Yakup Başaran 4 Temmuz 2010 Paylaş 4 Temmuz 2010 Bu potansiyometre ile Maf sensörü aynı şeylermi? Tarife göre gaz kelebeğinin yanında bir tane 1. sayfadaki resimdeki gibi elektrik girişi olan parça var. Yani Maf bu mudur? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Temmuz 2010 Paylaş 4 Temmuz 2010 Bu potansiyometre ile Maf sensörü aynı şeylermi? Tarife göre gaz kelebeğinin yanında bir tane 1. sayfadaki resimdeki gibi elektrik girişi olan parça var. Yani Maf bu mudur? Aynı şeyler değil... Gaz kelebeğinin yanındaki ilk mesajda tarifi yapılan pozisyon sensörüdür... Mas sensörü ise şudur... Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 4 Temmuz 2010 Paylaş 4 Temmuz 2010 (düzenlendi) Mehmet bey, bu gösterdiğiniz parça benim arabada yok. MAF yok benim arabada anlamına mı geliyor? Bu resimdeki işaretli bölgede elektirk girişi olan parça var, sanırım o potansiyometre. değil mi? 4 Temmuz 2010 tarihinde Yakup Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Temmuz 2010 Paylaş 4 Temmuz 2010 Sizin aracınızda maf yok, doğrudur... Makyajlı focuslarda Maf yerine Map var... Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 4 Temmuz 2010 Paylaş 4 Temmuz 2010 MAP sensörünün yerini sorsam ayıp etmiş olurmuyum? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Temmuz 2010 Paylaş 4 Temmuz 2010 Gaz kelebeği pozisyon sensörü o işaretli yerdeki soket girişi olan parçadır... MAP sensörünün yerini sorsam ayıp etmiş olurmuyum? Bu resimde gösteremem... Makyajlı focus motoru lazım... Bu eski motor... Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 4 Temmuz 2010 Paylaş 4 Temmuz 2010 (düzenlendi) Ben yarın resmini çeker siteye yüklerim. Aynen bu poziyondaki gibimi çekeyim? Yoksa farklı bir yerleri mi çekeyim? Aracımdaki rolanti dalgalanmasının (500-800 arası) bu sensörle ilgisi varmıdır? LPG ustası bu araba bir yerlerlerden kontrolsüz hava alıyor motora diyor. Gaz kelebeğine suçlu muamelesi yapayım mı? Benim Focus makyajlı mı olmuş oluyor şimdi? Vay be! İyi bir şey mi makyajlı olması? 4 Temmuz 2010 tarihinde Yakup Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Temmuz 2010 Paylaş 4 Temmuz 2010 Aynen bu poziyondaki gibimi çekeyim? Yoksa farklı bir yerleri mi çekeyim? Aracımdaki rolanti dalgalanmasının (500-800 arası) bu sensörle ilgisi varmıdır? LPG ustası bu araba bir yerlerlerden kontrolsüz hava alıyor motora diyor. Gaz kelebeğine suçlu muamelesi yapayım mı?Benim Focus makyajlı mı olmuş oluyor şimdi? Vay be! İyi bir şey mi makyajlı olması? Hatırladığım kadarıyla bu pozisyondan map'ı göremeyiz.. Bunun cevabını makyajlı focus kullanan birisi versin.. Dalgalanmanın 10 larca sebebi olabilir.. Bir yerlerden başlayıp sırayla elemek lazım... Gaz kelebeği de ilk akla gelendir... Makyaj bazen iyi bazen kötü olur... Focusta görsel olarak iyi oldu ama işlevsel olarak iyi olduğu kanatinde değilim ben... Bunun karşılaştırmasını forumda bulabilirsiniz... Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 6 Temmuz 2010 Paylaş 6 Temmuz 2010 Motorun resmini çektim. 1 gün geciktim ama. Benim makyajlı motor aşağıdaki gibi. Kirden bir makyajda ben yaptım ama olsun. MAP nerede şimdi? Bu arada gaz kelebeğini bugün komple söktürüp temizlettim. Rolanti valfinide temizlettim. Vestinghouse'e giden hortumuda buldurdum. Temizlettim. Sibop normal çalışıyor. Rölanti düzene girdi. Ancak bir şey farkettim benim araçtaki motorun blop blop sesi rolantiyle alakalı değilmiş. Motoru dikkatli dinleyince seyir halinde iken bile bu ses geliyor motordan. Usta bir yorum yapamadı. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Temmuz 2010 Paylaş 6 Temmuz 2010 o ses kaçık sentenin emme egsoz zamanındaki yamukluktan dolayı olabilir. Trigier değişti mi? Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 6 Temmuz 2010 Paylaş 6 Temmuz 2010 (düzenlendi) Triger 90.000 de değişti şuanda 102.000 de araba. Bu kaçık senteyi nasıl anlarız veya anlatırız? 6 Temmuz 2010 tarihinde Yakup Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 Gaz tepkisini ve tüketimi etkiliyor diye biliyorum. Rolantiye etkisi belki olur Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 9 Temmuz 2010 Paylaş 9 Temmuz 2010 MAP sensörünü gösterecek bir forum üyesi yok mu şimdi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Temmuz 2010 Paylaş 9 Temmuz 2010 Map zor görünür burdan Mondeo nun gaz potansiyometresin söktüm ama icini acamadım sıkıştırmalı plastik kaplama gibi baya ugraştım ama olmadı . zaten değişik.. bu gaz potansiyometresi rölanti sorunu yaparmı yada söyle söyleyim. potansiyometrenin tam görevi nedir.bozulunca nasıl bir tepki verir. Rolanti sorununa sebep olabilir... Yorum bağlantısı
Misafir 12 Temmuz 2010 Paylaş 12 Temmuz 2010 bu tarz elektronik potlarda en ideal temizleyici kontakt81 olabilir.mutlaka temizlik için küçücük delikler vardır standardır.bu temizleyici iyice sıkıldıgında iyi bir temizlik saglarlar ucudur çok az miktarda yag bırakır ama toz tutmaz bildigimiz gaz karışımı bir temizleyicidir.eger gaz bulabilirseniz onuda sıkabilirsiniz.bu potlar yüksek akımlara dayanıklı karbon drençlerden film yapı üzerine monte edilirler genelde 0 10kohm degerlerine sahiptirler ama kullanım yerine göre drenç degerleri degişir.bu tarz pot ön gögüs aydınlatma potansiyometresi ile aynı yapıya sahiptir. çaglar bey heryere wd40 kullanıyor bunada kullanılabilir en azından toz barınmaz içinde. bu tür potlara örnek verecek olursak oto teyplerinden biliyorsunuzdur ses bi yükselir bi düşer aynı mantıgı ve drenç systemini kullanır bu tür temizleyiciler en ekonomik yöntemdir.dedigim gibi muhakkak küçük delik vardır oradan bu temizleyiciyi iyice sıkın temizlenecektir. ama en garanti yol içini açarak temizlemek ve beyaz gliserin bulunursa onu birazcık sürerek toz yapışmasını önlemek olur. bu potun yapısını biliyorum ama benim araçta vardır muhakkakta nerede onu bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 (düzenlendi) şansı birde bu konuda altinda deniyeyim; konunun üzerinden uzun zaman geçmiş ama yeni konu açmak istemedim aynı sorun bendede var; 97 otomatik mondeoda ışıklarda kısa mesafeli gaz+fren yapınca stop ediyor, sürüş anında da 3000 devir gibi yuksek devirde ayagımı gazdan çekince direk 1000 devire düşüyor, motor çalıştığı ilk anda sabit gazda 1800 devire çalışınca 1800 1200 devir arası hızlı bir şekilde git geller yapıyor. lpg ve benzinde de aynı. gaz kelebegini temizlettirdim sorun yine çözülmedi, neden kaynaklanıyordur ve ne yapmalıyım? kısa bir alakasız sorum daha var; klima filitresini değiştirdikden sonra kaloriferi açınca, içeriye benzin kokusu gibi bir koku girior klima filitresi yan sanayi 10 liralık bisi ondan olabilir mi yada nedendir? filitreyle alakalı mı tesadüf mü? teşekkürler.. bugün rolanti valfini de temizlettim cok az bir fark oldu şimdi. sonra düşündüm ki bilgisayara baglatıyım sorun hangi parcaysa degiştiriyim; pc ye bağlatmak icin gittim usta rolanti valfi yada potansiyelmetre arıza olup olmadıgı bilgisayarda gorunmez dedi.. burada okuduklarimla çelişkili geldi görünür mü arıza? ve aynı usta bu sorunun potansiyemetre, rolanti valfiyle ilgilide olmuyabilir elektirik tesisatindan da olabilir volt/amper az geliorsa vs vs dedi bırak ben bi inceleyim dedi bende içimden "daha once o hatayı bir kere yapmısdım" dedim gittim:=) 27 Ocak 2011 tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 1. Ustayı değiştirin 2. Otomatik mondeo nun bir anda devrinin rölantiye düşmesi ilginç 3. Filtre bir yana, benzin kokusu zaten olmaması gereken bir koku, egzos manifoldu başta olmak üzere kontrol şart 4. Gaz kelebeği temizliği ile bir yere varılamayacaktır, öncelikle çoğu yerde bedava ve kesin teşhis yöntemi olan: Kompresyon testini yaptırın derim. 5. Her türlü aktivatör-sensörün çalışması, DO Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 benim ustam diil daha önce catlak olmuyan silindir kapağına catlak deyince ben bir daha buraya gelmem demisdim de lakin bir onda var dediler test cihazi. yetkili servis de lpg nedeni ile bakmıyor. eskişehirde onereceginiz bir yer var mı acaba? benzin kokusuda diil de nasil diyeyim tiner gibi vernik gibi agir bir koku. polen filitresini değiştirdikden sonra oldu ve kalarifor acikken gelior ilk baslarda fazla gelmior sonradan cogalmaya başlıyor. tesekkurler Çağlar Bey... Yorum bağlantısı
Seddar Zorbey 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 müthiş faydalı bir paylaşım olmuş, benim başıma standart bakımdan sonra rölanti dalgalanması musallat oldu ki hala devam ediyor. Kimi usta dur şunu değiştirelim dur bunu değiştirelim dedi nedenini sordum açıklamasını yapamadılar bende dokundurmadım. Çünkü rastgele değiştiriyorlar. Ama neden değiştirdiğini bilmiyor. Bu konuda sabri ustanın bilgisine başvurdum. potansiyometre değerlerinde sapma labilir dedi. bakımı yapan usta gaz kelebeği ve rölanti valfi ile bilinçsizce oynamıştı o esnada olabilceğini düşündüm. Ayrıca Sabri usta bu potansiyometrenin 15-16 değerine kalibre edilmesi gerektiğini söylemişti. Ama gelde bunları burdaki ustalara anlat. Servis yok. Son olarak cihaza bağlattım tüm değerler normal dendi rölanti dalgalanmasını duyan her usta gibi bu usta da gaz kelebeğine sarıldı. Hoş gerçi daha önce gaz kelebeğini temizledim diyen 3 usta kelebeği sökmeden temizlemişti. Neyse söktük gaz kelebeğini acayip kurum bağlamıştı. Oh dedim bulduk sıkıntıyı araç rölantide kurumlanmadan dlayı hava alamıyor diye düşündüm gaz kelebeği tertemiz oldu taktık çalıştırdık, araç biraz serileşti ama dalgalanma aynı. Nitekim hala aynı vaziyette kullanıyorum. Tekrar cihaza bağlandı tüm değerler normal dendi. yarın bu potansiyometreyi kendim deniycem böyle giderse evin altına küçük bi işyeri açarım focus özel servis... 1 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 31 Ocak 2011 Paylaş 31 Ocak 2011 1. Ustayı değiştirin2. Otomatik mondeo nun bir anda devrinin rölantiye düşmesi ilginç 3. Filtre bir yana, benzin kokusu zaten olmaması gereken bir koku, egzos manifoldu başta olmak üzere kontrol şart 4. Gaz kelebeği temizliği ile bir yere varılamayacaktır, öncelikle çoğu yerde bedava ve kesin teşhis yöntemi olan: Kompresyon testini yaptırın derim. 5. Her türlü aktivatör-sensörün çalışması, DO Yorum bağlantısı
Guest B 19 Mayıs 2011 Paylaş 19 Mayıs 2011 arkadaşlar daha önce 2004 focus hem lpg hemde benzinde gaza geç tepki verme sonuç olarak çekiş sorunu olduğunu yazmıştım sorun hala devam ediyor. hangi usta baktıysa bulamadı hatta tüpü söküp benzini direkt bağladık enjektörlere yine olmadı.tüm ateşleme sistemi değişti olmadı. ama hiç biri potansiyometreden olabilir demedi ilgiç bu ustalar cidden .şimdi potansiyometreye baktıracam pek anlayacaklarını sanmıyorum ama neyse çekil düşüklüğü potansiyometreden olabilirmi.bu sorun lpg taktıktan sonra peydah oldu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 mondeo otomatik 96-97 yıllarındakilerin rölantisi 650d/d dır , normal, kompresyon testi yapıldı mı? ateşlemeye girene kadar? ateşlemede aarıza varsa, motor tekler Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 27 Aralık 2012 Yazar Paylaş 27 Aralık 2012 Fotoğraflar silindiği için yeniden yükledim Enez GÜNER arkadaşımıza lazımmış konu hortladı gibi oldu birden 1 Yorum bağlantısı
Enez Güner 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Fotoğraflar silindiği için yeniden yükledim Enez GÜNER arkadaşımıza lazımmış konu hortladı gibi oldu birden Çok sağolasın valla ya bikaç gün izinliyim şimdi biyerleri dağıtmadan olmaz.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts