İçeriğe Yönlendir

Focus II ile Opel Astra hız ve yol tutuş testi


Engin Evni

Recommended Posts

Barkın Kayaoğlu
Astra iyi araba yanlız şu 1.3 CDTI motoru yok mu... Tam bir facia.

O motor çok başarılı da o kasaya gitmedi.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Astra iyi araba yanlız şu 1.3 CDTI motoru yok mu... Tam bir facia.

+1.

Manuel 1.6 benzinli olacak. :)

Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir

İçine hangi araba sinerse o araba alınır. Focus hoşuma gitti onu aldım. Astranın tipi hoşuma gitseydi ve motoruda 1.3 olmasaydı belki 41500 ede eminim astrada alınırdı. Bence araçların ne kadar yüksek hızlı gittiği değil şöförün arabaya ısınması (hakim olması) daha önemli.

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz
Torktan çok 15 hp fark :D adam çünkü hep üst devirde kullanıyor parkur boyunca.

Muhhaaahahaa :rofl: Tiff yine koparttın beni yaaa...

Videodaki en güzel yer Astranın ortadaki ekranından bahsettiği bölüm...Haaahhaaahaa

Tiff: Astaranın bir diğer özelliği de ortada bir bilgi ekranının bulunması. Ne yazıyor bir göz atalım "ÇARŞAMBA" evet çok bilgilendirici gerçekten çünkü sanırım bu yokuşu tırmandıktan sonra "PERŞEMBE" olacak

Hahhaaahhaa :fiuw:

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

WRC veriyonlar ile standart modeller tamamen farklı. Sadece görünüşleri aynı. :lol2: Ama yol tutuşta ford u geçmek çok zor.

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
Pardon da hepinizin altında WRC versiyonu focus var da benim mi haberim yok?Standart Astra H havada karada her türlü üstünden atlar Focus 2'nin. :yes: Sadece bu teste bakarak değil,bir çok otoritenin yaptığı testler de aynını gösteriyor. Yol tutuşu konusunda da IDS+ astayla esp focus karşılaştırmaları var youtube da. Viraj giriş-çıkış hızları arasında 10-12 km oynuyor.

Malzeme kalitesi olsun,işçilik olsun,biraz göz nizama sahip herkes iki araç arasında ciddi fark olduğunu anlayabilir.

+1

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Opelle ilgili konuşuyorken sorayım istedim. Arkadaşıma C kasa vectra bakıyoruz. İzmir'de istisnasız baktığımız araçların tamamına yakını ecu'ya 30'a yakın hata kaydetmiş, abs yada hava yastığı lambası yanar vaziyetteydi. Buna Dokuz Eylül Ünv.nin makam araçları da dahil :D Arkadaşım daha önce de 2004 model yeni(!) kasa vectra aracında da aracın beyninde tamirat yaptırmak zorunda kalmıştı. Opel'in genel olarak elektronik arızası çok mudur? Yoksa bu modellere has bir sorun mu var? O yaşlardaki Ford marka araçlarda da bu tarz sıkıntılar oluyor mu?

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Opelle ilgili konuşuyorken sorayım istedim. Arkadaşıma C kasa vectra bakıyoruz. İzmir'de istisnasız baktığımız araçların tamamına yakını ecu'ya 30'a yakın hata kaydetmiş, abs yada hava yastığı lambası yanar vaziyetteydi. Buna Dokuz Eylül Ünv.nin makam araçları da dahil :D Arkadaşım daha önce de 2004 model yeni(!) kasa vectra aracında da aracın beyninde tamirat yaptırmak zorunda kalmıştı. Opel'in genel olarak elektronik arızası çok mudur? Yoksa bu modellere has bir sorun mu var? O yaşlardaki Ford marka araçlarda da bu tarz sıkıntılar oluyor mu?

2004 model aracım, arıza lambası bir kere geçenlerde yandı. O da oksijen sensörü arızasından. Ama bakımları eksik etmem, önüme gelene aracı kurcalatmam. Araçlar elektronik donanımı yoğun araçlar. Silecek suyu azaldığında bile grefik ekrandan uyarıyor. Ki benim araçta IDSplus falan var. Kurcalanmamış, servis bakımlı bulursanız problem olacağını sanmıyorum. Ama piyasada böyle aracı bulmak da zor.

Necat, bütçeyi ve tercih sebebini bilmiyorum ama şu anda Opel alacak olsam 2. el Vectra almak yerine sıfır Astra HB alırım. Liste fiyatı 33 bin, daha ucuza veren elbette vardır. 2004 Vectra Elegance'lar 25binden aşağı gitmiyor herhalde.

Yorum bağlantısı
Misafir
Opelle ilgili konuşuyorken sorayım istedim. Arkadaşıma C kasa vectra bakıyoruz. İzmir'de istisnasız baktığımız araçların tamamına yakını ecu'ya 30'a yakın hata kaydetmiş, abs yada hava yastığı lambası yanar vaziyetteydi. Buna Dokuz Eylül Ünv.nin makam araçları da dahil :rolleyes: Arkadaşım daha önce de 2004 model yeni(!) kasa vectra aracında da aracın beyninde tamirat yaptırmak zorunda kalmıştı. Opel'in genel olarak elektronik arızası çok mudur? Yoksa bu modellere has bir sorun mu var? O yaşlardaki Ford marka araçlarda da bu tarz sıkıntılar oluyor mu?

C kasa için sorunlu derler genelde. Ama daha önceden Opel kullanmış olanlar bu aracı çok tutarlar. Eski kaliteli opel modellerinin halefi olarak çok miras yedi. Ben de araç araştırırken biraz inceledim ama cazip gelmedi bana. Mesela bir klima kontrolü handikapı var hatırladığım. Dijital klima ayarı için menüler arasında dolaşmak gerekiyor gibisinden. Önce arkadaşım söylemişti olmaz dedim öyle şey, daha sonra otomobil testinde de aynı konuya değinildiğini gördüm. Sonuç olarak üst sınıfta yeralmasına rağmen genelin aksine alt sınıfına göre sınıtılı bir araç. Bence de Astra daha stabil ve mantıklı bir araç. Mesela 2000 motorlu olanını görmedim 2004-2005 modellerde ben bu aracın. Genelde 2.2 ya da daha çok 1.6'sı var. Özellikle elegancelar çok dolu ama elektrik konusunda sabıkalı olduğu için bu konuda cazibesini kaybediyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Misafir
Pardon da hepinizin altında WRC versiyonu focus var da benim mi haberim yok?Standart Astra H havada karada her türlü üstünden atlar Focus 2'nin. :good1: Sadece bu teste bakarak değil,bir çok otoritenin yaptığı testler de aynını gösteriyor. Yol tutuşu konusunda da IDS+ astayla esp focus karşılaştırmaları var youtube da. Viraj giriş-çıkış hızları arasında 10-12 km oynuyor.

Malzeme kalitesi olsun,işçilik olsun,biraz göz nizama sahip herkes iki araç arasında ciddi fark olduğunu anlayabilir.

Kesinlikle katılıyorum. :D

Genelde focus sahibi arkadaşımız çoğunlukta olduğundan focus iyidir gibi bir kanı çıkmış. Bana göre de astra ıds plus olayı gerçekten iyi bir sistem. Aracın komple karakterini değiştiriyor. Dizel focuslardaki gibi sadece direksiyon mod değişimi değil olay, özellikle yeni astra da test ettim. Sport mode a aldığımda araç sert hırçın göstergeler de beyazdan kırmızıya döndüğünde vay be demiştim. Şu an sıfır araç alıcak olsam astra H donanımı düşünürdüm yanılmıyosam hala satışta ve uygun fiyatlara satılıyor.

Yorum bağlantısı
Arda Akbay

ışıklarda astraya denk gelirsem ister istemez daha fazla gaza basıyorum artık ;)

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
Yol tutuşu konusunda da IDS+ astayla esp focus karşılaştırmaları var youtube da. Viraj giriş-çıkış hızları arasında 10-12 km oynuyor.

10-12 km 'lik fark çok büyük bir fark. Virajdaki yol tutuş hız ile değil hızın karesiyle orantılı, ufak farklar bile kaydırmaya yeter.

Çok yüksek hızlarda değillerse o fark anca broadway-focus arasında olur.

Birbirine yakın iki arabada bukadar fark varsa birinde ciddi problem var demektir. Sanmıyorum.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Çiftçi
(düzenlendi)

Çok fanatik bir yorum yapmak istiyorum "kuzu kurdun yol fordun" demişler :lol2::):crazy: astra da neymiş :p

tarihinde Onur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Hatipoğlu
ışıklarda astraya denk gelirsem ister istemez daha fazla gaza basıyorum artık :lol2:

bende olabildiğince çok yükleniyorum gaza...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...