gün sonunda Mocan Otogaz ve BRC'den memnun ve mutlu bir şekilde sanayiden ayrıldım. Her ne kadar Övünç ve Can Beyler beni her fırsatta çaya beklediklerini samimiyetle söyleseler de benim düşüncem bakımdan bakıma gitmekti.

Buraya kadar herşey sorunsuz ve mükemmeldi. Ancak bir makine mühendisi olarak aracımın olduğu kadar LPG kitimin de bir makine olduğunu ve sorun çıkarabileceğini akıldan çıkarmadım. Ve bir gün ilk uzun yolumda aracımda arıza ikaz lambası yandı.

Çevremde birçok LPG'li aracı olan arkadaşım araçlarını arıza lambaları yanar halde kullanıyorlar. Ben de her seferinde bunun doğru olmadığını, yanıyorsa bir sebebi olduğunu ve düzeltilmesi gerektiğini söylerdim. Onlar da tamircilerinin de LPG servislerinin de bunun normal olduğunu, "bu marka arabalarda yanar abi" gibi abes cevaplar aldıklarını anlatırlardı. Arıza lambası yanınca aklıma arkadaşlarımın bu kötü tecrübeleri geldi. Hemen Mocan Otogaz'ın yolunu tuttum. Selam verip el sıkıştıktan sonra aracımda arıza lambası yandığını söylememle birlikte Övünç Bey'in tepkisi karşısında şaşkınlığımı gizleyemedim. Çoğu LPG servisi arıza lambasını önemsemezken Övünç Bey sanki aracımda çok büyük bir sorun varmışcasına aracımla anında ilgilendi. "Olmaması lazım, düzelteceğiz, yanmayacak" dedi. Ve memnuniyetim bir kez daha arttı. Zira göstergede yanan fazladan bir lamba beni hep rahatsız etmekle birlikte, belki de büyük bir sorunun da habercisi olabilirdi. Çok şükür sorun sadece katalitik konvertörün çıkışındaki sensörün algıladığı değerden kaynaklanıyordu. Lambda sensöründe veya karışımda herhangi bir hata yoktu.

Günümüzde piyasada dolaşan birçok araçta sadece katalitik girişinde lambda sensörü var. Ve çıkışında sensör yok. Yani benim aracımda da katalitik çıkışında sensör olmasaydı hata vermeyecek, ben aracıma, tıpkı yollarda birçok focus-I kullanıcısının bindiği gibi (focus-I de sadece katalitik girişinde sensör var)sorunlu binecektim. Yani sorun aslında oldukça küçük, önemsenmeyebilecek bir sorundu. Ancak sorunsuzluğu hedefleyen Övünç Bey arıza lambası sönene kadar müdahale edeceğini belirtti. Sağolsun müdahale etti de.

Önce birkaç ayar denedik. Fakat uzun yolda, sabit hızda aynı arızayı memleketime giderken yine verdi. Memleketimde Özençler Otogaz'ı da bu vesileyle ziyaret etmiş oldum. Ve bir kez daha BRC'yi tercih etmek de ne kadar da doğru bir karar verdiğimi anladım. Gittiğim her yerde yetkin, bilgili bir servisle karşılaşmak beni oldukça memnun etti. Özençler Otogaz sorunumla sanki kendi müşterileriymişim gibi yakından ilgilendiler. Bilgi almak için araçtan ve katalitik konvertörden anlayan ustalara yönlendirdiler. Vakit ayırıp tecrübe sürüşüne çıktık. Ellerinden geleni yaptılar.

Ankara'ya dönüşte arıza lambasının tekrar yanması üzerine tekrar Mocan Otogaz'ı ziyaret ettim. İnanın her ziyaretimde gösterdikleri samimi ilgiden dolayı artık ben mahçup olmaya başlamıştım. Aracı bizzat inceleyen Mocan otogaz'dan Övünç bey bir iki denemeden ve test sürüşünden sonra şüphe üzerine enjektörleri garantiden değiştirdi. İnanın enjektörde bir hata yok dese aksini kimse iddia edemezdi. Makinedir, hatası olabilir. Ancak gerektiği anda hiç tereddüt edilmeden garantiden değişimin yapılması beni oldukça memnun etti. Aracıma bir takım sıfır enjektör takıldı. Uzun bir test sürüşü yaptım. Ve çok şükür şimdilik bir sorun yok.(zaten önceden de sorun yoktu. Ancak konvertör fazla ısınıyordu) Tecrübesine güvenen Övünç Bey haklı çıktı. Ve enjektörler değiştikten sonra şimdilik hiçbir sorunum kalmadı.

Tüm bu yazdıklarım sonrası özetlemek gerekirse;

-LPG sistemi de sonuçta bir elektronik-makine bileşimidir. Her sistemde arıza, hata olabilir. Önemli olan bu hatalara nasıl müdahale edildiği, garantinin nasıl işletildiği, sorunların yeterince çözülüp çözülemediğidir.

-Kitin kendisi de önemli olmakla birlikte esasta önemli olan montajı yapan yer ve usta.

-Kitin servis ağı, garanti prosedürü de diğer önemli ve dikkat edilmesi gereken konu.

Sonuçta kul yapısıdır, bozulur, hatalı olur. Artık aracımda veya LPG kitimde arıza oluşmasından, veya aracımın hata vermesinden korkmuyorum. Çünkü olası hatalara profesyonelce müdahale edebilecek bir servis ağı ve garanti sistemi mevcut.

Not-1: Pipo tabir edilen parça eğer aracınıza uygun değilse, yani manifoldu delmeden yapılan montaj aracınıza olmuyorsa üzülmeyin, pek birşey kaybetmiş sayılmazsınız.

Not-2: Yakıt tüketimimi merak edenler olacaktır. Rakam vermektense oran vermek daha iyi olur. Yol bilgisayarında gördüğüm litre/100km değerinin, yani gerçekte benzin sarfiyatımın ~%15 fazlasını tüketiyorum. Genelde yol bilgisayarımda 7.3litre/100km görüyorum. Yani 7.3x1.15=8.395litreLPG/100km oluyor tüketimim. (aracımı ağırlıkla açık olan eskişehir-konya yolunda kullanıyorum. tabi gerektiğinde yoğun trafiğe de giriyorum, ancak sınırlı) Yakıt tüketimimden oldukça memnunum. Performans kaybı varsa da hissetmedim. Ancak gaza tepkiler biraz gecikiyor gibi. O da kadı kızının kusuru diyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...