İçeriğe Yönlendir

Devrim


Misafir

Recommended Posts

Misafir
(düzenlendi)

Hafta sonu Eskişehir'e arkadaşımı ziyarete gittim. Arkadaşım çevreyi gezdirirken, gel sana Devrim'i göstereyim dedi, tabiki saniye beklemeden hadi gidelim dedim. Tülomsaş tesislerine geldik, kapıda güvenlik pazar günü olmasına rağmen görebileceğimizi söyledi. Yanımızda bir güvenlik arkadaş eşliği ile gittik, camekan içinde bütün heybeti ile duruyordur. Yanına geldiğimde bütün tüğlerim diken diken oldu, etkilenmemek imkansız. Yanından ayrılasım gelmedi. Bir otomobilin beni bu kadar etkileyeceğini hiç düşünmemiştim.

Eskişehir'e gittiğinizde mutlaka uğramanızı tavsiye ederim. Çekmiş olduğum bir kaç resimi paylaşıyorum. Saygılar.

54211-(640-x-480).jpg

9457642-(640-x-480).jpg

1597183-(640-x-480).jpg

5287424-(640-x-480).jpg

1199135-(640-x-480).jpg

4654186-(640-x-480).jpg

6708207-(640-x-480).jpg

1928618-(640-x-480).jpg

1409149-(480-x-640).jpg

Bu arada güvenlik arkadaş, arabanın hali hazırda çalıştığını ve yürür vaziyette olduğunu söyledi. :)

tarihinde Ali Alp G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Demir2

İstinye Park'a getirmişlerdi bi ara o zaman inceleme fırsatım olmuştu, insan bi tuhaf oluyor gerçekten...

Yorum bağlantısı
Murat Dere

Bir de "ilk Türk otomobili" demişler; sanki sonuncusu var. Devrim'i devam ettirseydik otomobil sanayimiz bu halde mi olurdu? Projenin devam ettirilmemesinde adının Devrim olmasının azımsanamayacak bir etkisi olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)
Bir de "ilk Türk otomobili" demişler; sanki sonuncusu var. Devrim'i devam ettirseydik otomobil sanayimiz bu halde mi olurdu? Projenin devam ettirilmemesinde adının Devrim olmasının azımsanamayacak bir etkisi olduğunu düşünüyorum.

katılıyorum, adı devrim olmasaydı, şimdi renault yerine bunlara biniyor olacaktık.

biraz bilgi;

modeli eski bir 6 silindir Chevrolet motorundan değiştirilmiştir. İki silindiri kesilip dört silindire indirilmiş, daha sonrada bundan kalıp yapılarak, üretilen yerli yapım diğer arabalara monte edilmiştir.

İki farklı renk otomobil götürülmüştür. Bej renk Devrim ve Siyah (Makam Aracı modeli) Devrim. Siyah olana Cemal Gürsel bindirilmiş ve 200 metre gidebilmiştir. Geçen sürede bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gürsel siyahtan indirilerek bej renkliye bindirilmiş ve o gün belirlenen tüm güzergahları ve izleyen günlerdeki makam otosu görevlerini başarıyla tamamlamışlardır.

Devrimin o dönemde makine mühendisliği ve yerli ağır üretim endüstrisi alanında Türkiye için gerçekten bir devrim başlangıç unsuru olabileceği düşünülüp adı bu yüzden Devrim konulmuştur. Projenin, bağımsız ulusal ordu kara taşıma, hava ve zırhlı savaş araç kademeli üretim sanayilerine kıvılcım olabileceği hususunda başarılı bir yetenek ispatı aşamasından hemen sonra neden aniden rafa kaldırıldığı halen açıklık kazanmamıştır. Eğer Devrim dört arabayla kalmasaydı, şu anda Türkiye'nin dünyanın en büyük makine sanayilerinden birini kurmuş olabileceği yönünde fikirler mevcuttur. Devrim'in önemi, Türk elinden ilk üretilen araba olması ve Türk mühendisliğinin bir şeyler yapabileceğini, başarabileceğini göstermiş olmasıdır. Ayrıca benzin, yağ, hız gibi göstergelerin Türkçe ikazlarla belirtilmesi de buna eklenebilir.

Bej renkli bir kopyası Eskişehirde TÜLOMSAŞ bahçesinde özel bir müzede sergilenmekte ve hala çalışır halde tutulmaktadır.

Beş yıl sonra, 1966 da Anadol, Ford ve Koç Holding ortaklığı Otosan tarafından üretilerek pazara sürülmüştür.

kaynak : VİKİPEDİ

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Filmi izlediğim gece uyuyamamıştım. Ve Selçuk Yöntem'in canlandırdığı karakterden bir replik hala aklımda: "Bu ülkede hiç bir başarı cezasız kalmaz..."
Yorum bağlantısı
Arda Akbay

filmi beklediğimden daha güzel çıkmıştı, benzin yüzünden yapılanlar gerçekten çok saçma ve sinir bozucu bir olay :i-ih:

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

Resmini görmek bile bana gurur veriyor. Hangi yerli malımıza sahip çıkıyoruz ki, üretime devam etseydi avrupa hayranlığımız karşısında yine yok olmaya mahkum olurdu düşüncesindeyim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben Eskişehir de okuduğum dönemde öğrenmiştim Devrim'in varlığını..Daha sonra neden bunu halkımız bilmiyor acaba diye kendi kendimize çok konuşmuştuk.Nihayet birisi çıkıp filmini çekti.Milyonlarca kişinin belki de daha dün Tv de bu film yayınlandığın da Devrim'den haberi oldu.Yazık...:i-ih:

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Bir şeyler yazardım bu konuda amam forum moderatörü akadaşlar kesin konuyu kapatır... :ohooh::i-ih:

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

siz bizim verdiğimiz parçaları birleştirin yeter, biz sizin yerinize devrimin aynısından yaptık dediler.Daha da iyisini yapacağız dediler...

hainleeerrr...

sonra

"imza" vardı ya bir aralar.JetFadıl ın. paramın nereye gideceğini bildiğim halde bile bu fikir gurur vermişti bana ...

hindistan ekonomisinin %80 TATA nın.adamlar çiviye yatıyor ama kafayı da çalıştırıyor.Çanakkale den birtek biz ders çıkartamadık.

Yorum bağlantısı
Okay Çetinkaya

evet gerçekten bir devrim miş,ama maalesef her güzel şeyi mahvettiğimiz için onu da bitirmişiz, ya uçak fabrikası atatürk ün kurduğu adamlar(a.b.d v.b ülkeler) gelmiş ya siz niye bu kadar para harcıyorsunuz uçak yapmak için bakın biz size satalım uygun fiyalara uygun koşullarda diye ondan sonra kapat fabrikaları ahhhhh ah daha neler neler ne demişler,bir işe başlarken; amerikalı gibi düşün,türk gibi başla,alman gibi devam et,ingiliz gibi bitir :unsure2:

Yorum bağlantısı
Korhan Orkun

Konuyla bir bağ oluşur sanırım, üniversitede (sakarya) müzik grubu kurup adını "devinim" koymuştum. Bahar şenliklerinde çalarken adını "devrim" sanan bi grup öğrenci su şişesi falan atmıştı:unsure2: onlar rahat olsun diye sonraki sene ve bar programlarında "kadraj" adını kullanıp rahat etmiştik :vroom:

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

inkılap koyacaksın olup bitecek.devrim tu kaka...

terorist misin oğlum sen :unsure2:

Yorum bağlantısı
Okay Çetinkaya
Arkadaslar herseyin bir fizibilitesi var. Onceden arac miktari ve ihtiyac o kadar fazla olmadigi icin, fabrika kurmak ile arac ihtiyacini disaridan karsilamak karsilastirildiginda, dis tedarik daha ucuza gelmis, o yuzden bu metoda gidilmisti. Ayni sey ucak icinde gecerli, teknolojik olarak bir ucak satin alinmasi ile o ucagi yapacak olan sistemin maliyetinin kafa kafaya gelebilmesi icin, uretiminizin cok yuksek olmasi gerekli ki, uretim bandini amorti edebilesiniz. Ancak ulkemde her apartmanda en az 1 savas pilotu olmadigi ve olamayacagi icin, bu tur bir yatirimin maliyeti, disaridan karsilamadan cok cok daha yuksek.

Arac olayinda 50 sene oncesini su anin kriterleri ile degerlendirdigimizde o zaman yapilmis olan sey yanlis gibi gorunmesine ragmen, bence o zaman icin dogrudur. Suclanmasi gereken ise, yoneticilerin ileriyi goremeyip, bunun gunluk hayatin icine gireceginin ve neredeyse herkesin ihtiyaci olacagini ongorememeleridir. Bu ihtiyac su an karsilanamiyor belki, ancak hatirlatirim, 90'larda daha herkese 2 anahtar muhabbeti cikti, 50'lerde bunun gorulememesi bence dogal, herkesten insan ustu ongoru beklememek lazim. Bu ulkede 1 buyuk lider 100 sene sonrasini gordu, o da zaten malumunuz.

Milletler ancak ileriye odakli olduklarinda basarili olurlar, simdi gecmisi deselemenin degil, gelecegi planlamanin zamani, elbette gecmiste yasanmislardan ders cikartarak.

size tamamıyle katılıyorum muhlis bey ancak kısa vadede arz-talep ve maliyet-fayda analizleri doğru olabilir ancak uzun vadede ağır sanayinizde bu şekilde oluşuyo dünydaki büyük köklü şirketlerde başka şirketlere ne diyeceğiz acaba onlarda zamanında bu hesapları yapmamışlar mıdır?yoksa biz mi çok akıllıyız neden hım bu daha ucuz o zaman satın alayım üretmeyeyim,gelecek içinse herkes işini en iyi şekilde yaparsa zaten problem kalmaz gibi geliyo bana

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar

dün tv,de ilk kez yayınlanan filmi vardı gerçekten çok etkilici bir filimdi..çok imalı bir filimdi araba yapmadan önce uçak imal eden türkiye avrupadan uçak siparişi teklifi bile alıyormuş..ama bu başarının devamı olamamış günümüze kadar.ben isterdimki %100 komple türk malı arabalara binmek işcimiz halkımız mühendisimiz ve türkiyenin kazanmasını çok isterdim..

Yorum bağlantısı
Rifat Berber
Uçak işinin akıbetini merak ediyorsanız, Demirağ kardeşlerin hikayesini okuyun.

Tavsiyeniz için teşekkürler. Eğer Atatürk on yıl daha yaşasaymış ülkemiz çok başka yerlerde olabilirmiş.

Nuri Demirağ - İlk Özel Uçağımızı Yapan Girişimci

http://www.bilecikaktuel.com/artikel.php?artikel_id=104

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Aynen öyle. Atatürk'ün vefatının hemen ardından, onun fotoğraflarını Türk Liramızdan çıkaran zihniyet, onun projelerini de batırmak için elinden geleni yapmıştır.

Unutulanlar dışında değişen birşey yok diyorsun yani... :rolleyes:

Hiçbir araba yüzde yüz bir millete ait değil ki, geç kalmışız, artık dünya vatandaşlığı var.

Yorum bağlantısı
Talip İnal
Tavsiyeniz için teşekkürler. Eğer Atatürk on yıl daha yaşasaymış ülkemiz çok başka yerlerde olabilirmiş.

Nuri Demirağ - İlk Özel Uçağımızı Yapan Girişimci

http://www.bilecikaktuel.com/artikel.php?artikel_id=104

Bu olayın geçtiği başka bir yazıyı okumuştum. O yazıda, o zamanlar Nuri Demirağ'a ait olan sonradan istimlak edilip bugünkü havaalanı olarak kullanılan araziye son kalan 3 uçağın gömülmüş olduğu yazılıydı. Keşke bulunup "Devrim" gibi sergilenebilse.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Dün akşam ben de izledim devrim filmini. Sonu tüylerimi diken diken etti.

2 arabadan birisi benzini olmadığından gitmiyor. Gazete patronları da, devrim yolda kaldı, devrim başlamadan bitti gibi saçma salak başlıklar atıyor. Halkı yanıltıyor. Halbuki 5 dk sonra benzinini koyup araba yola devam ediyor.

Ne çektiysek gazete patronlarından çektik sanırım.

Ben olsam siyah arabadan inmez, benzin ikmali yaptırıp devam ederdim. İlk problemde geri vites yapılır mı ya ? :D

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Hakan ve Muhlis Adam Smith ile bir akrabalığınız Varmı ? Çok Liberal Gördüm Sizi.

Devlet Herzaman Bundan Kar Edeyim Diye Bir İşe Kalkışmaz.

Neyse Yapmamız Gerekeni Bir Japon Atasözü Gayet Güzel Özetlemiş.

Biz burada iyi gemiler yapmalıyız. Eğer başarabiliyorsak k

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Hakan ve Muhlis Adam Smith ile bir akrabalığınız Varmı ? Çok Liberal Gördüm Sizi.

Devlet Herzaman Bundan Kar Edeyim Diye Bir İşe Kalkışmaz.

Neyse Yapmamız Gerekeni Bir Japon Atasözü Gayet Güzel Özetlemiş.

Biz burada iyi gemiler yapmalıyız. Eğer başarabiliyorsak k

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...