İçeriğe Yönlendir

1.6 TDCi Motor için Tork-Güç / Devir grafiği..


Nuri Başer

Recommended Posts

Nuri Başer

Selam arkadaşlar.. Olurda lazım olursa diye paylaşmak istedim.. Hangi devirde ne üretiyor açıkça gösteren bir grafik.. (Tüm 1.6 dizel PSA motorlar için geçerlidir).

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli

Yanlış hatırlamıyorsam siz Chipten sonra dinamometreye sokacağım aracı demiştiniz. Kendi aracınızın chipli hali için benzer bir grafik var mıdır?

Bir de 1.4 68 PS için benzer grafiğe sahip olan var mı acaba?

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Benzer çipli bir aracı soktuk dynoya 142 BG 280 tork çıktı.. benimkini ölçme fırsatım olmadı henüz..

1.4 için de arayayım.. bulursam ayrı bir konuda eklerim..

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

Nuri ellerine sağlık. bendede bişiler kıpırdamaya başladı bu chip olayına :nazar:

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
Nuri ellerine sağlık. bendede bişiler kıpırdamaya başladı bu chip olayına :nazar:

Hadi hayırlısı Lokman abi.. :)

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Erçin Derinöz

115 BENZİNLİ %10 artış sağladık. Chip olayına gireceğimi bilsem dizelden vazgeçmezdim. Kesinlikle ehil ellerde süper sonuçlar veriyor. Ben tavsiye ediyorum sonuna kadar...

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ruhan Sorgun

merhaba arkadaşlar 2011 focus mca tdci 109 ps euro 5 motorun tork ve güç grafiğini bulamadım. fikri olan yada bulan var mı acaba?

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

1500-2500

katılıyorum, zaten dün ford a yazdım bugün geldi, yayınlıyorum, 2011 MODEL(mayıs) 1.6 TDCI FOCUS MCA 109 PS EURO 5 motor, tork ve güç eğrisi.

ZFUWc.jpg

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Buda 135 bin km deki 1.6 tdci 109hp dyno verisi.

Not: Soldaki aracın standart yazılımı sağdaki remap yapılmış hali

http://www.sdemirtas.com/focusyaz.pdf

En verimli olduğu devirler 1750-2500.

1500-2500

Bizim içim önemli olan yere aktara bildiği güç :) Ne zaman bunu uyguluyor onu göstermemişler yani bu motorun bilgileri :D

standart 109ps tdci da devir arttıkça gücü hissediyoruz. Yani 2500-3500 arası gibi

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Süha,

Satandart hali ile 3710 dd da 115.4 hp vermiş görünüyor. Bu ölçümde tam manası ile standart hali ise 4000 dd da 109 hp veren Tdci motor yok gibi :)

Arabayı ekonomik kullanmak isteyenler 1750-2500 arasını tercih ediyor.

arabadan zevk alarak kullanmak isteyip yakıtı 2.ci plana atanlar 2500-3500

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Süha,

Satandart hali ile 3710 dd da 115.4 hp vermiş görünüyor. Bu ölçümde tam manası ile standart hali ise 4000 dd da 109 hp veren Tdci motor yok gibi :)

Arabayı ekonomik kullanmak isteyenler 1750-2500 arasını tercih ediyor.

arabadan zevk alarak kullanmak isteyip yakıtı 2.ci plana atanlar 2500-3500

dyno sapması ve motorun eskimesi ön görülen değerlerin biraz üzerinde gösterir illaki :) Kimisi 115 çıkar kimisi 112 normal şeyler yeterki üzerinde olsun abi ;)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

katılıyorum, zaten dün ford a yazdım bugün geldi, yayınlıyorum, 2011 MODEL(mayıs) 1.6 TDCI FOCUS MCA 109 PS EURO 5 motor, tork ve güç eğrisi.

ZFUWc.jpg

Hocam 1500-2500 devir arası nefis. 2500 dd büyütüp, 1500dd de vites küçültülebilir.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

Sayın arkadaşlar, 1-2 saatten beri bu grafik üzerinde AutoCAD programı ile işlem yaptım. belirli devirlerde oluşan tork ve güçleri çıkardım, grafiğin sağındaki tabloyu oluşturdum. değerler göz sağlığım ve parmak titremesinden ötürü bir kaç ps ya da Nm hata payına sahip olabilir. bence tablodaki gri zeminli bölge kesinlikle terk edilmemesi gereken bölge. acil durumlar dışında bu bölgede kalırsak hem aracın torkundan-gücünden maksimuma yakın yararlanacağız, hemde motorun sağlığı ve kurum bağlamaması açısından faydalı olacak. tabloya bakınca 1500 devirdeki tork çok düşük değil ancak 49 ps çok yetersiz. 2000 devirde ise hem tork max. hemde 71 ps gayet iyi. ancak bir şeyden bahsetmeden olmaz: motor 2750 devirde max tork ve gücüne yakın değerler versede bu laboratuvar ortamı için geçerli, gerçek yol şartlarında yüksek hızlarda rüzgarla sürtünme çok etkili olduğundan yakıt sarfiyatı 2000 devire göre çok artar. benim naçizane görüşüm, hızlanmada düz yol normal yük ve yolcu ile vitesler 2250 den sonra değiştirilmeli ki, değişim sonucu yaklaşık 700 devir kayıp olunca(herkesde farklı olabilir) bir sonraki viteste 1600 devir yakalansın. servisin tavsiyesi zaten 2500-3000 arası. bana görede normal şartlarda 2500 civarı. ara sıra 3000 de değiştirin hem kurum atın hem motor sağırlaşmasın. vites küçültmemiz gerekirsede 1600 devrin altını tavsiye etmem. ama tabi sıkışık şehir içi trafiğinde konvoyla giderken bu devirlere uymanın imkanı yok. 1250 devire kadar düşebiliyorum mecburen. yada 3000 devirleri geçebiliyorum gerektiğinde...ayrıca ben bu aracın 90 la giderek az yaktığına inanmıyorum. iyi bildiğim bir arkadaşım samsun dan izmire tek başına 3,9 ortalama ile gitti, hızı 100-120 arası arada 130 oldu, isteyen olursa 3,9 ortalamanın izmir e varıldığında çekilen resminide ekleyebilirim. tablo ve grafiği inceleyip yorum ve eleştirilerinizi esirgemezseniz sevinirim, saygılarımla...

7uE9k.jpg

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Ruhan Bey bu grafiği size kim gönderdi acaba ? Ben 4500 devirde 109ps vereceğini düşünmüyorum . 4000 devir 109ps olsa daha doğru sanki ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

Ruhan Bey bu grafiği size kim gönderdi acaba ? Ben 4500 devirde 109ps vereceğini düşünmüyorum . 4000 devir 109ps olsa daha doğru sanki ;)

dün akşam ford un sitesine girip ayrıntılı olarak ayına yılına kadar araç bilgilerimi verdim, bugün ford otosandan aradılar ve mail olarak grafiği gönderdiklerini bildirdiler. zaten max. güçte bir sıkıntı var grafikte dediğiniz gibi yaklaşık 4000 devir 80 KW(109 PS) hizasında... limitlerin üstü pek sağlıklı olmadığı için o kadar da önemsemedim.

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Hocam emeğinize sağlık. Benim araç Cvt şanzımanlı ve bir kaç yerde bu konuda yazmıştım ama düşük devir kurum falan açısından bir çok kimseye ters geliyor o neden ile fazla üstelemedim ama şanzımanın yazılım gereği karekteri böyle.Normal kullanımda tek kişi düz yolda benim araçta 1300-2000 arasında vites geçişleri yapıyor ve eğer gaza %25 yüklenirsem üst limiti 2500 lere %50 yüklenirsem 3000 lere dip gaz yaparsam 3500 lere çıkıveriyor.Otomatikte bırakırsam asla 3500 devir üstüne geçişlerde çıkmıyor.

Uzun yolda az yakma artık hız ile değil her aracın yakaladığı max.devir başlangıcı en ekonomik şekilde gitmemizi sağlıyor. Artık bu şekilde kullanmak ekonomik oluyor. Yani bizim araçlarda en üst viteste 1750-2000 aralığında gitmek en ekonomik hali olmaktadır. Benim araçta 7.ci vites 1750 -2000 arası 108 -122 km/h değerleri ile yol almaktadır.

Bizim 109 luk motor 4,000 dd da max.gücü sağlamaktadır.Grafiktede gösteriyor zaten.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Ruhan Bey bu grafiği size kim gönderdi acaba ? Ben 4500 devirde 109ps vereceğini düşünmüyorum . 4000 devir 109ps olsa daha doğru sanki ;)

dikkatli ve doğru yorumunuz üzerine tabloyu güncelledim inceleyebilirsiniz, teşekkür ederim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

dikkatli ve doğru yorumunuz üzerine tabloyu güncelledim inceleyebilirsiniz, teşekkür ederim...

Rica ederim daha önceki dyno tecrübelerimizden yola çıkarak bir yorum getirdim. Bizim pistonlar uzun olduğu için yüksek devirlere çıkamıyor aslına bakarsak 4000 devir bile dizel için yüksek rakam. Lakin bizi götüren tork diyebilirim peyir olmasada oluyor :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Ali Eren

Paylaşımlar ve grafikler için herkese teşekkürler. Çok faydalı bir paylaşım olmuş. :bravo: :bravo: :bravo:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...