İçeriğe Yönlendir

2009 Fiesta Yağ Kaçırma?


Hakan Doruk

Recommended Posts

Hakan Doruk
(düzenlendi)

Merhabalar,

Dün silecek suyu koymak için kaputu açtığımda ekteki resimde kırmızıyla işaretlediğim bölgede yağ birikmesi olduğunu gördüm.

Hatta zaman içinde motorun altındaki korumanın üzerine de oldukça akmış gibi görünüyor.

Ne olduğu hakkında fikri olan var mıdır?

Yardım lütfen.

Not: resim benim aracima ait degil. o parcanin ne oldugunu bilmedigimden internetten bir resim buldum.

motorvb.jpg

tarihinde Hakan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aracınız kaç km de? Yağ birikim görüntüsü, ıslak, sanki üzerine akmış gibi mi, yoksa bulaşmış hafif de tozlu çamurumsu mu?

Yorum bağlantısı
Hakan Doruk

Araç 21000 km'de. 15000 bakımı yapilmisti 3 ay kadar evvel.

Görüntü olarak hortumun alt ucunda birikmiş ve yoğun görünüyor. Islak üzerine akmış gibi sanki.

Bu arada bu hortum turbo hortumu mu acaba?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Serviste kontrol ettirin. Yağ buharı bu kadar çok dışarı çıkmamalı

Yorum bağlantısı
Hakan Doruk

Servisle görüştüm az evvel. Söylediklerine göre o hortum dipten çatlamış.

Temizleyip yenisiyle değiştirmişler. Fakat hala o hortumun ne işe yaradığıyla ilgili bilgi alabilmiş değilim.

Akşam aracı teslim almaya gittiğimde detaylı bilgi isteyeceğim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Servis hep bu hortumu gelenlerde değiştiriyon, catlak diyor vidalar sıkılmamış diyor. sprey sıkıp yenisini takıyor ama yine aynısı oluyor. İnşallah sorun yoktur , çatlak kaynaklı bir yağlanmdır ve tekrarlamaz.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Bu resimdeki araç fiestamı 2006 kasa değil 2010 hiç değil 2002 kasamı acaba aracı çözebilen varmı?

2000 kasa

Yorum bağlantısı
Özgen Acar

bence boşuna değişmekle uğraşmayın yine aynısı olcak tam 4 defa garantiden değiştim fakat sonuç yine aynı en sonunda pes ettim:) servisteki usta da söylemişti fiestaların çoğunda olan kronik bi olay..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Benim arabanın resimdeki hortumunu ustanın çırağı üzerine bastırınca turbonun emiş ağzına kestirmiş. Kesilen yer pırıl pırıldı oradan biliyorum. 40 liraya yenisini alıp taktım. Ayrıca kronik değil sanırım çünkü 130k civarı çırak tarafından katledildi.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Tam emiş ucunun üzerine gelen yere bastırınca turbonun keskin kenarı ile bizim çırapın eli makas işlevi görmüş. Segmanın dibinden kesilmiş hortum. Önce ben oraya dokunmadım falan dedi ama kesiğin içi tertemiz olunca pek kaçarı olmadı tabi, canı sağolsun. Önemli değilde uyarı maksatlı yazmış olalım... :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Araba rolantide uzun süre bekliyormu?

3500 devir üzerinde çok fazla kullanıyormusunuz?

Stop etmeden önce 20-30 saniye bekliyormusunuz?

Hızlanmaları devamlı dip gaz yapıyormusunuz?

Kronik diyorlar ama şu sebeplerden yağlanma yapabilir,

turbo yağlama borusunun dönüş hattının tıkalı olması ve motor yağ basıncının aşırı yüksek olması.

Benim arabamda da aynı motor var, kup kuru. Kuzenimin 206'sındada aynı motor var, şakır şakır yağ olmuş, neredeyse damlayacak.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
(düzenlendi)

Oradan yağ geliyorsa mutlaka hava filtresinide kontrol edin, o da yağlanmış olabilir, benim araçtada yağlanma görünüyor ancak bu damlar gibi değil nemli gibi sadece ve fiestalarda genelde duyduğum birşey, sanıyorum korkacak bir durum yok buradaki serviste normal diyor. Benim aracımda henüz 27k km'de. Birde vites geçişerini çok alt devirlerde yapmayın en az 2500 deviri görün sonra değiştirin.

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Doruk
Araba rolantide uzun süre bekliyormu?

3500 devir üzerinde çok fazla kullanıyormusunuz?

Stop etmeden önce 20-30 saniye bekliyormusunuz?

Hızlanmaları devamlı dip gaz yapıyormusunuz?

Kronik diyorlar ama şu sebeplerden yağlanma yapabilir,

turbo yağlama borusunun dönüş hattının tıkalı olması ve motor yağ basıncının aşırı yüksek olması.

Benim arabamda da aynı motor var, kup kuru. Kuzenimin 206'sındada aynı motor var, şakır şakır yağ olmuş, neredeyse damlayacak.

Araba rölantide uzun süre bekliyor, zira her sabah her akşam köprü üzerinde oluyorum.

3500 devir üzerinde neredeyse hiç mi hiç kullanmadım. En fazla gördüğüm 3000-3100.

Stop etmeden evvel her zaman 1 dakikaya yakin bekliyorum. Sabahları çalıştırdığımda da hemen yola çıkmıyorum.biraz bekliyorum yine.

Hızlanmalarım hep yavaştır. Seri ve agresif kullanmıyorum. Hız zaten sevmiyorum.sakinlik en güzeli.

Bakalım bekleyip göreceğiz ne olacak bu yeni hortumla.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bu hortumlar 2 çeşit. Benim arabanın üzerindeki hortum ile servisin değiştirdiği hortum biraz farklı. %90 yine aynı ama malzemesini bilemem.

Yorum bağlantısı
Engin Oynak
Bu resimdeki araç fiestamı 2006 kasa değil 2010 hiç değil 2002 kasamı acaba aracı çözebilen varmı?

Bana kalırsa bu resimdeki araç yeni fiesta eski kasalarda bu renk yok bildiğim kadarıyla 2001 kasalarda vardı buna benzer bi renk...

Yorum bağlantısı
Engin Oynak
Merhabalar,

Dün silecek suyu koymak için kaputu açtığımda ekteki resimde kırmızıyla işaretlediğim bölgede yağ birikmesi olduğunu gördüm.

Hatta zaman içinde motorun altındaki korumanın üzerine de oldukça akmış gibi görünüyor.

Ne olduğu hakkında fikri olan var mıdır?

Yardım lütfen.

Not: resim benim aracima ait degil. o parcanin ne oldugunu bilmedigimden internetten bir resim buldum.

motorvb.jpg

Hakan bey merhaba,

Benim aracımda 2009 model yeni fiesta ve şu an daha 9000 km olmadı bile bende bu durumu yakın zamanda gözlemledim sizinki nasıl bir durum bilmiyorum fakat benim aracımdaki durum çok hafif bir şekilde ve nemlenme gibi bir durum açıkcası pek önemsemedim bu durumu ama bakım zamanı yaklaşıyor o zaman onu da göstereceğim.Bu arada hava filtresi yağlanma diyen arkadaşlar olabilir bu konuda kendim için söyliyeyim 5000km de hava filtresini değiştirdim.Zaten garantisini de 5 yıla uzattım bu arada lafını etmişken imkanınız varsa sizde uzattırın derim garantisini 3yıl daha uzatıyorsunuz ve 12 aya kadar taksit imkanı var 500tl gibi cüzi bir ücret bana kalırsa ki yeni bir araba olduğundan dolayı çıkabilecek olası arızalar düşünüldüğünde önemsenmeyecek bir rakam taksit seçeneği ile düşünüldüğü zaman.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Hakan bey merhaba,

Benim aracımda 2009 model yeni fiesta ve şu an daha 9000 km olmadı bile bende bu durumu yakın zamanda gözlemledim sizinki nasıl bir durum bilmiyorum fakat benim aracımdaki durum çok hafif bir şekilde ve nemlenme gibi bir durum açıkcası pek önemsemedim bu durumu ama bakım zamanı yaklaşıyor o zaman onu da göstereceğim.Bu arada hava filtresi yağlanma diyen arkadaşlar olabilir bu konuda kendim için söyliyeyim 5000km de hava filtresini değiştirdim.Zaten garantisini de 5 yıla uzattım bu arada lafını etmişken imkanınız varsa sizde uzattırın derim garantisini 3yıl daha uzatıyorsunuz ve 12 aya kadar taksit imkanı var 500tl gibi cüzi bir ücret bana kalırsa ki yeni bir araba olduğundan dolayı çıkabilecek olası arızalar düşünüldüğünde önemsenmeyecek bir rakam taksit seçeneği ile düşünüldüğü zaman.

Engin bey garantiyi 3 yıl daha uzattınız ama garantinin neleri kapsadığını ve hangi şartlar altında geçerli olduğuna dair yazılı bir belge aldınızmı..

Ben 1 hafta önce uzatmak için fiyat araştırdım gayet makul fiyatlara uzatıyorlar ama katılım paylı oluyor.. Mesela 1000 tl lik bir masraf var sizden 200 tl alıyorlar gibi..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bu motor farklı markalardada kullanılıyor ama turbonun solundaki metal koruma mesela 206'da yok, kece şeklinde birşey ve zamanla dokülüyor.Sanırım 2006 öncesi fiestalardada o şekilde. Benimki metal korumalı.

pict0083zi.jpg

pict0121x.jpg

pict0085bb.jpg

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Arkadaşın koyduğu motor resmi Ford Fusion 1.4tdci'a ait diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Engin Oynak
Engin bey garantiyi 3 yıl daha uzattınız ama garantinin neleri kapsadığını ve hangi şartlar altında geçerli olduğuna dair yazılı bir belge aldınızmı..

Ben 1 hafta önce uzatmak için fiyat araştırdım gayet makul fiyatlara uzatıyorlar ama katılım paylı oluyor.. Mesela 1000 tl lik bir masraf var sizden 200 tl alıyorlar gibi..

Valla yaptırırken sordum fabrika çıkış garantisi ne ise bu da o dediler..Eğer dediğiniz gibi bir durum söz konusu olursa da o zaman ne olur bilemem o zamanki şartlara bağlı ama kesilen faturanın altında yeni araç 2+3 yıl garanti diye bir açıklama var...Ayrıca tekrar aynı yere gelecek olursak bunu da tüketiciye bildirmeleri gerekir...

Yorum bağlantısı
Sercan Temel

Benim aracımda yağ kaçağı vardı aynı yerden gösterdim hortumun sıcak-soğuk değişiminden deforme olduğunu söylediler ve garantiden değiştirdiler ama hala devam ediyor kaçak... Bugün bir başka ustaya sordum turbo dizel motorlarda normal dedi hafif bir terleme yapıbilir ama fazla olmaması lazımmış..

% 100 garanti uygulaması 31 Aralık 2009 tarihinde sona ermiş arkadaşlar... Bende çok araştırdım Ersen Beyin dediği gibi % 20 katılım paylı garanti var artık onda da maksimum 2 yıl uzatma yapıyorlarmış... Benim aracım için 2009 model 26.000 km de şuan 250 civarı bir ücret istiyorlar...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Ordaki yağlanmanın sebebi olmalı. Bence normal değil. Normal olsa hepsinin yağlanması gerek. Orda turboyu yağlayan hortum var, pek kalın değil. Onun geri dönüşünde tıkanma olabilir. Yada motor içi yağ basıncı çok fazla yüksektir. Sürüştende kaynaklanabilir. Benimki aldığımdan beri kupkuru. Toz bile yapışmamış.

Kuzenim devamlı basıyor, onun arabasında neredeyde akaçak durumda yağlanma olmuş. Araba 40 binde.

Sebebini bulamayıp veya bilmeyince normal denirmi. Asıl normal demeyip sebebini bulmaya çalışan usta ustadır.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yağlanmanın olduğu kısım emiş kısmı yani vakum var. O tarafta dışarı yakın çıkmak yerine kaçak varsa dışarıdan içeriye hava çekmesi gerek. Demekki emme tarafında zaman saban basınc artıyor yani geri tepme yapıyor.Yağlanmayı merak ettim. Cözülmemesi için sebep yok kafama takıldı, bana yağlanan bir tane fiesta lazım.:)

Yorum bağlantısı
Engin Oynak
Yağlanmanın olduğu kısım emiş kısmı yani vakum var. O tarafta dışarı yakın çıkmak yerine kaçak varsa dışarıdan içeriye hava çekmesi gerek. Demekki emme tarafında zaman saban basınc artıyor yani geri tepme yapıyor.Yağlanmayı merak ettim. Cözülmemesi için sebep yok kafama takıldı, bana yağlanan bir tane fiesta lazım.:p

:)

Benim aracımda yağ kaçağı vardı aynı yerden gösterdim hortumun sıcak-soğuk değişiminden deforme olduğunu söylediler ve garantiden değiştirdiler ama hala devam ediyor kaçak... Bugün bir başka ustaya sordum turbo dizel motorlarda normal dedi hafif bir terleme yapıbilir ama fazla olmaması lazımmış..

% 100 garanti uygulaması 31 Aralık 2009 tarihinde sona ermiş arkadaşlar... Bende çok araştırdım Ersen Beyin dediği gibi % 20 katılım paylı garanti var artık onda da maksimum 2 yıl uzatma yapıyorlarmış... Benim aracım için 2009 model 26.000 km de şuan 250 civarı bir ücret istiyorlar...

Merhaba Sercan bey,

Dediğiniz olay doğru olabilir ama benim garanti uzatması yaptığım tarih 31 Aralık 2009 tarihinden önceydi yanılmıyorsam Ekim yada Kasım ayı idi ve +3 yıl garanti için yanılmıyorsam 498 lira gibi bir ücret ödedim 12 taksit e böldüler birde...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...