Guest F?rat Konyal?o?lu 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Merhaba, yaklaşık 4 aydır ilk aracımın sahibiyim arac 2009 1.6 focus 2 , aracın deviri konusunda merak ettiğim şeyler var.Araç hem otomatik hem manuel vites olarak çalışabiliyor.Otomatikte kullanırken vites geçişleri 3000 devirde yapıyor fakat gaza sonuna kadar basarsam 5000-6000 devir arası geçiş yapıyor.Birde gaz pedalının sonunda bir düğme gibi birşey var sanırım gaza daha da bastığımda o düğmeye basıldığını hissedebiliyorum , bu sefer vites geçişleri 7000 devire kadar çıkıyor.Bazende aracı manuel kullanıyorum daha zevkli ve performanslı gidiyor.En iyi performansı 6000 devirlerde vites geçişi yaparsam alıyorum.Aracım 4 ileri vites o yüzden 120 km hızda 3. vitese geçiş yapıyorum 3 te de yaklaşık *** a kadar çıkabiliyor.Sizce bu kullanım yanlışmıdır.Motora bir zararı olurmu, biraz bilgiye ihtiyacım var.Servise fazla zorlama manuel i sadece virajlı yollarda filan kullan dediler. Yorum bağlantısı
Guest F?rat Konyal?o?lu 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Evet araç 4 ileri otomatik şuanda 6000 km de.Daha detaylı bilgiye ihtiyacım var. Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 yakıt tüketimi sizi etkilemiyosa rahat olun Yorum bağlantısı
Guest F?rat Konyal?o?lu 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 evet normalde 10 lt yakıyor, yüksek devirde kullandığımda 17lt 20 lt civarı Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 (düzenlendi) arabanın ideal devri 2000 ile 3000 devir arası araçların en iyi yağlama performansları da bu devirlerde sürekli 5000 de kullanmak sadece fazla yakıt olarak değil ilerde kolları pistondan fırlayıp blog patlatmış araba sekmanları kırılmış araba egsozu patlamış araba bozulmuş otomatik vitesli araba gibi isimlerle arabanızın anılması olarak karşınıza çıkar forumda 19binde kol çıkıp blok değişen araba vardı ararsanız bulursunuz özellikle cvt şanzımanlarda performans kullanıcıları çok sorun yaşamış yana yana forumlarda acilli ilanlar yardımlı iletiler göstermeye başlıyacaksınız tabi arabanızı elden çıkarmazsanız 9 Ocak 2010 tarihinde Yavuz Ya??z tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest F?rat Konyal?o?lu 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Yani nedemek olan olmuşmudur şuanda.Elden çıkarmaktan kasıtnedir? Daha 6 binde araç Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Normalde 3000 devirde mi değiştiriyorsunuz Ben performanslı kullanırken o devirde değiştirmesini sağlıyorum 20 litre ortalama yakıtt size sorun yapmıyorsa dip pedala devam edin ama mümkünse hız kurallarına uygun ve kimseyi riske atmadan. O motor ve şanzıman kendini kanıtlamıştır ama yinede yazık günah o kadar zorlamayın devamlı. Yani nedemek olan olmuşmudur şuanda.Elden çıkarmaktan kasıtnedir? Daha 6 binde araç Yok sizinki 4 ileri klasik tip cvt ler zora gelmiyordu. Şanzımanlar karışmasın Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Yani nedemek olan olmuşmudur şuanda.Elden çıkarmaktan kasıtnedir? Daha 6 binde araç hayır böyle devam ederseniz arabanız yorulur zayıflar diyorum 19binde motor patlayan var ama korkmayın zamanla olur ama normal kullanırsanız siz kazanırsınız Murat Akaloğlu da blok çatlatmıştı kol çıkması mıydı neydi bir sorun isterseniz tam emin değilim ama 65000 km de başına gelmiş onun Normalde 3000 devirde mi değiştiriyorsunuz Ben performanslı kullanırken o devirde değiştirmesini sağlıyorum 20 litre ortalama yakıtt size sorun yapmıyorsa dip pedala devam edin ama mümkünse hız kurallarına uygun ve kimseyi riske atmadan. O motor ve şanzıman kendini kanıtlamıştır ama yinede yazık günah o kadar zorlamayın devamlı.Yok sizinki 4 ileri klasik tip cvt ler zora gelmiyordu. Şanzımanlar karışmasın ben otomatik vite arabalara performansta hele ki hiç güvenmiyorum Yorum bağlantısı
Guest F?rat Konyal?o?lu 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Anladım teşekkürler, tam net bir cevap alamadım bende henüz, kimisi hiçbirşey olmaz diyor.Benimde kafam karıştı. Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Anladım teşekkürler, tam net bir cevap alamadım bende henüz, kimisi hiçbirşey olmaz diyor.Benimde kafam karıştı. !.6 motorlar permormans için değildir Allah göstermesin acil bir durum olursa tabi ki basarsınız ama ideal devri 2000 3000 dir buna emin olabilirsiniz bir megane kullanıcısı vardı forumda 1000 km de 1 litre yağ yakıyordu ve performanslı kullanmasıyla övünüyorsu Hatta Mehmet Özyürek siz basa basa motoru bitirmişsiniz diye yorum Yapmıştı yanlış hatırlamıyorsam eğer sürat tutkunu iseniz manuel bir 2.0 tavsiye ederim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 (düzenlendi) Otomobil Motorları üzerine Master yapmış ünlü bir mekanik bilimci derki "3000 devir dakidan sonra artırılan her 1000 devir motoru 6 kat daha fazla aşındırırmış" Çok ünlü Japon Otomobil firmalrıda derki. (toyota ve Honda) "bizim sattığımız Vtech motorların 1 milyon km mekanik garantisi veriyoruz. Çünkü biz devir seven motorlar yapıyoruz." Ben nacizane bir forum kullanıcısı olarak diyebilirimki "Ben sizde japon otomobil kullanıcısı potansiyeli görüyorum. Honda Mazda Toyota Mitsibushi modellerinden birini alın. benzin masrafaı sorunuz yok ise GDI motorlu Mitsubish tavsiye ederim. Yapılan testlerde dünyanın en az arıza yapan arabası secildi " Saygılarımla 9 Ocak 2010 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Anladım teşekkürler, tam net bir cevap alamadım bende henüz, kimisi hiçbirşey olmaz diyor.Benimde kafam karıştı. Cevap yazılmış aslında , motorunuz belli bir km den sonra yorulur , yüksek devirden ötürü zarar görebilir , en ideal devir aralalığı 2500-3000 dir araç sollarken 4000-4500 de yeterli oluyor Yorum bağlantısı
Guest F?rat Konyal?o?lu 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Tavsiye için teşekkürler, gerçi ben focus tan çok memnum.Çok akıllı ve oturaklı bir araç.Tek sorunum motor sorunu.Biraz daha güçlü olsaydı çok iyi olucaktı.Oda tecrübesizliğimize geldi artık.Birdahaki sefere iyice düşünüp seçerim. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Bu arada yeni kasada 7000 devir çevirmiyor diye biliyorum ben. :lol2: Demek oda çeviriyormuş. O araçta max performans eğer gerekiyorsa D konumuda dip pedal yapın ve araca karışmayın. 6000 devirde o bir üst vitese geçer ki en uygun hızlanma değerini o zman yakalıyor. 6000 den sonra çevirlen devir performanstan çalıyor o motorda. Gençliğimde denemişimdir bir çok kez. Kalkıştada bir yöntem var çok güzel kalkıyor ama sakıcalı Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Kalkıştada bir yöntem var çok güzel kalkıyor ama sakıcalı Şanzıman kucakta yöntemi :lol2: Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Şanzıman kucakta yöntemi :lol2: Elin porschesinde bişi olmuyo amaaa Çok şükür garibanı artık zorlamıyorum o da sorun çıkarmıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Aracınızı yüksek devirde bagırta bagırta kullanın. hem devlet hem esnaf kazansın. Siz de zevkini çıkarın. Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 En basitinden sürekli 6000 devirde kullanıp 6000 km de olan aracın 3000 devirde 12000 km kullanmana eşittir. Yani senin aracın motorunu 6000 devirde kullanman pistonu daha çabuk ve hızlı aşındırıyor anlamına gelir. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 Onno Usta derki:" Motor ömrü yapılan toplam devire bağlıdır." O yüzden mümkün olduğunca düşük devirde sürmek ömrü uzatır. Tabi aşırı düşük devirde motoru zorlayarak değil. Bir yerde okumuştum "4bin devirde sürmek 2 bin devirde sürmekye göre 8 kat fazla aşınma demektir." Dizel motorlarda kurumlanmadan dolayı farklı bir bağlantı olabilir. Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 ikinci el araba alınmaz diyorum ben bu iletileri okuduktan sonra birde yeni arabalara kilometre yöntemi değil saniyede yapılan devir sayısına göre bir ölçme sistemi getirsinler atıyorum bu araba 140terakilometre devir yapmış gibi gerçi ne farkeder bir sene sonra sanayiye yazarlar terakilometre sıfırlanır diye Yorum bağlantısı
Eray Sireli 10 Ocak 2010 Paylaş 10 Ocak 2010 2.500 -3000 devir arası vites değişebilirsiniz 2500 sizin motor için ideal olacağını düşünüyorum... performans lazım oldugu zaman ani çıkışlar için gaza yüklenebilirsiniz, motor elinizde kalır gibi söylemlere katılmıyorum tabiki yıpranma payı olacak ancak 2009 model araba bu kullanımda 15bin 20binde sorun verirse o araba gözümde boş tenekedir...6 ay kadar passat 1.8T kullandım 2. viteste ***'a kadar çıkıyordum 110binde kız gibi motordu bu arada 5000 deviri aşmamakta fayda var, 6bin yüksek bir devir... Yorum bağlantısı
Recommended Posts