Bora Akbaş 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Arkadaşlar,2010 modellerden itibaren Focus 2.5 larda opsiyonel olarak sunulmaya başlanan Anahtarsız çalıştırma özelliği nedir? Ne işe yarar? Avantajları nelerdir?Bilen var mı acaba? Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Kesin bozulduğunda pahallı bir sistemdir.Meganlarda var epeyce,Corolllalarda da. Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 24 Ocak 2010 Yazar Paylaş 24 Ocak 2010 Kesin bozulduğunda pahallı bir sistemdir.Meganlarda var epeyce,Corolllalarda da. Pahalı olduğuna eminim de ne işe yaradığını hala tam olarak anlayabilmiş değilim. Detaylı bilgi alabilsek iyi olacak aslında. Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Megane II lerdeki sistem çok gereksiz, araca yaklaşınca kapılar açılmıyor, içeri girdiğiniz kartı yuvaya takmanız lazım vs. Focus'taki sistem araca yaklaşınca kapıları açıyor içeri girdiğinizde anahtarı cebinizden çıkarmadan hiç bir yere takmadan tuşa basarak aracı çalıştırmanızı sağlıyor.. Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 24 Ocak 2010 Yazar Paylaş 24 Ocak 2010 Megane II lerdeki sistem çok gereksiz, araca yaklaşınca kapılar açılmıyor, içeri girdiğiniz kartı yuvaya takmanız lazım vs.Focus'taki sistem araca yaklaşınca kapıları açıyor içeri girdiğinizde anahtarı cebinizden çıkarmadan hiç bir yere takmadan tuşa basarak aracı çalıştırmanızı sağlıyor.. Araca yaklaşınca açmaya yarıyor uzaklaşınca da kapatmaya sanırım. Peki anahtarsız çalıştırma sisteminde aracın camlarının açık unutulmuş olması halinde kendiliğinden camların kapatılması gibi bir özellikte var mı acaba?Birde start/stop düğmesi yoğun trafikte benzin tasarrufu sağlamak içinde bir amaca hizmet ediyor mu? Yorum bağlantısı
Eren Erdem 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 (düzenlendi) Malesef focus ta araca yaklaşıldığında kapılar otomatik açılmıyor yada uzaklaşıldığında kapanmıyor. Açma kapama butonlarını kullanmanız gerekli. Olmazsa olmaz demedim bayide olduğu için aldığım bir özellik Anahtar aracın içinde her yerde araç tarafından tanınıyor, butona bir kere bastıktan sonra debriyaja basarak aracı 2. basışınızda çalıştırıyorsunuz. Hareket halinde eğer butona 3 kere arka arkaya basılırsa motor stop ediyor. Yakıt alırken anahtarı üstünde unuttup markete yönelmiyorsunuz anahtarınız hep cebinizde oluyor. Dezavantaj olarak özellike valeler yada yıkamacılar sistemden bihaberler. Butonu doğru kullanabilene rastlamak gerçekten çok zor, ya çok az basarak marş motorunun az dönmesine sebep oluyorlar yada yarım kontak yapmadan direk marş basmış oluyorlar, bu yüzden her seferinde uyarmak durumunda kalıyorum. Aracı kilitledikten sonra kilitleme tuşuna basıldığı takdirde açık camlar ve/veya sunroof kapanıyor. 24 Ocak 2010 tarihinde Eren Erdem tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Araca yaklaşınca kapıları açması lazım kapı koluna elinizi uzattığınızda da kilitleri açmıyor mu? O zaman Focus'daki sistemde Megane kadar olmasada gereksizmiş. En iyisi Toyota.. Birde düğmeye az yada çok basma diye birşey olması ne kadar saçma, kontak çevirmekten ne farkı kaldı? Yorum bağlantısı
Eren Erdem 25 Ocak 2010 Paylaş 25 Ocak 2010 Malesef bende sistemi duyduğumda var sanmıştım otomatik kilit açma ve kapama ama yok, Eğer butona direk basarsanız araç çalışıyor ama bana kalırsa bu sağlıksız o yüzden ilk önce yarım kontak mantığı butona bir kere basıp ardından bazı ışıkların sönmesiyle marş için butona basmak daha mantıklı geliyor araç için Yıkamacılar nasıl butona basıyorsa arabadan 2 kere kesik marş sesi getirdiler, artık vermemeye çalışıyorum aracı. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 25 Ocak 2010 Paylaş 25 Ocak 2010 Malesef bende sistemi duyduğumda var sanmıştım otomatik kilit açma ve kapama ama yok,Eğer butona direk basarsanız araç çalışıyor ama bana kalırsa bu sağlıksız o yüzden ilk önce yarım kontak mantığı butona bir kere basıp ardından bazı ışıkların sönmesiyle marş için butona basmak daha mantıklı geliyor araç için Yıkamacılar nasıl butona basıyorsa arabadan 2 kere kesik marş sesi getirdiler, artık vermemeye çalışıyorum aracı. Bence sistemi bilmeyene asla vermeyin..Veya kullanma kılavuzunu okutun Yorum bağlantısı
Misafir 25 Ocak 2010 Paylaş 25 Ocak 2010 Kapıların otomatik açılmaması gerekçekten eksiklik olan bir özellik. Madem anahtarsız çalıştırma koyuyosun, bu özelliği de ekle ki birşeye benzesin. Yorum bağlantısı
Görkem Yagtu 25 Ocak 2010 Paylaş 25 Ocak 2010 Merhaba arkadaşlar aklıma takılan 1-2 soru var. Anahtarsız girişli focus kullananınız varmı aranızda? Şimdi anahtarsız girişle girdiğimizde debriyaja basıp tuşa bastığımızda bu araç direkt çalışıyormu? eğer öyleyse arada kontağı ilk çevirdiğimizde ışıklar yanana kadar beklediğimiz süre normal anahtarlı araçlarda gereksiz demektir çünkü beyin aynı olduğuna göre anahtarsız çalıştırmada hemen çalışması sorun olmuyorsa normal araçlarda da anahtarı takıp hemen marşa basmamız farketmeyecektir. 2. olarak çift kilitleme yapıp aracın alarmını anahtarsız girişli focuslarda nasıl çalıştırabiliriz. Çünkü araçtan çıkıp kapıdaki düğmeye basınca kitlendiğine göre acaba tek kitlemeyle alarm devreye mi giriyor? 3. olarak seyahat halindeyken yolcu tarafına çok yakın olan o start/stop tuşuna yolcu tarafından yanlışlıkla basıldığında aracın stop edip güvenlik açısından tehlike oluşturma ihtimali yokmudur? Bilgisi olan varsa paylaşalım. Teşekkürler Yorum bağlantısı
Görkem Yagtu 25 Ocak 2010 Paylaş 25 Ocak 2010 Maalesef ben de ilk kez daha önce açılmış bir konuyu farkında olmadan tekrar açmış oldum. Üzgünüm Yorum bağlantısı
Eren Erdem 25 Ocak 2010 Paylaş 25 Ocak 2010 Merhaba arkadaşlar aklıma takılan 1-2 soru var. Anahtarsız girişli focus kullananınız varmı aranızda?Şimdi anahtarsız girişle girdiğimizde debriyaja basıp tuşa bastığımızda bu araç direkt çalışıyormu? eğer öyleyse arada kontağı ilk çevirdiğimizde ışıklar yanana kadar beklediğimiz süre normal anahtarlı araçlarda gereksiz demektir çünkü beyin aynı olduğuna göre anahtarsız çalıştırmada hemen çalışması sorun olmuyorsa normal araçlarda da anahtarı takıp hemen marşa basmamız farketmeyecektir. 2. olarak çift kilitleme yapıp aracın alarmını anahtarsız girişli focuslarda nasıl çalıştırabiliriz. Çünkü araçtan çıkıp kapıdaki düğmeye basınca kitlendiğine göre acaba tek kitlemeyle alarm devreye mi giriyor? 3. olarak seyahat halindeyken yolcu tarafına çok yakın olan o start/stop tuşuna yolcu tarafından yanlışlıkla basıldığında aracın stop edip güvenlik açısından tehlike oluşturma ihtimali yokmudur? Bilgisi olan varsa paylaşalım. Teşekkürler Ben kullanısı olarak yanıtlayayım, aslında yukarıda da bazı sorularınız cevaplarını yazmıştım 1.Öncelikle butona bir kere basınca ışıklar yanana kadar beklediğiniz yarım kontak pozisyonuna gelmiş oluyor ardından debriyaja basarak marş için ikinci kez butona basıyorsunuz, tabi ki beklemeden direk debriyaj ve butonla da yapılabilir ama buda sizin de bildiğiniz gibi sağlıksız bir uygulama. 2.Anahtarsız çalıştırmalı araçlar açma ve kilitleme konusunda sizin aracınızdan farksız, kumanda ile aracı kilitleyip açabiliyorsunuz. 3.Eğer seyahat halinde 3 kere butona basarsanız araç stop ediyor, denemedim ama yurtdışı sitelerinden öğrendiğim bu Yorum bağlantısı
Görkem Yagtu 26 Ocak 2010 Paylaş 26 Ocak 2010 Cevap için teşekkürler Eren Bey peki yani alarm konusuna açıklık getirmek gerekirse araçtan çıkıp tutma kolundan bi kere kitlediğinizde alarm devreye girmemiş oluyor öyle mi? yani tekrar kumandadan çift kitleme yapmamız gerekiyor alarm için anladığım kadarıyla? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Ocak 2010 Paylaş 26 Ocak 2010 Kısa zaman önce konuşmadık mı bunu.. ? Yorum bağlantısı
Hasan Kerik 26 Ocak 2010 Paylaş 26 Ocak 2010 Megane II ler konusunda yanlış bilgilendirme yapmayalım. Türkiyedeki megane II lerde anahtarsız çalıştırma yok. Getirilmedi. Sadece anahtar yerine kart ile çalıştırma var buraya gelen modellerde. Megane'ın asıl anahtarsız kart sisteminde (opsiyonel) arabanın yanına yaklaştığınızda otomatik kapı kilitleri açılır. Ama kartı kart yuvasına takmadan araç çalışmaz . Megane larda 2 tane birbirinin aynı kart anahtar vardır . Valelere vermek istediğinizde elkitabında yazan şekilde kısa bir işlemle 2. anahtarı programlarsınız. 2 anahtar sadece söför kapısını açar ve arabayı çalıştırır. araçtaki diğer kapılar , bagaj , torpido ve benzin girişi açılmaz. Megane II'nin bu açıdan kart sistemi forda 15-20 falan basar. Birde benzin istasyonunda durunca sadece bagajı kilitleme gibi bir özelliğide vardır. Bu sayede benzin istasyonuna gidince her seferinde notebook çantamı yanıma almam gerekmiyor du. Maalesef focusta alıyorum Yorum bağlantısı
Eren Erdem 26 Ocak 2010 Paylaş 26 Ocak 2010 Cevap için teşekkürler Eren Bey peki yani alarm konusuna açıklık getirmek gerekirse araçtan çıkıp tutma kolundan bi kere kitlediğinizde alarm devreye girmemiş oluyor öyle mi? yani tekrar kumandadan çift kitleme yapmamız gerekiyor alarm için anladığım kadarıyla? Görkem bey malesef kapılar tutma kolundan kilitlenmiyor, sadece anahtardan açılıyor ve kilitleniyor, anahtarsız çalıştırmanın en büyük eksik yanı bu olsa gerek. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Ocak 2010 Paylaş 26 Ocak 2010 Görkem bey malesef kapılar tutma kolundan kilitlenmiyor, sadece anahtardan açılıyor ve kilitleniyor, anahtarsız çalıştırmanın en büyük eksik yanı bu olsa gerek. Eren bey O zaman burda anahtarsız çalıştırmanın hiç bir anlamı olmadığı ortaya çıkıyor. Yani düz anahtara göre hiç bir avantajı yok gibime geldi. Bir buton olsa ne olmasa ne diye düşünüyorum. Yanlış anlamayın sözüm size değil ama ford'un büyük bir eksikliği yanlışlığı belki de böyle bir firmaya yakışmıyor. Yorum bağlantısı
Görkem Yagtu 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Evet o zaman çok anlamsız gerçekten. Sonuçta ben kapıları açmak için anahtarı cebimden çıkardıktan sonra zaten kontağa da takar çeviririm. Kullanım rahatlığı açısından önemli olan hiç çıkarmamak örneğin elinizde poşetlerle arabaya yanaştığınızda otomatik açılmasa bile kapı üzerindeki bir butona dokunduğunuzda açılması gerek. Yoksa zaten pratikte hiçbir anlamı yok bunun. Yorum bağlantısı
Eren Erdem 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Kesinlikle bende herkes gibi isteyerek bu özelliğe sahip olanlardan değilim =) Otosan Tcs+Esp opsiyonunu getirmek yerine anahtarsız çalıştırma opsiyonunu neredeyse titanium ların %50 sine getiriyor, müşteri de almış oluyor Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Kesinlikle bende herkes gibi isteyerek bu özelliğe sahip olanlardan değilim =) Otosan Tcs+Esp opsiyonunu getirmek yerine anahtarsız çalıştırma opsiyonunu neredeyse titanium ların %50 sine getiriyor, müşteri de almış oluyor Bende aynen.Ama kullandıkça insan seviyor da düğmeyi çok şık yapmışlar. Yorum bağlantısı
Bülent Akdemir 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Ben dün focus 2010 titanyum tdci(109) aldım. ve anahtarsız çalışma opsiyonunu almak zorunda kaldım.bayinin söylediğine göre almak istediğimiz araçta anahtarla çalışan artık yokmuş.istemeyerek evet demek zorunda kaldım.Hiç aklımda olmayan focusu aldığım için inşallah pişman olmam . Yorum bağlantısı
Görkem Yagtu 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Pişman olmazsınız tabiki sonuçta kullanış bakımından biraz eksiği olsada normal anahtarlı sistemlere göre daha iyi olduğu şüphesiz. Merak etmeyin Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Ben dün focus 2010 titanyum tdci(109) aldım. ve anahtarsız çalışma opsiyonunu almak zorunda kaldım.bayinin söylediğine göre almak istediğimiz araçta anahtarla çalışan artık yokmuş.istemeyerek evet demek zorunda kaldım.Hiç aklımda olmayan focusu aldığım için inşallah pişman olmam . +1 Bundan sonra titaniumlarda anahtarsız calıştırma standart olacak heralde.Bu arada da bize araba böyle geldi napalım diye opsiyon ücretini kitlediler demekki Yorum bağlantısı
Bülent Akdemir 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Pişman olmazsınız tabiki sonuçta kullanış bakımından biraz eksiği olsada normal anahtarlı sistemlere göre daha iyi olduğu şüphesiz. Merak etmeyin teşekkür ederim görkem bey anahtarsız çalıştırma olayını artık kabul ettik.sonuçta anahtarla çalıştırmaktan elbette iyidir.ben focus hiç aklımda yokken fazla incelemeden aldım,başka marka ve modelleri incelemiştim.onun için pişman olmak istemem dedim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts