Misafir 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Arkadaşlar bu Lpg konusu bizleri epeyce meşgul eden bir konu.Ben Lpg li araç kullanıyorum.Lpg kullanmanın belki de göremediğim, bilemediğim kötü yönleri vardır diye düşünerek hepimize yol göstermesi amacıyla bu konuyu açmayı uygun gördüm.Lpg kullanmak istemeyen ya da kullanmak isteyip de çekinceleri olanların fikirlerini düşüncelerini tek konu altında toplayalım istedim.Düşüncelerinizi alalım... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Düptür, patlar şaka bir yana, bu kadar hassas olan araç mekanik-elektroniğine, seloteyp+matkap ile girişen türk usta girşimicisi olmasa, yani ehil ve teknik onayını veren distribütör çatısı altında olsa, işte o zaman montaja izin verirdim ( tasarruf hesabım tutarsa) Çamurluğu boyanmış araca burun kıvıran galerici vs., manifoldu delinmiş, elektrik kabloları doğranmış lpg li araca neden ses çıkarmaz vesile ile düşünelim mi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 menfaat çakışması çağlar abi. İşine geldiği için insanların sesi çıkmıyor. Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Aslında şu an ben de düşünüyorum LPG ama Çağlar abiye tamamen katılıyorum,yani montaj sırasında güvenebileceğim ve bana güven verecek bir firma veya kuruluş bulamıyorum şu an maalesef.Şu ana bulunduğum ilçede en ufak tamir ihtiyaçlarını bile gidermek sıkıntı yaratırken,kalibrasyonuymuş,arıza ışığıymış benim için sıkıntılı yani Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Mesela günümüz şartında, lpg li araç kullancaksam, tek tercihim Cruze almak olurdu. Tipi degüzel vs. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Mesela günümüz şartında, lpg li araç kullancaksam, tek tercihim Cruze almak olurdu. Tipi degüzel vs. neden cruze abi lpg ye uyumlu falan mı.birde şahsi fikrim cruze önden ve içerden çok hoş ama arkası çok sıradan.önden ve arkadan farklı arabalarmış gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Çünkü dayyular, fabrika garantili olarak satıyorlar. bu fabrika çıkışı garantili lpg yi bi chevrolet yapıyor zaten.bir de şahinlerde vardı bi zamanlar.peki kalibrasyonunu da kendileri mi yapıyor yoksa ne marka kit takıldıysa onun servisine mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Dayyucular, lpg firması ile anlaşıp, deneme-yanılma-çalışma ile yazılımı, müh. firmasına yaptırmışlar, montaj kiti de araca özel hazır paket. Yorum bağlantısı
Guest Fuat 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 neden cruze abi lpg ye uyumlu falan mı.birde şahsi fikrim cruze önden ve içerden çok hoş ama arkası çok sıradan.önden ve arkadan farklı arabalarmış gibi duruyor. Focuslanmadan tereddütte kaldığım araçlardan.Ama bahsedildiği kadar ucuz değil.Focus titanyumla Cruze ls neredeyse aynı fiyattı ve cc yoktu cruzda.Ama namıssız çok yakışıklı. Yakıtı için korkutmuşlardı beni(sanki focus az yakıyorda) birde geleceği belli değildi. Neden mi LPG kiti istemiyorum.. Yok öyle bişi ekonomi çok iyi oluyor.Şehir içi basa basa 21 kuruş son verim.Aynı yolu benzin 10,8 litre ile gezmişim:)) Yorum bağlantısı
Misafir 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Orjinalciyim de ondan. Olacaksa dizel olsun bizim olsun. Benzinli + Lpg masrafı yapacağıma dizel tercih ederim. Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 Aracımda LPG kiti istemiyorum, çünkü... zaten bir tane var. İkincisini takarsam manyak derler. 1 Yorum bağlantısı
İsmet Oruç 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 Aracımda LPG kiti yok çünkü;eski aracımda başıma gelenleri referans alıyorum Yorum bağlantısı
Hüseyin Kadıoğlu 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 taktırmam çünkü motor ömrü, ömür kısaldıkça masraf çoğaltır. ayrıca her yere giremiyorsun (kendi bina otoparkına bile) girenler var ama mantıklı değil. O yüzden dizel Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 Neden bilmiyorum ama bana güven vermiyor yani Allah korusun kaza sırasında ne kadar patlamıyor deselerde patlayan ve yanan çok araç gördüm yollarda.. yurdumda benzin fiyatı bu kadar yüksek olmasada 3.0 benzinli araç kullanmanın tadını çıkarabilsek.. Yorum bağlantısı
Atila Taşçı 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 Ben de önceleri istemiyordum yok orijinallği bozulur, yok arıza yapar, yok performansı düşer, yok şu, yok bu .... 7000km de 2010 focusuma taktırdım 2,5 ayda 5000 km yol yaptım hem ekonomi hem performans gayet iyi lpg li haliyle o çok meşhur tdci focus a yokuş yukarı saç baş yoldurdum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 2.5 ayda 5000km gibi mesafeler kat ediyorsanız, keşke tdci seçseydiniz? Hem sağlıklı bir tdci ın gerçek torkuna da şahit olurdunuz, yokuşu çıkmayan gibi bakımsızına değil tabii. Yorum bağlantısı
Atila Taşçı 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 vallaha ben de dizel olduğunu görünce şaşırdım ama dışarıdan gayet bakımlı duruyordu hemde titanyum du dizel almaya gelince benzaten bi dünya kredi çektim aracımı alırken birde 5000 tl dizel farkı verseydim iyice anlamsız olacaktı (hatta 700 tl fark için opak renk aldım) ama lpg den de performans ve ekonomi (şehirler arası 150-160 kuruş şehir içi de maksimum 250 kuruş) olarak en azından dizel kadar memnunum, dizelle kıyaslandığında kaliteli yakıt derdim olmuyor en ucuz lpg yi dolduruyorum olumsuzluğu ise bagajım küçüldü o kadar Yorum bağlantısı
Atila Taşçı 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 evet 115 lik ama bu sürekli olan bir olay değil ,yani nadiren zorluyorum ayrıca 115 ti vct zorlandığı durumda eminimki 109 luk tdci de zorlanıyordur arada bir olsun o kadar Yorum bağlantısı
Guest Yunus G 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 Ben de önceleri istemiyordum yok orijinallği bozulur, yok arıza yapar, yok performansı düşer, yok şu, yok bu .... 7000km de 2010 focusuma taktırdım 2,5 ayda 5000 km yol yaptım hem ekonomi hem performans gayet iyi lpg li haliyle o çok meşhur tdci focus a yokuş yukarı saç baş yoldurdum. O zaman o tdci kullanan arkdaş kullanmayı bılmıyormus. Yorum bağlantısı
Atila Taşçı 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 (düzenlendi) o da olabilir ya da tdci ,ti vct ye aman aman fark atacak bir motor değil zaten dizel torkunu kullanır benzinli de yüksek devir avantajını (aynı motor mondeo da 6300 devirde 125 hp , benzer bir motor toyota auris de 132 hp ye çıkabiliyor. Şimdi dizelciler chip olayını anlatmaya başlıyacaklar ama turbo yu takınca 1,6 benzinli motordan 180 hp de rahatlıkla çıkyor zaten , torku da cabası) 8 Mart 2010 tarihinde Atila Ta? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Fuat 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 Devir mevir bir yana, ben otobanda TDCİ ye yetişemedim. Yorum bağlantısı
Atila Taşçı 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 tavsiyeniz için teşekkürler aklımda tutacağım Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 aracı her gün kullanmadığımdan ve çok km yapmadığımdan benzini tercih ediyorum çünkü arabanın bana getirisi yok.. ticari olarak iş gereği hergün çok km yapılacaksa lpg şart diye düşünüyorum. mümkün oldukça toplu taşımayı kullanıyorum.. Yorum bağlantısı
Atila Taşçı 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 çok merak ediyorum pist ortamında bir karşılaştırabilsek dizel ile benzinliyi ben de sussam ya da konuşmaya devam etsem Yorum bağlantısı
Recommended Posts