İçeriğe Yönlendir

Yan lastik markaları


Bora Akbaş

Recommended Posts

Murathan Yüksel
başlığın " Lastik, yan markaları " olarak değiştirilmesini talep ediyorum.

katılıyorum,başlığı görünce e30 lar geldi bi an gözümün önüne :good1::rolleyes:

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Fulda yan marka değilki.Dunlop'ta Goodyear'ın. Benim kastettiğim Debica,Barum,Sportiva,Sava,Fate ,Syron v.s. gibi

markalar.Bu markaların lastik kalitelri,kauçuk karışımları v.b.gibi özelliklerinin bilindik ana markalarla aynı olabilmesi için bu markalarında sizin demin söylediğiniz FULDA-GOODYEAR ilişkisi gibi olması lazım en azından. Fulda'nın Goodyear'ın olması tıpkı Wolksvagen'ın Seat'ında sahibi olması gibi bişey.Farklı bir durum yani.

Bora Bey,bakın karıştırmayın. :D

Şu yan-alt marka dediğimiz terimler kafa karıştırıyor.

Fulda kimin allaşkına?G.Year'ın değilmi.

Naapmış G.Year Fulda denilen markayı,herşeyiyle almış kendi bünyesine katmış.

Peki sizin kastettiğiniz Barum örneğine bakalım.

Ne malı?Çek malı.

Doğu Avrupa ve Rus pazarında kuvvetli denebilecek bir marka.

Fulda'dan ne farkı varki?Hiç bir farkı yok.

Syron ne biliyomusunuz peki?Syron nerden çıktı şimdi.Büyük üreticilere fason olarak yaptırılan lastiklerle yukarda bahsettiğimiz,direk X markasına veya Y markasına ait olan markaları karıştırmayın .

Bu lastik fason olarak yaptırılan sahibi benim hemşerim olan,ve adını Bayburt'un yöresel yemeğinden alan bir lastik.

Valla ben sizin bu son mesajınızdan pek bişey anlamadım :D

Ben de birine 2 senede 6 takım kasko kilitlesem çok severdim. :D

Şaka bir yana... İlgi ve alakan için teşekkür ederim...

Verdiğin lastiğin adı çakma gibi duruyor ama.. Gelirken yağmurda o kadar zorladım kaymadı :D

Ya adı nasıl çakma olur baba yahu.

Avon bu,dünyaca ünlü,bayanların en çok tercih ettiği bakım ürünlerinin adı ;) :lol:

Diğer kısımlar için;

Rica ederim baba ne demek,hiç bişeye değil,görüştüğümüze çok sevindim. :good1:

Minik bir tavsiye,sen yinede fazla zorlama :f1::i-ih:

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir

Hay şu mimik kısıtlamasının emi :i-ih:

1-Hakan,hayatım mesele orda zaten,meslek sırrı;

Mesele,herkesin gülmesi ;)

2-Ya emmi yapma allaşkına,hadi o acemi anladıkta peki sen.

Adamı sen getirdin taa oralardan.

Gel şuna acemilik demiyelim,bunun adı bağımlılık bağımlılık,kilitçi bağımlılığı :D :lol:

3-Hakan o sırıtmayı özellikle öyle yaptık,hani işin ruhuna uygun olsun diye.

Hatta o sırada bizim müdürde burdaydı,oda ne olduğunu tam anlıyamıyo.

Bu bağımlılar gittkten sonra adam bana,Erkan sen hep böylemisin diyo ahahahaha

4-Serkan rahat ol güzel dostum rahat ol,kasma bırak kendini :D

Bak emmi ve Hakan'nın mesajlara,adamlar alıştı,bağımlılık yaptı :D

5-Hakan hayatım,olm valla o resimdeki ben değilim,ama valla acayip benziyo yahu

Şşş şaka maka,bu mesajları okuyan,bizi tanımıyan arkadaşlarda bişey sanıcak ahahaha

Beyler,yanlış anlamayın,bu sıcaklık,bu bağlılık 2005 ten bu yana gelen aile sıcaklığında olan dostluğumuzun yansımasıdır.

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Bu Erkan çok iyi adamdır. Kesinlikle kilitlemek istemez. Hatta biz gider sürtünürüz. O da zorla kilitler. Yoksa hiç öyle şeyleri olmaz. Deeeeeermişim (anladın sen onu :D:i-ih: :lol: )

Evet aynen öyle :D

.

.

.

.

.

;)

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bence testlerden çok kullanıcı yorumları üzerinde durmakta fayda var. Tabi ki güvenilir bir çok test var ancak her marka her teste katılmadığı için objektif değerlendirme sonucu alınamıyor.

Nasıl bir çok araç markası bir çok farklı kuruluştan yılın aracı ödülü alıyorsa, en iyi yan lastik ödülü için de birçok birinci çıkacaktır.

Ben bundan önceki 2 aracımın lastiklerini kumho 4 mevsim ile değiştirdim.

İlk olarak Mazda marka aracımda bridgestone b330 lastikleri kumho ile değiştirdim. . Islak kuru, yaz kış 50.000 km boyunca hiçbir sorun yaşamadım. Bir öncekileri bridgestone b330 ların 1 tanesi 2. haftada diğer ise 2. ayda balon yaptığından 6 tane b330 kullandım ama hiç memnun kalmadım. Bir daha da bridgestone kullanmam demiştim.

İkincisinde ise Mondeoma michelinler'in yerine Kumho kullandım. Önceki Michelinler biraz yıpranmıştı, onlardan sonra gayet güzel geldi bana. Yaklaşık 20.000 km kullandım, satarken aracın üzerinde yeni kullanıcısına verdim. Diş derinlikleri ve sertleşme bakımından çok diri durumdaydı. Sadece mazda'da kullandıklarıma göre ıslak performansı kötüydü.

İşin ilginç yanı Kumho'ları kullandığım süre içerisinde hiç kış lastiği kullanmadım. Şehirlerarası kışın yol yapmadım belki ancak Ankara'yı bilenler için Konutkent'te oturuyorum ve merkeze uzaklığım yaklaşık 30km. Ankara'nın kışında buzunda bir hayli tecrübe ettim ve gayet memnun kaldım.

İşte daha önce kullanımıdan edindiğim tecrübelerle bugün yeni aracıma Kumho kar lastiği taktırıyorum. Aracımın lastikleri bridgestone turenza ve önceki sahibi yaklaşı 1 yıl önce taktırmış. Hafif gürültülü olması dışında, bir önceki memnun kalmadığım bridgestonlarla mukayese bile edilemez. Ayrıca 50 yanak olmasına rağmen balon gibi bir hadise görmedim. Son derece sağlam bir lastik. Peki niye kar lastiğine şimdi ihtiyaç duydun derseniz,

Yeni aracım otomatik vites. Kış koşullarında hiç otomatik kullanmadığım için, biraz zaruri gördüm kar lastiğini. Akşama aracımı teslim alacağım. Memnuniyetimi veya sıkıntılarımı bu başlıkta paylaşırım.

Saygılarımla.

tarihinde Evren iskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Dünyada büyük üreticiler, küçük üreticileri satın alıyorlar. Sava , debica ,vs gibi. Ama testler de görüldüğü üzere hiç bir zaman bilindik markaların başarısını yakalayamıyorlar.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Valla ben sizin bu son mesajınızdan pek bişey anlamadım :)

Yani yan lastik markaları olarak kastedilen markaların kalitesi asla bir FULDA,DUNLOP V.b.gibi olamaz,Fulda Dunlop gibi markalar kaliteleri belli,lastik testlerinde çok yüksek puan alan dünyaxa tanınmış markalar.Bunların Goodyear,Bridgestone veya Michelin gibi firmalarca satın alınmış olması kalitelerinin düük olduğu anlamına gelniyor.Örneğin WV grubu Porche'yi satın almış,Porche kötü bir marka olduğu için mi?Hayır. Fakat yan lastik markaları büyük firmalarca üretilen daha düşük kaliteli lastik markaları diye söylüyorum.

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Valla ben sizin bu son mesajınızdan pek bişey anlamadım :ireful1:

Yani yan lastik markaları olarak kastedilen markaların kalitesi asla bir FULDA,DUNLOP V.b.gibi olamaz,Fulda Dunlop gibi markalar kaliteleri belli,lastik testlerinde çok yüksek puan alan dünyaxa tanınmış markalar.Bunların Goodyear,Bridgestone veya Michelin gibi firmalarca satın alınmış olması kalitelerinin düük olduğu anlamına gelniyor.Örneğin WV grubu Porche'yi satın almış,Porche kötü bir marka olduğu için mi?Hayır. Fakat yan lastik markaları büyük firmalarca üretilen daha düşük kaliteli lastik markaları diye söylüyorum.

Tamam şimdi anladım :)

Evet burdan şu çıkıyorki haklısınız.

Bir markanın biçok yan-alt neyse işte kendi bünyesinde bulunan markası var.Şu yada bu sebeple ele geçirilmiş ...

Ve evet,illa ana markalar daha iyi olucak diyede bir kural yok.

Daha iyi olabileceği gibi,ana markadan çok daha kötü hatta ceset mahiyetinde markalarda olabiliyor.Kesinlikle haklısınız. :)

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Bence testlerden çok kullanıcı yorumları üzerinde durmakta fayda var. Tabi ki güvenilir bir çok test var ancak her marka her teste katılmadığı için objektif değerlendirme sonucu alınamıyor.

Nasıl bir çok araç markası bir çok farklı kuruluştan yılın aracı ödülü alıyorsa, en iyi yan lastik ödülü için de birçok birinci çıkacaktır.

Ben bundan önceki 2 aracımın lastiklerini kumho 4 mevsim ile değiştirdim.

İlk olarak Mazda marka aracımda bridgestone b330 lastikleri kumho ile değiştirdim. . Islak kuru, yaz kış 50.000 km boyunca hiçbir sorun yaşamadım. Bir öncekileri bridgestone b330 ların 1 tanesi 2. haftada diğer ise 2. ayda balon yaptığından 6 tane b330 kullandım ama hiç memnun kalmadım. Bir daha da bridgestone kullanmam demiştim.

İkincisinde ise Mondeoma michelinler'in yerine Kumho kullandım. Önceki Michelinler biraz yıpranmıştı, onlardan sonra gayet güzel geldi bana. Yaklaşık 20.000 km kullandım, satarken aracın üzerinde yeni kullanıcısına verdim. Diş derinlikleri ve sertleşme bakımından çok diri durumdaydı. Sadece mazda'da kullandıklarıma göre ıslak performansı kötüydü.

İşin ilginç yanı Kumho'ları kullandığım süre içerisinde hiç kış lastiği kullanmadım. Şehirlerarası kışın yol yapmadım belki ancak Ankara'yı bilenler için Konutkent'te oturuyorum ve merkeze uzaklığım yaklaşık 30km. Ankara'nın kışında buzunda bir hayli tecrübe ettim ve gayet memnun kaldım.

İşte daha önce kullanımıdan edindiğim tecrübelerle bugün yeni aracıma Kumho kar lastiği taktırıyorum. Aracımın lastikleri bridgestone turenza ve önceki sahibi yaklaşı 1 yıl önce taktırmış. Hafif gürültülü olması dışında, bir önceki memnun kalmadığım bridgestonlarla mukayese bile edilemez. Ayrıca 50 yanak olmasına rağmen balon gibi bir hadise görmedim. Son derece sağlam bir lastik. Peki niye kar lastiğine şimdi ihtiyaç duydun derseniz,

Yeni aracım otomatik vites. Kış koşullarında hiç otomatik kullanmadığım için, biraz zaruri gördüm kar lastiğini. Akşama aracımı teslim alacağım. Memnuniyetimi veya sıkıntılarımı bu başlıkta paylaşırım.

Saygılarımla.

İşte bu yönetm en sakatı,yani kullanıcı yorumları...

Bakın kimse üstüne alınmasın,amacım kimseyi kırmak,üzmek değil,kimsenin aracını yada pilotajını kötülemek değil.Bunu üstüne basarak belirtmekte fayda var.Sonuçta bende bir kullanıcıyım.

Kullanıcı dediğimiz kim?Normal bildiğimiz insanlar topluluğu.

Bu kullanıcılar,bir lastiği hangi kriterlere göre,hangi bilimsel şartlar altında,hangi pilotajla göre teset etme yetisine sahiplerki.

Yorum yapan kullanıcıların herşeyleri yerindemiki lastiği test edicekler.(Çok basit bir örnek;o sırada aracın yürüyeni,freni v.s durumları nasıl,sağlıklımı)

Bakın bir örnek veriyim;

Kullanıcı marka model araç önemli değil.Ben buna hep çok gülüyorum.

Adam bir lastik alıyor,ardından yazıyorda yazıyor.

İşte şu fiyata şu lastiği aldım ve geçen gün işten eve dönerken test etme-deneme fırsatım oldu...

Bizim eve dönerken bi viraj var (virajın kaç derecelik açıya sahip olduğu meçhul bu arada)

İşte o virajda yeni aldığım lastiğin ne kadar iyi olduğunu gördüm,herkese öneririm v.s v.s v.s

Eee kaçla döndün o virajı 40-45 km/h

Ya iyide mubarek adam bu lastiğin 270 derecelik bir virajı alma kabiliyeti aslında 65 km/h.Eee nooldu şimdi,sen bu lastiği test etmişmi oldun. :D

Yoksa aslında sen bu lastikle bu virajı ancak bu pilotajla bu kadarmı alabildiğini gösterdin.

Bir başka;

Ben geçen gün hanımla çocukla anneme gidiyodum :D yağmur vardı,çok rahat bi şekilde gittim,çok memnun kaldım,herkese tavsiye ederim.

Eee kaçla gidiyodun,e işte düz yolda 70-80 ila ....

Ya iyide kardeşim,bu lastiğin su tahliyesi dakikada 54 lt ,yani normalde düz yolda 65-70 km/h gidebileceğin hemde 7mm lik suyun içinde...

Eee o kadar derin su olmadığına göre,100 km/h civarı gidebileceğin bir lastikten bahsediyoruz demektir.Bumu şimdi test. :D

Bakın daha çarpıcı bir örnek;

İşte yine eynı evden işe giderken bi deniyim dedim,iyi denedin sonuç.

Sonuç virajda 40-45 km/h ile girdim çıktım.Boşuna para vermeyin bunu alın.

1-İyide kardeşim bu lastiğin viraj alma kabilyeti 62 km/h

2-İyide kardeşim bir başka markada ise bu kabiliyet 84 km/h.

Şimdi tavsiye ettiğin lastik bumudur yani.Bumu en iyi lastik dediğin :)

Bir başkası;

Ben bunları dediğimde,adam diyoki ama ben eski lastiğimle böyle gidemiyodum.

yahu kardeşim sen diyosun zaten,eski lastik,tabi gidemezsin.

Bir önceki lastiğin ilk alındığı zamanki verilerini hatırlıyomusun,bir önceki deneme sırasında bütün şartlar aynımıydı v.s v.s

Bütün bunların dışında;

Birde bu lastik alındığından kendi kendini teskin-tatmin etme açısından objektiflikten uzak,subjektif değerlendirmeleride katın işin içine...

Adam bir önceki lastik satıcısına kıl olmuştur,müşteri hizmetine kıl olmuştur (adam lastiği yarmıştır,garantiden red yanıtı gelince delirmiştir v. v.s )

Alın size kullanıcı yorumu :unsure2:

Beyler,lastik ciddi bir konudur.

Kimse üstüne alınmasın,belki biraz sert olucak ama,2 yıldır araba kullanan bir adamın kişisel,bilimsellikten uzak yorumlarına bırakılamaz.

Lastikte var olan 14 farklı disiplinin,sayısal değer karşılıkları vardır ve bunların bulunma yöntemleri bellidir (bilimsel test yöntemleri ).

Bu yüzden benim naçizane tavsiyem,kullanıcı yorumlarına çok fazla kulak asmayın.Yanılırsınız sonra ve bedeli çok ağır olur.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Fulda ve Dunlop çok eski ve köklü markalardır ben bunları yan marka olarak kabul etmiyorum. Kastettiğim Sava, Debica vs...

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Fulda ve Dunlop çok eski ve köklü markalardır ben bunları yan marka olarak kabul etmiyorum. Kastettiğim Sava, Debica vs...

Zaten bu,yan-alt marka felan pek uymuyor.Ama hepsi için :)

Bence bünyesindeki markalar desek daha doğru olur. :unsure2:

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Yan lastik markalarının en büyük handikapı uluslararası testlerde yer almıyor olmaları.Bunun yanısıra bu markaların tanıtım ve arge çalışmalarının yanısıra lastiğin muhteviyatı,üretim yeri gibi eksiklikleri de satın alınmalarında birçok alıcının tereddüte düşmesine yol açıyor. Örneğin bu lastik markalarının hiçbirisinin internet sitesi yok. Googleda debica,sportiva,sava,barum,fate diye arayın,bakalım hangisinin internet sitesi var,hangisinin ne kadar kaliteli kauçuk içerdiği,ne kadar başarılı sonuçlara imza attığı belli? Ya da varolanların internet sitelerinde ne kadar yeterli bilgi var?Yan lastik markalarını satan satıcılar genelde bu markaların asıl markalardan daha çok satıcı pirimi veriyor olması,daha çok bayi karı sağlıyor olması v.b. gibi nedenlerle vatandaşa asıl markayı değilde bu markayı satmaya çalışıyorlar. Bu markalar genelde "Çok süper lastik,şu ünlü markanın lastiği,hiçbir fark yok,bende arabama bu lastiği takıyorum (nasılsa onda bol,lastik 1 senede parçalansa yenisini takacak),bugün şu kadar çok sattım (acaba),sen yabancı değilsin (sanki beni 30 yıldır tanıyor)boşuna kazıklanma " v.s. denilerek satılıyorlar. Böyle bir pazarlama stratejisi doğmuş sanki. Geçenlerde Michelin ankara bayisi vatandaşa Michelin soruyorum,ısrarla bana Fate satmaya çalışıyor. Ya arkadaş,madem sen Michelin bayisisin neden Fate satmaya çalışıyorsun dedim,adam anlaşıldı sen kazıklanmak istiyorsun demezmi,tepem attı,çıktım.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

debica,sportiva,sava,barum siteleri mevcut. Ama Türkçe siteelri yok doğal olarak.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
debica,sportiva,sava,barum siteleri mevcut. Ama Türkçe siteelri yok doğal olarak.

Bende onu diyorum,internet sitesi Fate'nin Arjantince :unsure2::) Şimdi lastiğin kalitesi,muhteviyatı,test veriler v.b. gibi,ne kadar anlayabilirsiniz? Sadece internet sitesi değil anlatmak istediğimde zaten. Bu markaların türk tüketicisine ne kadar ulaşabilme yeterliliği var?Ya da şöyle söylüyeyim,bu markalar,kaliteleri konusunda Türk tüketicisine ne kadar bilgi verebiliyor,ne kadar yardımcı olabiliyor?

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Yan lastik markalarının en büyük handikapı uluslararası testlerde yer almıyor olmaları.Bunun yanısıra bu markaların tanıtım ve arge çalışmalarının yanısıra lastiğin muhteviyatı,üretim yeri gibi eksiklikleri de satın alınmalarında birçok alıcının tereddüte düşmesine yol açıyor. Örneğin bu lastik markalarının hiçbirisinin internet sitesi yok. Googleda debica,sportiva,sava,barum,fate diye arayın,bakalım hangisinin internet sitesi var,hangisinin ne kadar kaliteli kauçuk içerdiği,ne kadar başarılı sonuçlara imza attığı belli? Ya da varolanların internet sitelerinde ne kadar yeterli bilgi var?Yan lastik markalarını satan satıcılar genelde bu markaların asıl markalardan daha çok satıcı pirimi veriyor olması,daha çok bayi karı sağlıyor olması v.b. gibi nedenlerle vatandaşa asıl markayı değilde bu markayı satmaya çalışıyorlar. Bu markalar genelde "Çok süper lastik,şu ünlü markanın lastiği,hiçbir fark yok,bende arabama bu lastiği takıyorum (nasılsa onda bol,lastik 1 senede parçalansa yenisini takacak),bugün şu kadar çok sattım (acaba),sen yabancı değilsin (sanki beni 30 yıldır tanıyor)boşuna kazıklanma " v.s. denilerek satılıyorlar. Böyle bir pazarlama stratejisi doğmuş sanki. Geçenlerde Michelin ankara bayisi vatandaşa Michelin soruyorum,ısrarla bana Fate satmaya çalışıyor. Ya arkadaş,madem sen Michelin bayisisin neden Fate satmaya çalışıyorsun dedim,adam anlaşıldı sen kazıklanmak istiyorsun demezmi,tepem attı,çıktım.

İlk kısım için,

Bilgi olarak tatmin olmadığınız hiçbir ürünü tabiki almayın.

Ama yanılmayın bakın.Ana markaların türkçe sitelerindede yanıltıcı-yanlış bir çok unsur var.Bu konuya girmiyim,başım derde girecek yoksa :)

Yok kar marjı,prim felan gibi konular sizin söylediğiniz gibi değil.Öyle dışardan görüldüğü gibi değil yani :blush:

Başınıza gelen,hiçte şık olmyan durum ise;

Bora Bey,bu bahsettikleinizin önemli bir kısmı zaten Türkiye'nin genel sıkıntıları.

Yani,insanların işlerini doğru yapma meselesi.

Her zaman derim;

Devlet devlet gibi olucak

Belediye belediye gibi olucak

Satıcı ahlaklı ve işini doğru yapıcak.

Müşteride ahlaklı olucak.

Yani,sistem.Bu kadar basit :blush:

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

eminim tabii

sıfar + belirtisiz isim tamlaması doğru tamlamadır...

Yorum bağlantısı
İşte bu yönetm en sakatı,yani kullanıcı yorumları...

Bakın kimse üstüne alınmasın,amacım kimseyi kırmak,üzmek değil,kimsenin aracını yada pilotajını kötülemek değil.Bunu üstüne basarak belirtmekte fayda var.Sonuçta bende bir kullanıcıyım.

Uzun uzun yazdığınız cevaptan aldığım en can alıcı kesit yukarıdaki.

Erkan Bey,

Bu forumdaki bir çok konu kullanıcı yorumları üzerine şekillendiğine göre, bırakın lastiği araç tercihinde bile bu sayfalardan bilgilenmek isteyen bir çok kişi olduğuna göre, yukarıdaki -sayfayı işgal etmemiş olmak için bir bölümünü aldığım- cevabınızın yerinin bu forum değil, kanıtlarla gerçeklere ulaşılmaya çalışılan bilimsel makaleler olması gerekir.

Dünyada birçok ayrı markanın faaliyet göstermesinin nedeni, dünyada birçok farklı tercihin olmasıdır. Bu tercihleri değiştiren nedenler, maddiyattan, kişisel zevke kadar uzanan geniş bir yelpazededir.

Bugüne kadar kullanıcı yorumları her malın satışında önem arzetmiştir, lastiğin ne gibi bir ayrıcalığı var anlamak mümkün değil.

Bu durumda lastik, kar-zarar marjına göre tavsiyede bulunan lastik satıcısın tavsiyesine göre mi alınacak?

Ya da herkesçe kabul edilen bir testte birinci gelmiş ancak normal lastiğin 2 katı fiyatına satılanı alamayacak durumda olan tüketici ne yapacak?

Eğer tüketici, Testi yok diye lastiği almayacaksa, kullanıcı yorumunu sizin belirttiğiniz nedenlerle dikkate almayacaksa, ne yapacak?

Beyler,lastik ciddi bir konudur.

Kimse üstüne alınmasın,belki biraz sert olucak ama,2 yıldır araba kullanan bir adamın kişisel,bilimsellikten uzak yorumlarına bırakılamaz.

Lastikte var olan 14 farklı disiplinin,sayısal değer karşılıkları vardır ve bunların bulunma yöntemleri bellidir (bilimsel test yöntemleri ).

Bence lastik seçimi bu kadar düşünmeyi gerektirecek bir şey değil. Cebimdeki paranın karşılığını en iyi verecek lastiği seçeceğime göre; alp dağlarında limitleri belirlemek için yapılmış testlerden çok, yaşadığım şehirde, benim çevresel faktörlerime uygun araç kullanan kişinin yorumları benim için daha doğru olacaktır.

Bu arada "2 yıldır araba kullanan bir adamın kişisel,bilimsellikten uzak yorumlarına bırakılamaz." önermenizle genel bir yargıda bulunduğunuzu varsayıyorum. Cevabımı komple sayfaya yapıştırıp bu yorumda bulunduğunuz için okuyanlar yanlış anlayabilirler.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bugüne kadar kullanıcı yorumları her malın satışında önem arzetmiştir, lastiğin ne gibi bir ayrıcalığı var anlamak mümkün değil.

Lastik, eğer araç üstündeysek, yaşam ile ölüm arasındaki çizginin en belirleyici unsurudur Üstat...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Lastik, eğer araç üstündeysek, yaşam ile ölüm arasındaki çizginin en belirleyici unsurudur Üstat...

+9

Ama o çizgiyi,direksiyonun başındaki insan evladı belirler abi. ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
+9

Ama o çizgiyi,direksiyonun başındaki insan evladı belirler abi. :good1:

Bide lastik işte ;)

Yorum bağlantısı
Lastik, eğer araç üstündeysek, yaşam ile ölüm arasındaki çizginin en belirleyici unsurudur Üstat...

Lastik tabi ki önemli katılıyorum Mehmet Bey.

Katılmadığım nokta kullanıcı youmlarını dikkate alma diyecek kadar lastiği farklı bir ürünmüş gibi konumlandırmak.

Tercih kriteri kişiden kişiye değişebilir ancak, kullanıcı yorumunun dikkate alınması sonucu yapılacak tercihin en yanlış yol olduğunu belirtmek bence tüketiciyi yanıltmaktır.

Lastiği bu derece önemsediğiniz zaman, başka marka lastik kullanan araca nasıl güvenilip binilir?

Ben Ankarada toplu taşım vasıtalarını kendi aracımdan daha çok kullanıyorum. Petlas kullanıyorlar diye binmemek mi lazım?

Başlık açılırken yan marka üretimlerinin ne derece sağlıklı olduğu tartışmaya açılmış,

Ersin Bey'in cevabı ise bırakın yan markayı, testte geri kalmış markayı bile almayın, bu konuda kullanıcıların yorumlarında da kulak asmayın, yoksa canınızla ödersiniz olmuş.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Peki ben tüketici ve bu forumun üyesi olarak soruyorum;

Ben kendi deneyimlerim ve kullanıcı yorumlarına dayanarak tercihimi yaptım, yeni kış lastiklerimi taktırdım.

Hiç bir testini okumadım aldığım lastiğin. Fiyat karşılaştırması yaptım ve bütçeme uygun olanını aldım.

Şimdi ben bilinçsiz bir kullanıcı mıyım?

Kullandığım lastikten memnun kalırsam kimseyle paylaşmamalı mıyım?

Paylaşırsam insanları yanlışa mı sürüklemiş olurum?

Ya da daha önce kullandığım markayı burda methettim diye forum kullanıcılarını yanlış mı yönlendirdim?

Bu durumda bu sayfalardan görüşlerimizi iletmemizin de anlamı kalmıyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ben kendi deneyimlerim ve kullanıcı yorumlarına dayanarak tercihimi yaptım, yeni kış lastiklerimi taktırdım.

Hiç bir testini okumadım aldığım lastiğin. Fiyat karşılaştırması yaptım ve bütçeme uygun olanını aldım.

Şimdi ben bilinçsiz bir kullanıcı mıyım?

Kullandığım lastikten memnun kalırsam kimseyle paylaşmamalı mıyım?

Paylaşırsam insanları yanlışa mı sürüklemiş olurum?

Ya da daha önce kullandığım markayı burda methettim diye forum kullanıcılarını yanlış mı yönlendirdim?

Bu durumda bu sayfalardan görüşlerimizi iletmemizin de anlamı kalmıyor.

Paylaşmalısın illaki...

Ancak; Erkan'a hak vermiyor değilim... Lastiğin birinin viraj limiti 84, diğerininki 64 km.. Biz 50 ile test etmişiz ve 64 limitli lastiğe, süper demişiz...

Bu noktada testlere ve uzman görüşlerine bakmamızın doğru olduğu kanaatindeyim...

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Uzun uzun yazdığınız cevaptan aldığım en can alıcı kesit yukarıdaki.

Erkan Bey,

Bu forumdaki bir çok konu kullanıcı yorumları üzerine şekillendiğine göre, bırakın lastiği araç tercihinde bile bu sayfalardan bilgilenmek isteyen bir çok kişi olduğuna göre, yukarıdaki -sayfayı işgal etmemiş olmak için bir bölümünü aldığım- cevabınızın yerinin bu forum değil, kanıtlarla gerçeklere ulaşılmaya çalışılan bilimsel makaleler olması gerekir.

Dünyada birçok ayrı markanın faaliyet göstermesinin nedeni, dünyada birçok farklı tercihin olmasıdır. Bu tercihleri değiştiren nedenler, maddiyattan, kişisel zevke kadar uzanan geniş bir yelpazededir.

Bugüne kadar kullanıcı yorumları her malın satışında önem arzetmiştir, lastiğin ne gibi bir ayrıcalığı var anlamak mümkün değil.

Bu durumda lastik, kar-zarar marjına göre tavsiyede bulunan lastik satıcısın tavsiyesine göre mi alınacak?

Ya da herkesçe kabul edilen bir testte birinci gelmiş ancak normal lastiğin 2 katı fiyatına satılanı alamayacak durumda olan tüketici ne yapacak?

Eğer tüketici, Testi yok diye lastiği almayacaksa, kullanıcı yorumunu sizin belirttiğiniz nedenlerle dikkate almayacaksa, ne yapacak?

Bence lastik seçimi bu kadar düşünmeyi gerektirecek bir şey değil. Cebimdeki paranın karşılığını en iyi verecek lastiği seçeceğime göre; alp dağlarında limitleri belirlemek için yapılmış testlerden çok, yaşadığım şehirde, benim çevresel faktörlerime uygun araç kullanan kişinin yorumları benim için daha doğru olacaktır.

Bu arada "2 yıldır araba kullanan bir adamın kişisel,bilimsellikten uzak yorumlarına bırakılamaz." önermenizle genel bir yargıda bulunduğunuzu varsayıyorum. Cevabımı komple sayfaya yapıştırıp bu yorumda bulunduğunuz için okuyanlar yanlış anlayabilirler.

Saygılarımla.

Evren Bey,ilk cümlen anlaşılan işe yaramamış ve alınmışsınız galiba. :(

1-Ben bir çok konunun kullancı yorumlarıyla şekillendiği konusunda bişey demek istemiyorum.Tabiki benimde kişisel görüşüm var ama.

Ben burda lastiğin kişisel yorumlarla şekillenmesi konusunda yoğunlaşıyorum.Diğer kısımlar açıkçası beni pek ilgilendirmiyor.

Zaten burda konumuz ,lastik.Diğer ürünlerle ilgili söylenenlerle ilgili değilim açıkçası.

Yine bu bağlamda,bilgilenmek istiyen arkadaşların doğru bilgiye ulaşması.İşte zaten bütün mesele burda öyle değilmi.

İşte tam bu yüzden bu mesajların yeri burası.Peki sizce neresi olmalı,havaya suyamı yazılmalı bunlar.

İlk parargafın son cümlesi.

Eee işte bende onu diyorum,başka bişey demiyorumki zaten.

Bunların bilimsel yönetmlerle test edilmiş verileri var,onlara bakın,onlara ulaşmaya çalışın diyorum.

Yine alınmayın sert olucak ama,saçma sapan,bilimsel gerçeklerle alakası olmıyan yukarda örneklerini verdiğim yorumlara bakmayın,yanılırsınız diyorum.Bunun neresi yanlış anlamadım.

İkinci parargaf için ise;

Söyliyecek fazla bişeyim yok,evet katılıyorum.Fakat aşağıda yazıcam,lastik başka bişey.Öyle zevke bırakılacak bişey değil.Gömlek almıyoruz,seyir güvenliğimizi alıyoruz.Bu bilincin bi şekilde yerleşmesi lazım diye düşünüyorum.

Lastiğin ayrıcalığı,yukardada yazdım,tekrar ediyim.

Araç ile zemin arasındaki bağlantıyı kuran,seyir güvenliğinde birincil derecede önem arzeden bir üründür.Herhalde bu konuda hemfikiriz dimi.

Bütün seyir süresince,lastiğin yeri ne kadar tuttuğu ile doğru orantılı bir güvenlik söz konusu.

Evet haklısınız,kötü niyetli satıcının saçma sapan,bilgiye dayanmıyan,kötü niyetli,sadece kar amaçlı önermeleri ne kadar yanlışsa.

Daha öncede dediğim gibi,herhangi bir yetisi olmıyan,pilotajı ne olduğu belli olmıyan,aracın durumu belli olmıyan,ortada gerçek rakkamı varken kendince çocukça-acemice yapılan ki aslında yapıldığı sanılan gerçek dışı yorumlarda o kadar yanlış.

Bakın yine bu konuyla ilgili bir örnek veriyim size.

Yine belkide can sıkıcak ama ne yazıkki gerçek bu.

Bir kullanıcının bırakın lastiği felan,bindiği aracın tepkilerini ve kısmen limitlerini öğrenmesi ve pilotaj karakterini aracın karakterine göre şekillendirmesi ne kadar zaman alır biliyomusunuz?1,5-2 yıl evet,yaklaşık 2 yıl.

Şimdi hal böyleyken,profesyonelce yapılmış,verileri var olan verilere göremi yoksa böyle acemice saçma sapan,yukardada farklı biçok etkenin olduğu yorumlarmı sizce önemsenmeli.

Bakın,pahalı lastik ucuz lastik,tüketici ne yapıcak kısmı açıkçası beni ilgilendirmiyor.

Ben tamamen,fiyat v.s gibi etkenlerden arındırılmış,rakkamsal verilere bakarak lastiğin yorumundan bahsediyorum.

Tabiki haklısınız,bütçenizi aşan bir fiyat söz konusu ise,bütçenize uygun olan lastiği alırsınız,ben işin bu tarafıyla ilgilenmiyorum.

Kullanıcının testi olmıyan lastik konusunda ne yapacağı konusunda ise;

1-Ya dediğiniz gibi,bilimsellikten uzak yorumlara bakıp alıcak yada almıyacak.Sonrada kaderine razı olacak.

2-Ya güvenebileceği bir lastikçinin tavsiyelerine uyacak yada uymayacak ve yine kaderine razı olacak.

benim aklıma gelenler bunlar,başka önermelerde olursa bende faydalanırım.

lastik seçimi evet,oldukça önemli ve dikkatlice yapılması gereken bir seçim.

Ama sizin bunların dışında,yukardada belirttiğim nitelikteki kullanıcı yorumlarına dayanarak lastik seçmeniz,sizin kişisel seçiminiz tabiki.

Bakın,yine dikkatlice yapılmalı fikrimi neden dediğimi belirten bir testten bahsediyim size.Daha öncede yazmıştım bunu.

Aracı ve lastiği boş verin...

A marka lastik takılı olan araç durmuş iken

B marka lastik takılı olan yine aynı araç,ancak 16 km/h hıza düşebiliyor. (Bu iki marka bildik büyük markalar üstelik)

Ee ne var bunda,16 km/h nedirki demeyin.

Panik fren ve aracın tüm ağırlığının öne kaydığını hatırlatmakta ve buna bağlı olarak etkisini siz düşünün.Neyse,

İşte böyle bir kütlenin,yaşı-sağlık durumu değişkenliğine bağlı olarak vereceği hasarı düşünün lütfen.

Şöyle açıklıyım;

Bu allah korusun yayanın küçük bir çocuk yada yaşlı bir insan olduğunu düşünün ve olası etkilerini bir düşünün lütfen.

Son cümlenizle ilgili olarak ise;

Tekrar ediyorum,bu cümleden alınmasın kimse.Ama bazı gerçekleride kabul etmekte fayda var.

Biz,ne yazıkki bu yetilere sahip değiliz,koşullarımız bu testlere uymuyor.Bunda alınıcak bişey yok.

Bunun dışında,bu ülkede trafik terörüne verdiğimiz onca kurbana baktığım zaman,bu kadar sert mesajında haklılığı ortaya çıkıyor.

zaten ne geliyosa başımıza bu yüzden geliyor.

Bana bişey olmaz,ben iyi bir şöförüm mantığı yüzünden...

Unutmayın,her parçanın bir yedeği vardır.Ama insanın herhengi bir yedek parçası yoktur.

Neyse,sizden ricam bu mesajı dikkatlice,sindirerek,alınmadan okumanız.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...