İçeriğe Yönlendir

Ruhsattaki beygir gücü yanlış mı ?


Nevzat Tozlu

Recommended Posts

Nevzat Tozlu

Arkadaşlar selam.2010 connect k210 glx 110 beygir full paket aldımm ama ruhsatta 81 beygir görunuyor. Bilginize arz ederim.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
arkadaslar slm..2010 connect k210 glx 110 beygir full paket aldımm...ama ruhsatta 81 beygir görunuyooo...bilginize arz ederimm

81 kw olmasın O :nazar:

81* 1.36: 110 beygir

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

dikkatli bakarsanız ruhsata KW cinsi yazar

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

2009 yılında aldığım ruhsatta KiloWatt olarak değer yazılmış

Yorum bağlantısı
Nevzat Tozlu

Evet yaaa saolun arkadaşlar.Kw yazıyor ruhsatta. Ne oldugunu tam olarak bilmiyorum ama kw nin. Biraz bilgi alabilirmiyim sakıncası yoksa. Hp den farkı ne?

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

tüm patlar ve elektrik motor güçleri Watt cinsinden ölçülür.

ülkelerin ölçü beygir normları farklılık gösterir fakat Watt değeri tekdir.

Yorum bağlantısı
Nevzat Tozlu

tesekkürler arkadaslar....

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)

Dünya üzerinde otomobillerin motor gücü ölçümünde yaygın olarak kullanılan 2 adet güç ölçüm standardı bulunmaktadır. Bunlardan SAE normu olarak bilineni motor gücünü, motorun çıkış noktası olan krank ucundan ölçerken, diğer norm (DIN) motor gücünü tekerleklerden ölçer. Kabaca birbirlerine 1.123 katsayısıyla çevrilebilen bu iki ölçüm şeklinden hangisinin kullanılacağına karar vermek firmaların yetkisindedir.

Türkiye'de otomobil satan bazı şirketler beygir gücünü yüksek göstermek için SAE cinsinden veriyor. Citroen ve Subaru bütün modellerinde, Tofaş-Fiat ise yerli modellerinde beygir gücü için SAE normunu kullanıyor. Geri kalan bütün şirketler beygir güçlerini DIN normuna göre verdiği için bu üç üreticinin araçları olduğundan daha güçlü gibi görünüyor. Bütün Avrupa ülkelerinde kullanılan DIN normu ile daha çok Amerika'da kullanılan SAE normu arasında önemli bir fark bulunuyor. Örneğin, aşağıda belirtildiği gibi, DIN normuna göre 90 BG/DIN olan bir aracın beygir gücü SAE normuna göre 101 BG/SAE. Beygir gücü arttıkça fark da artıyor.

arabadergisi.com. dan alıntıdır..

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Türkiye Çok uzun zamandır Alman beygir Gücünü ölcü alırdı. Daha osmanlı zamanında Almanlarla ortak tren gemi araba almaya başlmıştık. Bu nedenle Almanca Pferdest

Yorum bağlantısı
Naci Özkan

bende 81i görünce atlamıştm ama kw olduğunu görünce anladm zaten... :)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yasin Yurtcu

bugün karşılaştığım durum üzerine bu konuyu görmem güzel oldu.. paylaşılan bilgiler için teşekkürler.. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

arabadergisi alıntısındaki bilgilerde yanlışlık ve eskilik var:

1. 1kw=1,36Ps

2. Tofaş SAE normunda broşür yapmayı kuş serisinden beri bıraktı.

Yorum bağlantısı
Yasin Yurtcu

peki bu bir yanlış değilmi.. madem kw cinsinden ruhsatta bunun belirtilmesi gerekmiyormu.. kw cinsinden yazdıklarını belirtmemişler.. :(

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
arabadergisi alıntısındaki bilgilerde yanlışlık ve eskilik var:

1. 1kw=1,36Ps

2. Tofaş SAE normunda broşür yapmayı kuş serisinden beri bıraktı.

Çağlar bey hata yok dergide o hesap SAE normuyla DIN arasındaki çarpandır . 1.123

1 kw= 1.36 DIN olduğunu daha önceki iletimde belirtmiştim.

alıntı yaptığım dergi eski olabilir,tofaşın şimdi hangi normu kullandığını bilmiyordum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...