İçeriğe Yönlendir

Performansı Artırmak Için Soğuk Hava Gerekiyorsa


Serkan Çok

Recommended Posts

Serkan Çok

Merhaba

nezamandır soracağım soracağım hep unutuyorum yalan oluyor aklıma geldi hemen sorayım dedim. :)

şimdi bu kuru buzlar var genel adı böyle geçiyor.

katıdan hemen buhara dönüyor ve çok ciddi havayı soğutuyor. :good1:

Türkiyede bunu Ağrı Diyadinde üretiyorlar yer altından çıkan gazlardan.

hani bu dondurmaların kabına koyup uzun süreli soğuk kalmasını sağlayan buz kalıpları denebilir.Maraş dondurması olsada yesek :good1:

şimdi biz bunları filtreden sonra kullansak içeriye çok ciddi soğuk hava akışı olacaktır.

bunu uygulayan bilen yada olabilirliğini düşünen varmı?

yada "Serkan bu boş işlerle uğraşma"mı denir ? :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

:)

bende şu buz dolabı olayını düşünüyorum sıcağı dışa versin soğuğu içe. :)

Yorum bağlantısı
Serkan Çok
Aklıma Galip ile Emmi'nin msn konuşmaları geldi :) Peki su buharı içeri kaçarsa ?

işte bunda su yokki ben onu anlatmak istedim çok yoğun bir madde sıvılaştığını göremiyorsun.

mesala eline al hemen eritiyor denebilir.hidroşen gibi düşün ama beyaz kristal şeklinde

nette bulsaydım gösterecektim ama :)

Yorum bağlantısı
Serkan Çok
Serkan, 5000 cc motor kesmiyor mu... ?

abi drag için düşünüyorum

neden yapılmıyor diye

çok hafif ve ağustosda dahi çok çabuk soğutuyor

Kloroflorokarbon. Ara da bul. Çevre katili.

Biliyorum. Ferah pastanesinden az dondurma yemedim. Ama illa ki o buhar bir yere gidecek. Buharlaşma ısısı düşüktür; ama, illa ki buharlaşır. Su bırakır mı bilmem. Bir de o kuru buzların fiyatı nedir?

para değil valla bildiğim kadarıyla.

zaten yarış nekadar sürüyorki?

ama bir seferinde elimde fazla tutmuştum

parmaklarım kendine zor gelmişti.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

cfc deyince çıkarmadım :good1: tamamda sistem kapalı devre olacak :) atmsofere ne oluyo :good1: hem buz dolabı -klima kullanmıyz mu :p (çevre politikacı hocamız görmesin :) )

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
E o olayı nosla falan çözmüyorlar mı?

Mısdıfa, yürü bakem.

:)

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Nanocharger denen aletin de mantığı araca soğuk hava vermek değil mi zaten? Benim bildiğim kadarıyla içerisi bor kaplamalı olduğundan emilen havayı soğutuyor ve bu şekilde performans artışı sağlanıyordu. En azından ürünün ilanında bahsedilen bu idi.

Yorum bağlantısı
Serkan Çok

var tabi nos işleride bu çok daha pratik ve masrafsız diye düşündüm.

ama uğraşı / performans değeri ne çıkar bilemem

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Nanocharger denen aletin de mantığı araca soğuk hava vermek değil mi zaten? Benim bildiğim kadarıyla içerisi bor kaplamalı olduğundan emilen havayı soğutuyor ve bu şekilde performans artışı sağlanıyordu. En azından ürünün ilanında bahsedilen bu idi.

nano , bor :) ne kadar moda terim varsa o üründe varmış.

O ürün araca taze hava basıyordu o da sadece aracın ilk kalkışında olması lazım

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
yada "Serkan bu boş işlerle uğraşma"mı denir ? :unknw:

:good1::yes:

Intercooler bulup takalım, daha bir orijinal olmaz mı ?

Yorum bağlantısı
Onur Demirer

Biraz google'ladim 1950'lerden itibaren draglarda bu tip sistemlerin kullanildigi sonucuna ulastim, ama malum uzun vade ve gunluk kullanim gibi isler icin uygun degil.

Misal elin gavuru soyle bir sey yapmis satiyor:

http://www.designengineering.com/catalog/c...stem-components

http://www.designengineering.com/category/...ryo2-air-intake

Kuru buz dediginiz karbondioksit herhalde, bu sistemde de sivi karbondioksiti ikinci linkte gosterilen ampul seklinde aletin icinde sirkule edip havanin onun etrafindan gecerken sogumasini sagliyorlar.

Karbondioksit temininin de medikal malzeme ya da paintball malzemesi satan yerlerden karsilanabilecegini yazmislar.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Proshop yıllardır her kalkış yarışında 2 kg kadar kullanıyor. :good1:

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Kurubuz = Katı karbondioksit.. Aracın charge sistemine soğutma amaçlı kullanmak isterseniz o hava akımıyla 1 km gidebilmek için 5-10 kilo harcarsınız herhalde.. :rolleyes: astarı yüzünden pahalıya gelir.. en güzeli NOS, o bile bir tüple 30-35 saniye iş görüyor.. Kocaman bir intercooler da benzer iş görür.. :good1:

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce
Aklıma Galip ile Emmi'nin msn konuşmaları geldi :) Peki su buharı içeri kaçarsa ?

Motora su buharı kaçınca ne oluyormuş ki? Yıllardır adamlar water injection yada %50 methanol %50 water injection yapıyor direk manifolda piston tepesini soğutmak + oktanı yükseltmek için.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Hakan bey, Kemal beyde açıklayıcı yazmış zaten. Sizi hedef almamış..Bu kadar alıngan olmayın lütfen.. ;)

Nuri karbondioksit diye açıklama yapmış ya, bu karbondioksit bizim düşüncemizin aksine yanmayı zorlaştırmasın sakın ? :)

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce

Deiyonize (safsu) bastıktan sonra hiç birşey olmaz kanka ama iyi atomize etmen lazım. Bu kuru buz zaten kuru karbondiyoksit bundan su çıkmaz çıksa bile buharlaşması esnasında hava ile kimyasal tepkimesi sonucu çıkabilir, kimyam o kadar iyi değil, o da duman tarzında çıkacağından hiç bişi olmaz. Ama musluk suyu basarsan motora suyun içerisindeki mineraller yüksek ısıdan dolayı gömleğe ve pistona yapışır oda istenmeyen bir durum. Turbo motorlarda sıkça kullanılıyor bu su püskürtmesi, kebeğin hortum tarafından direk kelebeğide yıkayacak şekilde manifolda püskürtülüyor, piston kafasını + egzoz gaz sıcaklığını 200 derece bazen daha fazla soğutuyor.

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce
Nuri karbondioksit diye açıklama yapmış ya, bu karbondioksit bizim düşüncemizin aksine yanmayı zorlaştırmasın sakın ? :)

Benzin hava karışımı 10-11 kat sıkışdıkdan sonra yanında ne verirsen ver buji çaktımı patlıyor burda önemli olan sıkışırken kendi kendine alev almanın önüne geçmek + patlama sonrası soğutucak bişey olsun ortamda, örneğin su buharlaşırken ortam ve yüzek sıcağını düşürüyor. Atmosferik arabada amaç güçse burda kullanılması gereken NOS. Kuru buz sadece yüzey ısı alışverisi ile giren havayı girerken soğutmak için kullanılabilir. Arabanın klimasından direk hava filtresinin kirli tarafına hortumda çekebilirsiniz buda olabilir. Ama arabada asıl güç avansla gelir, soğuk hava vermek yakıt vermek bunlar küçük adımlar asıl büyük adım dinamometrede avansın verilmesiyle çıkar. Nos hariç.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Kuru buz acayip bir şey.Aynı filmlerdeki gibi dumanlar tütüyor falan :) Çabuk erimiyor ama çok kolay bulunabileceğini sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Serkan Çok
Proshop yıllardır her kalkış yarışında 2 kg kadar kullanıyor. :)

bak adamlar kullanıyormuş. :good1:

Kuru buz acayip bir şey.Aynı filmlerdeki gibi dumanlar tütüyor falan :) Çabuk erimiyor ama çok kolay bulunabileceğini sanmıyorum.

yok yok elin dondurmacısı buldukdan sonra ..

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
Hakan bey, Kemal beyde açıklayıcı yazmış zaten. Sizi hedef almamış..Bu kadar alıngan olmayın lütfen.. :)

Nuri karbondioksit diye açıklama yapmış ya, bu karbondioksit bizim düşüncemizin aksine yanmayı zorlaştırmasın sakın ? :)

Kurubuz silindire girmeyecek ki.. sadece ön soğutma ünitesinde 2.ci bir dolaşımla havayı soğutacak.. yani kurubuz intercooler tarzı bir üniteyi soğutacak, hava da o ünitenin içinden geçecek (benim düşündüğüm böyleydi).. NOS direk silindir içine enjekte oluyor o ayrı.. :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Kurubuz silindire girmeyecek ki.. sadece ön soğutma ünitesinde 2.ci bir dolaşımla havayı soğutacak.. yani kurubuz intercooler tarzı bir üniteyi soğutacak, hava da o ünitenin içinden geçecek (benim düşündüğüm böyleydi).. NOS direk silindir içine enjekte oluyor o ayrı.. :)

Ne kadar süreyle dolaşacak, eninde sonunda o da gaz veya sıvı hale geçip işi bitecek. Bu süre nedir o halde, 3 sn. 5 sn, 1 saat ?

Yorum bağlantısı
Serkan Çok
Ne kadar süreyle dolaşacak, eninde sonunda o da gaz veya sıvı hale geçip işi bitecek. Bu süre nedir o halde, 3 sn. 5 sn, 1 saat ?

Serkan biliyorum bunları okadar çabuk eriyip gitmiyor.

ve çok ciddi etrafından ısı emiyor inanamazsın.

Kurubuz silindire girmeyecek ki.. sadece ön soğutma ünitesinde 2.ci bir dolaşımla havayı soğutacak.. yani kurubuz intercooler tarzı bir üniteyi soğutacak, hava da o ünitenin içinden geçecek (benim düşündüğüm böyleydi).. NOS direk silindir içine enjekte oluyor o ayrı.. :)

ben intercoler gibi birşey düşünmedim işin gerçeği.

filtreden sonra havanın içinden direk geçmesini düşünmüştüm.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...