İçeriğe Yönlendir

Lpg'ye geçişte gaz yememe ve stop etme sorunu


Erkan Kıyak

Recommended Posts

Vural Sarı

31.01.2010

Aldığımdan beri sorun yaşamadığım için burada övdüğüm BRC takılı Focusuma nazar değdi.Belkide Ankara toplantısına gideceğim gün (30.01.2010) orada diğer Ford üyeleriyle konuşacak mevzu olsun diye ilk arızamı yaşadım.

Lpg de hareket halindeyken,mesaim bitti arkadaş benden bu kadar dedi ve motor stop etti.Tekrar çalıştırdım (motor sıcak olduğu için) anında lpg ye geçti stop etti.Gün boyu benzinde kullandım.Lpg bayisinde kontrol ve ayar yapıldı (uzun bir zaman sürdü).Düzledi diye çıktım.Arıza tekrarlanırsa gel dediler.Enjektör değişebilirmiş.

Bu arada P0340 arıza kodu (camshaft position sensor) arızasını sildiler.

Benzinde sorun hissetmedim.

Lpg de hızlanırken sanki pislik atmış gibi ani devirlendi.Şu an itibarıyle sorun devam ediyor.Gaza geçtiğinde anında stop ediyor.Yarın Lpg servisine gideceğim.

01.02.2010

Maf var hava filitre kutusu çıkışında.

P0340 hata kodunu verdiren Cps sensörü Camshaft Position Sensor (egzantrik mili pozisyon sensörü), öğrendiğim kadarı ile

ilk çalıştırmada (start) supabların konumunu Ecu ya bildiriyor.

krank şaft sensörü başka.Sanırım oda pistonların konumunu (sıkıştırma) Ecu ya bildirip buji ateşleme bilgisini sağlıyor.

31.01.2010 tarihli mesajımda bahsettiğim sorunu bugün tekrar yaşadım.

Gaz kelebeği,Maf ve rolanti motoru temizliği yaptırdıktan sonra bu güne kadar,yaklaşık 4 ay sorunsuz binmiştim.

Bu gün özel serviste,bilgisayara bağlanınca çıkan P0340 (Camshaft Position Sensör) arıza koduna göre,sensör değişti.Test yapıldı.Motor sıcak olduğu için hemen gaza geçti sorun yaşanmadı.

Fakat,2 saatlik park sonrası yola çıktığımda,gaza geçişte stop olayı tekrarladı.

1500 devirin altına düşürmeden yapılan bir kaç km.sürüş sonrası,rölantide de stop etmedi.Boş yolda 160 km sürate çıktım.Motor sıkıntılı gibi hissettim.

Ustaya bobinden kaynaklanabilir dedim.Bobin arızası,bilgisayara bağlanınca görünür dedi.

Sensörü geri al kardeşim yerine bobin tak mı desem.Sineyemi çeksem.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Değişen sensör neydi.. onu anlamadım...

Buji kablonuz ve bobininiz sorunlu olabilir ama.. Zorladığınızda hissettiğiniz sarsıntıların sebebi bu olabilir.. Ancak, Bu stop etmenize sebep olmayabilir..

Yüksek devirler için kalibrasyon hatalı ise Bu da tekleme benzeri bir hadiseye yol açabilir.. Kalibrasyon yolda yapılmalı ve biraz da yzyn sürmelidir..

Ben atölyede yapılan kalibrasyonların % 55-60 başarıyı geçeceğine inanmıyorum..

Stop etmenizin bir sebebi de lpg basınç sensörü olabilir.. Tabi enjektörlerin yorumunu ustasına bırakıyorum...

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
Değişen sensör neydi.. onu anlamadım...

Buji kablonuz ve bobininiz sorunlu olabilir ama.. Zorladığınızda hissettiğiniz sarsıntıların sebebi bu olabilir.. Ancak, Bu stop etmenize sebep olmayabilir..

Yüksek devirler için kalibrasyon hatalı ise Bu da tekleme benzeri bir hadiseye yol açabilir.. Kalibrasyon yolda yapılmalı ve biraz da yzyn sürmelidir..

Ben atölyede yapılan kalibrasyonların % 55-60 başarıyı geçeceğine inanmıyorum..

Stop etmenizin bir sebebi de lpg basınç sensörü olabilir.. Tabi enjektörlerin yorumunu ustasına bırakıyorum...

Cam Shaft Sensor (kam Mili sensörü) diğer adıyla egzantrik pozisyon sensörü değişti.

Değerli arkdaşlarım,

Bir söz vardır,Allah sevdiğine önce eşeğini kaybettirip,sonra buldururmuş.(herhalde böyleydi :D )

Sorunu çözmek için 2 yetkili servise gittim.gün boyu yapılan çalişmalardan sonra,tesisatta sorun olduğunu ve BRC Fast modelinin eski olduğunu,parçalarının artık üretilmediği için ellerinde olmadığını,dolayısıyla parçaları sök tak yöntemiyle deneyemiyeceklerini ifade ederek,bilgisayar bağlantısı ile yazılımla sonuç alamadıklarını,kit değişimine kadar gidebileceğini ifade ettiler.(Buraya kadar eşeğin kaybolma bölümüydü)

Çaresiz dönerken,şaşmazda LPG yazan bir dükkana girdim.Gaza geçerken stop ettiğini söyledim.Lpg ECU'sunu yerinden çıkardı,çoklu soketi söktü,kontakları ince zımpara ile hafiften zımparaladı,üfledi.Kontakları sayarak bir tanesini kargaburun ile bir işlem yaptı (sanırım temas etsin diye),soketi yerine taktı,çalıştırdı.Eşeği bulmuştum. :)

Kalibrasyon ayarı yaptı.Sayın Özyürek,ayarı malesef arac sabitken yapıyorlar.Şu an herşey düzeldi,sorun yok.

30 TL.verdim.Helal olsun.

Anladığım kadarı ile LPG ECU sunun kontak oksitlenme yüzünden LPG ye geçişinde sinyal iletilmiyordu,karasız kalınca stop ediyordu.

Son söz, Yetkili servis değil,Etkili servis olmalı.

Hepinize sorunsuz ve keyifli sürüşler.

Yorum bağlantısı
Vural Sarı

Yazmayı unutmuşum.

Özel serviste bobini değiştirmelerini istemiştim.Ustam ,tekleme yok,bilgisayarda arıza kodu yok,değiştirmem dedi.

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
Geçmiş olsun... Fast iyi bir kit...

Teşekkür ederim.

Bu foruma üye olana kadar,LPG konusu benim için gaz ile çalışan araçtı.Hatta tüplü araç tabiri kullanıyordum.Bu forumdaki arkadaşların bilgi ve tecrübelerinden çok faydalandım. :learn: Özellikle sizin,önceki aracınızın BRC Fast kitli olması ve hakkındaki olumlu görüşleriniz tercihimde etken olmuştu.Katkılarınıza teşekkür ederim.

Aracımdan ve LPG kitinden memnunum. :) LPG performansı konusunda endişesi olanlar,aracımı test edebilirler.(Yalnız! Ne zaman memnuniyetimi dile getirsem,arıza yaşadım.Artık diyorum ki,aracım kötü,Lpg kitim sorunlu arkadaşlar. :nazar: )

Elektronik donanımı bol olan araçlarımızın,mekanik olmayan arızalarında,sorunların çözümünde,elektronik parçaların kontak oksitlenmelerini dikkate alalım.

Sorunsuz ve keyifli sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Nuri Tanır
(düzenlendi)

Merhaba,

sanırım en doğru yer burası şayet yanılıyorsam lütfen moderatörler kalem kırıp versinler cezamı :) 21 ocakda araç muayeneye gideceğim için benim küheylan'a gidip sızdırmazlık raporu alayım hemde lpg sistemini i bir test ettirmiş olalım diye sızırmazlık raporu veren istasyona gittim görevli mühendis her şeyi kontrol ettikten sonra sanırım buharlaştırıcı diye bir parçaya giren 2 fişten bir tanesini çekince araç benzine geçmek yerine stop etti mühendis tekrar fişi takıp araç çalıştıktan sonra 3500-4000 devir aralığında gaza basmamı söyleyerek araçtan tekrar o fişi çekti araç benzine titreyerek geçti ve ayağımı gazdan çekince hiç sorunsuz benzinde çalıştı fişi takıncada gaza geçti ... mühendis bir sorun olmadığını söyleyip beni uğurladı ... yolda ( otobanda ) 140 ile giderken gazı kapatıp benzine geçtim bir vuruntu yaparak sert geçti biraz gidip düğmeye basıp gaza tekrar geçince araç kısa ve çok hissedilir şekilde vuruntu yaparak gaza geçip davam ediyor ama o an hariç ( 1 saniye kadar ) performans düşüklüğü vs... yok 1-2 sefer daha denedim sonuç aynı !!!!! sizce sorun ne olabilir şayet bu bir sorunsa ne yapılmalı ?? aracın benzinden gaza geçişi ( ilk çalıştırmada ) hiç sorunsuz yakışı normal ... kit ecotek marka ... araç otomatik ... sorun geçişlerde bir sefer geçiş yapınca sıkıntı olmuyor :) bu da tesellim :) :)

tarihinde Nuri TANIR tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...