İçeriğe Yönlendir

Passat 1.4 Tsi 122 Hp 7 Ileri Ov


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Cihaner Öztürk

Arkadaşlar, başlıktaki aracın performansı hakkında yardımınıza ihtiyacım var. Şu anki 2.0 diesel ov yi yenileyeceğiz. Exlucive donanımına baktık. 25000 civarı fark var. Yıllık yapacağı km ye falan bakmadan değerlendirme yapılırsa sevinirim. Ben dizelden hoşlanmayan gruptanım. Ama sonuçta şirket adına kira veya satın alma yoluyla alınacak. Sizce performans ve biraz da yakıt açısından hayal kırıklığı yaşanabilirmi?

Hani motor 1.4 olunca oyuncak motor hissi uyanıyorda insanda. :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

122 hp tsi lar sadece turbolu oluyor yanılmıyorsam. Fakat bende 1.6 fsi 6 ileri toruan vardı ki arabanın hiç sevmediğim özelliği 6 vites olması idi. Sürekli bir vites atma telaşı içinde oluyor araba. Bence OV de en iyisi 4 vites kullanım açısından, ekonomi açısındanda 5 vitesi ince eleyerek alırım sanırım. Ama 5 ve yukarısı bu hacimlere sahip arabalarda tercih etmem.

Mutlaka bir test sürüşüne çıkın.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

Çok ilginç otomatik viteste kullanım açısından neden en iyisi 4 vites?

Otomatik vites için bence yüksek vites sayısı her zaman iyidir, performansı ve tüketimi optimum düzeye indirir, yeni dsg 7 vitesli olanı tam bir sıralı şanzıman gibi çalışıyor, araç neredeyse devamlı maksimum torku verdiği devirde hızlanıyor..

Kısacası asıl tam tersi düşük hacim ve düşük güçlü motorlarda şanzıman aralıkları olabildiğince kısa olması gerekirki, motoru verimli bir şekilde kullanabilmek için..

Konuya gelince, aracın şanzımanı çok iyi olduğu için 122hp bence yeterli gelebilir, açıkçası burada durum biraz ne beklediğinize bakar, bu aracı 122hp ve 4 ileri şanzımanla düşenemiyorum..

edit: Aracın 0-100 10.5 snyemiş Torkta 200nm yani mesela benzinli Focus ile kıyaslanırsa daha iyi, hızlanmalarda 1.6 atmosferik 4 ileri otomatikli çoğu arabadan daha iyi diyebiliriz..

Tüketim ise şaka gibi şehir içi 8.2lt/100km şanzımanın ve motorun başarısı burada kendini daha çok belli ediyor.

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Şu anki passat 6 ileri, bir sıkıntı yok aslınsa. Geçişler sakin ve yerinde.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Çok ilginç otomatik viteste kullanım açısından neden en iyisi 4 vites?

Otomatik vites için bence yüksek vites sayısı her zaman iyidir, performansı ve tüketimi optimum düzeye indirir, yeni dsg 7 vitesli olanı tam bir sıralı şanzıman gibi çalışıyor, araç neredeyse devamlı maksimum torku verdiği devirde hızlanıyor..

Kısacası asıl tam tersi düşük hacim ve düşük güçlü motorlarda şanzıman aralıkları olabildiğince kısa olması gerekirki, motoru verimli bir şekilde kullanabilmek için..

Konuya gelince, aracın şanzımanı çok iyi olduğu için 122hp bence yeterli gelebilir, açıkçası burada durum biraz ne beklediğinize bakar, bu aracı 122hp ve 4 ileri şanzımanla düşenemiyorum..

edit: Aracın 0-100 10.5 snyemiş Torkta 200nm yani mesela benzinli Focus ile kıyaslanırsa daha iyi, hızlanmalarda 1.6 atmosferik 4 ileri otomatikli çoğu arabadan daha iyi diyebiliriz..

Tüketim ise şaka gibi şehir içi 8.2lt/100km şanzımanın ve motorun başarısı burada kendini daha çok belli ediyor.

Neden 4 vites dedim çünkü benim için araba ile mücadele etmek iyi bir şey değil.DSG sistemine diyecek bir lafım yok 3ms de vites değiştirmesi çok güzel lakin benim yansıttığım sorun bununla alakalı değil.

6 ileri vitesi neden sevmediğim ise 60 km hız ile giderken araç tasarrufu elden bırakmamak için 6. viteste gidiyor.biraz hızlanmanız gerektiğinde az basıyorsunuz gaza araba çekmiyor.Biraz daha basınca pat 4.vitese geçiyor önce bir motor uğultusu başlıyorsonra ee gideyim bari diyor.arada geçen zaman ve kaybettiğiniz zaman ise cabası.

yine 60 km hızda iken tam gaz yaptığınızda bu sefer araç direk olarak 3 vitese atıyor,(kick-down da ise 2 ye kadar düşüyor) kendini motor uğultusu felan derken sizin gaza basma ihtiyacınız kalmıyor işinizi görüyorsunuz bu seferde araba afallıyor dur diyo yeniden 6 ya atayım sonra durmanız gerekiyor ışık yanıyor 1. vitese atıyor felan sürekli bir mücadele içinde :fiuw:

Allahtan tork converter lı bir OV idi de kilitlenmeyi yakaladığımda aracın gücü ile beraber mahçup etmiyordu beni.100 km de 1 lt fazla yaksın sistem tam otomatik olsun tork converter lü olsun diyenlerdim.

1.4 lt 97 model 4.vites OV civic kullanıyordum almış olduğum haz çok güzeldi.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

Dikkatinizi çekerim bahsi geçen araç aşırı beslemeli bir araç yani maksimum torkunu verdiği bant çok düşük, 2000devirin altına inmedikçe bu araba vites küçültmeden çok rahat hızlanır, kaldıki bahsettiğiniz olay her iki şanzıman içinde geçerli.. 4 ileri tork konvertörlü bir aracı iyi bir şekilde hızlandırmak kick down yapmadan imkansız.. Öbür türlü ağır ağır hızlandırma olayıda her iki şanzımanda da yapılabilir..

Bu araca 4 ileri şanzıman koysalar 0-100km hızlanması en az 2 snye yükselir..

Ford bile tork konvertörü bıraktığına göre vardır bi bildikleri :fiuw:

bir kaç video

http://www.youtube.com/watch#!v=PhPwjC4lpB8

http://www.youtube.com/watch#!v=Cgff_KP03UI

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

bu araç trafik içerisinde ilerlerken ortalama 50-60 km arasında kaçıncı viteste gidiyor bir kere bunu tam olarak bilmek gerekli.Tasaarruf amaçlımı kulanıyor yoksa araaç turbo boşluğunu bitirmiş olarak mı ilerliyor.

Eğer yukarda yazdığım hızda 6. veya 7. viteslerde ise, hızlanması yine bu viteslerde mümkün olmasa gerek.

yada bu hızlarda tasarrufu elden bırakmış turbo boşluğunu bitimriş bir şekilde gidiyorsa sanırım buda 3 vites gibi bir değer olsa gerek o zaman 7 vitesin şehir içindeki anlamı ne oluyor orasını çözmüş değilim. Benim dert yandığım konu şehir içi kullanımdaki rahatlık !

Yorum bağlantısı
Misafir

Bahsi geçen motor ve dsg vites jetta yakın bir arkadaşımda var, tüketimi ş.içi 8 gördük gerçekten şaka gibi, sıkıştırdığımızda max 9,5lt gördük. Bu değerler otomatik bir araç için hiç bişey değil, jetta'da verdiği performans gerçekten tatminkardı. Eğer kasa ağırlığı KG olarak passat ile çok fark yoksa sizi mahçup edeceğini sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

7 ileri dsg ile ilgili bri iki sorun vardı ama 140 yada 160 lıklarda idi sanırım.

2. el 60-70 bin yapmış bir araçla test imkanı olsa az çok fikir verir. Ama o motor gerçekten güzel (keşke kompresörden de vaz geçilmesydi)

Düzünü denemiştik. Bence performasnı ideal 1.8 normal bir motoru aratmaz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Forumda bir üyemiz almıştı sanki .

Ayrıca superb düşünmez misiniz?

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

DSG şanzımanın kullanımı problemsiz. Düz yolda 70 km civarında bile son viteste gidebiliyor. Kickdown yaparsanız 3-4 kademe vites düşürebiliyor. Ayrıca Sport modu da var. Bu modda kullanırken daha yüksek devirlerde vites değişimi yapıyor. Aracın yakıt tüketimi artar ama kullanımı da daha sportif hale gelir. 1.4 tsi DSG Passat 2.0 benzinli otomatik Mondeo'dan daha hızlıdır ve daha düşük yakıt tüketimine sahiptir. Ara hızlanması da daha iyidir. Özel bir spor kullanım isteğiniz yoksa performans problemi yaşamazsınız.

Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş

Bizim şirkette sanırım 1,6 benzinli otomatiği vardı. Ama kesinlikle sevmediğim bir arabaydı çünkü gitmiyordu. O arabayı o motor kesinlikle çekmiyordu ve beni pasattan soğuttu. 1.4 TSI'ına binmek daha nasip olmadı ama.

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Bilgiler için teşekkürler. Faydalı oldu.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Okyay Pay

ilk çıkan 6 ileriler iyi de şimdiki 7 ileri dsg lerde problem var, internette küçük bir araştırmayla görebilirsiniz , 7 ileri dsg ler bayaa problemli ve eskisine göre yavaş.

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

2011 olarak siparişi verdik. 3 ay sonraya gün verdiler, o zaman 2011 olsun dedik. 3 yıl için kiralanacak. Hadi hayırlısı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Hayırlı olsun. Bende otomatik olmayanı var. 122Hp kaldırır kaldırmaz konuşmaları çooook saçma. Öyle bir kaldırıyor ki şaşırıyorsunuz. üstelik 1250 devirde bile maksimum torku %80 ini veriyor ordan basıyorsunuz 5500 e kadar elektrik motoru gibi çıkıyor.

Yakıt ortalamam 6.8.

Dizel 2.0 almaktansa kat kat iyidir.

Otomatik olanların sorunu genellikle jettalarda çıktı. Passat otomatikten pek sorun çıkmıyor. Meksika montajla ilgili olabilir.

Yenilenmiş klima vs gösterge araç yeni gibi olmuş. Yeni gelenlerde RNS 310 navigasyon standart. (RCD 310 değil dikkat) Kontrol edin. eksikse ilave fark verin. Meraklıysanız RNS 510 için fark verin o daha bir iyi.

2012 olarak ya da 2011.5 olarak yeni kasayı da bekleyebilirdiniz ama ilk bir iki yıl çok fiyat koyarlar.

Şu anki passat 6 ileri, bir sıkıntı yok aslınsa. Geçişler sakin ve yerinde.

Süha bey DSG kullanmamışsınız. Yüksek viteste hızlanmayıp vites düşürüyor sonra bağırıyor olayı yok. Bir kere ses yok.

Yüksek ya da düşük viteste hızlanıyor, her viteste gidiyor. vites değişimlerini hissetmiyorsunuz. CVT hissi alıyorsunuz.

2000 devirde 100 ile felan gidiyor. 80 de 6 ya atabiliyorsun rahatlıkla. maks hız 220! (5500 devirde hız limitörü ile)

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Okyay Pay
Kim nederse desin fakat turbo ufak hacim buyuk atmosferik tadını vermiyor bence..

ocak ve temmuz aylarında da büyük hacim atmosferik küçük hacim turbo tadını vermiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Kim nederse desin fakat turbo ufak hacim buyuk atmosferik tadını vermiyor bence..

Nedir tadı? 5.0 motor kullandım 230HP, aynı yıllarda bir de turbo mitsubishi galant kullandım kısa süreli. Galant çok iyiydi.

Bir de daytona 2.2 kullanacaktım ki nasip olmadı onun yerine nissanı almıştım.

Kullanım zevki açısından turbo elbette ki daha iyi. Ve elbette onun da büyüğü daha da iyi. İsteyene 2.0 TFSI var zaten :good1:

Vergi sorunu ve yakıt derdi olmasa yüksek hacimli turbo motor net olarak en iyisi. 2.5 subaru mesela.

Mitsubishi_Galant_(Eterna)_GSR_Turbo.jpg

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Diğeri de şu: (nerde eski arabalar yahu). Uçardı bu.

1986dodgedaytona.jpg

"..Chrysler makes a 16v DOHC version of the turbo 2.2 that was designed for use in their 4x4 Dodge Daytona project. These engines were actually slated for production in turbo and regular fuel injected trim but only a handfull were produced.

They featured a cross-flow Hans Herman 16V head, custom intake & exhaust manifolds, garret turbo set at 10psi, and produced 225 horsepower.

"Shelby" versions produced 340 horsepower with a special "knife-edge" crank, ported head w/larger valves, 60mm throttle body & 20psi boost. .."

daytona4.gif

Niye böyle araba yapmıyorlar artık? :good1:

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

7 ileri DSG'lerin ilk üretimlerinde problem yaşayan kullanıcıların bir hayli olduğu bilgisine bende rastlamıştım ancak şu an ısrarla söylenen 7 ileri DSG nin artık problemsiz ve stabil hale getirildiği yönünde... ilk gelen 7 ileri DSG lerde ise servislerde yazılım güncellemesi yapıldığını duyuyorum.

1000 km kadar kullanma fırsatı bulduğum 6 ilerisi dahi oldukça keyifli ve seri bir şanzıman, ancak şanzıman davranışlarına daha hakim bir kullanış sergilemek için bir süre şanzıman davranışlarına adapte olmak gerekiyor. Daha sonra bir çok otomatikte olduğu gibi gaz pedalı ile şanzımanı istediğiniz gibi yönetebiliyorsunuz.

Yenilenmiş klima vs gösterge araç yeni gibi olmuş. Yeni gelenlerde RNS 310 navigasyon standart. (RCD 310 değil dikkat) Kontrol edin. eksikse ilave fark verin. Meraklıysanız RNS 510 için fark verin o daha bir iyi.

Bu arada yeni Golf Trend lerde de artık RNS 310 ile getiriyorlarmış... :)

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
İsteyen şunu alsın: (sesli dinleyin)

Porshe 944 katili diye geçiyor :D

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Yok yooook. Bu iyice golfçü olmuş.

Golf mü ne Golfü, "96 1.25 CTX Fiesta Flair üstüne araba tanımam :) Ama yaz sonu bilemiyorum durum ne olur... :D

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Volga Mert

arkadaşımda 2004 passat 1.6 vardı.Motora göre araç çok hantal ve geç tepki veriyor en az 1.8 tatmin eder demişti performans açısından. Bu onun yorumu tabi ki. Başka kullanan arkadaşlar katılmayabilirler

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...