İçeriğe Yönlendir

Explorer Kullanicilarina Tavsiye Ve &#246neriler...


Mustafa Mermertas

Recommended Posts

Mustafa Mermertas

Degerli Ford Explorer kullanicilari ve ileride almayi düsünen arkadaslar ...

Herseyden önce aracimizin safkan amerikan araci oldugunu unutmayalim, bu nedemek ??;aracimiz US standartlarinda ve o kita ya özel üretilmistir haliyle bicok kalite kriterleri avrupali oto üreticilerininkinden biraz daha düsük olabilir ,bu da aracimizin kalitesiz anlamina gelmiyor tabiiki .Farkli diyarlar farkli gelenek görenekler hesabi diyelim kisaca ..

Aracimizda pas a karsi herhangi(extra) bi film uygulanmamis olup sonradan uygulamakta fayda var .TR de ziftleme deniyor sanirim..Otomatik sanzimanlarda ,özelliklede US modellerinde ayriyetten "radyatör"takilmasi önemle tavsiye edilir ..neden ??Aracimiz Avrupa yollarindaki max hiz yönetmeligine göre kullanildiginda , agir yük veya römork cekilmesi sonucu sanziman yaginin kaynama derecesine getireceginden extra bi sogutucu (radyatör) takilmasi sanzimana daha uzun ömür katacaktir..Bu yazdigim olay Avrupali Explorerler icin gecerli degil cünkü Fabrikadan bu sekilde takili cikmis ... Her türlü arac ta oldugu gibi yag ve suyuna dikkat edildigi sürece dagilmasi cok güc olan saglam motorlari vardir...OHV yani 156 ps lik olan motorlar saglamliklarini ispatlamislardir.204 veya 207 ps lik SOHC motorlari ise OHV cinsi motorlarin modifiye edilmis hali diyebiliriz.Gecmiste SOHC motorlu Explorerlar Servislere cagrilmislardir (zincir problemi)ve Firestone markali lastikler yüzünden de Fordun baya bi basini agritmistir

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Hatta foruma bir de Explorer bölümü açılsa daha da güzel faydalanırız hepsi bi yerde :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hemen her otomatik şanzımanın, radyatör içinde soğutucusu vardır. Explorer-Mondeo da ilave olarak, şanzıman yağ sıcaklığı belirli bir seviyeyi aşınca, gaz verseniz de araç fazla hız yapmaz, soğuyunca geçer. Yaz aylarında Ege-Akdeniz seyahatlerinde başa gelebilir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas

Caglar bey dogrudur ;fakat benim bildigim kadariyla Explorer export modellerinde ilaveten takilmis oldugur :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas

Explorer Modellerinin avrupa versiyonlarinda US versiyonlara nazaran biraz daha sert süspansiyon (amörtisör)kullanilmistir.Isitmali ve memory ön koltuklar sadece(AB) Limited versiyonlarda standart sunulmustur .

Forumda ve güncel yasamda amerikanlarin yakit sarfiyatinin asiriligindan cok bahsedilsede ;Explorer gibi bi aracin ortalama 15 -17 litre benzin tükettigini ve bunun agirlik ,ebat ve bi TIR gibi olan CW degeriyle kiyasladiginizda tüketimin hic de fazla olmadigi kanisina varmakta gecikmeyeceksiniz :good1: V6 modellerin V8 lere göre biraz hantal kaldigi söylenebilir ve bu V8 lerde sarfiyatin biraz daha az olacagi anlamina gelebilir :yes: ilk satisa sunuldugundan beri sinifinda en cok satan mid size truck(simdilerde SUV) ünvanini halen korumaktadir (US piyasasi icin gecerli)

Yorum bağlantısı
Serkan Çok
Explorer Modellerinin avrupa versiyonlarinda US versiyonlara nazaran biraz daha sert süspansiyon (amörtisör)kullanilmistir.Isitmali ve memory ön koltuklar sadece(AB) Limited versiyonlarda standart sunulmustur .

Forumda ve güncel yasamda amerikanlarin yakit sarfiyatinin asiriligindan cok bahsedilsede ;Explorer gibi bi aracin ortalama 15 -17 litre benzin tükettigini ve bunun agirlik ,ebat ve bi TIR gibi olan CW degeriyle kiyasladiginizda tüketimin hic de fazla olmadigi kanisina varmakta gecikmeyeceksiniz :rolleyes: V6 modellerin V8 lere göre biraz hantal kaldigi söylenebilir ve bu V8 lerde sarfiyatin biraz daha az olacagi anlamina gelebilir :) ilk satisa sunuldugundan beri sinifinda en cok satan mid size truck(simdilerde SUV) ünvanini halen korumaktadir (US piyasasi icin gecerli)

bu durumda benimki kesin ab limited oluyor.

hep diyorum benim araba daha az yakıyor diye ama kimse beni dinlemiyor.

az benzine(tabiiiki göreceli daha çok gürültü) :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas

5.0L V8 ise kesin US tir,cünkü hic ama hic resmi olarak V8 getirmediler Avrupaya :D parcalara gelince ,usallparts denilen dükkan da alman forumundan bi arkadasimiz calisiyor ,güvenilir biri yani ..Tr ye gönderimlerde ne kadar vergi ,porto ve kdv gibi konulardan pek haberim yok ona göre :p

Yorum bağlantısı
Serkan Çok
5.0L V8 ise kesin US tir,cünkü hic ama hic resmi olarak V8 getirmediler Avrupaya :unsure2: parcalara gelince ,usallparts denilen dükkan da alman forumundan bi arkadasimiz calisiyor ,güvenilir biri yani ..Tr ye gönderimlerde ne kadar vergi ,porto ve kdv gibi konulardan pek haberim yok ona göre :blink:

koliye koyup hooop bana yollayınca birşey olmuyor geliyor

paketi çok abartmazsan problem yok.

zaten 100 - 150 dolar üstüne vergi alınıyor diye biliyorum buda bizi bozmaz zaten

baksana istediğimi bulabildikden sonra.

valla süper oldu sizinde üye olmanız biraz malzeme alayım en orjinalinden ilerde lazım olur.

fiyatlarda güzel görünüyor sevindim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...