İçeriğe Yönlendir

Süspansiyon Sistemi Nedir


Türker Gönüllü

Recommended Posts

Türker Gönüllü

Süspansiyon,aracın gövdesi ile tekerlekleri bağlar ve aşağıdaki fonksiyonları vardır.

* Yol yüzeyi ve tekerlekler arasındaki sürtünmeye bağlı olarak ortaya çıkan şürüş ve frenleme kuvevetlerini şasi ve gövdeye aktarır.

* Sürüş esnasında lastikler ile birlikte çalışarak;yolcuları ve taşınan yükü korumak ve sürüş konforunu iyileştirmek amacı ile yol yüzeyinin yapısından kaynaklanan titreşimleri,salınımları ve ani şokları sönümleyerek yumuşatır.

* Akslar üzerinden gövdeyi destekler,gövde ve tekerlekler arasında uygun geometrik ilişkiyi düzenler.

Süspansiyonda bulunan başlıca ana parçalar şunlardır

* YAYLAR - Yol yüzeyinden meydana gelen şokları üzerine alır.

* AMORTİSÖRLER - Yayların salınımlarını sönümleyerek sürüş konforunu sağlamak amacıyla kullanılır.

* DENGE ÇUBU

Yorum bağlantısı
Türker Gönüllü
güzel bilgiler.kaynak gösteririseniz daha etik olur

23 yıldır yetkili servislerde çalışıyorum 8 yıl Toyota Master Teknisyen 7 yıl Honda Garanti Sorumlusu ,Servis Danışmanı,Teknik Danışman 6 yıl Peugeot Garanti Uzmanı ve Müdür Yardımcısı son 2 yıldır Ford Markasında hizmet vermekteyim.Bunca yıldır aldığım eğitimler ve bana verilen eğitim kitapları amacım bilgi paylaşımı isteyen paylaşır.

Yorum bağlantısı
Türker Gönüllü
İlk soru benden olsun :rolleyes:

Standart amortisörlerle spor amortisörler (mesela koni) arasındaki fark nedir?

Vogtland 3.5 yay var bende. Koni vb spor amortisör takmalı mıyım? Neden?

Bir araç yol yüzeyindeki darbeler maruz kaldığı zaman süspansiyon yayları basılarak ve genleşerek bu darbeleri sönümler.Buna rağmen yayların devam eden salınım özellikleri vardır ve bu salınımın durması uzun bir zaman alır.Bu salınımı durdurma donanımı takılmadıkça sürüş konforu kötü olacaktır,bu amortismrlerin işidir.Amortisörler yayların yanlız aşırı salnımını sönümlemez,sürüş konforunu düzenleyip,lastiklere daha iyi yol tutuş özellikleri ve düzenli direksiyon hakimiyeti verir.Koni vb amortisörler düşük basınçlı gaz doldurulmuş amortisördür diğer amortisör tiplerindeki ana valf yer almaz böylece amortisörün her iki hareketinde de sönümleme kuvveti elde edilir ancak yol tutuş ve viraj hakimiyeti kazanırken konfor kaybolur. Vogland 3,5 yay diğer standart yaylara göre özel işlem görmüş yay çeliğinden yapılmıştır bu yüzden standart amortisör çalışırken yorulacaktır.bol trim sesli günler bekliyor taktırırsan :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Benim de aklımda olan bir durumdu bu. Aracıma 4 adet koni taktırmak istiyorum sertlik ayarı yapılabilen.Ama konforu kaybolacak ise orjinal amortisörleri mi taksak.Araç 130 bin km de dizel

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Türker bey, yazılarınızı akıldan mı yazıyor sunuz, yoksa başka yerden alıp kopyalıyor musunuz? Akıldan yazıyorsanız klavyenize sağlık , teşekkürler....

Yorum bağlantısı
Türker Gönüllü
Türker bey, yazılarınızı akıldan mı yazıyor sunuz, yoksa başka yerden alıp kopyalıyor musunuz? Akıldan yazıyorsanız klavyenize sağlık , teşekkürler....

Çağlar Bey ben kendimi anlattım sanırım ben bilgi paylaşımı yapıyorum

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Özgür Temiz

2001 zetec s ford fiestama 35 mm vogthland marka bulamiyorum sitesindede yoktu tavsiye edebileceginiz baska markalarda varmi acaba birazda uygunundan

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...