İçeriğe Yönlendir

Lpg'ye geçişte gaz yememe ve stop etme sorunu


Erkan Kıyak

Recommended Posts

Volkan Bahar
Aracımın lpg kitinin markası lovato marka ve sabahları lpgye geçerken çoğu zaman stop ediyor, lpgye ilk geçiş esnasında gaz yemiyor ve çoğu zaman stop ediyor. Yaklaşık 10000 kmdir katkılı gaz kullanıyorum ve sorunun çözümü için ucuz olanından başlayayım dedim, iki gün önce lpg filtresini değiştidim ve filtre kirli hatta simsiyahdı. Filtre değişimi sorunumu çözmedi, hala soğuk havalarda geçiş esnasında gaz yememe ve stop etme sorunu devam ediyor, bu olay sadece sabahları oluyor gün içinde tekrar aracımı kullandığımda olmuyor, ben uzun süreli katkılı gaz kullanımı sonucu lpg regülatörünün ve lpg enjektörlerinin reçineleşmiş olabileceğini ve sorunun bundan kaynaklanabileceğini düşünüyorum, böyle bir promlemle karşılaşan veya herhangi bi fikri olan var mı? lpg regülatörünün ve lpg enjektörlerinin reçineleşmiş olabileceği fikri ile ilgili söyleyecekleriniz ve tavsiyeleriniz nelerdir? aracın lpgye geçme ısısı 38 derece lpgye geçiş devri 2000 devir.

Erhan Bey aynı sorunlar bende de var geçtiğimiz kıştan bu yana. Sistem aynı sizinkiyle Lovato matrix enjektörlü. hatta benim aracın bir dezavantajı otomatik olması yani ara gaz felan vererek tüpe geçişte dengeyi korumak gibi bir durum söz konusu değil. yaz aylarında en ufak bir sarsıntı bile yok ama kışın sabahları araç soğukken ışıklar ve kavşaklar tam bir kabus tabi ilk gaza geçişte sonrası yine problemsiz.

sorunu başka yerlerde arayıp aracınızı ve cebinizi kurcalatmayın boş yere bence, sorun tamamen enjektörle alakalı. ben enjektörü temizlettim 1 ay gayet güzel ilk taktırdığım sıralardaki gibi bindim o yüzden sorun belli diyebiliyorum. ancak bunların temiziliği sıfırlamıyor tabiki enjektörü. bu parça da oldukça pahalı bişey yurtdışından geliyor. başka markalar uyum sağlarmı bilmem.

ben biraz araştırdım aynı enjektöre 400 felan diyor ustalar. sisteme göre pahalı bir parça çözüm daha doğrusu benim çözümüm araç ilk ısınmasını yapana kadar benzinde kullanmak ve kontrollü tüpe geçirmek.

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
Erhan Bey aynı sorunlar bende de var geçtiğimiz kıştan bu yana. Sistem aynı sizinkiyle Lovato matrix enjektörlü. hatta benim aracın bir dezavantajı otomatik olması yani ara gaz felan vererek tüpe geçişte dengeyi korumak gibi bir durum söz konusu değil. yaz aylarında en ufak bir sarsıntı bile yok ama kışın sabahları araç soğukken ışıklar ve kavşaklar tam bir kabus tabi ilk gaza geçişte sonrası yine problemsiz.

sorunu başka yerlerde arayıp aracınızı ve cebinizi kurcalatmayın boş yere bence, sorun tamamen enjektörle alakalı. ben enjektörü temizlettim 1 ay gayet güzel ilk taktırdığım sıralardaki gibi bindim o yüzden sorun belli diyebiliyorum. ancak bunların temiziliği sıfırlamıyor tabiki enjektörü. bu parça da oldukça pahalı bişey yurtdışından geliyor. başka markalar uyum sağlarmı bilmem.

ben biraz araştırdım aynı enjektöre 400 felan diyor ustalar. sisteme göre pahalı bir parça çözüm daha doğrusu benim çözümüm araç ilk ısınmasını yapana kadar benzinde kullanmak ve kontrollü tüpe geçirmek.

Volkan Bey, benim problemim tekrar kalibrasyon yaptırıca ortadan kalktı, özellikle iki gündür çok soğuk olmasına rağmen gaza geçiş esnasında araç stop etmedi sadece hafifçe bir silkeleme var. Map sensörüne de baktırın, çünkü bilgisayara bağlandığında Map arızası görünmeyebiliyormuş. Siz enjektör temizliğini Kayseri'de nereye yaptırdınız?

Yorum bağlantısı
Volkan Bahar
(düzenlendi)
Volkan Bey, benim problemim tekrar kalibrasyon yaptırıca ortadan kalktı, özellikle iki gündür çok soğuk olmasına rağmen gaza geçiş esnasında araç stop etmedi sadece hafifçe bir silkeleme var. Map sensörüne de baktırın, çünkü bilgisayara bağlandığında Map arızası görünmeyebiliyormuş. Siz enjektör temizliğini Kayseri'de nereye yaptırdınız?

Erhan Bey; Enjektörünüz böyle bişey değilmi. sorun çözüldüyse temizliği boşverin bence dediğim gibi 1 ay önce temizlettim problem kalmamıştı ancak son 1 haftadır yine aynı sorun devam ediyor (eskisi kadar değil ama). benim ustanında söylediği sizin diğer yazılarınızda da var katkılı gaz bu enjektörlere dokunuyormuş galiba. ben temizlettikten sonra mecbur kalıp aldım bir kere katkılı gaz biraz ona da bağlıyorum.

ancak kalibrasyona çok bağlamıyorum dediğim gibi enjektör temizliğinden önce durum daha vahimdi temizlendi ve özellikle kalibrasyon yaptırmadım ki deneyim diye ve hiç problem olmadı. yani aynı ayarlı iki durum arasında temizlik farkı var kesinlikle. bu da sorunun kaynağını gösteriyor.

başka enjektör (rail veya valtek) oluryormuymuş bunların yerine veya farklı tipte matrix enjektör. fıyatlar hakkında sizin bilginiz varmı.

tarihinde Volkan Bahar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)

Lpg ustam bana atikerin enjektörünü takarız dedi ama bilmiyorum olur mu? Olmasaydı söylemezdi herhalde, yalnız eski model lovatoların ecularının (lovato fast) iki tip enjektörle çalıştığını öğrendim, bunlardan biri matrix tip, diğeri ise lovatonun kendi enjektörleri, çok problem çıkarırsa lovatonun kendi enjektörlerini kullanabilirsiniz, şu an piyasada bulunan en hızlı enjektör matrix tipi enjektörlermiş, fakat ülkemizdeki lpg kalitesi matrix enjektörler için pek uygun değilmiş, matrix enjektörler hızlı olmasının yanında biraz naziklermiş ve temizliği diğer enjektörlere göre daha zor ve riskliymiş, ayrıca matrix enjektör arıza yaptığında bütün olarak değişmekte diğer enjektörler ise tek tek değişebiliyor, bir de dikkat çekmek istediğim bir nok var, şu adresteki dosyada http://www.otoclubturkiye.com/forum/redirect.p...ic_2%2520EN.pdf yazanlara göre enjektörün üzerinden motor soğutma sıvısının geçtiği hortumlardan birinin geçmesi kışın iyiymiş, ben de aşağıdaki resimde görüldüğü gibi motor soğutma sıvısının geçtiği hortumlardan birini enjektörün üzerinden geçirdim, ne kadar faydası vardır bilmiyorum ama sanki işe yarıyor gibi. Ayrıca başka bir forumdan lpg işi yapan biri kırmızı okla işaretlemiş olduğum yerin map sensörü olduğunu söyledi. Siz Kayseri'deki ustanın adresini verirseniz sevinirim, olurda stop etme problemi tekrarlarsa uğrarım.

img0528qb.jpg

tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Volkan Bahar

Erhan bey; Benim arabada soğutma suyu hortumları ilk lpg takıldığında oradan geçirilmiş zaten bilmiyorum faydası varmı. burada firma ismi vermek doğrumu bilmem ama sanayide Öz oto var (Lovato Bayi) orda temizlettim ben.

Atikerin enjektörünün olacağını sanmıyorum.

bu map sensörü dediğiniz parça enjektöre birleşik galiba bunun ayarımı yapılıyor yoksa temizliği felan mı bilginiz varmı.

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
Erhan bey; Benim arabada soğutma suyu hortumları ilk lpg takıldığında oradan geçirilmiş zaten bilmiyorum faydası varmı. burada firma ismi vermek doğrumu bilmem ama sanayide Öz oto var (Lovato Bayi) orda temizlettim ben.

Atikerin enjektörünün olacağını sanmıyorum.

bu map sensörü dediğiniz parça enjektöre birleşik galiba bunun ayarımı yapılıyor yoksa temizliği felan mı bilginiz varmı.

Volhan bey map sensörünün ayarı değil de temizliği yapılıyormuş sanırım..

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Vural Sarı

Aldığımdan beri sorun yaşamadığım için burada övdüğüm BRC takılı Focusuma nazar değdi.Belkide Ankara toplantısına gideceğim gün (30.01.2010) orada diğer Ford üyeleriyle konuşacak mevzu olsun diye ilk arızamı yaşadım.

Lpg de hareket halindeyken,mesaim bitti arkadaş benden bu kadar dedi ve motor stop etti.Tekrar çalıştırdım (motor sıcak olduğu için) anında lpg ye geçti stop etti.Gün boyu benzinde kullandım.Lpg bayisinde kontrol ve ayar yapıldı (uzun bir zaman sürdü).Düzledi diye çıktım.Arıza tekrarlanırsa gel dediler.Enjektör değişebilirmiş.

Bu arada P0340 arıza kodu (camshaft position sensor) arızasını sildiler.

Benzinde sorun hissetmedim.

Lpg de hızlanırken sanki pislik atmış gibi ani devirlendi.Şu an itibarıyle sorun devam ediyor.Gaza geçtiğinde anında stop ediyor.Yarın Lpg servisine gideceğim.

Bu arada toplandıdaki arkadaşlarla tanışdığım için çok memnunum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Bu arada P0340 arıza kodu (camshaft position sensor) arızasını sildiler.

Bu krank gezinti sensörü değil, değil mi ?

o sensörün lpg ile alakası yok diye biliyorum ben

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
Bu krank gezinti sensörü değil, değil mi ?

o sensörün lpg ile alakası yok diye biliyorum ben

Lpg ile alakası olmasada bu arıza kodu çıkarsa egzantrik mili pozisyon sensörü değişmesi gerekir mi?Kaça malolur?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Aracı stop ettiren şey o sensör olabilir. Tabi ben emin değilim. Bu arada sizin aracınız maf sensörlü mü map sensörlü mü konu ile alakası nekadar bilmem ama sanırım otomatikti aracınız. Makyajlı kasada otomatiklerin motoru makyajsız kasa ile aynı mı merak ettim. çünkü o sensör sorunu krank boşluğu hep makyajsız kasa kranik sorunu derler de. Acaba onunla alakası var mı bende merak ettim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Aracı stop ettiren şey o sensör olabilir. Tabi ben emin değilim. Bu arada sizin aracınız maf sensörlü mü map sensörlü mü konu ile alakası nekadar bilmem ama sanırım otomatikti aracınız.

Makyajlılarda maf yok galiba...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Otomatik bir makyajlıda maf görmüştüm ama ben de tam çözemedim maf makyajla bitti mi bitmedi mi?

Yorum bağlantısı
Vural Sarı

Maf var hava filitre kutusu çıkışında.

P0340 hata kodunu verdiren Cps sensörü Camshaft Position Sensor (egzantrik mili pozisyon sensörü), öğrendiğim kadarı ile

ilk çalıştırmada (start) supabların konumunu Ecu ya bildiriyor.

krank şaft sensörü başka.Sanırım oda pistonların konumunu (sıkıştırma) Ecu ya bildirip buji ateşleme bilgisini sağlıyor.

Bugün Lpg servisine gittim.terar ayar yapıldı.Lpg tesisatında sorun olduğunu,kapsamlı inceleme yapılması gerektiğini,(Brc fast) sorunun kit değişimine kadar gidebileceğini söylediler.

Denize düşen yılana sarılır misali aklıma gelenleri yaptırayım bari dedim.

Rolanti motoru,Maf,Gaz kelebek boğazını söktürdüm,temizlettim,taktırdım.

Geçici iyileşme değilse eğer,şu an için tekleme,titreme,stop etme olmadı.Devir sabit.

Bir kaç gün sonra ne olur bilemiyoruz tabiki.Şimdilik aspirin fayda etti gibi.

Aracım otomatik.En kötüsü de o zaten.Hareket halinde stop ettiğinde vurdurmak şansınız da yok.Anında zınk diye durmak zorunda kalınıyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bir iki kere lpg de stop etti bizimki de. Arıza kodu var mı bende bakayım ama bir daha yapmadı.Ben rolantiyi ayarlayamamasına yormuştum. Çünkü araç kendi gaz vermeye çalışıyordu o anda. Bu krank gezinti sensörü müdür nedir kronik sorun denilen sensörün sorunun tam bilmediğim için hep aklımın bir kenarında stop ettimi ona yorma ğilimim var. :rolleyes: trigere değişmeden evvel koru rüya trigierdi şimdi de o sensör ;)

Araç stop eder etmez çok seri bir şekilde N ye almak gerekiyor sanırım viteste yürümesi şanzımana sorun yaratabilir belki. Bunuda bir bilene soralım en iyisi :s

Bu arada Vural Bey aracın motoru üzerinde her hangi bir zetec-se ibaresi var mı?

Yorum bağlantısı
Vural Sarı

Motor kapağında zetec-se yazıyor.

Hızlı yazarken bazı tuşlara tam basamıyorum sanırım.Bazı yazılarımda imla hataları olmuş.Kusura bakmayın.

Yorum bağlantısı
Ercan Ergül

Aynı sorun bende de var. Araba lpgdeyken yolda giderken bile stop ediyor. Bazen iyi gidiyor sonra aniden yavaşladığımda stop ediyor. Bu yüzden çok kaza atlattım, fren şişti kitlendı felan okadar ustaya gösterdık bilgisayara bağladık yine olmadı olmadı. Enjektörleri değiştik yine olmadı. Brc kullanuyoruz, yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
aynı sorun bndede var araba lpgdeyken yolda gıderken bıle stop edıyor bazen ıyı gıdıyo sonra anıden yawaşladıgımda stop edıyor bu yuzden cok kazalar atlattım fren şişti kitlendı fln okdr ustaya gsterdık bılgısayara bağladık yıne olmadı olmadı enjektorlerı değiştik yıne olmadı brc kullanuyoruz...yardımlarını beklıyorum..tşk

Anlamsız kısaltmalar yapmayın, Türkçe yazım kurallarına uyun lütfen...

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
Aynı sorun bende de var. Araba lpgdeyken yolda giderken bile stop ediyor. Bazen iyi gidiyor sonra aniden yavaşladığımda stop ediyor. Bu yüzden çok kaza atlattım, fren şişti kitlendı felan okadar ustaya gösterdık bilgisayara bağladık yine olmadı olmadı. Enjektörleri değiştik yine olmadı. Brc kullanuyoruz, yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler.

Elektrik kablolarında temassızlık olabilir.Motor bölmesinde iki adet role var,söküp tırnaklarına ve soket yuvalarına bakın.Kış nedeniyle nemden oksitlenme yapabilir.

Rolanti valfi,gaz kelebek boğazı,maf sensörünü temizlettirin.Tekrar lpg ayarı yaptırın.

Ben temizlettirdikden sonra ayar yaptırmadım.

Şu an için lpg'ye geçişte stop etme sorunu yok.(3.gün) :lol:

Sonuç alamassanız nefesi kuvvetli bir hoca'ya okutturun. :ohooh:

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Elektrik kablolarında temassızlık olabilir.Motor bölmesinde iki adet role var,söküp tırnaklarına ve soket yuvalarına bakın.Kış nedeniyle nemden oksitlenme yapabilir.

Rolanti valfi,gaz kelebek boğazı,maf sensörünü temizlettirin.Tekrar lpg ayarı yaptırın.

Ben temizlettirdikden sonra ayar yaptırmadım.

Şu an için lpg'ye geçişte stop etme sorunu yok.(3.gün) :nazar:

Sonuç alamassanız nefesi kuvvetli bir hoca'ya okutturun. :good1:

Vural bey bu role dedikleriniz motorun tam neresinde aceba stop etme sorunu başladı iyice, geçen temizledik rolanti valfini boğaz kelebeğinide 5-6 ay oldu temizleyeli . birde benim rolantim çok düşük gibi geliyor eskiden 1000dd deydi sorun karter hava hortumu yırtılmış değiştirince 700 dd ye indi ama şimdi 3. çizginin çok az altında helede farlar açıksa rolanti az az inip çıkma yapıyor titretiyor aracı ne yapacağımı şaşırdım

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
Vural bey bu role dedikleriniz motorun tam neresinde aceba stop etme sorunu başladı iyice, geçen temizledik rolanti valfini boğaz kelebeğinide 5-6 ay oldu temizleyeli . birde benim rolantim çok düşük gibi geliyor eskiden 1000dd deydi sorun karter hava hortumu yırtılmış değiştirince 700 dd ye indi ama şimdi 3. çizginin çok az altında helede farlar açıksa rolanti az az inip çıkma yapıyor titretiyor aracı ne yapacağımı şaşırdım

Buradaki üstadlarımız,ustalarımız "Lpg sorunlarının çoğu iyi usta,iyi kalibrasyonla çözülür" diye söylemişlerdir.

Bendeki stop etme sorunu,

a) Kalibrasyon yapıldığında,

b) Kalibrasyon yapılırken sağının solunun kurcalanırken,temas etmiyen yerin düzelmesiyle,

c) Roleleri söküp takarken kontaklarının ve soket yuvalarının temizlenmesiyle,

d) Bilemediğimiz bir sebeble,

düzelmiş olabilir.(şimdilik) :lol2:

Çünkü hiç bir parça değişmedi.Sadece kalibrasyon yapıldı.Kalibrasyondan sonra temizlik yaptırdım.

Lpg kitinizin markasını anlıyamadım.Bende brc fast var.Kit montajı farklılıklar gösterebilir.Bendeki roleler (2 adet )

Akü tarafındaki farın arkasında,çamurluğa yakın tarafta.

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Buradaki üstadlarımız,ustalarımız "Lpg sorunlarının çoğu iyi usta,iyi kalibrasyonla çözülür" diye söylemişlerdir.

Bendeki stop etme sorunu,

a) Kalibrasyon yapıldığında,

b) Kalibrasyon yapılırken sağının solunun kurcalanırken,temas etmiyen yerin düzelmesiyle,

c) Roleleri söküp takarken kontaklarının ve soket yuvalarının temizlenmesiyle,

d) Bilemediğimiz bir sebeble,

düzelmiş olabilir.(şimdilik) :)

Çünkü hiç bir parça değişmedi.Sadece kalibrasyon yapıldı.Kalibrasyondan sonra temizlik yaptırdım.

Lpg kitinizin markasını anlıyamadım.Bende brc fast var.Kit montajı farklılıklar gösterebilir.Bendeki roleler (2 adet )

Akü tarafındaki farın arkasında,çamurluğa yakın tarafta.

atiker kit takılı benim araçta Vural bey; haftaya gideceğim servise benim büyük ihtimalle enjektörler değişecek araştırmalarım sonucu bu yargıya vardım. ve düşünceliyim bir konuda artık katgılı lpg kullansam mı diye çünkü enjektörlere sanırım zararı o veriyor. ama şunu da belirteyim ki galiba katkılı gaz kurum temizleme işinde başarılı; geçenlerde rolanti valfini söktüğümde temizlemek için gayet temizdi.

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
atiker kit takılı benim araçta Vural bey; haftaya gideceğim servise benim büyük ihtimalle enjektörler değişecek araştırmalarım sonucu bu yargıya vardım. ve düşünceliyim bir konuda artık katgılı lpg kullansam mı diye çünkü enjektörlere sanırım zararı o veriyor. ama şunu da belirteyim ki galiba katkılı gaz kurum temizleme işinde başarılı; geçenlerde rolanti valfini söktüğümde temizlemek için gayet temizdi.

Enjektör değişimini servis mi önerdi?Servis önerdiyse,düzelmesse enjektörleri iade ederim diye baştan konuşun.

Sıkmayın canınızı,yüzlerce parçadan oluşan oluşan bir araç bu.Bir takım arızaların çıkması normal.Sonuçta iyi usta çözüm.

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir

Genelde arkadaşların araçlarında lpg olanlarda hep aynı sorun var ve yapılan işlemlerde hep aynı. Ya buji değişir ya buji kablosu ya bobin yada derece yükseltme. Ama genelde arıza bobinin çıkış voltajının yüksek olmaması arabada tekleme yapmasına neden oluyo. Paylaşmak istedim.

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Enjektör değişimini servis mi önerdi?Servis önerdiyse,düzelmesse enjektörleri iade ederim diye baştan konuşun.

Sıkmayın canınızı,yüzlerce parçadan oluşan oluşan bir araç bu.Bir takım arızaların çıkması normal.Sonuçta iyi usta çözüm.

Kolay gelsin.

neyseki hala garanti kapsamında lpg kitim :)

Yorum bağlantısı
Yakup Başaran
Erhan Bey aynı sorunlar bende de var geçtiğimiz kıştan bu yana. Sistem aynı sizinkiyle Lovato matrix enjektörlü. hatta benim aracın bir dezavantajı otomatik olması yani ara gaz felan vererek tüpe geçişte dengeyi korumak gibi bir durum söz konusu değil. yaz aylarında en ufak bir sarsıntı bile yok ama kışın sabahları araç soğukken ışıklar ve kavşaklar tam bir kabus tabi ilk gaza geçişte sonrası yine problemsiz.

sorunu başka yerlerde arayıp aracınızı ve cebinizi kurcalatmayın boş yere bence, sorun tamamen enjektörle alakalı. ben enjektörü temizlettim 1 ay gayet güzel ilk taktırdığım sıralardaki gibi bindim o yüzden sorun belli diyebiliyorum. ancak bunların temiziliği sıfırlamıyor tabiki enjektörü. bu parça da oldukça pahalı bişey yurtdışından geliyor. başka markalar uyum sağlarmı bilmem.

ben biraz araştırdım aynı enjektöre 400 felan diyor ustalar. sisteme göre pahalı bir parça çözüm daha doğrusu benim çözümüm araç ilk ısınmasını yapana kadar benzinde kullanmak ve kontrollü tüpe geçirmek.

Volkan bey; enjektör temizliği nasıl yapıldı acaba. Ve ne kadara maloldu. Evde kendimiz söküp temizleyebilirmiyiz?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...