İçeriğe Yönlendir

Likid Propan Enjeksiyonlu LPi Sistem


Adem Cengiz

Recommended Posts

Adem Cengiz
(düzenlendi)

Arkadaşlar TemsaGlobal tarafından ülkemize sunulan Vialle LPi sistemini hiç aracına uygulayan var mı?

Sistemde kalorifer tesisatından su alınmıyor, regülatör kullanılmıyor, benzinde olduğu gibi tank içindeki bir pompa ile LPG sıvı halde LPG enjektörleri ile yanma odasına püskürtülüyor.

sistem hiç bir şekilde ilave Kalibrasyon gerektirmiyor...

http://www.vialle.com.tr/default.aspx 'den alıntı:

Vialle LPi sistemi Türkiye'deki tek sıvı püskürtmeli LPG sistemidir.

Vialle LPi Sıvı Püskürtmeli LPG Dönüşüm Kitiyle, aracınız benzinli motor gücünden bir şey kaybetmemekte, en yüksek seviyede verim ve tasarrufla çalışmaktadır. Ayrıca sürücü için çok önemli olan sürüş ve hızlanma gibi önemli özelliklerde de herhangi bir değişiklik olmamaktadır.

tarihinde Adem Cengiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Sistemin fiyatı bu arada 1250 EURO+KDV.

Benim tek çekincem bagajın çok küçülmesi, yoksa bir gün düşünmem...

Yorum bağlantısı
Akif Özkan
(düzenlendi)

Sistemin her araca özel kalibrasyonu olduğunu yani universal bir sistem olmadığından bahsedilmiş.Ve performansın benzinden yüksek olacağı söylenmiş.Ne dersiniz?

İzmir'de 2500/6 taksit

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

LPG 20 küsur derecede gaz haline dönüşen bir yakıt. Arabanızın rölantideki içeri aldığı havanın ısısı bile LPG nin gaz haline geçmesine yeterde artar bile. Dolayısı ile LPG yi ligid halde püskürtmeniz çok ama çok zor. He enjektörden çıktığında likidtir belkide çıktığı anda gaza dönüşür zaten. Ayar kolaylığı dışında bir faydası olacağını sanmıyorum.

Performansın benzinden iyi olacağını iddia etmek biraz ütopik olmuş. Neye göre iyi neye göre kötü. Sonuçta o da piggyback kullanıyor ise her şartta 14.7/1 AFR ile yürüyeceksiniz. Dolayısı ile araçta boğulma olacak demektir.

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Benzin enjektöründen çıktığı gibi mi gaz olur?

piggyback kullanmıyor.Direk aracın kendi ecusu üzerinden benzin enjektörleriyle besliyor motoru hocam.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
LPG 20 küsur derecede gaz haline dönüşen bir yakıt. Arabanızın rölantideki içeri aldığı havanın ısısı bile LPG nin gaz haline geçmesine yeterde artar bile. Dolayısı ile LPG yi ligid halde püskürtmeniz çok ama çok zor. He enjektörden çıktığında likidtir belkide çıktığı anda gaza dönüşür zaten. Ayar kolaylığı dışında bir faydası olacağını sanmıyorum.

Performansın benzinden iyi olacağını iddia etmek biraz ütopik olmuş. Neye göre iyi neye göre kötü. Sonuçta o da kullanıyor ise her şartta 14.7/1 AFR ile yürüyeceksiniz. Dolayısı ile araçta boğulma olacak demektir.

Evet, gaz enjektörlerinden çıktığı anda Likid halden Gaz haline geçer ve geçiyor, ama bu sayede de ekstra serinleme oluyor,bu da yanma odasına daha serin olması dolayısıyla kütle olarak daha fazla hava alınabilmesi demek bence.

Beni cezbeden kalorifer tesisatına herhangi bir müdahale olmaması, hiç bir şekilde İlave ayar gerektirmemesi, dolayısıyla arıza lambasını yakma ihtimalinin düşmesi. Sistem her araca özel olarak tasarlanıyor, dolayısıyla piyasadaki tüm araçları kapsayamayabilir.

Ancak bu sayede Ustalara fazla inisyatif bırakılmayarak Kalibrasyon hataları da önlenmiş olacak.

Ancak LPG'nin kuru yakıyt olmasından ve sübaplara bu nedenle zarar vermesinden kaynaklı sorunlar için bir fikrim yok...

Bu ara sistem Kia'nın LPI'li hibrit aracında kullanılacak(2010)

http://www.vialle.nl/home/catalogus.html?L...Hash=42f430268f araç listesi.

Sistem Universal değil, her araca özel kit, ve LPG ECU'sü, tankı ayrı geliyormuş.

Ha Ford Focus'ta uygulanırsa ne mi oluyor?

LPG Tankı Stepne havuzuna konulduğunda 10 cm yükselme oluyor, sıkıntı da bu zaten benim için...

LPDi adı verilen sistem de TSI motorlarda kullanılacak.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
piggyback kullanmıyor.Direk aracın kendi ecusu üzerinden benzin enjektörleriyle besliyor motoru hocam.

Bu ne demek? Benzin borusunu söküp bunumu takacakmışız yani? Cidden anlamadım..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bu sistemde lpg nin ayrı enjeksiyonu yok mu? yoksa direk lpgde çalaışabiliyor mu sonuçta motor ısınması diye bir şey söz konusu değil. lpg kuru yakıt denilmiş. normal sıralılarda benzinden sonra lpg kullanılıyor yani arıza olursa onlarda da oluyor. takılacak simit depo 10 cm yükseltmez bence. eğer stempne tam boysa 1-2 cm belki yükselir ki 205 tabanlı lastik olan stepnede o bile olmayabilir 45 lik tankta

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

kafama takılan tsi motora nasıl uydurulacak...benim bildiğim tsi ve fsi ye lpg olmuyor....

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
kafama takılan tsi motora nasıl uydurulacak...benim bildiğim tsi ve fsi ye lpg olmuyor....

Oluyor olmasına da,yakıt tüketiminden edilen kar,sistem maliyetini çok uzun sürede karşılıyor. Yani 8 lt yakan fsi motorunuz lpg de 10-11 lt civarı yakıyor. Aradaki fiyat farkından edilen kar da maliyeti karşılayana kadar yıllar,yollar geçiyor.

Burada uygulanmış örneği var. Piyasada da oldukça fazla. TSi da görmedim henüz ama fsi da oldukça fazla deneme yapan var.

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
Evet, gaz enjektörlerinden çıktığı anda Likid halden Gaz haline geçer ve geçiyor, ama bu sayede de ekstra serinleme oluyor,bu da yanma odasına daha serin olması dolayısıyla kütle olarak daha fazla hava alınabilmesi demek bence.

Benzinde aynı soğutmayı yapıyor zaten. Gaz halinde olması yada sıvı halde olması birşey değiştirmez. Zira yanma odasının ısısı 1600 derecelerde falan .

Kütle olarak daha fazla hava alınabilmesi diyebilmeniz için benzin ECU sunu hiçbir şekilde kullanmıyor olmanız gerekir.

Beni cezbeden kalorifer tesisatına herhangi bir müdahale olmaması, hiç bir şekilde İlave ayar gerektirmemesi, dolayısıyla arıza lambasını yakma ihtimalinin düşmesi. Sistem her araca özel olarak tasarlanıyor, dolayısıyla piyasadaki tüm araçları kapsayamayabilir.

Ancak bu sayede Ustalara fazla inisyatif bırakılmayarak Kalibrasyon hataları da önlenmiş olacak.

Kalorifer tesisatına müdahale demek uyduruk iki silikon hortumu kesmek demek hocam..

Benzin enjektörünü söküp bunun enjektörü takılıyorsa araba bir daha benzin ile çalışmayacakmı demek oluyor? Ben cidden anlamadım bu işi..

Ancak LPG'nin kuru yakıyt olmasından ve sübaplara bu nedenle zarar vermesinden kaynaklı sorunlar için bir fikrim yok...

Yok böyle birşey usta.. Ne demek kuru yakıt. Sıvı halde püskürtülüyormuş işte.. Daha ne kadar ıslak olacakki? Hangi salak o söylemi geliştirdi bilmiyorum ama yakıt ıslak yada kuru olmaz. Delinin birisi bi kuyuya taş attı hala çıkartamadık..

Sistem Universal değil, her araca özel kit, ve LPG ECU'sü, tankı ayrı geliyormuş.

Demekki benzin ECU su dışında bir ECU su var ve püskürtme için bunu kullanıyor. Dolayısı ile standalone ECU kullanıyor demektir. Bu durumda da işler daha zorlaşıyor aslında..

Bu konuyu tümüyle mıncıklamadan muhalif gözükmek istemem ama şahsen ben tercih etmezdim. Herşeyden önce otomotiv firmaları 100 küsur senelik bir yakıt teknolojisinde bile dev gibi ARGE bütceleri ile çalışıp bir yazılım ve motor hazırlıyorlar ve ona rağmen düzeltmeler yapmaları gerekiyor. O kaynaklara sahip olmayan bir firmanın geliştirdiği bir ECU ile yazılımın benzin ECU su kadar sorunsuz olacağına inanmak istesemde inanamıyorum. Malesef o iş o kadar basit değil. Çalışırmı çalışır. Olurmu olur. Yapılırmı yapılır.. Gerek varmı ? Bence yok. Bunlarla uğraşmak yerine mevcut sistemin maliyetini düşürmenin yolunu bulsunlar artık. 2000 liraya 2500 liraya yakıt dönüşümü falan olmaz. Çok pahalı. 800-1500 arasına falan düşmesi gerek o maliyetlerin.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Kalorifer borularının sızdırmazlığı, sistemde hava kalması gibi dikkatsizlikler pek çok yüksek maliyetli arızalara yol açabiliyor...

Maalesef pek çok usta gerekli özeni göstermiyor bu tip işlerde...

Benim bu sisteme ilgi duymam biraz meraktan :-). Sonuçta bu önemli bir yenilik gibi görünüyor.

Benzin Enjektörleri sökülmüyor, İlave olarak sıvı LPG enjektörleri takılıyor, LPG'nin sıvı olarak püskürtülmesinin bir yararı da sanırım daha iyi kontrol edilebilmesi, çünkü gazın hacmi sıcaklıkla muazzam değişir, dolayısıyla mevsim geçişlerinde OTOGAZ formülasyonunun değiştiği zamanlarda ve rakım farklılıklarında klasik sistemde kalibrasyon sorunları çıkabiliyor.

Örnek montaj resimleri için:

http://forum.donanimhaber.com/m_25863416/mpage_3/key_/tm.htm

Mevcut sistem şuan bizzat bazı MITSUBISHI yetkili servislerince uygulanıyor.

Evet fiyat pahalı, ancak üst düzey kaliteli kitler de pek ucuz değil.

Ayrıca sistemin bir şemasını da eklemeye çalıştım.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

İyide resimdeki piggyback.

Gazınb hacminin değişmesi sorun değil. O hesaplanabilir bir şey sonuçta. Sıvı olarak püskürtülmesinin ben ciddi bir avantajı olacağını sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

araç tüm benzin ekipmanını söküp lpg ile çalışana kadar bence tüm kitler aynı. kalite farkı olu ama mantık aynı. her şekilde araç kendini benzinle gidiyor sanıyor ama arada üç kağıtcı parçalar var. direk lpgde çalışsın ciğerimi yesin :)

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
(düzenlendi)
İyide resimdeki piggyback.

Gazınb hacminin değişmesi sorun değil. O hesaplanabilir bir şey sonuçta. Sıvı olarak püskürtülmesinin ben ciddi bir avantajı olacağını sanmıyorum.

Piggyback denilen sanırım LPG ECU'sünün araç ECU'sünden bilgi alması demek herhalde, o halde dediğiniz doğru.

Ben telefonla montaj yapan bir yeri aradım, LPG tankında aynen Benzin'deki gibi bir Pompa ve entegre filtre olduğunu söyledi.

İşte pompa olması sabit basınç, dolayısıyla LPG enjeksiyonun daha iyi kontrol edilebilir olmasını sağlayabilir.

Ha bu sıvı LPG pompası ve filtresi için 10 yıl yani tank ömrü kadar bir ömür öngörülmüş.

Klasik sistemde emin değilim ama LPG'nin kendi basıncı regülatör üzerinden gaz enjektörlerine geliyordu, babamın şahininde gaz sona yaklaştığında çekiş baya düşerdi. Regülatörler eğer çok kararlı ve stabil ise sorun yok.

Klasik sıralı sistemlerde bu dozaj çok iyi yapılabiliyorsa dediğiniz gibi sıvı LPG enjeksiyonunun bu maliyeti karşılayacak bir avantaj olmayabilir

Ama benim bildiğim LPG formulasyonun mevsim, rakım vb. parametrelere göre değiştiği, dolayısıyla bütan, Propan oranları değiştikçe gaz halindeki bir maddeyi nasıl çok iyi kontol edeceğiz.

Bir de diyelim aracın Kalibrasyonu kışın yaptık yazın ne olacak, yazın yaptık kışın ne olacak. Duyduğum, LPG takılınca 1-2 depo gaz yak gel kalibrasyon yapalım diyorlar ustalar, ama işte bu farklı LPG formülasyonu kalibrasyonu etkilemez mi? Marjlar o kadar geniş midir?

Uygulama Türkiye için çok yeni, ve etrafımızda da henüz bir örnek yok... Bu da başka bir handikap...

tarihinde Adem Cengiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Adem bey onca sayfayı okuttunuz bana borçlusunuz.. :)

O sistemin sgi den tek farkı yakıtı sıvı olarak püskürtmesi. Dolayısı ile vaporizer yok. Onun yerine deposunda yakıt pompası var. Onun dışında bir yeniliğide yok. Bazıları benzin ile aynı tüketim değeri var falan demiş, eğer gerçekten öyleyse direk iade etsinler o kitleri. Teknik olarak neden daha fazla LPG tüketildiğinin açıklamasını defaten bir sürü forumda yapmıştım. Kendi blogumda da olması lazım. Ama onlarada gerek yok. Adamlar kendi sitelerinde zaten benzinden %20 oranında daha fazla tüketileceğini deklare etmişken aynısını tüketiyorsa o araçlar yanlışlık var demektir.

"A similar calculation applies for LPG, except that fuel consumption will increase by (approximately 20%) so the fuel consumption figure must be increased by factor of 1.20 and the LPG is substituted for the petrol cost Km/x L/100x1.20x$ "

Ayrıca sistemin adı likid propan enjeksiyonu. Türkiyede likid propan istasyonu yok. Bizdeki LPG propan ile bütan ın karışımından oluşur. Zaten LPG denilince bu karışım akla gelir. Bence siz kafanızı hiçbulandırmayın bu zımbırtı ile. Nacizane tavsiyem.. Ama siz bilirsiniz tabi..

Eğer illaki daha az yakacağım ama aynı performansı alacağım diyorsanız yapacağınız şeyler belli. Ve bu adamların yaptığı ile alakası yok.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
Piggyback denilen sanırım LPG ECU'sünün araç ECU'sünden bilgi alması demek herhalde, o halde dediğiniz doğru.

E mevcut sistemde öyle yapıyor zaten.

Ben telefonla montaj yapan bir yeri aradım, LPG tankında aynen Benzin'deki gibi bir Pompa ve entegre filtre olduğunu söyledi.

İşte pompa olması sabit basınç, dolayısıyla LPG enjeksiyonun daha iyi kontrol edilebilir olmasını sağlayabilir.

Ha bu sıvı LPG pompası ve filtresi için 10 yıl yani tank ömrü kadar bir ömür öngörülmüş.

Eğer sıvı propan bulup depoya koyarsanız 10 yılda bir filitreyi değiştirirsiniz. Yok onu bulamazsanız ki Tr de istasyonlarda falan satılan birşey değil o zaman içine katkı adı altında yağ katılmış LPG yi basarsınız ve o filitre işi yalan olur. Benzin filitresi bile değişirken bunun filitresinin değişmemesi size ne kadar doğru geliyor bilmem ama bana doğru gelmiyor.

Klasik sistemde emin değilim ama LPG'nin kendi basıncı regülatör üzerinden gaz enjektörlerine geliyordu, babamın şahininde gaz sona yaklaştığında çekiş baya düşerdi. Regülatörler eğer çok kararlı ve stabil ise sorun yok.

Öyle değil o iş aslında. Karbüratörlü sistemlerdeki regülatör ile elbet dediğiniz doğru ancak sgi lerin hepsinde manifolt basıncı ve yakıt yolu basıncı kontrol edilir. Dolayısı ile yakıt basıncı enjektörün girişinde daima sabit.

Klasik sıralı sistemlerde bu dozaj çok iyi yapılabiliyorsa dediğiniz gibi sıvı LPG enjeksiyonunun bu maliyeti karşılayacak bir avantaj olmayabilir

Ama benim bildiğim LPG formulasyonun mevsim, rakım vb. parametrelere göre değiştiği, dolayısıyla bütan, Propan oranları değiştikçe gaz halindeki bir maddeyi nasıl çok iyi kontol edeceğiz

Yooo formulasyon sabit. Total herdaim %50bütan %50 propan karışımı satıyor mesela. Aynı yerden yakıt alıp ona uygun ayar yaptırırsanız hiçbirşeye gerek yok.

Bir de diyelim aracın Kalibrasyonu kışın yaptık yazın ne olacak, yazın yaptık kışın ne olacak. Duyduğum, LPG takılınca 1-2 depo gaz yak gel kalibrasyon yapalım diyorlar ustalar, ama işte bu farklı LPG formülasyonu kalibrasyonu etkilemez mi? Marjlar o kadar geniş midir?

O beceriksiz ustaların işgüzarlığı. Normal şartlarda gerek yok öyle bir uygulamaya. Ben kendi arabamın kalibrasyonunu 15 bin km de yapmıştım, 53 bin km ye kadar bir daha ellemedim. Ne lambası yandı ne de kalibrasyondan kaynaklanan bir sorun yaşadım.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
(düzenlendi)
Adem bey onca sayfayı okuttunuz bana borçlusunuz.. :)

O sistemin sgi den tek farkı yakıtı sıvı olarak püskürtmesi. Dolayısı ile vaporizer yok. Onun yerine deposunda yakıt pompası var. Onun dışında bir yeniliğide yok. Bazıları benzin ile aynı tüketim değeri var falan demiş, eğer gerçekten öyleyse direk iade etsinler o kitleri. Teknik olarak neden daha fazla LPG tüketildiğinin açıklamasını defaten bir sürü forumda yapmıştım. Kendi blogumda da olması lazım. Ama onlarada gerek yok. Adamlar kendi sitelerinde zaten benzinden %20 oranında daha fazla tüketileceğini deklare etmişken aynısını tüketiyorsa o araçlar yanlışlık var demektir.

Ayrıca sistemin adı likid propan enjeksiyonu. Türkiyede likid propan istasyonu yok. Bizdeki LPG propan ile bütan ın karışımından oluşur. Zaten LPG denilince bu karışım akla gelir. Bence siz kafanızı hiçbulandırmayın bu zımbırtı ile. Nacizane tavsiyem.. Ama siz bilirsiniz tabi..

Eğer illaki daha az yakacağım ama aynı performansı alacağım diyorsanız yapacağınız şeyler belli. Ve bu adamların yaptığı ile alakası yok.

Bilgilendirme ve incelemeniz için teşekkürler Mertol Bey...

Huyumuz kurusun her "yeniliğe(!)" atlıyoruz...

tarihinde Adem Cengiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Bakın ne yazmışlar...

How LPG works

The LPi system works similarly to a petrol-injection system: liquefied fuel is pumped around in the LPi system and offered to the injectors.

- The system comprises a LPG fuel tank (1) with an integrated pump. The pump increases the pressure in the fuel system and pumps liquefied LPG to the pressure regulator unit. The pressure regulator unit (2) regulates the pressure in the system and has a valve that is opened when the switch from petrol to LPG takes place. The fuel reaches the injectors (3)

- that are mounted in the inlet manifold. The surplus LPG is returned to the LPG tank along the return lines and pressure regulator. The LPG injectors are driven by the LPG regulation unit (LPE).

-The signal for the petrol injectors that comes from the original ECU is employed here and translated for the LPG injector. Consequently, all the original signals for the engine management and diagnosis features remain intact.

Yukarıdaki metni üreticinin kendi sitesinden aldım.

Neden bası cümleleri koyulaştırdığımı açıklayayım.

1- Regülatör zaten klasik sıralı sistemdeki vaporizerde de var. Basıncıda sürekli olarak LPG ECU su tarafından kontrol ediliyor. Vaporzerin aynı zamanda bir basınç regülatörünün olduğunu söylememe gerek yok sanırım.

2- Teleflex in sisteminde yıllardır enjektörler manifolta monte ediliyor zaten

3- Araç benzin ECU suna bağımlı çalışıyor ve sıralı LPG ECU larından hiçbir farkı olmayan bir ECU su var.

Bu sistemin yakıtı sıvı olarak enjektöre kadar taşıması dışında getirdiği hiçbir değişiklik yok. Sıvı olarak taşınması avantajmıdır? Bence değil. Neden? E onun birde geri dönüşü var. Yani yakıt önce enjektöre gidiyor, basınç regülatöründen geri dönüş hattı ile fazlası depoya geri dönüyor. Bir tane LPG borusu yetmiyordu birde ikincisi çıktı başımıza..

Ben almayayım alanada mani olmayayım..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...