İçeriğe Yönlendir

Kaza Sonrası Tamir


Abdullah Selim

Recommended Posts

Abdullah Selim

merabalar

haftasonu aracıma arkadan minibüs çarptı. Bagaj kapağı baya ezildi. gerekli evrakları topladım. Yanlız istabul'a yeni gelen birisiyim. Tuzla da oturuyorum.

Tamir için nereye gitmeliyim. Karşı tarafın sigortası Anadolu Sigorta ve sadace trafik sigortası. Yetkili servisler Anadolu sigortanın orjinal parçalarla değişimde problem çıkardığını söyledi. Sizce ne yapmalıyım? Hangi servise gitmeliyim. Müşteri ödemelilerde problem oluyor mu? Acil Yardım ederseniz çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz
(düzenlendi)
merabalar

haftasonu aracıma arkadan minibüs çarptı. Bagaj kapağı baya ezildi. gerekli evrakları topladım. Yanlız istabul'a yeni gelen birisiyim. Tuzla da oturuyorum.

Tamir için nereye gitmeliyim. Karşı tarafın sigortası Anadolu Sigorta ve sadace trafik sigortası. Yetkili servisler Anadolu sigortanın orjinal parçalarla değişimde problem çıkardığını söyledi. Sizce ne yapmalıyım? Hangi servise gitmeliyim. Müşteri ödemelilerde problem oluyor mu? Acil Yardım ederseniz çok sevinirim.

Anadolu`nun hangi yerlerle anlaşmalı olduğuna bak önce, şans eseri otokoç çıkabilir..Orjinali ile değişimde sorun çıkartmak isteyebilirler araca sonradan takılan aksesuarım voyager`di baran takmak istediler karşı tarafın sigorta şirketini aradım kesinlikle taktırmayın araç darbe almadan önce üstünde ne varsa onlar takılıcak denildi..Kısacası kesinlikle pabuç bırakmayın..Kaza tutanağı, karşı tarafın ehliyet, ruhsat fotokopileri ile gitmeniz yeterli olacaktır, sonra exper gelecek ve aracı inceliyecek bu adımdan sonra aracınız tamir yapılan yerde kalabilir yürüyen aksamında birşey yoksa evinizin önüne çekin bence, sonrasında Ankara`dan tramelden kusur oranları beklenicek 4 5 gün sürebiliyor ki yüzde yüz karşı taraf kusurlu olacak bu adımdan sonra sigorta şirketinin sizi aramasını beklemeyin karşı tarafın sigorta şirketini 2 günde bir arayın geldimi gelmedimi diye..Aracı götürmeden önce küçük notlar ekleyin kafanıza mesela tampona vurulmuştur ama içindeki kulaklar kırıktır kulaklarıda değiştirin gibi, yani eğer darbenin etkisi ile şurayada darbe gelmiş diyebileceğiniz yerler..Aracı götürmeden önce altına sağına soluna bakın darbeden etkilenmiş başka yerler varmı diye..Araç yapıldıktan sonra almadan önce çamurluk aralarına bakın eşit olsun açıp kapatın eskisi kadar rahat açıp kapansın gönyesi kaçık olmasın..Arada atladığım şeyler olabilir bildiklerim bunlar..

tarihinde Beyhan Y?lmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Baha

Arabanın fotolarını çekin yapılmadan önce ve sonrası şeklinde satarken gösterirsiniz (tabi hasar büyük değilse)

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Yetkili servis orijinal olmayan parçalarla tamirat yapıyor mu :i-ih:

Yorum bağlantısı
Abdullah Selim

orjinal parçalar dışında takamadıkları için problem oluyormuş değişim verilince.

herford ve muslıoğlunu fordu tavsiye ettiler. buraları bilen varsa yorumu çok işime yarıyacak

koca anadolu sigortanın istanbulda sadece 2 tane anlaşmalı servisi varmış. bu nasıl iş anlamadım

aracımda kasko yok

Yorum bağlantısı
Misafir

Trafik sigortasıda, zarar verilmiş olan mağdur tarafın aracına kimse zorla yan sanayi parça taktıramaz bununla ilgili genelge aşağıda. Ancak siz yan sanayi iserseniz takılabilir.

Hazine Müsteşarlığı’nın

2009/18 Sayılı Genelgesi

Hazine Müsteşarlığına iletilen muhtelif şikayet dilekçelerinden, motorlu taşıt sigortaları uygulamasında;

a) Sigortalı/hak sahibi tarafından hasarlı aracın, sigorta şirketi/hasar yöneticisi tarafından istenilen tamirhaneye/servise çekilene kadar hasar dosyasının açılmadığı,

b) Hasar tespitini yapan eksperden birden fazla tamirhaneden uygun fiyatın alınmasının talep edildiği, ancak uygun fiyatın alınması sürecinde hasarın giderilmesinde gecikmelerin ortaya çıktığı,

c) Tedarik parçanın kimi zaman bulunamadığı ve temini sürecinde gecikmelerin meydana geldiği,

d) Belirli tutarların altında kalan tazminatların eksper gönderilmeden ödenmesi uygulamasında, kimi zaman sigortalı/hak sahibinin eksper talep etmesine rağmen eksper görevlendirilmediği ya da geç görevlendirildiği,

e) Mevzuat gereği, zorunlu trafik sigortasında eşdeğer parça uygulaması mümkün iken, bunun da ötesine gidilerek yan sanayi veya çıkma parça tabir edilen parçalar takılarak sigortalı/hak sahibinin aracının değerinin düşülmesine yol açıldığı,

f) Sigortalı/hak sahiplerinin itirazlarına rağmen araçların anlaşmalı servislerde tamir edilmesine zorlanıldığı,

g) Yeterli maddi delil olmadan hasarın oluş şeklinin şüpheli bulunduğu ileri sürülerek hasar ödeme süresinin uzatıldığı,

h) Hasar yönetimi yapan şirketlerin hak sahiplerini belli tutarları kabule ya da belli servislere gitmeye zorladığı

anlaşılmaktadır.

Yukarıdaki açıklamalar çerçevesinde, motorlu taşıt sigortaları teminatı veren tüm sigorta şirketlerinin;

1) Hasarın giderilmesi veya tazmini sürecini geciktirecek uygulamaların önlenmesi için gerekli tedbirleri almaları,

2) Sigortalı/hak sahibi tarafından eksper talep edilmesi durumunda, gecikilmeksizin eksper tayininin yapılması,

3) Mevzuatın izin verdiği sınırlar dışına çıkılarak araç değerini düşürecek nitelikte parça takılması uygulamasından vazgeçilmesi

4) Sigortalı/hak sahiplerinin anlaşmalı servislere ya da belli servislere gitmeye zorlanması ile belirli bir tazminat tutarını kabule zorlanması uygulamasının önlenmesi,

5) Yeterli maddi delilin bulunmadığı durumlarda tazminat ödemesinin reddinden kaçınılması, gerekirse ödeme yapıldıktan sonra yargı yoluna başvurulması, hususlarında tedbir almaları gerekli görülmektedir.

5684 sayılı Sigortacılık Kanunu’nun 32’nci maddesinin 4’üncü fıkrasına istinaden duyurulur.

Sizi ilgilendiren kısımı koyu şekilde işaretledim.

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Bu konuda o kadar çok sıkıntı yaşıyoruz ki... Ali abi sizde de sigortalılarla problem yaşıyormusunuz? Bir de alternatif onarım var, o tam bir facia...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Trafik sigortasından işlem yaptırmak azap; bence yılmayın, orjinal parça da ısrarcı olun. Zaten primler; şirketler yabancılara satıldıktan sonra; roket gibi ...

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Yakınımın başınada benzer durum geldi. Kırmızı ışık ihlali yapan Vw Transporter, 1994 model Broadway'in burnunu yok etti. Vw'in kaskosu yoktu ve ZMMS ise Hür Sigortadandı. Ben ömrü hayatımda işi bu kadar çingeneliğe döken başka bir sigorta şirketi görmedim. Aracın tamiri için şirket, merdiven altı diye tabir edilen anlaşmalı tamircilerine 1750 TL ödeyecekmiş. Tamirci ile konuştuğumda, aracı o paraya maletmek için mecbur olarak çıkma ve/veya en ucuz yan sanayi parçaları kullanacağını söyledi. Tamir sonrası aracın problemsizliği ile ilgili garanti dahi veremedi. Akrabalarım mecburen tamir için verilen 1750 Tl yi aldı, arabanın hurdasını 1500'e verdi. Canlarının kurtulduğuna dua edip 3250 TL yi cebine koydular, en az bir okadar zararı sineye çekmek zorunda kaldırlar.

Dua edin size Hür Sigortalı bir araç çarpmasın. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Dua edin size Hür Sigortalı bir araç çarpmasın. Geçmiş olsun.

Bir çoğu öyle rezil hasar ödüyor ki.. Hatta ödemiyor... Hatta diyor ki.. Ödemiyorum, gidin mahkemeye verin...

Fotoğraf var, rapor var, şahit var, fren izi var, kırık kopuk parçalar var, çarpan ortada, çarpılan ortada. Bizce böyle olmamıştır bu, ödemiyoruz diyor...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile: kasko, müşterisini trafik sigortasından da korur :)

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz
Vesile ile: kasko, müşterisini trafik sigortasından da korur :)

Gerçektende tamponun 8tl`lik parçası için süründürdüler süründürüyorlarda..Kasko gerçekten şart ben buna kanaat getirdim...

Yorum bağlantısı
Okay Çetinkaya

kasko da kasko,hem niye yatırıyoz o kadar parayı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...