Türker Gönüllü 10 Kasım 2009 Paylaş 10 Kasım 2009 Süspansiyon,aracın gövdesi ile tekerlekleri bağlar ve aşağıdaki fonksiyonları vardır. * Yol yüzeyi ve tekerlekler arasındaki sürtünmeye bağlı olarak ortaya çıkan şürüş ve frenleme kuvevetlerini şasi ve gövdeye aktarır. * Sürüş esnasında lastikler ile birlikte çalışarak;yolcuları ve taşınan yükü korumak ve sürüş konforunu iyileştirmek amacı ile yol yüzeyinin yapısından kaynaklanan titreşimleri,salınımları ve ani şokları sönümleyerek yumuşatır. * Akslar üzerinden gövdeyi destekler,gövde ve tekerlekler arasında uygun geometrik ilişkiyi düzenler. Süspansiyonda bulunan başlıca ana parçalar şunlardır * YAYLAR - Yol yüzeyinden meydana gelen şokları üzerine alır. * AMORTİSÖRLER - Yayların salınımlarını sönümleyerek sürüş konforunu sağlamak amacıyla kullanılır. * DENGE ÇUBU Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit 10 Kasım 2009 Paylaş 10 Kasım 2009 güzel bilgiler.kaynak gösteririseniz daha etik olur Yorum bağlantısı
Türker Gönüllü 10 Kasım 2009 Yazar Paylaş 10 Kasım 2009 güzel bilgiler.kaynak gösteririseniz daha etik olur 23 yıldır yetkili servislerde çalışıyorum 8 yıl Toyota Master Teknisyen 7 yıl Honda Garanti Sorumlusu ,Servis Danışmanı,Teknik Danışman 6 yıl Peugeot Garanti Uzmanı ve Müdür Yardımcısı son 2 yıldır Ford Markasında hizmet vermekteyim.Bunca yıldır aldığım eğitimler ve bana verilen eğitim kitapları amacım bilgi paylaşımı isteyen paylaşır. Yorum bağlantısı
Türker Gönüllü 10 Kasım 2009 Yazar Paylaş 10 Kasım 2009 İlk soru benden olsun Standart amortisörlerle spor amortisörler (mesela koni) arasındaki fark nedir? Vogtland 3.5 yay var bende. Koni vb spor amortisör takmalı mıyım? Neden? Bir araç yol yüzeyindeki darbeler maruz kaldığı zaman süspansiyon yayları basılarak ve genleşerek bu darbeleri sönümler.Buna rağmen yayların devam eden salınım özellikleri vardır ve bu salınımın durması uzun bir zaman alır.Bu salınımı durdurma donanımı takılmadıkça sürüş konforu kötü olacaktır,bu amortismrlerin işidir.Amortisörler yayların yanlız aşırı salnımını sönümlemez,sürüş konforunu düzenleyip,lastiklere daha iyi yol tutuş özellikleri ve düzenli direksiyon hakimiyeti verir.Koni vb amortisörler düşük basınçlı gaz doldurulmuş amortisördür diğer amortisör tiplerindeki ana valf yer almaz böylece amortisörün her iki hareketinde de sönümleme kuvveti elde edilir ancak yol tutuş ve viraj hakimiyeti kazanırken konfor kaybolur. Vogland 3,5 yay diğer standart yaylara göre özel işlem görmüş yay çeliğinden yapılmıştır bu yüzden standart amortisör çalışırken yorulacaktır.bol trim sesli günler bekliyor taktırırsan Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 11 Kasım 2009 Paylaş 11 Kasım 2009 Benim de aklımda olan bir durumdu bu. Aracıma 4 adet koni taktırmak istiyorum sertlik ayarı yapılabilen.Ama konforu kaybolacak ise orjinal amortisörleri mi taksak.Araç 130 bin km de dizel Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 11 Kasım 2009 Paylaş 11 Kasım 2009 Daha detaylı bilgi için: http://www.otoclubturkiye.com/forum/Suespansiy...ri-t152704.html Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım 2009 Paylaş 11 Kasım 2009 Türker bey, yazılarınızı akıldan mı yazıyor sunuz, yoksa başka yerden alıp kopyalıyor musunuz? Akıldan yazıyorsanız klavyenize sağlık , teşekkürler.... Yorum bağlantısı
Türker Gönüllü 11 Kasım 2009 Yazar Paylaş 11 Kasım 2009 Türker bey, yazılarınızı akıldan mı yazıyor sunuz, yoksa başka yerden alıp kopyalıyor musunuz? Akıldan yazıyorsanız klavyenize sağlık , teşekkürler.... Çağlar Bey ben kendimi anlattım sanırım ben bilgi paylaşımı yapıyorum Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 29 Mayıs 2010 Paylaş 29 Mayıs 2010 2001 zetec s ford fiestama 35 mm vogthland marka bulamiyorum sitesindede yoktu tavsiye edebileceginiz baska markalarda varmi acaba birazda uygunundan Yorum bağlantısı
Misafir 30 Mayıs 2010 Paylaş 30 Mayıs 2010 Paylaşım ve detaylı bilgilendirmeleriniz için teşekkürler. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts