İçeriğe Yönlendir

Fusion motor sistem arızası lambası yanıyor


Olgay Kaya

Recommended Posts

Olgay Kaya

2006 Fusion motor sistem arıza lambası yandı. Ertesi gün söndü bilgisayara bağlattım, birşey çıkmadı. Yanınca getir dedi usta sorun neydi acaba ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Muhtemelen EGR kirlendi. biraz basınca da açıldı. EGR nizin yeniden programlanıp hata üretmemesinin sağlanması (kirlense bile) gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Olgay Kaya
Muhtemelen EGR kirlendi. biraz basınca da açıldı. EGR nizin yeniden programlanıp hata üretmemesinin sağlanması (kirlense bile) gerekiyor.

Lamba yanık vaziyette servise kadar gitmesinde sakınca var mı ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arıza uyarılarından hayati olanlar, yağlama ve hararet göstergeleridir.

Gidebilirsiniz, bir şey olmaz...

Yorum bağlantısı
Olgay Kaya

Cumartesi servise götürecem baklam ne çıkacak

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Olgay sat sen onu artık eskidi.. baksana dökülmeye başladı.. geçen de kapı plastiğini değiştirdiydik.. :lol2:

Geçen de dediğim gibi, EGR, MAF yada KAT(varsa) sensöründen muhtemelen..

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Olgay Kaya

Sorun egr imiş temizlendi kızdırma bujileri değşince problem ortadan kalktı.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Emre Sağlam

arıza lambasının yanıpta bilgisayarda görünmemesi çok ilginç. veyahut araç biryerinden şase yaparak beyin bir sorun algılamış da olabilir. (net bir bilgim yok)

nasıl bir lamba bu benim aracımda daha yanmadı öyle birşey?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arıza lmabası yanıp, sönse de, servisteki test cihazında görülür, bazı diğer marka cihazlar göremiyor olabilir. 40 fan açma çevrimi içinde servise gidilmiş ise....

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Burak Deveci

Benzer arıza benim aracımda da oldu, üstelik aracın garantisi dolduktan 10 gün sonra. Motor arıza uyarı lambası bazen araç hareket halindeyken yanıyor ve araç açılıp kapatılınca tekrar uzunca bir süre yanmıyordu. Bugün servise gittiğimde arıza kodunu PO380-21-PCM olarak belirlediler. Kızdırma bujilerinden kaynaklandığını ve değişiminin uzun bir iş olduğunu söylediler. Sanırım yerinden çıkartılırken kırılabiliyormuş ve bu durumda bloğu açıp sökmek gerekiyormuş ve bu da masrafı arttırabilir dediler. 300 TL civarında masraftan bahsettiler ve bu şekilde kullanabileceğimi ve sıklaşırsa vaktim olduğunda getirip bırakmamı tavsiye ettiler. Kızdırma bujilerinin değişimi bu kadar uzun ve pahalı mıdır gerçekten?

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Mehmet Göktürk

benzin katkısı , yağa Katkı, hatalı yağ konmuş olabilir mi? tüm bunlar katalitik konvertörde lamba arızası yapabilir. Ayrıca arabanın motorunu silikon spreyle parlatma girişimi oldu mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Muhtemelen oksijen sensöründen gelen bir koddur..

katalitik konvertör arızası olabilir..

Bir de İmkanın varsa bujileri sök ve bak bakalım yağlanan kurumlanan buji var mı ?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Burak Deveci
Benzer arıza benim aracımda da oldu, üstelik aracın garantisi dolduktan 10 gün sonra. Motor arıza uyarı lambası bazen araç hareket halindeyken yanıyor ve araç açılıp kapatılınca tekrar uzunca bir süre yanmıyordu. Bugün servise gittiğimde arıza kodunu PO380-21-PCM olarak belirlediler. Kızdırma bujilerinden kaynaklandığını ve değişiminin uzun bir iş olduğunu söylediler. Sanırım yerinden çıkartılırken kırılabiliyormuş ve bu durumda bloğu açıp sökmek gerekiyormuş ve bu da masrafı arttırabilir dediler. 300 TL civarında masraftan bahsettiler ve bu şekilde kullanabileceğimi ve sıklaşırsa vaktim olduğunda getirip bırakmamı tavsiye ettiler. Kızdırma bujilerinin değişimi bu kadar uzun ve pahalı mıdır gerçekten?

Bu bahsettiğim arıza ile ilgili Ford masrafların yarısını ödemeyi kabul etti ama servisle aralarında iletişimi uzun uğraşlar sonucu kurabildiğim için ancak bu hafta değişim yapılabildi. Değişim öncesi bana söylenen parçanın sökülürken %50 ihtimal ile kırılabileceği ve bu durumda masrafın 1000TL yi geçebileceği yönündeydi. Ben de bu durumda söküm esnasında başında bulunmak istediğimi söyledim ve söküm ardından sökülen parçaları alarak kontrol ettim. Parçaların 4ü de ölçüm aletiyle yaptığım kontrollerde sağlam görünüyor. Teslim aldığım günün akşamında da arıza lambası tekrar yandı zaten. Bu durumda arıza sizce neden olabilir. Diğer bir sorum da sizce bu tür bir kırılmada bütün sorumluluğu zaten müşteriye faturalandıran yetkili teknik servis en azından parçayı sökmeden önce kontrol edemez miydi veya ağrıza tespitinde daha hassas davranamaz mıydı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Davran(a)mazdı.

Bence hata kızdırma bujisi rölesinin meme yapması felandır. Oralara bakıldı mı?

P0 380 hatası glow plug "circuit A" diyor. "glow plug hatalı" demiyor. Tabi servis glow plug diye okuyunca atlamış üstüne kz. bujilerinin.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz

evet aynısı benim başımada gelmişti egr dediler iptal ettik (şuan bağlı faal durumda) kızdırma bujilerini değiştirdik düzeldi

Yorum bağlantısı
Burak Deveci
Davran(a)mazdı.

Bence hata kızdırma bujisi rölesinin meme yapması felandır. Oralara bakıldı mı?

P0 380 hatası glow plug "circuit A" diyor. "glow plug hatalı" demiyor. Tabi servis glow plug diye okuyunca atlamış üstüne kz. bujilerinin.

Mehmet Bey,

Teşekkürler öncelikle. Bu hata kodu kablo bağlantılarında veya devrede bir hata var mı demek oluyor. Neye bakarak çözebilirler bu sorunu acaba?

İşin en acı yanı bu parçalar çıkartılırken kırılsaydı eğer hem 1000TL masraf ödeyecek hem de motor kapağına kadar açılacaktı boş yere. Nasıl bu kadar sorumsuz davranabiliyorlar ben anlamıyorum.

Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz

ah o motor kapağı ne dualar ettim başıma gelmesin diye ve sağ selamet söküldü

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Devre şemasını görmek lazım. Muhtemelen ECU den röle kutusuna bir kablo gidiyordur. Ordan da bujilere gidiyordur. Bu kablo biryerinden oraya buraya değmekte olabilir. Röle aşırı akımdan (ki normal) yapışma ya da kalkamama yapıyor olabilir. Ben olsam önce kabloları iyice kontrol ederim. Sonra röleyi değiştiririm. Soketleri spreylerim. Yine olmuyorsa öylece kullanmaya devam ederim. Ha, kızdırma bujisine aracı çalıştırmadan önce voltaj gidiyor mu ona da tabi bakarım. Muhtelemen bazen gidiyor bazen gitmiyor. Yapışma yahut soket problemi gibi duruyor. Tabi bu hata kızdırma bujisi hatalı ise de görülecektir ama bence o en son ihtimaldir.

not: Akünüz nasıl eski mi?

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Deveci
ah o motor kapağı ne dualar ettim başıma gelmesin diye ve sağ selamet söküldü

Aynen ben de öyle yaptım dualarla söküldü parçalar ama söylenenin aksine tertemiz çıktı dördü de üstelik sağlam da...

Devre şemasını görmek lazım. Muhtemelen ECU den röle kutusuna bir kablo gidiyordur. Ordan da bujilere gidiyordur. Bu kablo biryerinden oraya buraya değmekte olabilir. Röle aşırı akımdan (ki normal) yapışma ya da kalkamama yapıyor olabilir. Ben olsam önce kabloları iyice kontrol ederim. Sonra röleyi değiştiririm. Soketleri spreylerim. Yine olmuyorsa öylece kullanmaya devam ederim. Ha, kızdırma bujisine aracı çalıştırmadan önce voltaj gidiyor mu ona da tabi bakarım. Muhtelemen bazen gidiyor bazen gitmiyor. Yapışma yahut soket problemi gibi duruyor. Tabi bu hata kızdırma bujisi hatalı ise de görülecektir ama bence o en son ihtimaldir.

not: Akünüz nasıl eski mi?

Araç 2008 model ve 28000km de iken motor arıza lambasını yakmaya başladı. Akü ile ilgili bugüne kadar bir sıkıntı yaşamadım hala da orjinal aküsü duruyor üzerinde. Bu arada motor arıza lambası yandıktan sonra aracın devrinde düşme oluyor ama kontak açılıp kapatılınca normale dönüyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ayşe İşcen

Geçen hafta hava alanına giderken (sgh) Motor arıza lambam yandı. Refleks ile aracımı hemen boşa alıp kenara çektim. Hemen Nuray Ford'u arayıp ne yapmam gerektiğini sordum onlar da yavaş yavaş servise gelebileceğimi söylediler. Allahtan çok uzaklaşmamıştım. Aracım 2 gün servis de kaldı ve 702 TL fatura kesildi. Hararet müşürü, motor sıcaklık algılayıcısı değişmiş ve yedek su deposu temizlenmiş. Servis müdürünün dediğine göre eğer aracım bu arızayı algılamasaymış en az 3.ooo Tl masraf çıkarmış? Ben anlayamadım eh anlamıyınca da doğru varsayıyorsun ister istemez.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Recep Mura

Arkadaşlar aracım 2004 Fusion 1.6 Lux LPG'li, 2 hafta kadar önce özel bir serviste yıllık bakıma soktum gerçi oldukça pişman oldum çünkü sonrasında sıkıntılar yaşamaya başladım biri de motor ikaz lambamın yanması oldu. Daha önce de başıma gelmişti ve kendiliğinden sönmüştü yine de ustaya götürmüştüm bir problem yok büyük ihtimalle lpg'den kaynaklı motor ikaz lambası sürekli yanık kalıyorsa ve devrinde düşme olmuyorsa kafana takma demişti 1-2 ay hiç yanmamıştı enson ki bakımda lpg de 10000 bakımı yapıldı ama usta çok uğraştı birazda acelesi vardı pek iyi yapamadı çünkü saatlerce uğraştı sonrasında araç yükten düştüğünde yani aracı boşa aldığımda zaman zaman direkt stop etmeye başladı tekrar aynı ustaya gittim bir yerden su sızmış basıncını düşürmüş ondandır dedi onu sıktı yeniden ayar yaptım bir daha olmaz dedi ama hala zaman zaman stop ediyor ama her zaman değil yüke bindiğinde gaza bastığımda problem yok genelde aracı boşa aldığımda yavaşladığımda stop ediyor ama onu da her zmana yapmıyor geçen gün yaklaşık 2 km yolda şehir içinde tam 3 kez stop etti.

Ve uzun aradan sonra motor ikaz lambam yeniden yandı ve şuan sürekli yanık bir ara gaz bitince benzin kullandım yaklaşık 20 km felan bir ara söndü ama sonrasında yeniden yandı ve şuan sürekli yanık vaziyette ustam yanarsa hiç önemseme demişti acaba buna güvenmeli miyim? akümde de sıkıntı var gibi bir ara tammen boşalmış aracı vurdurarak çalıştırmıştık ekranda EAC FAİL yazısı çıkmıştı ama şimdilerde normal acaba ondan da olabilir mi?

Bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...