İçeriğe Yönlendir

Yeni Fiesta 1.25 Trend Alacağım,Önerileriniz?performans Değerlendirmes


Arda Vekil

Recommended Posts

Arda Vekil

Arkadaşlar merhaba;

Yarın 2009 model Yeni Fiesta 1.25 Trend almak üzereyim, Araç 7800km de, still ve güvenlik paketlerine sahip, vereceğim fiyat da 25.7. Aranızda Fiesta 1.25 kullanıcıları varsa tavsiye ve yorumlarını yazabilir mi?

1.25 yeterli bir motor mudur bu arabalar için? Çekişleri nasıldır?

Bir yanlışlık yapmak istemiyorum.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Yeni Ford Fiesta İle Bir Yıl

Tasarım:

Ford kinetik tasarımı, önden arkaya yükselerek uzanan tasarım çok akıcı duruyor. Özellikle gençler tarafından tasarımı çok beğeniliyor. Mühendisler yüksek güvenliğe karşın eski kasaya göre aracın ağırlığını yaklaşık 50 kg indirmişler. Rijit karöser ,güvenlik hissini attırıyor.

İç Mekan:

İçe mekanda yumuşak plastik iç mekandaki kalite hissini arttırıyor. Radyo teybin bulunduğu kısım cep telefonu tasarımlarından esinlenilmiş. Açık renk kullan koltuklar ve konsol çok hoş duruyor. Sinyal ve silecek kolları önce kullanışsız gelse de zamanla alışılıyor. Şerit değiştirme sinyali de güzel bir detay. Far anahtarının yumuşak malzemeden yapılması kalite hissini arttırıyor. Havalandırma düğmeleri daha kullanışlı olabilirmiş. Mp3 çalarlı radyo teybin kalitesi yüksek. Ses kalitesi epey yüksek. Kapılarda tweeter bulunması güzel. Ancak arka kapılarda hoparlör bulunmuyor. Görünmeyen bir kısım olan burara tasarrufa gidilmesi iyi olmamış. Koltuklar kilolu insanlar için sıkıntı olabilir. Ancak zayıflar için harika . Yan destekler güzel sürücüyü kavrıyor. Kumaş kalitesi de bu sınıfı için epey yüksek. Koltuk ayarları rahatça yapılabiliyor ancak kapı ve koltuk arasında kalan sırtlık açı ayarı çok dar bir yerde kalıyor. Koltuk yükseklik ayarı da çok kullanışlı. Sağ aynanın çift açılı olup, sol tarafın normal olması ise ilginç. Göstergeler ise bu araca çok yakışmıyor, daha okunaklı olabilirmiş. Hararet göstergesi olmaması ise aldığı en büyük eleştirilerden. Lamba ve sesli uyarı bulunuyor ama insan daha fazlasını bilmek istiyor. Yol bilgisayarı ise kullanışlı. Kapıların tok bir şekilde kapanması araca olan güveni arttırıyor.

Motor

1.25 litre hacminde motor , 16 subaplı ve üstten çift eksantrikli. Motor bloğu ve üst kapak alüminyum alaşımlı. Önceki neslinde 75 beygir gücünde olan motor 82 beygire çıkarılmış. Yumuşak bir çalışma karakterine sahip ,5.vites 1500 devirde bile aracı titremeden ,homurdanmadan götürebiliyor. Motor üst devirlerde biraz gürültülü. 1.3 litre limiti altında olduğu için düşük vergi diliminde değerlendirilmesi ise büyük avantaj. 4000 devirin biraz üzerinde 114 NM tork üreten motor, doğal olarak klima ve yük ile rampalarda zorlanıyor. Bu durumda yüksek devirde sürmek gerekiyor. Motor plastik kapağı, kaput izolasyonu ve karter koruma ,ağırlığı ve maliyeti düşürmek için kullanılmamış. Motor fabrika verilerine göre 5.7 L /100 km ortalama yakıt türetiyor. Gerçek kullanım şartlarında gözlenen değerler : hafif şehir içi dikkatli kullanımda 6.5 , şehir dışı dikkatli ve yavaş kullanım 5.5 , şehir dışı saldırgan , hızlı kullanım ve klima ile 6.5 civarı. Şehir içi yoğun trafikte 8,5 civarı yakıt tüketiyor. Çok dikkatli ve yavaş kullanımda şehir dışı 5 litre / 100 km nin altına düşebilir.

Sürüş:

Fiesta nın en güçlü olduğu kategori. Direksiyon sistemi rapilerine ders verecek kadar iyi. Yavaş giderken yumuşak, yüksek süratte çok hassas ve uygun sertlikte. Özellikle virajlı yollarda bu direksiyon sistemi ile sürücüsüne büyük keyif veriyor. Şerit değiştirmek ve çizgiyi korumak için tecrübeli sürücüler için harika. Yol tutuş sert yürüyen aksam ile epey iyi. Çok zorlandığından hafifçe dört teker üzerinde kayıyor. ESP bu araç için şart olmasa da iyi olurmuş. Fren gücü yeterli seviyede. Pedal hissi çok iyi değil ,dozu ayarlamak çok kolay değil. Şanjman konusunda ise Fiesta birçok Alman aracı gibi tok . Vites geçişleri spor kullanıma uygun ve yolları net. Zaman zaman BMW kullanıyormuş gibi keyif veren Fiesta , yol yalıtımı konusunda biraz zayıf. Pütürlü yollarda içeri fazlaca ses alıyor. Farlar ise başarılı.

Pratiklik:

Arka koltuklar iki parça halinde yatıyor. Ancak koltuklar yattıktan sonra tam düz bir alan oluşmuyor. Bagaj hacmi kendini sınıfı için yeterli, yükleme ağzı geniş. Aracın boyu 4 m nin biraz altında manevra kabiliyeti yüksek, park etmek epey kolay. Ön görüş iyi, arka görüş biraz zayıf ,park sensörüne ihtiyaç olabilir. İç mekanda yeterince göz var. Sol tarafta kapaklı küçük göz kullanışlı. Torpido gözü geniş. Orta konsolda bulunan bardaklıklar pratik. Ön kapılara 1.5 litrelik şişeler bile sığabiliyor. Koltuk arkasında fazladan göz bulunuyor. Refakatçi aydıtlatma, geri gerilirken arka sileceğin çalışması , kapaksız depo sistemi güzel detaylar.

Evren Erakçora

Güvenlik paketi gerçekten var mı onu araştırın. Çünkü güvenlik paketli versiyonu bulmak çok zor. Ben aracı sürerken çok keyif alıyorum. Bazı araçlarda boya dökülme sorunu ile karşılaşıldı. Bu araçta bu sorun olup olmadığını araştırın bence. 1.25 motor çok dikkatli kullanırsanız , sert kullanılan bir dizel kadar az yakabilir. Ancak normal kullanımda 1.4 motordan daha az yakmıyor. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.25 motorda biraz çalışıldı beygirler kazanıldı. Segment zevk-tercih meselesidir, ama 26.000 TL bütçe ile model yılı daha az olsa da focus a geçilebilir.

Yorum bağlantısı
Arda Vekil
Güvenlik paketi gerçekten var mı onu araştırın. Çünkü güvenlik paketli versiyonu bulmak çok zor. Ben aracı sürerken çok keyif alıyorum. Bazı araçlarda boya dökülme sorunu ile karşılaşıldı. Bu araçta bu sorun olup olmadığını araştırın bence. 1.25 motor çok dikkatli kullanırsanız , sert kullanılan bir dizel kadar az yakabilir. Ancak normal kullanımda 1.4 motordan daha az yakmıyor. :unsure:

Alıntıladığınız yazıyı baştan sona okudum, çok güzel teşekkür ederim. Boya sorununu bir arkadaşım daha söyledi araştır diye. Aracı ekspertis için ford servisine götüreceğim, orada bu boya sorunu olup olmadığını anlarlar herhalde değil mi?

Zaman ayırıp ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Misafir

Mantıken o kadar bütçem olduktan sonra, biraz daha düşük modelli focus'ta tercih edilebilir...

Yorum bağlantısı
Arda Vekil
2.el için çok para o fiyat.

Bunun altında bir fiyat bulamadım malesef, Ford Yetkili satıcısına da sordum o da bana 2. eli 23-24 dedi, ben de bul bana öyleyse dedim. Malesef temiz bir araba yok bu fiyata :) Kafam iyicene karışık :(

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Bana göre ;

Artılar :

+yol tutuş

+direksiyon

+tasarım

+güvenlik hissi

+sürüş keyfi

+iç mekan kalite hissi

Eksiler:

- Yol gürültüsü

- motor gürültüsü

- yer yer zayıf işçilik

- koltuklar katlanınca tam düz olmayan bagaj zemini

tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal
1.25 motorda biraz çalışıldı beygirler kazanıldı. Segment zevk-tercih meselesidir, ama 26.000 TL bütçe ile model yılı daha az olsa da focus a geçilebilir.
Mantıken o kadar bütçem olduktan sonra, biraz daha düşük modelli focus'ta tercih edilebilir...

Tabii Fiesta ile Focus arasında tercih yapmak tamamen size kalmış bir durum,ancak illa ki Fiesta olsun demiyorsanız bence de o fiyata Focus düşünülebilir. Yanlı bilgi vermek istemem ama sanırım forumumuzdan bir arkadaş 24-25 bin lira civarıydı sanırım tonik mavi bir FII Hb Ghia almıştı sahibinden.Tabii ki model yılı biraz daha düşük olacaktır ama 2006 + modelli bir Focus ile 2009 Fiesta arasında çok fark var mıdır? Kişiden kişiye değişir tabii.Hayırlısı olsun.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

ikinci el 1250cc benzinli fiesta için deli para..

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...