İçeriğe Yönlendir

Sıfır araç kullanımı


Alptuğ Karaküçük

Recommended Posts

Alptuğ Karaküçük

herkese merhaba. bende araniza 2010 fiesta 1.6 TDCi titanium X paket ile katiliyorum.

aracim subatin ilk haftasi gelecekmis. ilk konumuda zaman yaklasmisken acmak istedim.

sifir arac tecrubem olmadigindan sormak istedigim bir seyler var. oncelikle sifir araclari belirli bir km ye kadar cok yormamam basmamak veya belirli bir devrin uzerine cikmamak gibi seyleri var midir? fiesta icin bu degerler nedir?

kac km de ilk yag bakimini yapmam gerekir bir azalma soz konusu olacak midir?

su an italyadayim bir sure daha burada kalacagim belki arabayi alirken uyaracaklardi ama ilk ben alamayacagim ondan burada yazmam gerekti. akliniza gelen baska bilgiler varsa paylasirsaniz sevinirim..

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk
(düzenlendi)

söyledikleriniz doğrudur.ancak ilk mesajınızı tanışma bölümüne yazmanız gerekirdi.rodaj her araçta olduğu gibi sizin arabanızın da yaşayacağı bir durum.yakıt sarfiyatınız biraz fazla olacaktır.arabayı açayım diye basmak yanlıştır.ayrıca serviste pek söylenmez ama ilk 5000 den sonra yağı değiştirmek akıllıca olur.

tarihinde Haluk ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdülmecit Cirbil

ben sıfır aracımı mağazadan çıkarır çıkarmaz 1250 km uzun yola gidip geldim.döner dönmez ilk yağını serviste değiştirdim.

bu yolculuk sırasında aracımı 2 ve 3 bin devir arasında kullandım..artık yavaş yavaş gaza dokunuyorum.km 2500.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

3000 deviri geçmeden ve motor çok soğukken gaza yüklenmeden kullanın dizel aracınızı. ilk 3 bin km felan öyle kullanın. Onun dışında her hafta yağını kontrol edin ilk 2-3 ay. baika birşey yapmanıza gerek yok. değişime de gerek yok.

Yorum bağlantısı
Serkan Öz

Yeni teknolojiyle üretilen motorlar da rodaj sürecine ihtiyaç duyar. Peki ama nedir bu rodaj?

Günümüzün teknolojisi neredeyse kusursuz. Buna rağmen yeni otomobillerin modern motorları da rodaj sürecine ihtiyaç duyuyor mu? Bu sorunun cevabı: Evet. Ancak rodaj yani motor ve aktarma organlarındaki hareketli parçaların birbirlerine uyum süreci eskisinden daha kısa. Otomobil üreticileri, modern motorların iç yüzeylerinin kalitesinin çok iyi, üretim toleranslarının çok düşük olduğunu ve bu nedenle eskisi gibi katı rodaj kuralları olmadığını söylüyor. Hatta bazı firmalar rodaj uygulamasına gerek olmadığını açıklıyor. Otomobil üreticileri son yıllarda pistonların hareket alanını egzoz emisyonunu düşürebilmek için sürekli değiştirdi. Örneğin BMW'nin ürettiği motorlarda piston ve silindir arasında sadece 0.03 mm mesafe var. Silindir ve pistonun aralığı bu kadar küçük olan motorları, henüz yeniyken zorlamak yanlış. Çünkü motorun zorlanması pistonların sıkışmasına neden olabiliyor ve bu uzun vadede yağ tüketimini olumsuz yönde etkiliyor. Motor, ilk 1000 km rodaj kurallarına uygun kullanıldıktan sonra uzun kilometreler yağ değişimi yapılmıyor. Bazı modellerde 50 bin km'ye kadar (veya 2 yıl) motor yağı değiştirilmiyor. Eski teknoloji motorlarda yağ değişim periyodları 3 bin-3 bin 500 km'ydi. Peki bir motorun rodajı nasıl doğru yapılır? En önemli kural: Kesinlikle gaz .pedalına sonuna kadar basılmamalı! Yağlama ne kadar mükemmel olsa da metal metale sürtünüyor ve aşınma meydana geliyor. Çünkü silindir ve piston yüzeyleri tam olarak düz değil. Piston ve silindirlere mikroskopla bakıldığında yüzeylerinde küçük tepeler bulunduğu görülüyor. Motor rodajdayken bu küçük tepelerin zirveleri yok edilerek düz bir yüzey oluşturuluyor. Böylece daha iyi bir yağlama sağlanıyor. Rodaj aşamasında gaz pedalına mümkün olduğu kadar yavaş basılması gerekiyor. Özellikle düşük devirlerde gaza çok yüklenilmemeli. Çünkü düşük devirlerde tam gaz sürtünmeyi artırıyor. Sürtünmeden doğan yüksek ısı silindir iç yapısında olumsuz etkiler bırakıyor. Rodaj, fren ve debriyaj sistemleri için de geçerli. Balata ve disklerin birbirine alışması gerekiyor. Debriyaj balata ve baskısı da benzer şekilde bir uyum sürecine ihtiyaç duyuyor. Rodaj kuralları bulunan bir diğer parça da lastikler. Üretim aşamasında lastiklerin kalıptan kolay çıkması için yüzeylerine sürülen cilanın yok olması için ortalama 500 km yol yapılması gerekiyor. Bu cila nedeniyle yeni lastiğin yol tutuş ve fren performansı zayıf olduğu için dikkatli davranmak gerekiyor.

KAynak: arabam.com

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mete Akan

Merhabalar, Focusumu bugün teslim aldım ve akşamdan beri kullanıcı el kitabını hatmetmekle meşgulüm. Rodajla ilgili el kitabında yazanları buraya aktararak foruma ilk katkımı yapayım istedim.

_________________________________

Sayfa 156

LASTİKLER

Yeni lastikler yaklaşık 500 km rodaj gerektirir. Bu sürede değişik sürüş özellikleri ile karşılaşabilirsiniz.

FRENLER VE KAVRAMA

Mümkünse şehir içerisindeki ilk 150 km de ve otobanlardaki ilk 1500 km de frenleri ve debriyajı (kavramayı) aşırı kullanmaktan kaçınınız.

MOTOR

Tüm araçlar

İlk 1500 km de çok hızlı sürmekten kaçınınız. Vites değiştirirken hızınızı sık sık değiştiriniz. Motoru yormayınız.

Focus RS

Her zaman motorun normal çalışma sıcaklığına yavaş yavaş gelmesini bekleyiniz.

Rodaj döneminde 5000 d/d da ve 3 gaz kelebeği ile sürmeyiniz.

_________________________________

Açıkçası yeni otomobili alırken en çok kafama takılan konulardan biri rodaj meselesiydi. Kılavuzu okuduktan sonra forumda da geniş bir tarama yaptım. Yazılanların çeşitliliğine bakarak kesinlikle kılavuzda yazandan farklı bir uygulama yapmamaya karar verdim.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

ben ömür boyu rodajdayım benim için ilk 1500 -3000 ü farketmez 3000 deviri zorda kalmadığım sürece kesinlikle geçmem zaten TDCI larla 4000 devirden sonrasıu yok

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ayhan Şentürk

Çok yanlış bir düşünce var, çok eksik düşünülüyor.

Dizel almanın km yapma ile pek alakası yok.

arabayla gezmiyorsan boşuna 3 milyar fazla para verip dizel alma!!! Bence ne alaka.

Dizel araba alıpta benzinli fiyatınamı satılıyor? hayır.. Dizel araba 2. elde benzinlilerle aynı paramı? hayır, O yüzden ucuza gezdiğiniz kar kalıyor. Bu yanlış eksik düşünceleri unutun.

Atıyorum, Mesela ben dizel aldım, komşum aynısının benzinlisini aldı.

2 yıl sonucunda ikimizde 30000 km yol yaptık diyelim.

Ben arabamı 30000 TL'ye aldım diyelim ve 30000 km için yakıta şu günün fiyatıyla 4500TL ödedim

2 kere bakım yaptırdım diyelim, 2 hafa filitresi + 2 bidon yağ + 2 yağ filitresi + 1 mazot filitresi toplam max 300 TL yapar.

2 yıl sonunda toplam masrafım 34800 TL

Gelelim benzinliye,

Aracı 27000 TL'ye aldık, 30000km gezdik ve yakıta bugünün fiyatıyla 10000TL verdim.

2 kere bakım yaptırdım, 2 hava filitresi, 2bidon yağ, 2 yağ filitresi toplam max 200 TL yapar

2 yıl sonunda toplam masrafım 37200 TL

Dizel ile 2400 TL kar yaptım. Şimdi birde arabaları satalım,

benzinli olanı 20000 TL'ye sattık diyelim,

dizel olanda 20 değil 22000TL'ye satılacak.!

Benzin için masrafım 37200 TL idi, satış sonrası aldığım para ise 20000 TL, kaybım 17200 TL

Dizel için masrafım 34800 TL idi, satış sonrası aldığım para ise 22000 TL, kaybım 12800 TL

Hangi arac daha fazla kaybettirdi hesap ortada. , en iyi cevap hesap kitapla ortaya çıkar, tartışmaya zaten gerek yok.

Sonuç gösteriyorki dizelde herzaman kardayız.

Şuda bir gerçek, az kilometreli dizel bir araç her zaman iyi para eder...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Severek dikkat ederek kullanırsanız hiç korkmayın, motor sağlıklıysa turbo kolay bozulacak birşey değil. Enjektörlerde risk var tabi ama yakıtı güvenilir istasyonlardan aldıktan sonra kolay kolay sorun çıkmaz. Şöyle düşün, yaptığın kar ile birsürü enjektör geliyor ve bunun yanında arıza yüzdesi düşük. 100 arabadan belki 5 tanesi sorun yaşar. Onlarda dikkat etmeyenler. Dizele çamur atanda onlar zaten. yüzdesi yüksek olsa ciddi problem olurdu hepimizde farkında olurdurduk. Dizel araba pek fazla kullanılmazdı.

Yakıt konusunda bende hssasım. Uzun yolda menzin 900 km'nin üzerinde olduğu için evime yakın olan istasyondan fullerim, çıkarım yola. Devamlı dopoda yakıt olur üzerine fullerim, pek fazla para tutmuyor, hep fullerken 60-70 TL tutuyor. :) Bu yaz bursadan kuşadasına doğru çıktım, fulledim, 400km gittim 400 km geldim depoda hala bir çeyrek duruyordu.:D

Hem tork hem devir bandı alınacakta ozaman şarjı bitip yolda kalanlarıda göreceğiz. Onları gene bizim TDCI'lar çekip kurtacak :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Turboyu, enjektörü sağlam tutmamıza bağlı Ayhan. Dizel kullanıyorum; ama, tırsmıyor da değilim. Benzinli kullanırken, dağ başındaki adamdan bile benzin alırken, dizelde Ankara'da 3-5 istasyona mahkum kaldım :D

E Abdussamed, hem tork hem ekonomi varsa :) Ama ilerde hem devir bandı hem de tork alacağız inşallah.

:)

Turbo ve enjektör giderse ekonomi falan kalmaz. Çok yol yapılsa gene telafi edilebilir masraf.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
:)

Turbo ve enjektör giderse ekonomi falan kalmaz. Çok yol yapılsa gene telafi edilebilir masraf.

İşte bu en fazla %5 ihtimal olsuğu için problem yok, ekonomik bir şekilde yola devam.

Dizelde 100 kişiden 5'i zarar ediyor ama benzinde maliyetli yakıt ihtimal değil 100 kişiden hepsi etkilenir. Ben böyle düşünüyorum :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
Sıfır alırsan sorun yok. Ama ikinci el alırsan, sorun var. Enejktör de turbo da illa ki değişecek parçalar. Kimse bana turbo motorla bir veya enjektör motorla bir demesin :)

Kesinlikle.

2. elde dizel biraz riskli. Arabanın geçmişini bilemiyoruz, motor hangi devirlerde kullanıldı yada yakıt nerelerden alındı bilemeyiz.

Dizel alacaksam ya sıfır alırım yada herşeyi göze alarak alırım. Herşeyi göze almak ile kastetdiğim bir turbo ve 4 enjektörünün parasını gözden çıkarmış olmam. Yoksa dizel motora pek birşey olmaz. Bu 2. elde dizellerin sorunlu olduğu anlamına gelmez. Çok iyi dizel araclar var. Alırsınız binersiniz, bir ihtimal sorun çıkarsa yaptırısınız ve uzun vadede ekonomik binersiniz. Komşumuza 105bin km'de 2005 tdci fiesta aldık, 2 yılda 40bin km'yi devirdi. Hic sorunu yok.

Yada bunların yerine, düşük km'li benzinli arac kolay bulunuyor. Benzinli arac alıp gaz taktırırım. Gazlısını almam, gaz taktıran gezmek için taktırıyor ve o araclar epey km'li oluyor. Hem gazlı hem km'si düşük gördüğüm aracların km'sinin düşürüldüğünden şüpe ederim.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Erman Kızılyel

mrb arkadaşlar aracımı dün servisten çıkardım 2010 focus 1.6 109hp titanyum tdci aracımla ilgili önerileriniz nelerdir. ne yapmamı önerirsiniz. ilk defa sıfır arac kullanıyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
mrb arkadaşlar aracımı dün servisten çıkardım 2010 focus 1.6 109hp titanyum tdci aracımla ilgili önerileriniz nelerdir. ne yapmamı önerirsiniz. ilk defa sıfır arac kullanıyorum.

Forumumuzda faydalı bilgiler var. Buradan inceleyebilirsiniz. Faydalı olacaktır.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Yeni-Aracl...er-t183581.html

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Turbo-Hakk...lg-t183096.html

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Söylediklerine katılalım da. Mehmet Mercan'ın eski c-max'ine ne demeli? Korkuyorum valla :seytan: Hem tork hem bant deyince, c180k'yı kastettim. Bitmez şarjı bitmez :D

Nesi varmış Mercan'ın C-max'ının.. :p

Uğrunda kavgalar edilen bir araçtı o :p

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...