İçeriğe Yönlendir

Lpg'ye geçişte gaz yememe ve stop etme sorunu


Erkan Kıyak

Recommended Posts

Fatih Mehmet Uslu

arkadaşlar belki başınıza gelirde moraliniz bozulmasın diye söylüyorum.geçen akşam benim de başıma şöyle bi durum geldi.arabayı kısa mesafe kullanacağım için benzinde kullandım.stop etmeden önce lpg ye aldım araba titreye titreye 3-5 saniye çalıştı sonra stop etti.yeniden denedim motor sıcak olmasına rağmen benzinden lpg ye geçince motor titremeye başladı.gaza basınca da titreme devam ediyor araba zar zor devirleniyordu.lpg bitmiş olabilir şüphesiyle biraz lpg aldım.yine aynı.1 gün benzinle kullandım.sonra lpg deposunu doldurdum.yine aynı.sinirlendim bastım gaza titreme devirle beraber arttı.biraz daha gaza bastım ve kalkış yaptım sertçe.araba tıkanır gibi oldu sonra birden fırladı ve bir daha da titremedi.akşam motor soğuduktan sonra tekrar çalıştırdım sorun yoktu.sanırım benim enjektöre pislik falan takıldı sonra da basınçla kurtuldu.1 gün boyunca aklım takıldı,bujiler buji kabloları bobin mi acaba sorun nerde diye.ama basitde olabiliyormuş bazen.

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak

Benimki pislik gibi görünmüyor, öyle birşey olsaydı şimdiye çıkmış olmalıydı, belli bir süre kasılmalardan sonra benimki de açılıyor ve normale dönüyor fakat ertesi sabah yine aynı..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Erkan Bey lpg kitiniz ne markaydı ? Garanti kapsamıyor mu enjeksiyon sorununu?

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)

Lovato marka lpg, eksi tip enjektörleri matrix olan lovatolardan, garanti süresi dolmuş malesef..

tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Genelde Mogaz katkılı gaz kullanıyorum, bir problemim yok ama, korkuttunuz beni...

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak

Bugün hiçbir şekilde stop etmedi, özellikle tam gaza geçiş esnasında debriyaja basarak gazı kestim, sabah da stop etmeden gaza geçti, gerçi gece hava çok soğuk değildi belki ondandır ama kalibrasyon sonra bariz bir düzelme farkettim, inşallah böyle devam eder. Ama yine söylüyorum, özellikle matrix enjektörlü kitlere sahip olanlar katkılı gazdan uzak dursun..

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Bugün hiçbir şekilde stop etmedi, özellikle tam gaza geçiş esnasında debriyaja basarak gazı kestim, sabah da stop etmeden gaza geçti, gerçi gece hava çok soğuk değildi belki ondandır ama kalibrasyon sonra bariz bir düzelme farkettim, inşallah böyle devam eder. Ama yine söylüyorum, özellikle matrix enjektörlü kitlere sahip olanlar katkılı gazdan uzak dursun..

herkese merhabalar muğlada yaşıyorum bayram için ankaraya gittim tabi soğuk buraya oranla araç benzinden lpgye yeni geçtiğinde eğer ışıklarda isem stop ediyordu daha önce burada hiç olmamıştı bende aygaz katkılı lpg kullanıyorum lpg atiker marka ve daha yeni 12000 km oldu takılalı bugun iki kere stop etti moralim bozuldu yarın atiker servise gideceğim. birde benim rolanti sanki çok düşük gibi yani tahmini 660dd yani 0 ile 1000 devir arasındaki 2. çizgide duruyor çok mu düşük sizce çünkü farları açtığımda ara ara titretiyor aracı farlar ile mesala kaloriferi açtığımda da titretme olmuyor ama devir 630dd ye kadar düşüyor aceba deviri ayarlattırabilir miyiz yoksa otamatik mi araç 2001 f1 hb

Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu
herkese merhabalar muğlada yaşıyorum bayram için ankaraya gittim tabi soğuk buraya oranla araç benzinden lpgye yeni geçtiğinde eğer ışıklarda isem stop ediyordu daha önce burada hiç olmamıştı bende aygaz katkılı lpg kullanıyorum lpg atiker marka ve daha yeni 12000 km oldu takılalı bugun iki kere stop etti moralim bozuldu yarın atiker servise gideceğim. birde benim rolanti sanki çok düşük gibi yani tahmini 660dd yani 0 ile 1000 devir arasındaki 2. çizgide duruyor çok mu düşük sizce çünkü farları açtığımda ara ara titretiyor aracı farlar ile mesala kaloriferi açtığımda da titretme olmuyor ama devir 630dd ye kadar düşüyor aceba deviri ayarlattırabilir miyiz yoksa otamatik mi araç 2001 f1 hb

bence rolantinizi biraz yükseltirin 800 devir de olması lazım minumum, titreme ile ilgilide sanırım akünüz biraz zayıf benimde aynı sorunum vardı akü'yü degiştirdim sorunum ortadan kalktı....

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)
herkese merhabalar muğlada yaşıyorum bayram için ankaraya gittim tabi soğuk buraya oranla araç benzinden lpgye yeni geçtiğinde eğer ışıklarda isem stop ediyordu daha önce burada hiç olmamıştı bende aygaz katkılı lpg kullanıyorum lpg atiker marka ve daha yeni 12000 km oldu takılalı bugun iki kere stop etti moralim bozuldu yarın atiker servise gideceğim. birde benim rolanti sanki çok düşük gibi yani tahmini 660dd yani 0 ile 1000 devir arasındaki 2. çizgide duruyor çok mu düşük sizce çünkü farları açtığımda ara ara titretiyor aracı farlar ile mesala kaloriferi açtığımda da titretme olmuyor ama devir 630dd ye kadar düşüyor aceba deviri ayarlattırabilir miyiz yoksa otamatik mi araç 2001 f1 hb

Kitiniz henüz yeniymiş, filtrenizi değiştirip tekrar kalibrasyon yaptırın...

tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Kitiniz henüz yeniymiş, filtrenizi değiştirip tekrar kalibrasyon yaptırın...

önceki gün gittim atiker bayine kalibrasyon yaptı daha 1000km var dedi 10.000 bakımına dolunca gel dedi tamam dedim iki filtreye 40 tl dedi normal mi aceba sizce ama performansta düşüş yok çok şükür ama yinede değiştireceğim 1000 km sonra filtreyi

bence rolantinizi biraz yükseltirin 800 devir de olması lazım minumum, titreme ile ilgilide sanırım akünüz biraz zayıf benimde aynı sorunum vardı akü'yü degiştirdim sorunum ortadan kalktı....

akü henüz 7 aylık mutlu marka. rolantinin ayarının olmadığını duydum yani otamatikmiş ama aklıma bir sorun geliyor daha önceden rolanti 1000dd deydi forumda baya araştırma yaptım ve aynı sorunla karşılaşan bir üyemizin bilgisinden yararlanarak rolanti sorunumu hallettim sorun karter hava hortumu yırtılmış ondan dolayı da rolanti yüksekti yaşadığım yer küçük olduğu için bulamadım orjınal hortumu 3 tane kısa kısa hortum manifoltun hemen arkasında olan uydurma bir hortum ayarladık sorun çözüldü ama dediğim gibi rolanti 660dd ye düştü ama aklıma birşey geldi bugun 3 kısa hortumun içinde bir adet 'S' şeklinde bir hortum vardı onu zor uydurduk biraz bencede içinden geçen hava az geldiği içinde rolanti aşırı düştü şimdi onu halledeceğim ilk etapta sizlerlede paylaşırım en kısa zamanda...

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
önceki gün gittim atiker bayine kalibrasyon yaptı daha 1000km var dedi 10.000 bakımına dolunca gel dedi tamam dedim iki filtreye 40 tl dedi normal mi aceba sizce ama performansta düşüş yok çok şükür ama yinede değiştireceğim 1000 km sonra filtreyi

akü henüz 7 aylık mutlu marka. rolantinin ayarının olmadığını duydum yani otamatikmiş ama aklıma bir sorun geliyor daha önceden rolanti 1000dd deydi forumda baya araştırma yaptım ve aynı sorunla karşılaşan bir üyemizin bilgisinden yararlanarak rolanti sorunumu hallettim sorun karter hava hortumu yırtılmış ondan dolayı da rolanti yüksekti yaşadığım yer küçük olduğu için bulamadım orjınal hortumu 3 tane kısa kısa hortum manifoltun hemen arkasında olan uydurma bir hortum ayarladık sorun çözüldü ama dediğim gibi rolanti 660dd ye düştü ama aklıma birşey geldi bugun 3 kısa hortumun içinde bir adet 'S' şeklinde bir hortum vardı onu zor uydurduk biraz bencede içinden geçen hava az geldiği içinde rolanti aşırı düştü şimdi onu halledeceğim ilk etapta sizlerlede paylaşırım en kısa zamanda...

yedek parçacılarda karter havalandırma hortumunu bulamadım en yakın servis 60 km artık bir ara giderim, gerçi internetten de ço aradım ama parça yok :)

resim

Yorum bağlantısı
Ahmet Kapdan

Benim arıza sebebi MAP sensöründe çıktı.Giriş ve çıkışı yağ içerisinde kalmış temizlendi ama o an için düzelme olmadı.Fakat yenisine 170 TL fiyat vermelerinden dolayı almamıştım iyi ki de almamışım 2 gündür arıza falan yok çok şükür.

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
kesinlikle bunu arıyordum çok teşekkür ederim Erkan bey :D

Rica ederim...

Benim arıza sebebi MAP sensöründe çıktı.Giriş ve çıkışı yağ içerisinde kalmış temizlendi ama o an için düzelme olmadı.Fakat yenisine 170 TL fiyat vermelerinden dolayı almamıştım iyi ki de almamışım 2 gündür arıza falan yok çok şükür.

Aracın map sensörü mü, lpgnin mi?

Yorum bağlantısı
Ahmet Kapdan
Rica ederim...

Aracın map sensörü mü, lpgnin mi?

LPG nin MAP sensörü.İlk söktüklerinde gerçekten giriş ve çıkışı tıkalıydı.Zannedersem temizleme spreyi ve hava temizlemiş olsa gere ki bir daha arıza vermedi.

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
LPG nin MAP sensörü.İlk söktüklerinde gerçekten giriş ve çıkışı tıkalıydı.Zannedersem temizleme spreyi ve hava temizlemiş olsa gere ki bir daha arıza vermedi.

Lpgnin MAP sensörü aracın neresinde? Regülatörün üzerinde mi? Bu sensörün konumu kite göre değişir mi? Bi de buna baktırsam..

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)
Lavato'da Map varmı ki... ?

Bilmem yok mu?

Şimdi baktım, kitin FastCom programına baktım, dMAP ve MAP adı altında iki yer var sensörlerin izlenebildiği...

tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Kapdan
Lavato'da Map varmı ki... ?

Bendeki kit tartarini.MAP var Mehmet Bey.Plastik küçük bir parça.Gaz basıncını ölçüyor zannedersem.Resmini eklemeye çalışayım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Map plastik küçük bir parça olmaz diye tahmin ediyorum, Ahmet Bey...

Manifolt vakumunu ölçer..

Manifolt ile arasında hortumlar ile bağlantı vardır...

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
Map plastik küçük bir parça olmaz diye tahmin ediyorum, Ahmet Bey...

Manifolt vakumunu ölçer..

Manifolt ile arasında hortumlar ile bağlantı vardır...

Emmi şöyle bi goolgeden araştırdım da, bir kaç yerde lovatoda MAPın olduğu yazıyor..

Yorum bağlantısı
Ahmet Kapdan
Map plastik küçük bir parça olmaz diye tahmin ediyorum, Ahmet Bey...

Manifolt vakumunu ölçer..

Manifolt ile arasında hortumlar ile bağlantı vardır...

Evet aynen dediğiniz gibi bir adet girişi ve birde çıkışı olan aynı zamanda içinde basıncı ölçen bir kartın olduğu plastik bir parça

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...