İçeriğe Yönlendir

Rot Balans Jant Düzeltme Ve Biraz şans


Samet Özel

Recommended Posts

Samet Özel

Merhaba size geçtiğimiz hafta konu başlığı ile ilgili başımdan geçen bir olayı anltıcam. Evde eski aracımda kullandığım malzemelere bakarken diğer aracım için satın aldığım ısıya dayanıklı kaliper boyasını buldum bunu yeni aracıma uygulamak istedim lastikler söküldüğünde balans ayarı bozulacağından Bostancı Sanayide rot balanscı bir arkadaşıma gittim, ilk olarak aracın lastik havaları eşitlendi bir lastik 30 yerine 20 lere düşmüştü rot ayarı yapıldı sıra lastikleri sökmeye geldi lastikler söküldü boya için hazırlık yapıldı bu sırada jantların eğiklik durumu kontrol edilecek ve balans ayarları yapılacaktı. Jantlardan 2 sinde eğiklik tespit edildi ve düzeltmek için lastikler jantdan ayrıldığında lastiğin 1 tanesinin içinden yaklaşık 6-7 cm'lik bir çivi çıktı çivi öyle bir yerden saplanmışki lastiği jantdan ayırmadan görmek imkansız. buda şu demek oluyor eğer boya işlemine kalkışmasaydım ve lastikler sökülmeden önce 100-150 km üzerinde 5-6 dk gitseydim lastik yüksek hızda ısınacak ve patlak genişleyerek kazaya sebebiyet vericekti şans eseri kurtuldum. Yani düzenki olarak lastikleri kontrol ettirmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş

ben uzun süre böyle dolaşmıştım verilmiş sadakam varmış sizinki gibi , lastik hava eksiltirdi ben eklerdim böyle 2-3 ay bindim en sonunda lastikçiye gittim lastikten çivi çıkmıştı fitil uygulaması yapmıştı lastikçi . Gerçekten lastik çok önemli kontrol şart en ufak hava eksiltmesini kontrol ettirmek gerek :)

Yorum bağlantısı
Samet Özel

saolun arkadaşlar. Kontrol etmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...