İçeriğe Yönlendir

Karter Havalandırma Hortumu.


Mehmet Ezginler

Recommended Posts

Mehmet Ezginler

Arkadaşlar biraz önce aracın motor kısmını elle temizlemek için kaputu açtım birden aklıma osman ustanın foruma yazmış oldugu karter havalandırma hortumu geldi kontrol edin yazmıştı termostat hemen altında kısa bir boru yerinden çıkardım ve kıvrımının cok sıkı oldugunu gördüm tek taraftan üfledim nafile hortum yapışmış saga sola bükerek yapışmayı açtım artık hava geçmeye başladı fakat aklıma takıldı bu madem yapışıktı hava geçmiyordu neden bir arıza veya aksaklık olmadı merak ettim yada benmi arızayı fark etmedim bu borunun yapışık olması ne gibi sonuçlar dogurur net bilgi alırsak iyi olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Rolanti sorunları yaşatır.Yağın yapısı daha çabuk bozulur.Buna bağlı olarak uzun vade de motorda korozyonlar başlayabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

abi fotolu olarak bana yerini tarif edebilirmisiniz bende temizlemek istiyorum .karter havalandırma sibobunu degiştirdim ama hortumlara birşey yapmadım

Yorum bağlantısı
Mustafa Korçak
(düzenlendi)
abi fotolu olarak bana yerini tarif edebilirmisiniz bende temizlemek istiyorum .karter havalandırma sibobunu degiştirdim ama hortumlara birşey yapmadım

--------------------------------------------------------------------------------

Silindirlere giren benzin-hava karışımı, yanmış veya yanmamış olarak silindir, piston segman arasından kartere iner. Kartere inen bu gazlar ve içindeki artık maddeler motor yağının özelliğini bozar. Bu nedenle kartere inen kaçak gazların dışarı atılması gerekir. Karter havalandırma sistemi, kartere inen kaçak gazların dışarı atılmasını sağlar. Günümüzde modern araçlarda kapalı(pozitif) karter havalandırma sistem kullanılır.

Kısaca PCV (Positive Crankcase Ventilation) karter havalandırma sistemi olarak da söylenir.

Kapalı karter havalandırma sisteminin özelliği, karterdeki kaçak gazları, manifold vakumu ile emilerek motorda bir kez daha yanma işlemine sokmaktır. Böylece hem yanmamış yakıt kullanılarak yakıt tasarrufu sağlanır hem de çevre kirlenmesi önlenmiş olur. Karterdeki kaçak gazlar supap kapağı üzerinden bir hortum ile ya hava filtresinin bulunduğu kısma veya emme manifolduna veya her iki yere de bağlanarak motora alınır. Kaçak gazların doğrudan emme manifolduna giriş yapan motorlarda manifold vakumunun aşırı etkilenmesini önlemek için sisteme bir tane PCV subabı ilave edilmiştir. Bu subap manifold vakumuna bağlı olarak çalışır. Karterdeki kaçak gazların manifolda girişi PCV subabının ortasındaki küçük çaplı delikten olur. Böylece hem manifold vakumu etkilenmez, hem de karterdeki kaçak gazlar temizlenmiş olur.

Zamanla bu atık gazlarla ve yağın buharıyla karter havalandırma sisteminin borusu veya boruları, ve pcv subabı tıkanır. Ustalar ve servisler genelde rutin bakımlarda pcv sistemini temizlemezler. Israrcı davranarak özellikle karter havalandırma hortumunun temizlenmesini isterseniz pcv sisteminde sorunla karşılaşmazsınız.

Eğer temizlenmezse motor yağı zamanla bozulur, çamurlaşır. Sonunda da yağın özelliği tamamen bozularak motora yatak sardırır.

kırmızı çember içerisindeki karter havalandırma subabı ve hortumudur.mavi çemberin alt tarafında L şeklinde bir hortum uzantısıda bulunmaktadır.kesinlikle kontrol edilmeli ve temiz tutulmalıdır.

Bu ileti Mustafa Korçak tarafından 07.06.09 - 18:38 yeniden düzenlenmiştir.

karter havalandırma subabı

Yüklenen Dosya(lar)

Orjinal boyutuna [ 640 x 480 ] göre 80% oranında küçültüldü- Orjinali için TIKLA

tarihinde Mustafa Kor tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

abi kırmızı ile işaretli yeri buldum ama ikincisinu bulamadım benim aracın motor hava hortumu bu şekilde degil 1.8 motorlardan hortum direk gidiyor .parçanın yerini tam tarif şansınız varım veya yakın plandan resimleme şansınız varmı

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
abi kırmızı ile işaretli yeri buldum ama ikincisinu bulamadım benim aracın motor hava hortumu bu şekilde degil 1.8 motorlardan hortum direk gidiyor .parçanın yerini tam tarif şansınız varım veya yakın plandan resimleme şansınız varmı

1.6 ,1.8,2.0 hep aynı yerde ya iyi bakın yada buldugunuz yerin resmini çekin yardımcı olalım

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler
1.6 ,1.8,2.0 hep aynı yerde ya iyi bakın yada buldugunuz yerin resmini çekin yardımcı olalım

Biraz dikkatlice bakınız bujı kablolarının başladıgı yrin hemen arkasında küçük L hortum var. biraz dikkat etmek gerekir zor görünüyor.

Yorum bağlantısı
Servet Korgan

Usta bu gün bu hortumları temizlemek için söktüm fakat önde görünen (kımızı işaretli) hortumu söktüğümde kendiliğinden kapalı olduğunu gördüm.tam ortadan. normal mi değil mi bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

abi deli olacam yok ya l şeklinde bir hortum yok hortum var ama hepsi uzun uzun biryerlere gidiyor.1 hortum tamam yerli yerinde ikinci hortum yok abi hortum nerden çıkıp nereye baglanıyor

Yorum bağlantısı
Servet Korgan

Yaşar ustam 2 mesaj üstte bir sorum vardı cevaplayabilirseniz çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Usta bu gün bu hortumları temizlemek için söktüm fakat önde görünen (kımızı işaretli) hortumu söktüğümde kendiliğinden kapalı olduğunu gördüm.tam ortadan. normal mi değil mi bilmiyorum.

kapalı olması sistemin çalışmasına aykırı. sonuçta havalandırma hortumu açık olması gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Usta bu gün bu hortumları temizlemek için söktüm fakat önde görünen (kımızı işaretli) hortumu söktüğümde kendiliğinden kapalı olduğunu gördüm.tam ortadan. normal mi değil mi bilmiyorum.

Kendiliğinden kapalı olanını ilk kez duydum.Mantıken açık olması gerek.Sonradan kapatılmış olmasın...

Yorum bağlantısı
Servet Korgan

Aynen dediğim gibi L şeklindeki hortumu söktüm ve ortası sert sanki bir bilya varmış gibi kapalı. Üfledim ama nafile bildiğiniz kapalı yani.

Bu durumda bu hortumu değiştireyim değilmi.

Yorum bağlantısı
Servet Korgan

Arkadaşlar bir kaç mesaj önce karter havalandırma hortumumun tıkalı olduğunu söylemiştim. L şeklinde olan. Bu gün çıkarıp neyden dolayı kapalı olduğunu bulmak için bir tornavida ile biraz uğraştım ve bakın hortumun içinden ne çıkardım:

bir bilya ve içi boş bir plastik parçası. Bu parçaların olması normal değil herhalde.

Daha önceleri bu hortumu değştirmiştim. üç ihtimal var Ya usta bilmeden tıkalı hortum taktı veya motorun içerisinden bir bilya koptu egzoz gazının içerisine karıştı, oradan karter havaladırma sübabından geçerek bu hortumu tıkadı yada bu hortumun orjinali bu. Sizce hangisi?

:)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İşgüzarın biri tıkamış..

Motordan oraya kaçacak bir bilya yok motorda..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
(düzenlendi)

Bor power atmışşsın herhalde hocam .

Küçük bilyacıklar oluşturuyormuş ya onlardan biridir belki... :D :lol2:

---

Şakası bir yana;

oraya uygun orjinal hortum olmayınca(bulunamayınca) çıkma hortum takıyorlar içinde bilya varmıştır mutlaka.

Bende arkadaki hortumu sökeyim diye uğraştım bugün ama nafile...

Yapışmış kalmış oraya büyük ihtimal orjinal kimse el sürmemiş.

Peki onu çıkarıp taktığınızda arabada değişiklik oldumu?

(Tahminim ve anlatılanlardan anladığım kadarıyla yağın ömrü uzar sadece.)

tarihinde Muharrem Ersin Ba?aran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Korgan

Kesinlikle bir değişiklik oldu. Önceden giderken durmam gerektiğinde ve dönmem gerektiğinde debriyaca bastığım zaman devir hızlı bir şekilde düşüp araba stop edecek gibi oluyordu. Yani devir baya bi düşüyordu. Dünden beridir epey kilometre yaptım ama böyle bir sorun yok. Ben sorunun çözümünü buna bağlıyorum.

Bu tıkanıklık varken motor sanki boğuluyormuş gibi oluyordu.

Başka bir mesajımda egzoz emisyon ölçümü sonuçlarımı yazmıştım. Çok yüksek çıkmışlardı. Muhtemelen emisyon değerleride düşmüştür diye düşünüyorum. Çünkü karter havalandırma işlevini tam yapmadığı için tamamen yanmamış gazlar direk egsoza veriliyordu. diye düşünmekteyim.

Ama ustalar daha iyi bilir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Geçmiş olsun.Orada bilya olması çok enteresan.Çıkma bir hortuma sanırım oynarken birisi soktu sonrada o hortum sizin araca takılmış.Bence aracınız her türlü rahatlamıştır.

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

kardeş şuda olabilir usta orayı bilya ile tıkadı karter havalandırma sibobu tıkalı oldugu için araçta çeşitli arızalar ortaya çıkacak ondan sonra başlayacak usta seni sömürmeye yok şuradan yok burada demeye

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Arkadaşlar bir kaç mesaj önce karter havalandırma hortumumun tıkalı olduğunu söylemiştim. L şeklinde olan. Bu gün çıkarıp neyden dolayı kapalı olduğunu bulmak için bir tornavida ile biraz uğraştım ve bakın hortumun içinden ne çıkardım:

bir bilya ve içi boş bir plastik parçası. Bu parçaların olması normal değil herhalde.

Daha önceleri bu hortumu değştirmiştim. üç ihtimal var Ya usta bilmeden tıkalı hortum taktı veya motorun içerisinden bir bilya koptu egzoz gazının içerisine karıştı, oradan karter havaladırma sübabından geçerek bu hortumu tıkadı yada bu hortumun orjinali bu. Sizce hangisi?

:)

1. Karter havalandırma supapı adı üzerinde, işlevsel bir parçadır, yağ buharını vakum marifeti ile tahliye eder

2. Bunu yapmak için boş bir hortum kullanılmaz, yay-kauçuk-bilya gibi parçaları vardır.

3. Sökmüş olduğunu bu işlevi yerine getiren parçalardı, yerinden kopmuş olabilir, doğru yerde dururken sökmüş de olabilirsiniz bunu bilemeyiz

4. Şu andaki hal ile, boş hortumdan, yağ buharı kontolsüz olarak emme manifolduna doluyor, belirsiz sürede (3-8 ay) manifold çeperleri yağ ile sıvanacak, soğuk marş sonrası tekleme başlayabilir.

5. Yenisini temin ederek takmak gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Korgan
1. Karter havalandırma supapı adı üzerinde, işlevsel bir parçadır, yağ buharını vakum marifeti ile tahliye eder

2. Bunu yapmak için boş bir hortum kullanılmaz, yay-kauçuk-bilya gibi parçaları vardır.

3. Sökmüş olduğunu bu işlevi yerine getiren parçalardı, yerinden kopmuş olabilir, doğru yerde dururken sökmüş de olabilirsiniz bunu bilemeyiz

4. Şu andaki hal ile, boş hortumdan, yağ buharı kontolsüz olarak emme manifolduna doluyor, belirsiz sürede (3-8 ay) manifold çeperleri yağ ile sıvanacak, soğuk marş sonrası tekleme başlayabilir.

5. Yenisini temin ederek takmak gerekiyor.

Valla dediğiniz gibiyse sağlam hortumu mahfettik o zaman. Ama sorduğum zaman önceki mesajlara bakarsanız herkes boş olması gerekir demişti. o yüzden beden hortumun içindekileri çıkarttım. ama dediğiniz gibi orjinalini bulup takacağım.

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek Eski

Uğraşmayın abilerim yenisi yan sanayi 15 tl. orjinali 40 TL. alın takın bitsin. :)

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
1. Karter havalandırma supapı adı üzerinde, işlevsel bir parçadır, yağ buharını vakum marifeti ile tahliye eder

2. Bunu yapmak için boş bir hortum kullanılmaz, yay-kauçuk-bilya gibi parçaları vardır.

3. Sökmüş olduğunu bu işlevi yerine getiren parçalardı, yerinden kopmuş olabilir, doğru yerde dururken sökmüş de olabilirsiniz bunu bilemeyiz

4. Şu andaki hal ile, boş hortumdan, yağ buharı kontolsüz olarak emme manifolduna doluyor, belirsiz sürede (3-8 ay) manifold çeperleri yağ ile sıvanacak, soğuk marş sonrası tekleme başlayabilir.

5. Yenisini temin ederek takmak gerekiyor.

hocam bizim hortumların içleri hep boş.

Ben o kontrolu yapan parçanın karter havalandırma sübabı olduğunu düşünüyordum.

Bu parçayı hortumlarıyla beraber nette satan bir adres varmı acaba.(Bulunduğum ilçede bulmak imkansız)

Birde sübabın doğru çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...