İçeriğe Yönlendir

Hyundai Getz Crdi Uzun D&#246nem Testi


Evren Erakçora

Recommended Posts

Evren Erakçora

Standart Donanımlar:

ABS

EBD

Sürücü Havayastığı

Elektrikli ön ve arka camlar

Elektrik Destekli Direksiyon( EPS)

4 Tekerlek Disk Frenler

Klima

Radyo CD- MP3 Çalar

4 Hoparlör ( 2Ön 2 Arka)

İki Parça Yatan Arka Koltuklar.

Metalik Boya

Arkada koltuklarda 3 Adet Başlık

Yükseklik Ayarlı Ön Emniyet Kemerleri

Direksiyon Yükseklik Ayarı

Koltuk Yükseklik Ayarı

Sırt Destek Ayarı

Far Yükseklik Ayarı

Fasıla Ayarlı Silecekler

Ön ve Arka Paçalıklar

Karter Koruma

Ön Tarafta Okuma Lambaları

Tam Boy Stepne

3 Noktadan Bağlı Üç Arka Emniyet Kemeri

Portatif Küllük

5 Yıl veya 100bin km Mekanik Garanti

Teknik Veriler:

1.5 Litre 3 Silindirli Turbo Dizel İntercooler 12 Subap Motor

1198 KG boş ağırlık

175/65/14 T lastikler

3.7 L/100 km şehir dışı tüketim

82 HP 4000 devirde güç

195 NM 1900-2500 devir aralığında tork

255 Litre Bagaj Hacmi

Bakım Aralığı 10 Bin Km veya Bir yıl

Tasarım:

4 metrenin biraz altındaki uzunluğa epey geniş bir hacim sığdırılmış. 1.5 metreye yaklaşan yükseklikle epey ferah bir ortam sağlanmış. Ön canın mümkün olduğunca öne doğru çekilmesi ile kendini sınıfı için çok ferah bir ortam sağlanmış. Tasarımı ile çok dikkat çekmeyen Getz, çok da çirkin görünmüyor. Arka koltuklarda oturma rahatlığı epey yüksek. Özellikle arka koltuklardaki sırtlık ayarları güzel bir detay. Ön görüş ve arka görüş epey başarılı. Yüksek oturma pozisyonu şehri içinde büyük avantaj.

Motor:

1.5 litre 3 silindirli motor Amerikan Detroit Diesel kökenli. Silindir başına 4 subaplı motor, titreşimli çalışıyor. Soğukta epey gürültülü. 2000 devir civarında canlı olan makine bu devirlerin altında huzursuz çalışıyor. Örneğin 1900 devir ve altında 3.vites ve daha büyük viteslerde gitmek istemiyor , homurdanıyor. Sürücüsünü daha yüksek devirde kullanmaya teşvik ediyor. Özelikle şehir içi kullanımlarda motor karakterinde ötürü sürüşler pek keyifli değil. Çok uzun vites oranları yüzünden şehir içinde üst viteslerde gitmek neredeyse imkansız. . Bir süre sonra motora alışılıyor. 100 km hıza kadar 5.vites kullanmayı unutun!

Fakat şehir dışında işler tersine dönüyor, yüksek tork ve uzun vites oranları yüksek hızlarda çok keyifli oluyor. Otoyolda sakince 140 km hız ile gitmek mümkün, hem de 3000 devir altında. Rampalarda da motor sürücüsünü şaşırtıyor. Kendinden emin 2000cc benzinli orta sınıf araçları şaşırtmanız mümkün. Tüketimlere gelince; çok dikkati kullanımlarda 4L/100 km gibi değerlere ulaşılabiliyor. Normalde 5 L/100 km mazot tüketiyor. Ben ayrıca motorun güvenirliğini çok beğendim. 90 Bin km boyunca hiç sorun çıkarmadan görevini yaptı.

Sürüş :

Yüksek sürüş pozisyonu ilk başlarda sürücüsüne keyifli geliyor. Ancak zamanla direksiyonun yeterince hassas olmaması sizi rahatsız etmeye başlıyor. Özellikle Ford hastalarının bu direksiyonu beğenmeleri mümkün değil. Aynı zamanda direksiyon çok da hafif değil. Frenler şaşırtıcı derecede başarılı. 1200 kg a ulaşan ağırlığa rağmen frenler güzlü hissi veriyor. Bunda arka tekerleklerinde disk olmasının rolü var.

Pratiklik:

Arka koltuklar iki parça halinde yatıyor, ve arka bölüm dümdüz oluyor. Bu çok büyük eşyaları bile taşımanıza izin veriyor. Görüş nedeniyle park etmek de çok kolay. Birçok bölümde göz var. Koltuk arkalarında ve yanlarda gözler var. Ön yolcu koltuğu arkasında küçük çantalar için askı da bulunuyor. Direksiyonun altında da büyük bir raf bulunuyor.

Servis- Maliyetler-Problemsizlik:

Hyundai 5 yıl garanti veriyor. 10 bin km de servis yapılıyor. Normal bakımlar yaklaşık 200-250 TL civarı tutuyor. 60 bin bakımında triger vs değişiyor o da yaklaşık 500 TL tutuyor.

Servis ziyaretleri şöyle:

10 Bin bakım

20 bin bakım, direksiyon kutusu problemi ses kısmen çözüldü,( garantiden)

30 bin bakım, direksiyon kutusunda ses gelme sorunu, direksiyon mafsalı değişti(garantiden)

40 bin bakım , ön silecekler değişti

50 bin bakım , direksiyon kutusu sorunu, ses kısmen çözüldü( garantinden)

Lastikler değiştirildi.( Michelin Energy Saver)

60 bin büyük bakım,(triger vs)

Arka bölüme su alma sorunu çözüldü ( garantiden)

Far ampulü değişti

70 bin bakım , fren balatası değişti.

Far yükseklik ayarı motoru değişti( garantiden)

80 bin bakım

Direksiyon sorunları dışında hiç problem çıkarmaması büyük başarılıydı. Direksiyon kutusundan gelen ses sadece konforu bozuyor ve bozuk yollarda rahatsız ediyordu. Duman atma , yağ yakma, kurum bağlama, turbo gibi sorunlarla karşılaşılmadı. İç mekanda plastikte solma, bir aşınma , koltuklarda bozulma görülmemesi bu fiyat klasmanında bir araç için bence çok iyiydi.

Sonuç:

Sürüş keyfi çok iyi olmasa da Getz, sağlamlık ve problemsizlik açısından tercih edilebilir.

Evren Erakçora

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Faydalı paylaşım için teşekkürler, herkes kullandığı aracı böyle detaylıca değerlendirse ve soru cevaplarla başlığı zenginleştirsek harika olur. Şahsen imkanım olsada 3 ayda bir araç değiştirip kullandığım her aracı değerlendirme fırsatı bulsam keyifli olurdu :). Tarafsız ve reklam kaygısından uzak kalındığı sürece bu tür paylaşımlar bence kullanıcılar açısından çok güzel kaynaklar halini alıyor.

Tekrar teşekkürler... Bence bu başlıkta sabitlenmeli

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Bu getz ve Cerato 1.5 crdi'lerin gidişlerini çok seviyorum. Çok seri 1.5'e göre. Onun dışında dışardan pek gözüme hoş gelmiyor ama hiç kullanmadım tabi fazla yorum yapmak yanlış olur. Teşekkürler paylaşım için.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

bi ara arkadaşım için getz lere bakıyorduk. trigeri zincir olduğu söylemişti servis. 60 binde değişim gerektiğini yazmışsınız. zincir değil mi? biz yanlış mı öğrenmişiz?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

12 Subaplı 3 silindir versiyonlarda kayış var. 16 subaplı yeni motorlar 88 Hp ve 110 HP. Bunlarda zincir bulunmakta. Yeni motorlar daha yumuşak ve sessiz.

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir

2005 modelini kullanıyorum arada gerçekten şaşırtıcı bir araba. Bence en büyük artıları;

- Düşük tüketim (Çok düşük ;) ,max 5 lt/100km )

- Genel olarak parçaları sorunsuz( Zaten sorun çıkaracak ıvır zıvır hiçbirşey yok arabada)

- Performansı( kendi sınıfı ve çapında değerlendirince)

en büyük eksileri;

- çok rahatsız kullanım

- biraz fazla sesli çalışıyor( belkide benim kullandığım araç öyledir)

- bazı parçaları bulmak insanı kanser ediyor ( iç güneşlik, bagaj üstü pandizot vb.)

Yorum bağlantısı
Mehmet Polat

Ben 2006 model makyajlı kasa, 1.4 benzinlisini sıfır alıp 1 ay kadar önce sattım. Dört yıl boyunca hiç sorun yaşatmadı sağolsun. Özellikle şehir içi kullanımı çok rahat, güçlü, göründüğünden daha geniş, B sınıfı HB araçlar içerisinde fiyat/performans oranı yüksek bir araçtır kendileri... ;)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Babam da bir çok araç aldı, ama en çok bunu sevdi. ;) İnsanda şöyle bir izlenim bırakıyor Getz: üreten Koreliler ellerinden gelenin en iyisini yapmışlar, ama bazı noktalarda tecrübe eksikliğinden ince ayarlamalarda geri kalmışlar. Şunu çalayım, şöyle çakallık yapayım diye düşünmemişler. :p

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Yanar

Daha önce vw ile ilgili başka bir forumda takılıyordum.Açıkçası diğer markaların olumlu eleştirilerine pek tahammül yok.Açılan başlıklar da bir şekilde alakasız kısımlara atılıyor.Bu forum oldukça nesnel bir tavır göstererek bu tür başlıklara rahatça yer veriyor.Tebrik ederim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal
Daha önce vw ile ilgili başka bir forumda takılıyordum.Açıkçası diğer markaların olumlu eleştirilerine pek tahammül yok.Açılan başlıklar da bir şekilde alakasız kısımlara atılıyor.Bu forum oldukça nesnel bir tavır göstererek bu tür başlıklara rahatça yer veriyor.Tebrik ederim.

fordclubtr.com farkı :D Övünmek gibi olmasın,nesnel,seviyeli,öğretici bir forumumuz vardır. ( Duyun beni eyy moderatörler, o kadar övdüm forumu :unsure: )

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
fordclubtr.com farkı :) Övünmek gibi olmasın,nesnel,seviyeli,öğretici bir forumumuz vardır. ( Duyun beni eyy moderatörler, o kadar övdüm forumu :D )

Ne istiyorsun.. :unknw: Dile... Olur belki.. :)

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Evren Erakçora

Bugün yağ bakımı için servisteydik.(100 bin km) Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresi değişti. Plaka ampülü yanmıştı o değişti, akü ölçüldü, zayıf çıktı. Araç garantisi bittiğinden indirimle 170TL verdik. Elemana özellikle söyledim, geçen sefer fazla yap konmuştu, bu sefer dikkat edin dedim. Bu 3 silindir 4.8 Litre olacak dedim. İşlem bittiğinde yine fazla yağ konduğunu gördük. :) Çizgide 1 cm falan fazla. Neyse fazla yağı aldırdık , ama gel de kızma. Elemanların eğitim eksikliğimi var burada, biz mi fazla kıl müşretiyiz, elemanlar mı sorumsuz? Ben oradaki genç elemana kızmadım, Hyundai adam gibi eğitim vermiyor bence. İşin ilginç tarafı Ford da yağı fazla koymuştu ,hemde 500ml. :)

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Bugün yağ bakımı için servisteydik.(100 bin km) Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresi değişti. Plaka ampülü yanmıştı o değişti, akü ölçüldü, zayıf çıktı. Araç garantisi bittiğinden indirimle 170TL verdik. Elemana özellikle söyledim, geçen sefer fazla yap konmuştu, bu sefer dikkat edin dedim. Bu 3 silindir 4.8 Litre olacak dedim. İşlem bittiğinde yine fazla yağ konduğunu gördük. :) Çizgide 1 cm falan fazla. Neyse fazla yağı aldırdık , ama gel de kızma. Elemanların eğitim eksikliğimi var burada, biz mi fazla kıl müşretiyiz, elemanlar mı sorumsuz? Ben oradaki genç elemana kızmadım, Hyundai adam gibi eğitim vermiyor bence. İşin ilginç tarafı Ford da yağı fazla koymuştu ,hemde 500ml. :)

Nedendir bilinmez daha bugüne kadar hiç bir serviste tam koyulduğunu görmedim ; illaki fazla oluyor.. ( üst çizgide ) vardır bir bildikleri sanırım..

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Sevis faturasında yağ genelde şu şekilde yazar; "X marka 5W-30 motor yağı:......... 500mlx8"

Sorun buradan kaynaklanıyor. Son şişenin servise kalması yerine arabanın içinde olmasını tercih ediyor elemanlar. :)

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ford daki eleman yağı fazla koymazsak 15bin dayanmıyor dedi. :) Yağı da tabancayla koyuyorlar, kutuyla değil.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Eyvallah, bu yağ işine ne diyorsunuz, arap yağı fazla bulunca gözüne sürermiş, bunlarda öyle galiba. :D

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

2006 crdi Getz kardeşimde var. Yazın Trabzonda kullandım. Burdaki yorumlara (özellikle gidişi konusunda) katılıyorum. 2000 d'den sonraki ataklık hissedilebiliyor. 2000 d'nin öncesinde tam bir ölü... 3000 d'den sonrada çok çabuk kesiliyor...

Ancak motorun sesinin fazla olduğu konusuna katılmıyorum. Durduğu yerde rölantide benzinli bir motor kadar sessiz diyebilirim. Bana çok sessiz gelmişti. Belki focusun motorunun sesli olmasından öyle hissetmiş olabilirim. Ancak, yola çıktığımızda yüksek devirlerde (3000 den sonra) seste artış var...

Bagajı çok küçük gelmişti... Aracın içi kesinlikle dışardan göründüğünden çok geniş diyebilirim. Arka koltuk sırtlığının ayarlı olması ve kolçakta 12 v luk priz olması (çakmaktan ayrı) çok hoşuma gitmişti...

Evren hocam,

Babanıza ve size kazasız belasız yolculuklar dilerim.

tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Teşekkürler Turgay Hocam. Sizin kullandığınız yeni kasa ise daha sesssiz olabilir, bu üç silindir.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Evet 4 silindirli imiş.

Teşekkürler Turgay Hocam. Sizin kullandığınız yeni kasa ise daha sesssiz olabilir, bu üç silindir.
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Adem Tarı
Eyvallah, bu yağ işine ne diyorsunuz, arap yağı fazla bulunca gözüne sürermiş, bunlarda öyle galiba. :nazar:

Paylaştığın bilgiler eminim pek çok kişiye faydalı olacaktır Evren'cim. Bu arada pek çok yetkili servisin ezbere uygulamaları ve yüksek fiyat politikası, özellikle garanti bitiminden sonra kullanıcıyı uzaklaştırıyor. Ben ve benim gibi pek çok araç sahibi güvendikleri bir usta belirleyerek hem araçlarına bakım yaptırırken içleri rahat ediyor hem de cepleri daha az etkileniyor...

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Bir süre bende kullandım 2000-3000 devirlerinde çok tatlı ivmeleniyor. İlaveten sürücü koltuğu feci terletiyordu sırtımı. Diğer özellikleri Fiestayla kıyaslayamıyorum çok oldu getz kullanalı.

bahsettiğim 3 silindirliydi.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Serhat Kaptan

arkadaşlar ben crdi 88 beygirlik olanı sıfır aldım 4 yıl bindim 52000 km yol yaptım kesinlikle kendi parasını hak eden bir araba . parasına göre kesinlikle alınabilir ve binilebilir bir araba...

Yorum bağlantısı
Osman Kurt

Şehiriçi kullanım için oldukca başarılı. tercih edilebilir. Performansı fiyatına göre oldukça iyi. bir kez kullanablidim. 92 beygir 4 silindir olanını, oldukça hoşuma gitti. Benim corsayı(1.7 DTI 75 hp 170n) tokatlamıştı :nazar:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...