İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Kule Gergisi


Nuri Atasever

Recommended Posts

Nuri Atasever

kule gergisi yaptırsam yol tutuşta belirgin bir şekilde iyileşme olur mu ?

195/45/16 cant mevcut aracımda yol tutuşunu zaten beğeniyorum ama daha iyi olması için acaba kule gergisi yaptırsam nasıl olur eksi artı yönlerini bilen varsa ?? birde fiyat olarak bana kaça patlar kaliteli birşey taktırsam ?

Yorum bağlantısı
Onur Korhan Göytan

piste çıkıyormusunuz?

kule gergisi günlük kullanımda getiriden çok götürüsü vardır

2 amortisörün yola göre birbirinden bağımsız esnemelerine engel olup virajlarda aracın kafadan kaymasına sebep olur hiç olmadık yerde

tamamen farklı bir kullanış stili gerektirir ki çevrenizdekiler bildiği gibi kullanırken sizin bu pist tarzı kullanışını her zaman sergileyemiyebilirsiniz

bu da ya diğerlerine yada size ve aracına zarar verebilir

onun yerine konforu fazla bozmayan eibach yada voghland marka -30 mm düşüren yayları tercih edin

Yorum bağlantısı
Nuri Atasever

spor yay takmak pek istemiyorum zaten amortisörler ince yanaktan dolayı oldukça sert daha da sertleştiririsek kağnıya binmiş olucağım. kule gergisi konfor a herhangi bir eksi veya artısının olmadığını okudum benim istediğim sadece biraz daha iyi yol tutuş piste çıkmıyorum tabiki ama aracımın yol tutuşunun iyi olmasını isterim daha önce kullandınız sanırım internette okuduğum kadarıyla lastiklerle oynandığında takılması iyi olur denmiş

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
spor yay takmak pek istemiyorum zaten amortisörler ince yanaktan dolayı oldukça sert daha da sertleştiririsek kağnıya binmiş olucağım. kule gergisi konfor a herhangi bir eksi veya artısının olmadığını okudum benim istediğim sadece biraz daha iyi yol tutuş piste çıkmıyorum tabiki ama aracımın yol tutuşunun iyi olmasını isterim daha önce kullandınız sanırım internette okuduğum kadarıyla lastiklerle oynandığında takılması iyi olur denmiş

Kule gergisi bi aracın yol tutuşunu iyileştirmek için yapılacak şeylerin üstüne krema gibi. Önce sağlam bi amortisör-helezon kiti,ardından düşük profil sağlam bi lastik ve hafif bi jant onun ardından gerekirse alttan viraj denge çubuklarına girişmek en son kule gergisi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Kule gergisine pek fazla gerek yok. Fiestayı önden kaydırmak çok zor. Çok zorlandığında arkadan kaydığı için ön taraftan kayma dahada zorlaşıyor. Pistlerde asfaltlar temizdir, tozsuzdur ve lastikler asfalta çok iyi yapışır. Yürüyen aksama ciddi kuvvetler biner ve esneme yapıp yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir ama bizim yollarımızın okadar temiz olmamasından dolayı çok iyi yol tutuş alamıyoruz ve arabada pek fazla esnemiyor. Kule gergisi ile boşuna ağırlık yaparsınız.

Yol tutuşu istiyorsanız hafif ve doğru ofsetli jant, 45-50 yanak 205 tabanlı yumuşak hamurlu lastik 3.5cm yay veya kaliteli bir coilover takarsanız yol tutuşunun arttığını çok net anlarsınız.

Yorum bağlantısı
Onur Korhan Göytan

cihan beyin de dediği gibi

önceden de dediğim gibi eibach markasının -30 -35mm lik yaylarını kullanırsanız sertleşme yapmaz ama ağırlık merkezi alçalacağı için yol tutuşu artar

amortisör ve yayları değiştirmek istemiyorsanız da viraj denge çubuklarını değiştirerek etkili tutuş farkı görürsünüz

kule gergisi herhangi bir kaza anında

örneğin soldan bir darbe aldığınızda bu darbeyi sağa da ileterek daha fazla hasar almanıza da sebep olur diğer etkilerinin yanında...

Yorum bağlantısı
Yol tutuşu istiyorsanız hafif ve doğru ofsetli jant, 45-50 yanak 205 tabanlı yumuşak hamurlu lastik 3.5cm yay veya kaliteli bir coilover takarsanız yol tutuşunun arttığını çok net anlarsınız.

+26 :good1:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
önceden de dediğim gibi eibach markasının -30 -35mm lik yaylarını kullanırsanız sertleşme yapmaz ama ağırlık merkezi alçalacağı için yol tutuşu artar

amortisör ve yayları değiştirmek istemiyorsanız da viraj denge çubuklarını değiştirerek etkili tutuş farkı görürsünüz

Ağırlık merkezi şöyle önemli, yol tutuşunda önemli olan ağırlık merkezinin çok değişmemesidir. Bunun içinde yükseklikten çok süspansiyon önemlidir. Bir süspansiyon arabayı virajda nekadr stabil tutabiliyorsa arabada yolu okadar tutar. Eğer virajda araba yana yatıp ağırlık merkezi değişiyorsa o an yol tutuş kaybedilmeye başlar. Arabanın bir tarafa yatması nedeniyle tekerleklerin yere basma açıları değişir.

Araba yüksek olduğunda ağırlık merkezi tekerlek eksenlerinde nekadar yüksek olursa virajda merkezkaç kuvveti ile o ağırlık merkezi arabayı bir eksen etrafında okadar fazla çevirmeye çalışır yani döndürme momenti fazla olup araba daha çok yana yatar.

Yay ile alçaltıldığında ise ağırlık merkezide alçaldığı için bu momentte azalır ve araba daha az yana yatar. Yani araba alcaldıkta virajlarda ağırlık merkezi okadar az değişir ve dolayısyla teker yere basma açılarıda çok az değişeceğinden yol tutuş kaybedilmez. Yük transferi çok fazlalaşmayıp 4 tekerin yere basma yükü pek fazla değişmez.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
konu ile alakası olan kısma gelince; fiestaların genel yol tutuş kabiliyetlerini ilk kez canlı olarak, üstelik ünlü bir ralliciden izledikten sonra artık kafamdaki eski yersiz korkularımdan kurtuldum.

etkinlikten sorumlu olan teknik elemanlardan ve ralli sürücülerinden fiestaların genel olarak yol tutuşu hk. bilgiler edindim.benim fiesta ile de viraja böyle girebilirmiyiz, yoksa sizinkiler modifiyeli mi diye sordum.

aldığım cevaptan sonra artık aracımla virajlara yine temkinli, ama daha kendinden emin ve güvenle giriyorum.

edit: resim ekledim

Fiesta'nın yol tutuşu hakkında neler söylediler merak ettim. Paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yollarda yarış araçlarını ve yarışçıları görmek istemiyorum. Kule gergili araçlar yollarda sadece çekici üzerinde gezmeli. Şöförleri de taksiyle.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Kule gergisi yol tutuş anlamında sadece uzun ve hızlı girilen virajlarda etkili olur ki ford fiesta rijit bir şaseye sahip olduğundan esneme sorunu aynı sınıf araçlar arasında çok azdır.

Yol tutuş anlamında öncelikle aracın amortisörlerinin sağlam olup olmadığının kontrolü gerekir,ardından lastikler kontrol edilir,ardından ağırlık merkezi aşağı çekilir, yine yeterli gelmezse amortisör değişimi yapılır, yine yeterli gelmez ise araç ne taraftan tutunma sorunu yaşıyor ise o tarafa gergi tatbik edilir ki yine de standart sürücüler tarafından çok anlaşılacak bir etkisi olmaz. Fiesta'nın understeer'i başarılı olduğundan arkaya gergi uygulanabilir ama öncelikle diğer adımların uygulanması şarttır.

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Bugün 1 fiesta alsam yapacağım ilk iş yay almak olur. Genel olarak araçlar modifiye edilirken ilk olarak jant alınıp sonra yay takılıyor. Bence tam tersi olmalı. Kule gergisine gelince; Benim Civic'e deseniz tamam derim (fazla esniyor araba garaja girerken bile) Ama Fiestayla aynı alltyapıya sahip olan fusionumdan kullandığımdan biliyorum Kule gergisi en son iş :blush:

Yorum bağlantısı
Nuri Atasever

yayları değiştirmek biraz tuzlu olucağı için kule gergisi düşünmüştüm ama fazla bir işe yaramıyor sanırım o zaman en iyisi vazgeçmek bu işten

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Fİesta ST'de kule gergisinin standart olduğuna emin değilim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Pek fazla yay ile uğraşmayın, en kolayı alın fiestanın ST süspansiyonunu takın. Biraz daha sertleştirilmiş ve düşürülmüş süspansiyon. 2 cm daha alçalır ve az daha sertleşir daha tatlı olur. Aynı yay ile kullanılabilir sanırım. Yayın süspansiyona oturduğu kısım farklı olduğundan düşer.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Pek fazla yay ile uğraşmayın, en kolayı alın fiestanın ST süspansiyonunu takın. Biraz daha sertleştirilmiş ve düşürülmüş süspansiyon. 2 cm daha alçalır ve az daha sertleşir daha tatlı olur. Aynı yay ile kullanılabilir sanırım. Yayın süspansiyona oturduğu kısım farklı olduğundan düşer.

Yayın oturduğu çanaklar aynıdır. Mesefaleride aynıdır haliyle, Arasındaki fark sertliktir tahmin ediyorum. En mantıklısı 35mm yay alıp takmak. 300TL civarında yayların fiyatları :nazar:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Yayın oturduğu çanaklar aynıdır. Mesefaleride aynıdır haliyle, Arasındaki fark sertliktir tahmin ediyorum. En mantıklısı 35mm yay alıp takmak. 300TL civarında yayların fiyatları :wub:

Eskiden ikisini yan yana görmüştüm diye hatırlıyorum. %80 eminim, yayın oturduğu çanak ST süspansiyonda 2 cm daha aşağıdaydı. İki süspansiyonda yan yana duruyordu.

Yorum bağlantısı
Nuri Atasever

neyse arkadaşlar zaten aracı ablama veriyorum onun kule gergisine de yay a da ihtiyacı olmaz heralde :D bir sonraki aracıma yaparız inş. bunları

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih Tan

herkese iyi forumlar konuda fiestaların önden kayma gibi bir problem yaşamadığını bi kaç kişiden okudum.

Benım aracım fiesta 3.5cm spor yayları 195-45-16 jantları ve lastikleri var.Ama nedense genelde hatta çoğu zaman kafadan kayma eğilimi ve kayması benim canımı sıkıyor.Birde forumdaki yazıları okuyunca acaba benım arabamda başkabir problem mi var sorusu oluştu aklımda?

Bu durum hakkında bilgisi olan biri beni aydınlatırsa çok sevinirim.(Ayrıca aracımın bakım eksiği falanda yok her türlü kontrollerini gerektiği için değil güvenliğim için özenle yaptırıyorum.)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

önden kaymaması o aracın yapısına aykırı olur :s

fordların yol tutuşu iyi derler ama önden kayması çok normal. focuslarda zorlanınca önden kayıyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Tan
önden kaymaması o aracın yapısına aykırı olur :s

fordların yol tutuşu iyi derler ama önden kayması çok normal. focuslarda zorlanınca önden kayıyor.

en kötüsü pisttede aynı durumu yaşıyorum bildiğimiz yollardada acaba lastiklerimden mi kaynaklanıyor diye düşünüyorum ama bi çözüm bulamadım :(

Yorum bağlantısı
Onur Korhan Göytan

merak edip geçenlerde gece vakit açıklık bir park alanında denedim aracı

zorlayınca kafadan kayıyor önden çekişli ve önden motorlu bir otomobil için normal olarak

ama sert 90 derece köşe dönüşü gibi hareketlerde arkası kayabiliyor ama ters yöne bir direksiyon hamlesiyle çok basit şekilde toparlıyor

yani arkadan kopması da önden kopması da tehlike arz etmiyor -kuru havalarda

yağmurda da denemek lazım tabi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
merak edip geçenlerde gece vakit açıklık bir park alanında denedim aracı

zorlayınca kafadan kayıyor önden çekişli ve önden motorlu bir otomobil için normal olarak

ama sert 90 derece köşe dönüşü gibi hareketlerde arkası kayabiliyor ama ters yöne bir direksiyon hamlesiyle çok basit şekilde toparlıyor

yani arkadan kopması da önden kopması da tehlike arz etmiyor -kuru havalarda

yağmurda da denemek lazım tabi

Denemeyin, zorlamayın... Bu forumda denenmiş ve zorlanmış bir kaç tane pert fiestamız oldu... Daha fazlasına gerek yok..

İyi yol tutsun iyi viraj dönsün diye yapılmış bir araç değil bu..

Buna bilip, buna göre kullanırsanız sorun yaşamazsınız.. Aksini iddia eder, zorlarsanız arkadan veya önden kayar ve otoparkta topladığınız gibi yolda toplayamazsınız...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...