İçeriğe Yönlendir

Yan lastik markaları


Bora Akbaş

Recommended Posts

Ayhan Sırtıkara
lastik konusunda benim önerim şu:

Lastik arabayı dolayısıyla bizi hayata yani yere bağlayan en önemli unsur. Lastik kalitesi ani frenlerde ve yağışlı havalarda gerçekten çok farkediyor. Ben olsam sürekli bindğim satmayı planlamadığım aracıma Bridgestone den başka hiçbir marka takmam. arada 150 TL gibi bir fark varsa bence gayet makul bir oran. sonuçta en az 40bin km kullanılan birşey...

Lastik seçiminde mantalitenize %100 katılıyorum. Ancak İstanbul'daki taksiciler arasında Lassa ve Bridgestone için çizme gibi lastik tabiri kullanılır (sert, konforsuz ve iyi yol tutmayan), böyle olmasına karşın çok fazla yol yapılabildiği için yine de tercih edilir. Yumuşak hamurlu Goodyear ve bilhassa Michelin (Güney Amerika üretimi olmayan orjinal Fransız) tercihim olur, daha az yol yapılabilmesine karşın. Tabiki marka tercihi içerisinde ürün gamında da çeşitlilik çok fazla, karşılaştırmada bunu da dikkate almak lazım. Üretim tarihi yakın, stokta beklememiş lastikler tercih edilmeli aracın mekaniğine uygun.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Lastik seçiminde mantalitenize %100 katılıyorum. Ancak İstanbul'daki taksiciler arasında Lassa ve Bridgestone için çizme gibi lastik tabiri kullanılır (sert, konforsuz ve iyi yol tutmayan), böyle olmasına karşın çok fazla yol yapılabildiği için yine de tercih edilir. Yumuşak hamurlu Goodyear ve bilhassa Michelin (Güney Amerika üretimi olmayan orjinal Fransız) tercihim olur, daha az yol yapılabilmesine karşın. Tabiki marka tercihi içerisinde ürün gamında da çeşitlilik çok fazla, karşılaştırmada bunu da dikkate almak lazım. Üretim tarihi yakın, stokta beklememiş lastikler tercih edilmeli aracın mekaniğine uygun.

Üretim tarihi yakın tavsiyeniz gerçekten can alıcı bir tavsiye.Hiç düşünmemiştim bunu! Peki üretim tarihi lastik üzerinde yer alır mı yoksa özel bir şekilde mi belli olur?

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
Lastik seçiminde mantalitenize %100 katılıyorum. Ancak İstanbul'daki taksiciler arasında Lassa ve Bridgestone için çizme gibi lastik tabiri kullanılır (sert, konforsuz ve iyi yol tutmayan), böyle olmasına karşın çok fazla yol yapılabildiği için yine de tercih edilir.

+1

Bridgestone'la 90bin kilometra yapmıştım hala da dişleri vardı, 120 bin çok kastırılırsa 150 bin bile yapar.

Sertleşme gibi bir sorunu yok, zira ilk günden beri mermer sertliğindeydi...

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
Üretim tarihi yakın tavsiyeniz gerçekten can alıcı bir tavsiye.Hiç düşünmemiştim bunu! Peki üretim tarihi lastik üzerinde yer alır mı yoksa özel bir şekilde mi belli olur?

Lastik üzerinde üretim haftasının ve yılının yazıldığı bir köşesiz dikdörtgen işaret bulunur. Markaya göre yeri değişir, her markanın web sitesinde nasıl okunduğunu bulabilirsiniz. 3008, 1705 gibi ilk iki rakam üretim haftasını 2ncisi de yılı gösterir. Araç üzerine takılı olsun veya olmasın max. 5-6 yılda lastik ömrünün tükendiği söylenir. Nitekim 2007 model "0" aldığım eski aracımın lastikleri 2005'in 45'nci haftası üretimiydi. 28 bin km yapmış olmama karşın dişlerinin arasında çok ince çatlaklar oluşmuştu. Bu kış değişse iyi olurdu.

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

başlığın " Lastik, yan markaları " olarak değiştirilmesini talep ediyorum.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

O halde yan lastik markası alırken bile bu üretim tarihi işine daha da çok dikkat etmek lazım.

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
başlığın " Lastik, yan markaları " olarak değiştirilmesini talep ediyorum.

tarzanca olur o zaman, bu hali doğru olan...

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Aklınıza gelen başkaca yan lastik markaları ve bu markalardan kullanıpta en az asıl markası kadar başarılı bulduğunuz olan var mı acaba arkadaşlar?Ben genelde bu markalar için "Eh,idare eder" şeklinde yorumlar alıyorum ve eh idare eder yorumlu bir markayıda hele hele kış şartlarında kullanacaksam asla arabama alıpta takmam diye düşünüyorum.Sizce ?

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

iyi bir lastikle kötü bir lastik arasındaki fiyat farkı, arabaya verilenin yanında hiçbir şey...

Bora Bey, sizin araba sıfır değil miydi? Lastikle ne işiniz var ki şimdiden?

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
iyi bir lastikle kötü bir lastik arasındaki fiyat farkı, arabaya verilenin yanında hiçbir şey...

Bora Bey, sizin araba sıfır değil miydi? Lastikle ne işiniz var ki şimdiden?

Kış lastiği arıyorum da Can Bey.Ama o kadar çok marka ve söylenen şey var ki kafam karıştı,ne alacağıma şaşırdım kaldım.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
Peki Michelin Alpin A3 mü Yoksa Goodyear UltraGrip 7 mi sizce ?

Michelin Alpin alırdım, ama ben şu an kumho kullanıyorum, menunum, yine de michelin ile kıyaslamam.

Lastik üzerinde 4 hane dot olarak yazar ilk iki hane üretildiği hafta son iki hane yılı....

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir

Beyler bakın,yanılmayın bazı konularda.

Evet Çağlar'ın söylediklerinin yanında birde şu var.

Bir marka var diyelim,dünyaca tanınmış v.s v.s

Belli coğrafyalarda büyümek,para kazanmak istiyor v.s

Sizce hangisi daha mantıklı.

1-Maliyetler açısından daha pahalı olan ana markayla o pazara girip debelenmesimi ki zaten muhakkak o pazarda vardır ana markası ile...

2-O pazarda zaten var olan,belli bir pazar payı olan,o coğrafyada milyon sebepten ötürü kabul görmüş,kendinden daha güçsüz olan o markayı alıpta direk kafadan işi bitirmekmi.

Bakın 1-2 örnek veriyim (şu marka konuşma kuralımı biraz esnettim artık )

1-Mıchelin

Fransız malı olduğundan,USA pazarında çok fazla kabul görmez,yada başka sebeplerden,yada ilk dediğimi unutun.

Naaptı adamlar;

BF i alarak direk pazarda yer aldılar,hazır fabrika,hazır marka,hazır pazar,hazır kurulu düzen.

Hem o pazar için rakiplerden birini elediler,hemde direk o pazarda bi payları oldu.

2-Continental

Naaptı adamlar;

Doğu avrupa için Conti pahalı bir lastik.

Eee adamlar o pazardada kendilerince bir pay sahibi olmak istiyorlar

Naaptılar;

Hem Doğu Avrupa,hemde Rus pazarında ciddi anlamda hatırı sayılır payı bulunan Barum markasını aldılar.

Hem hazır fabrika,hem hazır pazar,hiç uğraşmana gerek yok.

Eee birde gerekli yatırımları yaptılar,fabrikayı büyüttüler v.s,mis gibi hazır pazar.

3-G.Year

Naaptı adamlar;

Yine belli pazarlarda belli paya sahip olan ve kendileri için rakip olan Dunlop markasını aldılar.

Hem rakibini elediler,hemde pazar paylarını artırdılar.

Bu kadar basit.

Bunun gibi sadece Continental için 32 farklı marka örneği verebilirim size.

Evet,ben en son 32 de bıraktım.Continin 32 alt markası var.

Ama bu,her alt markanın ana markadan kötü olduğu anlamınada gelmez.

Bunu işte global ekonomi,küresel ... felan gibi düşünün.

Yoksa,bir marka başka markayı aldı diye,kalitesi şu oldu bu oldu kanısı doğru değil.Bu ekonomik güç-büyüklük ile ilgili.

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

nexen eurovinin desen yapısı michelin alpine benziyo, acaba nexende michelinin alt markasımı :unsure:

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir

Beyler,bence bu hangi marka hangi markanın altı-üstü meselesine takılmayın fazla.Bi anlamı yok çünkü. :unsure:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Beyler,bence bu hangi marka hangi markanın altı-üstü meselesine takılmayın fazla.Bi anlamı yok çünkü. :unsure:

Hangi markadan ziyade kimden alındığı önemli bence...

Erkan benim ortağa şeyettirirken :fiuw:

photo0105.jpg

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Beyler bakın,yanılmayın bazı konularda.

Evet Çağlar'ın söylediklerinin yanında birde şu var.

Bir marka var diyelim,dünyaca tanınmış v.s v.s

Belli coğrafyalarda büyümek,para kazanmak istiyor v.s

Sizce hangisi daha mantıklı.

1-Maliyetler açısından daha pahalı olan ana markayla o pazara girip debelenmesimi ki zaten muhakkak o pazarda vardır ana markası ile...

2-O pazarda zaten var olan,belli bir pazar payı olan,o coğrafyada milyon sebepten ötürü kabul görmüş,kendinden daha güçsüz olan o markayı alıpta direk kafadan işi bitirmekmi.

Bakın 1-2 örnek veriyim (şu marka konuşma kuralımı biraz esnettim artık )

1-Mıchelin

Fransız malı olduğundan,USA pazarında çok fazla kabul görmez,yada başka sebeplerden,yada ilk dediğimi unutun.

Naaptı adamlar;

BF i alarak direk pazarda yer aldılar,hazır fabrika,hazır marka,hazır pazar,hazır kurulu düzen.

Hem o pazar için rakiplerden birini elediler,hemde direk o pazarda bi payları oldu.

2-Continental

Naaptı adamlar;

Doğu avrupa için Conti pahalı bir lastik.

Eee adamlar o pazardada kendilerince bir pay sahibi olmak istiyorlar

Naaptılar;

Hem Doğu Avrupa,hemde Rus pazarında ciddi anlamda hatırı sayılır payı bulunan Barum markasını aldılar.

Hem hazır fabrika,hem hazır pazar,hiç uğraşmana gerek yok.

Eee birde gerekli yatırımları yaptılar,fabrikayı büyüttüler v.s,mis gibi hazır pazar.

3-G.Year

Naaptı adamlar;

Yine belli pazarlarda belli paya sahip olan ve kendileri için rakip olan Dunlop markasını aldılar.

Hem rakibini elediler,hemde pazar paylarını artırdılar.

Bu kadar basit.

Bunun gibi sadece Continental için 32 farklı marka örneği verebilirim size.

Evet,ben en son 32 de bıraktım.Continin 32 alt markası var.

Ama bu,her alt markanın ana markadan kötü olduğu anlamınada gelmez.

Bunu işte global ekonomi,küresel ... felan gibi düşünün.

Yoksa,bir marka başka markayı aldı diye,kalitesi şu oldu bu oldu kanısı doğru değil.Bu ekonomik güç-büyüklük ile ilgili.

Söyledikleriniz gayet mantıklı ve iktisat bilimi anlamında da kabul görecek tspitler.Ancak şöyle bir gerçek var ki o da yan lastik markalarının hiçbiri uluslararası testlerde başarılı sonuçlara imza atamıyor yada uluslararası testlerde yer almıyor. Şimdi SAVA diye bir marka var.Goodyear'ın. Hatta resmi sitesinde bile bunu yazmış goodyear.Fakat ben SAVA'nın hiçbir test verisini ve başarı göstergesini bulamıyorum. Buda benim yan lastik markalarına bakışımı ciddi ölçüde etkiliyor. Bir arkadaşın yazdığı konuyu özetliyor aslında,eğer asıl marka ürettiği lastiği asıl markası kadar kaliteli yapsaydı kendi markası dışında başka bir marka koymaya ne gerek vardı?Kendi markasıyla daha düşük ücrete satardı olur biterdi. Aslında ortaya ilginç bir paradoks çıkıyor. Bazı satıcılar BEKO-Arçelik örneği veriyor ama ben bu örneğin duruma çok uygun olmadığını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Hangi markadan ziyade kimden alındığı önemli bence...

Erkan benim ortağa şeyettirirken :p

photo0105.jpg

Niahahahaa :ohooh:

Şaka maka seviyorum seni emmi yaa :):p

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Söyledikleriniz gayet mantıklı ve iktisat bilimi anlamında da kabul görecek tspitler.Ancak şöyle bir gerçek var ki o da yan lastik markalarının hiçbiri uluslararası testlerde başarılı sonuçlara imza atamıyor yada uluslararası testlerde yer almıyor. Şimdi SAVA diye bir marka var.Goodyear'ın. Hatta resmi sitesinde bile bunu yazmış goodyear.Fakat ben SAVA'nın hiçbir test verisini ve başarı göstergesini bulamıyorum. Buda benim yan lastik markalarına bakışımı ciddi ölçüde etkiliyor. Bir arkadaşın yazdığı konuyu özetliyor aslında,eğer asıl marka ürettiği lastiği asıl markası kadar kaliteli yapsaydı kendi markası dışında başka bir marka koymaya ne gerek vardı?Kendi markasıyla daha düşük ücrete satardı olur biterdi. Aslında ortaya ilginç bir paradoks çıkıyor. Bazı satıcılar BEKO-Arçelik örneği veriyor ama ben bu örneğin duruma çok uygun olmadığını düşünüyorum.

Bora Bey,verdiğiniz Sava-G.Year ilişkisi teset felan konuşarında haklı olabilirsiniz ki haklısınız.

Fakat bunun dşında bir çok farklı örnekte verilebilir.

Haa şu anlama gelmesin,alt marka denilen ki şu alt marka tanımlaması aslında pekte doğru değil... neyse, işte bu grup içinde bulunan farklı markanın ana markadan daha iyi olucağı anlamınada gelmiyeceği gibi,her zaman daha kötü anlamınada gelmez.

Bakın buna bir örnek veriyim .

Ebat 185/60 R 14

1) Vredestein Snowtrac 3 ***

2) Fulda Kristall Montero 3 ***

3) Continental WinterContact TS800 ***

4) Bridgestone Blizzak LM-30 ***

5) Goodyear Ultra Grip 7+ ***

6) Dunlop SP Winter Response ***

7) Kleber Krisalp HP2 **

8) Semperit Master Grip **

9) Uniroyal MS Plus 6 **

10) Kumho KW23 *

11) Lassa Snoways Era *

12) Firestone Winterhawk 2 -

13) Pneumant PN150 Wintec -

14) Marangoni 4 Winter -

15) Sava Eskimo S3 -

16) Federal Himalaya WS-1 -

Bakın burda Fulda ikinci G.Year beşinci.

Peki Fulda kimin?G.Year'ın.

Yani sizin mantığınızı anlıyorum ama,söz konusu lastik olduğunda her zaman böyle olmuyor :)

Haa,testler ne kadar güvenilir,güvenilirmi konuları başka.

Ama fikir sahibi olunması açısından koydum bunu.Yani mantıkla ilgili olarak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Niahahahaa :p

Şaka maka seviyorum seni emmi yaa :):p

Ben seni sevmiyorum.. :p

İstanbul'a gidipte lastik almadan geldiğim vukuu bulmadı hiç :ohooh:

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Ben seni sevmiyorum.. :p

İstanbul'a gidipte lastik almadan geldiğim vukuu bulmadı hiç :)

İşte bende bunun için seviyorum senii :ohooh:

Allah bozmasın :p:p

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İşte bende bunun için seviyorum senii :)

Allah bozmasın :p:)

Ben de birine 2 senede 6 takım kasko kilitlesem çok severdim. :D

Şaka bir yana... İlgi ve alakan için teşekkür ederim...

Verdiğin lastiğin adı çakma gibi duruyor ama.. Gelirken yağmurda o kadar zorladım kaymadı :vreka:

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Çağlar abinin yanına gidecektim vazgeçtim şimdi...500 metre çok yakın ne olur ne olmaz...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar abinin yanına gidecektim vazgeçtim şimdi...500 metre çok yakın ne olur ne olmaz...

Korkma.. kısa sürede alışıyorsun... :)

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Bora Bey,verdiğiniz Sava-G.Year ilişkisi teset felan konuşarında haklı olabilirsiniz ki haklısınız.

Fakat bunun dşında bir çok farklı örnekte verilebilir.

Haa şu anlama gelmesin,alt marka denilen ki şu alt marka tanımlaması aslında pekte doğru değil... neyse, işte bu grup içinde bulunan farklı markanın ana markadan daha iyi olucağı anlamınada gelmiyeceği gibi,her zaman daha kötü anlamınada gelmez.

Bakın buna bir örnek veriyim .

Ebat 185/60 R 14

1) Vredestein Snowtrac 3 ***

2) Fulda Kristall Montero 3 ***

3) Continental WinterContact TS800 ***

4) Bridgestone Blizzak LM-30 ***

5) Goodyear Ultra Grip 7+ ***

6) Dunlop SP Winter Response ***

7) Kleber Krisalp HP2 **

8) Semperit Master Grip **

9) Uniroyal MS Plus 6 **

10) Kumho KW23 *

11) Lassa Snoways Era *

12) Firestone Winterhawk 2 -

13) Pneumant PN150 Wintec -

14) Marangoni 4 Winter -

15) Sava Eskimo S3 -

16) Federal Himalaya WS-1 -

Bakın burda Fulda ikinci G.Year beşinci.

Peki Fulda kimin?G.Year'ın.

Yani sizin mantığınızı anlıyorum ama,söz konusu lastik olduğunda her zaman böyle olmuyor :rolleyes:

Haa,testler ne kadar güvenilir,güvenilirmi konuları başka.

Ama fikir sahibi olunması açısından koydum bunu.Yani mantıkla ilgili olarak.

Fulda yan marka değilki.Dunlop'ta Goodyear'ın. Benim kastettiğim Debica,Barum,Sportiva,Sava,Fate ,Syron v.s. gibi

markalar.Bu markaların lastik kalitelri,kauçuk karışımları v.b.gibi özelliklerinin bilindik ana markalarla aynı olabilmesi için bu markalarında sizin demin söylediğiniz FULDA-GOODYEAR ilişkisi gibi olması lazım en azından. Fulda'nın Goodyear'ın olması tıpkı Wolksvagen'ın Seat'ında sahibi olması gibi bişey.Farklı bir durum yani.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...