İçeriğe Yönlendir

Soğutma suyunun niteliği ve değişimi hakkında


Mehmet Akın

Recommended Posts

Mehmet Akın

Arkadaşlar şu kullanım kılavuzunu az önce indirip iyice bi okudum. radyatör suyunun saf su olması gerektiği,alüminyum radyatöre uygun antifiriz kullanılması gerektiği,ve %50 saf su %50 antifiriz konması gerektiği yazıyor,

1-Saf suyu nerden bulacağız

2-Soğutma suyu kapasitesi 7 litre yazıyo yani 3,5 litre antifiriz gerekiyo.Antifirizlerin üstünde alüminyum radyatör içindir falan diye bi ibare göremedim,bunu nasıl bulacağız.

3-Bu değişimini kendim yapmak istiyorum,suyu komple nereden boşaltabilirim ve doldururken tanktan mı dolduracağım ve hava yapmaması için nelere dikkat etmem gerekiyor

Tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Akın
Böyle bir değişim gereğini kim tespit etti?

Kendim tespit ettim somut bi gerekçeye dayanarak değil ama, arabayı yeni aldım ve eski bakımda radyatöre saf su konduğundan emin değilim hatta büyük ihtimalle konmamıştır, ve şu katalogtaki "alüminyum radyatöre uygun antifiriz" cümlesi beni biraz gıcıklandırdı diğer türlü radyatörde paslanmaya falan yol açıyormuş

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yeni konacak su ile sisteme girecek olan oksijen, alu oksidi çözecek ve akabinde en zayıf yerden su kaçırmaya başlama ihtimali çok yüksektir. 99 yılından beri olan olmuş, şu andan itibaren saf su gerekliliğini sağlasanız da işe yaramaz, bozuk olmayan sistemleri ellemeyin derim.

Yorum bağlantısı
Serkan Çaglar

bu konuda bilgisi olan bir arkadaşımız varsa lütfen bizimlede bilgisin paylaşsın çünkü önümüz kış ve gerekli olabilecek bi r konu

Yorum bağlantısı
Mehmet Akın
Yeni konacak su ile sisteme girecek olan oksijen, alu oksidi çözecek ve akabinde en zayıf yerden su kaçırmaya başlama ihtimali çok yüksektir. 99 yılından beri olan olmuş, şu amdan itibaren saf su gerekliliğini sağlasanız da işe yaramaz, bozuk olmayan sistemleri ellemeyin derim.

Valla sen de doğru söylüyosunda Çağlar Abi, bende herşeyin elimden geldiği kadar dört dörtlük olmasının istiyorum, eğer şimdi değilde 1 sene sonra delinirse radyatörüm, keşke geçen sene değişimi yapsaydım diyeceğimden eminim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yıpranan yüzey varsa, su değişim sonrası hemen su kaçıracaktır, yani 1 sene sonra olacak ise, su kaçırma arızası daha önce gerçekleşebilir, yani saf su + antifriz ilavesi tedavi edemez.

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

mehmet bey ben dediginiz işlemi kendim yaptım .ama öncelikle şunu söyleyim ilk önce yedek su tankını çıkartın ve onu iyice temizleyin .niye diyecek olursanız onun içinden çıkanları görünce bu araba nasıl çalışıyor diyeceksiniz emin olun temizlme şeklide şöyle yapın ben öyle yaptım .komple sökün basınçlı su ile temizleyebildiginiz kadar temizleyin zaten içinden sıf pas akıyor.daha sonra büyük bir kovanın içine su doldurun içine marketlerde satılan pas sökücü por çöz maddesi var onu komple boşaltın ve 1 gün beklesin.bir gün sonra cirlop gibi çıkacaktır .ama iyice durulayın .geri yerine monte edin .gelelim radyötör suyunu degiştirmeye motor mutlaka soguk olacak bunu unutmayın radyötörün sag alt tarafında bir tapası var hava filitresinin hızasında altta .bu tapayı gevşetin su tahliye olacaktır yanlız bu tapanın kırılma riski var bilginiz olsun dikkatli çevirin su kopmle tahliye olacaktır .su tahliye olduktan sonra hosrtum ile yukarıdan yedek su tankında su verin tahliye açık dursun eger içerisnde pislik partikül varsa onlarda çıksın hatta bir kaç kez alt tapayı kapatın radyötörü su ile doldurup takrar boşaltın bu şekilde radyötörünüz yıkanmış olacak.yıkama işlemi bittikten sonra alt taraftaki tahliye vanasını güzelce geri kapatın benzinlikten 3 litre antifiriz alın ben opet benzinlikten aldım .ayrıca benzinlikte saf suda satılır 2 litrede saf su alın 1 rer litrelik halinde satılır bir kovanın içerisnde saf su ve antifirizi karıştırın karışımı yedek su tankından doldurmaya başlayın .olayın püf noktasını söylüyorum buna dikkat edeceksiniz termostat yuvasdan yedek su tankına giden ince bir hortum vardır .o hortumun yedek su tankına giren ucunu çıkartıp yere dogru sarkıtacaksınız araç düz bir zeminde olacak .su doldurmaya devam edin taki yere sarkıttıgınız hortumdan su gelene kadar o hortumdan su gelir gelmez doldurmayı bırakın hortumu yedek su tankındaki yere geri takın.ve yedek su tankını max - mın yazıları arasına gelene kadar doldurun .aracınızı çalıştırın motor fan açana kadar bekleyin kaloriferinizi sıcak konuma alın araç fan açsın kapatsın birkaç kez daha sonra aracı stop edip su eksildi ise eksileni tamamlayın .aracınızın motoru kışa hazır durumda bu işlemden sonra göreceksiniz aracınız eskisinden daha az fan açacak ve daha rahat çalışacak .yardımcı olabildiysem ne mutlu bana

not : antifiriz ve saf suyu daha önceden alın bulunsun radyötörün suyunu boşalttıktan sonra araçla almaya gitmeniz mümkün olmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Akın
mehmet bey ben dediginiz işlemi kendim yaptım .ama öncelikle şunu söyleyim ilk önce yedek su tankını çıkartın ve onu iyice temizleyin .niye diyecek olursanız onun içinden çıkanları görünce bu araba nasıl çalışıyor diyeceksiniz emin olun temizlme şeklide şöyle yapın ben öyle yaptım .komple sökün basınçlı su ile temizleyebildiginiz kadar temizleyin zaten içinden sıf pas akıyor.daha sonra büyük bir kovanın içine su doldurun içine marketlerde satılan pas sökücü por çöz maddesi var onu komple boşaltın ve 1 gün beklesin.bir gün sonra cirlop gibi çıkacaktır .ama iyice durulayın .geri yerine monte edin .gelelim radyötör suyunu degiştirmeye motor mutlaka soguk olacak bunu unutmayın radyötörün sag alt tarafında bir tapası var hava filitresinin hızasında altta .bu tapayı gevşetin su tahliye olacaktır yanlız bu tapanın kırılma riski var bilginiz olsun dikkatli çevirin su kopmle tahliye olacaktır .su tahliye olduktan sonra hosrtum ile yukarıdan yedek su tankında su verin tahliye açık dursun eger içerisnde pislik partikül varsa onlarda çıksın hatta bir kaç kez alt tapayı kapatın radyötörü su ile doldurup takrar boşaltın bu şekilde radyötörünüz yıkanmış olacak.yıkama işlemi bittikten sonra alt taraftaki tahliye vanasını güzelce geri kapatın benzinlikten 3 litre antifiriz alın ben opet benzinlikten aldım .ayrıca benzinlikte saf suda satılır 2 litrede saf su alın 1 rer litrelik halinde satılır bir kovanın içerisnde saf su ve antifirizi karıştırın karışımı yedek su tankından doldurmaya başlayın .olayın püf noktasını söylüyorum buna dikkat edeceksiniz termostat yuvasdan yedek su tankına giden ince bir hortum vardır .o hortumun yedek su tankına giren ucunu çıkartıp yere dogru sarkıtacaksınız araç düz bir zeminde olacak .su doldurmaya devam edin taki yere sarkıttıgınız hortumdan su gelene kadar o hortumdan su gelir gelmez doldurmayı bırakın hortumu yedek su tankındaki yere geri takın.ve yedek su tankını max - mın yazıları arasına gelene kadar doldurun .aracınızı çalıştırın motor fan açana kadar bekleyin kaloriferinizi sıcak konuma alın araç fan açsın kapatsın birkaç kez daha sonra aracı stop edip su eksildi ise eksileni tamamlayın .aracınızın motoru kışa hazır durumda bu işlemden sonra göreceksiniz aracınız eskisinden daha az fan açacak ve daha rahat çalışacak .yardımcı olabildiysem ne mutlu bana

not : antifiriz ve saf suyu daha önceden alın bulunsun radyötörün suyunu boşalttıktan sonra araçla almaya gitmeniz mümkün olmayacaktır.

Çok çok teşekkür ederim kardeşim ,mükemmel bi izah yapmışın yalnız takılıdğım tek nokta aracın kataloğunda soğutma suyu miktarı 7 litre yazıyor, senin anlattığında 5 litre yani ona göre antifiriz ve saf su almak lazım onun için soruyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

İyi güzel durumu izah etmişsin ama asıl gerçegi görmezden gelmissin gerçek şu:araç 99 model ve muhtemelen radyatör eski ve ilk su degişim ve antfiriz koydugunda biryerlerden su kaçırmasada ilerleyen günlerde yıpranmadan dolayı bazı yerlerden su kaçak yapacaktır.sayın çaglar ustamın açıklamasına önemle uymanızı tavsiye ederim :)

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

mehmet akın bey ilk önce size cevap vereyim motor çalışmazkende bir miktar su motor bolgunun içerisinde duruyor yani aracın bütün suyu radyötörde durmuyor .araç çalışıp 90 dereceye ulaşana kadar yani termostat açana kadar motor kendi içerisinde sakladıgı suyu devir daim ediyor daha sonra içerisndeki su ısınınca termostat açıyor radyötördeki suyu çekiyor ve radyötör üzerinde devirdaim yapmaya başlıyor .bizim araçlarımızda termostat R harfinde devreye girer dikkat edin hararet zaten R harfinde biraz uzun durur sebebi radyötördeki soguk suyun motora girmiş olmasıdır.bu sebepten ötürü 7 litre su koyamazsınız araca .maksimum koyacagınız 4 litre ve üzeri dir .Motorun kendi içerisnde tuttugu su ile birlikte 7 litreye ulaşacaktır.

mehmet ezginler bey sizede cevap vereyim çaglar bey oluşabilecek risklerden bahsetmiş.tezindede haklı saygı duyarım.benim aracım 98 model ve mehmet beyin sıkıntısının aynısını bende yaşadım .ve yukarıda anlattıgım işlemi gerçekleştirdim .ha bu bir risktir ben göze aldım ve yaptım bende birşey olmadı başkasında olurmu bilmiyorum zaten garantisinide kimse veremez ama şunu söyleyim aracım şimdi daha rahat daha geç fan açıyor kaloriferi eskisinden daha güzel ısıtıyor .en büyük artısı için rahat yedek su tankını açtıgımda küflü su görmüyorum .şu da olabilirdi devirdaim su kaçırabilirdi .kalorifer radyötürüm su kaçırabilirdi normal radyötörüm su kaçırabilirdi .baglantı noktaları su kaçırabilirdi ama şu var bunlar olacak diyede arbaya neden eziyet edeyim bugün olmasa 1 sene sonra bu su gene degişmesi lazım deki 2 sene sonra gene degişmesi lazım sorundan kaçmak sorunu çözmek degildir ki .mehmet bey kendi bilir benden anlatması yardım etmesi ister uygular ister uygulamaz orası kendi hür iradesine kalmış birşey .

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...