İçeriğe Yönlendir

1,6 Ti Vct Motorda Lpg'de Yüksek Devir Riskleri Hakkında


Atila Taşçı

Recommended Posts

Atila Taşçı

Ocak ayı başında 7000 km deki focusuma teleflex marka lpg kiti taktırmıştım. Geçenlere forumda 1,6 ti vct motorlarda lpg ile yüksek devir çevirmenin motor için ciddi riskler doğurabileceği, ti vct motorlarda 4 ayrı sensörün olduğu ve lpg ile yapılan yüksek devirlerde lpg nin yanma özellikleri dolayısıyla bu sensörlerden gelen bilgilerin aracın beynini zorladığı ve dolaylı olarak da motora zarar verebileceği söylenmişti.

Bunun üzerine ben de lpg montajının yapıldığı ankara tunalı motorlu araçlar a mesaj attım bu konuyla ilgili bana gelen cevaplar şunlar:

merhaba,

oncelıkle, kısmen haklı oldugunuzu soyleyebılırım, ford un yenı model araclarında (mondeo-focus) eger 4 adet oksıjen sensoru bulunuyorsa, farklı bır montaj uygulamak gerekıyor, aksı taktırde subaplarınız zarar gorebılır,

teleflexın 4 sılındırlı araclar ıcın 3 adet farklı kıtı mevcut, be bu kıtlerın 1 numaralısı 2.25 mm gfı enjektoru ıle beslenıyor, 2 numaralısı 2.75 mm enjektor kullanıyor kı bu bahsettıgınız aracın kullanması gereken kıt, 3 numaralıda sadece 2 regulator kullanılır enjektorler ıse zaten 2.75 mm dır,

aracın sıkıntısı ust devırlerde oksıjen sensorlerının cok hızlı okuması ve 2 adet oksıjen sensorunun 180 faz farkı ıle LTFT degerlerının okumasından kaynaklı fakır kalmasından olusuyor. sonucta benzın ve lpg yanma hızları farklıdır, ust devırlerde de farklı olacaktır,

standartta tek oksıjen sensoru olan araclar (LTFT1) bellı aralıklarla oksıjen degerını okuyup log tuttukları ıcın sıkıntı yasanmaz, ama ıkı adet LTFT olan fordlarda bu sorun yasanabılır,

umarım acıklayabılmısımdır,

ıyı gunler

asg otomotıv

mak. muh. unsal sahın

2010/3/15 atila taþçý <atila0653@yahoo.com>

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Cevabınız yeterince açıklayıcı olmuş, benim duyduklarım da bu şekilde 4 sensörle ilgiliydi.Şimdi asıl sorun benim motoruma takılan sistemde hangi enjektörlerin kullanıldığını nasıl anlayabilirim ve eğer lpg kitinde sizin bahsettiğniz parçalar kullanıldıysa bu sıkıntıya engel olup olamayacağını yüksek devirlerde kullanmanın risklerini ortadan kaldıracak mı öğrenmek istiyorum. Bir kez daha sorularıma cevap verirseniz sevinirim .Saygılarımla

kıtı nerde taktırdınız? ve takılan enjektorlerın gorunebılırlıgı cok onemlı, eger uzerındekı serı no okunuyorsa ve numaraların sonu 05 ıle bıtıyorsa zaten sıkıntı yok,

ama sızı soylede bılgılendırebılırım,

aracınızın ust devırlerde benzın enjektorlerınden sanıyede gecen yakıt mıktarı onemlı, burada 2.25 mm gfı enjektoru 2.8 g/s yakıt gecırebılır, aynı sekılde 2.75 mm gfı enjektorude 3.7 g/s yakıt verır, bu degerler lpg ıcındır, dogalgazda bu degerler duser,

eger sızın aracınızın benzın enjektorlerıın flow rate ı kıtte kullanılan lpg enj. degerlerı ıcındeyse sıkıntı yok

Şimdi bu cevaplara göre sizlerin yorumlarını bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kiti kime taktırmıştınız...

Ordan bu bilgileri alamadınız mı ?

Yorum bağlantısı
Atila Taşçı
Kiti kime taktırmıştınız...

Ordan bu bilgileri alamadınız mı ?

tunalı da taktırdım ve internetteki sitesine mail attım ama cevap galiba bolu daki şubesinden geldi

Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen

Plaka ve adres bilgilerinden ikamet ettiğiniz yerdeki bayilerine yönlendirmiş olabilirler. Bir de direk olarak telefonla tunalıyı arayıp ordan bilgi alsanız daha iyi olmaz mı sonuçta montajı yapanlar onlar ve aracı görüp ona göre enjektör takmış olmaları lazım.

Eğer telefonla görüşürseniz sorabilir misiniz bu taktıkları enjektörle yüksek devirlerde oluşabileceği sürekli forumda da konuşulan aksaklık etkisiz hale getirilebiliyor mu?

Yorum bağlantısı
Atila Taşçı
(düzenlendi)
Plaka ve adres bilgilerinden ikamet ettiğiniz yerdeki bayilerine yönlendirmiş olabilirler. Bir de direk olarak telefonla tunalıyı arayıp ordan bilgi alsanız daha iyi olmaz mı sonuçta montajı yapanlar onlar ve aracı görüp ona göre enjektör takmış olmaları lazım.

Eğer telefonla görüşürseniz sorabilir misiniz bu taktıkları enjektörle yüksek devirlerde oluşabileceği sürekli forumda da konuşulan aksaklık etkisiz hale getirilebiliyor mu?

Telefonla yeterli bilgiyi alabileceğimi zannetmiyorum en iyisi ankara ya yolum düştüğünde bizzat gidip sormak ama bunu içinde benim zamanım yok maalesef

tarihinde Atila Ta? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce

Ünsal arkadaşımdır. Bolu'yla alakası yoktur. Servisi İstanbul Cennet'tedir.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Kemal Korkmaz

Arkadaşlar ben şunu anlamadım lpg ile en son kaça kadar çıkabiliriz. Ben zaten hep en yüksek suratta gidiyorum 10000 km oldu lpg takılalı belirgin bir sorun olmadı. Beni bi aydınlatırsanız sevinirim...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Valla çok çıkmasanız iyi olur :D

Bence maksimum 4000 devir... Bunun bir dayanağı da yok bende... Sebepleri de yukarda açıklanmış...

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz
Valla çok çıkmasanız iyi olur :(

Bence maksimum 4000 devir... Bunun bir dayanağı da yok bende... Sebepleri de yukarda açıklanmış...

Anladım Mehmet abi zaten 4000 devirde 140-150 arası yapıyor o da yeter daha hızlı gideceksek benzinde gideriz... Bu arada bi şey sorabilirmiyim burda yeniyim hem bi sticker almak istiyorum siteye arabamın fotolarını koymak istiyorum yardımcı olursanız sevinirim iyi çalışmalar...

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

Ben de tunalı da taktırdım ve benim faturada 2,25 yazıyor ve Atilla Bey e gelen cevaba göre 2,75 takılması gerekiyormuş. Ee ne olacak şimdi faturadaki bilgi doğru mudur?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Kerem Öner

Bende 4000 devri geçmemeye çalışıyorum.

Aracım 4000 devirde düz yolda 140 km hızla gidiyor hafif bayır olunca bu 135-130 arasına iniyor.

Sizce aracımda bir performans kaybı var mı? Aracım 1.6...

4000 devirde 150-160 ile gittiğini söyleyen var. Valla korkuma şuana kadar 140'ı hiç geçmedim hatta basmam gereken yerlerde benzine alıyorum 10-15dk. benzinde kullanıyorum.

Bu şekilde yapmamın bir sıkıntısı olur mu ama bunu sadece uzun yolda yapıyorum zaten şehir içinde 90-100 oluyor en fazla malum Ankarada her yer radar.

Yorum bağlantısı

4000 devirde 160 km hızı gören araçlar mondeo.yani motor hacmi-gücü-şanzıman oranları sizin aracınızdan farklı.o nedenle o araçlarla kıyaslama yapmanız yanlış olur.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Semih Özkan

Bugüne kadar forumda yaptığım lpg araştırmalarında ti-vct motorda lpg ile 4000 devir üzerine çıkıldığı takdirde subap eritme gibi olaylar meydana getirdiğini okudum... Kendi aracımı satamazsam eğer lpg dönüşümü yaptırmayı düşünüyorum ama bu 4000 devir olayı canımı sıkıyor... Sollamalarda olsun bazen otoyol kullanımlarında olsun 4000 deviri rahat aşıyorum... Bu olay kesin yaşanılcak bir olay mı yoksa bir tahminmidir ? Özellikle Ti -VCT motorda lpg kullanan forum üyelerinin yorumlarını bekliyorum... Teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Anlık 4000 devir aşımlarında bir şey olmaz...

4000 devirin üstünde lpg çalışmıyor diye bir şey yok.. Ama kısaca ve kabaca anlatmak gerekirse şu var; Aracınız 4 silindir olmasına rağmen, V4 gibi çalışıyor.. Yani 2 silindir ayrı, diğer 2 silindir ayrı çalışıyor...

Lpg kitiniz ise motorun yarısını kontrol eden üniteden veri alarak 4 silindiri kontrol etmeye çalışıyır..

Sonuçta; motorun yarısı düzgün çalışırken diğer yarısı kontrolsüz çalışıyor ve kontrolsüz çalışan bölümde, lpg enjektörleri düzgün kapanamadığı için subap yanıklarına, piston erimelerine sebep oluyor...

Olayın özü kabaca bu..

Anlık 4000 devir geçmelerde bir şey olmaz.. Anlık olarak motorunuz kilitlenmez.. Ama lpg taktıracaksanız, takacak kişiden bu konu hakkında bilgi alın.. Kullanırken de buna dikkat edin.. Uzun süre 4000 devir üstü kullanmanız gerektiğinde benzinde kullanın...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih Özkan

Mehmet abi çok teşekkür ediyorum... Çok bilgilendirici bir yazı... Peki size bir soru daha sorsam... Olay net olarak 4000 devirmi ? YAni 3750 veya 4250 değil de tam 4000 mi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet abi çok teşekkür ediyorum... Çok bilgilendirici bir yazı... Peki size bir soru daha sorsam... Olay net olarak 4000 devirmi ? YAni 3750 veya 4250 değil de tam 4000 mi ?

4000 devir civarı deniyor.. 4000 devir diye kesin bir şey yok.. olay V-Tec ile ilgili.. Subap açılma kapanma zamanları değişmeye başladığında lpg sorunu başlıyor..

V-tec açtı dedikleri devir. Sorunun başladığı devir..

Yorum bağlantısı
Semih Özkan

Fuat abi şu an yakıt parasından başka hiç bir şey düşündürmüyor beni... Ayda 2 depo benzin yakıyorum... Bir depoyla 450 km gidiyor araba şehir içi... Madem sende 10.000 km'dir memnumun diyosun ben artık bu hafta işi çözeyim...

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Uzun yolda 135 km ayarlıyorum tam 4000 devir gidiyor. Yanlız yarım saat geçtikten sonra hemde gece ise bu devir 5500 ü görüyor... Yanarsa sansın meselesi ... zaten sıkılmaya başladım yıl sonuna kadar anca binerim gibi görünüyor...:)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Risk tüm arabalarda olabilir. ama ti vct daha komplike o yüzden dikkat çekiliyordu. Yoksa olması gerekenden daha düşük kapasiteli enjeksiyon ( ki enjeksiyon olsa yine iyi entersdan ürünlerde varmış) takılmış her araçta yüksek devirde gitmek sakıncalı. Hatta bazı forumlarda yüksek devirde benzine geçme durumu olanların çoğu bu yüzden :)

Yorum bağlantısı
Semih Özkan

Ç.kale sınırları içinde güvenebileceğim bir montaj merkezi yok.. Sanıyorum Bursa veya İstanbula gidicem... Varmıdır montaj merkezi tavsiyesi olan bu illerde ?

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz
135 yetmiyormu Kemal.

Abi bazi yerde yetmiyor araba dedidin söz dinlemeli ... gaz benzin ayırt etmemeli :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...