İçeriğe Yönlendir

1,6 Ti Vct Motorda Lpg'de Yüksek Devir Riskleri Hakkında


Atila Taşçı

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Kocaelinde brc nin en iyi ustası var zaten marmara bölge bayi lojistik destek ve bilmem ne merkeziydi önceleri. Halen sadece brc takıyor tek marka. Faruk sevgili. Googleda da çıkıyor. Ama tavsiyem yinede yakınlarda sorunsuz montaj yapan yer aramanız. İstanbulda taktırsanız her hangi bir sorunda uğraşma durumunuz var. Sonuçta en kaliteliside olsa her zaman bir sorun çıkabiliyor.

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz
Risk tüm arabalarda olabilir. ama ti vct daha komplike o yüzden dikkat çekiliyordu. Yoksa olması gerekenden daha düşük kapasiteli enjeksiyon ( ki enjeksiyon olsa yine iyi entersdan ürünlerde varmış) takılmış her araçta yüksek devirde gitmek sakıncalı. Hatta bazı forumlarda yüksek devirde benzine geçme durumu olanların çoğu bu yüzden :)

Evet araç ayırt etmiyor geçenlerde arkadaşın Mercedes C200 siboplar erimiş Zonguldaktan Niğde ye 170-180 süratla gelmiş tüm takım siboplar değişti

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Çağlar Bayur

Aynı anda, gaz+benzin girerese, piston bir hayli yüklenir, hatta delinir. Piston kolu, subap-buji kafaları nar gibi kızarır herhalde.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Öyle bir durum sağlıklı bir kitte olmaz. Piston eritecek bir durumda da piston eritene kadar bir arzıa belli etmiyordu kendini :)

Benzin göstergesine bakıp diyorsaınz, aracın benzin pompası şamandıra ve hortumlarını kontrol ettirin derim. Normalde zetec motorda sorun yaşama riski az. lpg kitinizin markası nedir? Genelde yüskek devirde benzine geçen kitler yakıt beslemeisnde zayıf olduğu için benzine geçer. Depo sonuna doğru benzine geçme durumu artıyor bizimkinde. sebebi geriye yığılan yakıtı regülatör müydü neydi tam verimle çekemiyor basınç düşünce araç gaz bitti diyerek benizne geçiyor. Yoksa full depo dip pedal 200 km de gitsek benzine geçme yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bu konuyla ilgili iki sorum olacak;

1) Araç aynı anda hem lpg hemde benzin tüketebilirmi? böyle bir durumda motor tepki vermez mi? verirse nasıl bir tepki verir?

2) Kendi aracımda yüksek devirde benzin tükendiğini farkettim. Nette yaptığım araştırmalar, bu durumun normal olduğunu, birçok kitin gizli olarak motora zarar gelmesini engellemek adına hiçbir uyarı vermeden, 5-6 bin civarında otomatik benzine geçtiğini söylüyor. Bu durum doğrumudur?

Evet bazı kitler, yüksek hızlarda benzine geçebilir..

Bu özel oalrak ayarlanmış olabilir, lpg azaldığı için basınç düşük olabilir, basınç sensörü bozuk olabilir..

Ama asla iki yakıtı aynı anda kullanmaz..

Bu söylentilerin bir kısmı, yol bilgisayarındaki menzilin düşmesinden yola çıkılarak söylenmektedir. Ancak bu menzil düşmesinin sebebi, benzinin yanması değil, Aracın ortalama tüketimin artmasından yola çıkarak, menzili düşürmesidir..

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

aracı yapanlar fabrikada LPG ünitesini takmadığı ve programlamadığı sürece bu iş iş değil...

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

LPG olayı iyi hoş da, arabasına düşkün, hassas birine göre değil. İnsanın kafası kurcalanmaya başladımı pek bir hayrı kalmıyor açıkçası. Benim de bir kez bobin (320 tl), bir kez de oksijen sensörü (300 tl) bozulmuştu, 25000 km kullanımda. Bazı ustalar lpg'den dedi, bazıları alakası yok dediler. Sonuçta içine kurt düşünce ekonomi keyfi de yaşayamıyor insan.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Oğuz Altınada
30binden fazla hep böyle kullandım ve şükür bi sıkıntım olmadı işte benim sorduğum soruda bu herkes tedbir amaçlı 4bin devir diyor fakat ben bunun böyle olmadığına inanıyorum. Daha önce bu piston eritme sorunu yaşayan arkadaşlar nasıl kullandı acaba ve montaj şekliyle alakası varmı acaba? Benim aracımda brc pipolu sistem var ve motorda delme etme olmadı enjektörlerde benzinle aynı yerden giriyor bunun bir faydası olabilirmi bu piston eritme olayına?

illa şu devirde olacak birşey yok, temkinli olmak için 4000devir üstünde uzun süre kullanmamak lazım.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)
üstadım doğru söylüyorsunuzda sonuçta bu arabaya birsürü para verdik yok 4bini deviri geçme yok şunu yapma ben umursamıyorum çünkü bunun gerçek olduğuna inanmıyorum. Ben kendim kullandım uzun yolda (1000km) ve üzeri giderken devamlı 4500-5000 devir gittim ve şükür birşey olmadı inşallahda olmaz. İşte sorun şu ki bu piston eriten arkadaşların montajdanmı kaynaklandı acaba?

Şahin bey o arabaya bir sürü para verdiniz ama benzinli çalışması için verdiniz, lpg ile benzinli kadar sağlıklı çalışacağının teknik olarak bir ispatı yok..

konuya dönersek bu bir an da olacak bir olay değil, zamanla lpgnin yüksek ısısı yüzünden pistonlarda delinme meydana geliyor, bunun montajla bir ilgisi yok, sadece bu motordaki (ti-vct) subapların çalışma mantığı lpg ile paralel gitmiyor.

yani 5500deviri geçtik delindi diye bir durum yok, siz ne kadar düşük devirde kullanırsanız o kadar uzun ömürlü olur.

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

O kitte hiç bir montaj hatası yoktu, hiç bir yazılım hatası da yoktu..

Kit'i de en iyisiydi.. Malzemesi de..

6000'de taktı.. 60000'de yaktı...

Yaktığında süratliydi.. Zaten genelde hep süratliydi..

Sorun, bu motorun sıralı 4 silindir olmasına rağmen V motor gibi çalışması..

Kısaca, bu motor, iki motor gibi çalışıyor, kit'ler tek silindirden veri alıp, 4 silindiri yönetiyor..

Sonuç, açık kalan lpg enjektörü yüksek ısıya sebep oluyor...

Çözüm.. Subap zamanlamasının değiştiği devirden sonra benzinde kullanmaktır.. Ya da o deviri geçmemek...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
peki tam olarak o devir kaç acaba?

4000 devir civarıdır...

Burada cevapsız kalması çok manidar olmuş

Yukardaki mesajdan bahsediyorsanız...

Yeni gördüm... Farketmemişim..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...