Yusuf Celebi 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Herkese Selam. Arkadaşlar bu konu ile ilgili daha önceleride formda yazılıp çizildi hepsini takip ettim.Ne tavsiye ettiyseniz uyguladım ama aracı kontak kapatıp stop ederkenki o motorun sallanmasını bir türlü durduramasım.Öyle böyle değil mütiş sallanıyor.aracım 2009 madel Focus trend,Dizel.Artık bu yüzden soğumaya başladım araçtan ya.Bu sallanma aracın motoruna zarar vermezmi.Koskoca ford bu motoru sabitleyememişmi.yardım edin. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Biraz bekleyerek stop ekederseniz salantı azalır diye tahmin ediyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Teoman Tuncel 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Bende de c4 var biliyorsunuz aynı motor var. Aynı sorun için yetkili servise sorduğumda sorun yok dediler. Bu konuda motor yapısı ile ilgili bir şeyler anlattılar ama teknik bir konu geçmiş gün hatırlayamıyorum. Ama dediğiniz gibi hani dolmuşçular magürüs müdür (yazılışını bilmiyorum) nedir o dolmuşları durudururkan araba kendili bir silkeler bendeki dizel motorda öyle gibi geliyor. Yorum bağlantısı
Murat Kavuk 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Can sıkıcı kadar şiddetli ise servise gidip test yaptırın, bir de onların yorumunu alın derim.. Yorum bağlantısı
Yusuf Celebi 24 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2010 Beklemek ne kelime.Bir keresinde sırf inat ettim Beş dakika rolentide bekledikten sonra kontak kapadım gene aynı gene aynı.C4'lerde aynı sorun varmı bilmiyorum ama 2006 dizel Megane ve 2008 Laguna vardıki sattık hiç öyke bir sorun yoktu. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Dizel motor stop ederken titrer.. Eğer emsallerinden fazla vuruntulu stop ediyorsa, motor kulaklarına bakmalısınız.. 3 Yorum bağlantısı
Murat Kavuk 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Dizel motor stop ederken titrer.. Japonlar yapmış Mehmet abi, corolla tıp diye stop ediyor, milim titreme yok. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Serviste ya da bir tanıdığınızda varsa başka bir tdci araçla karşılaştırırsan normal olup olmadığını anlayabilirsin. Motor kulaklarıyla ilgili bir anormallik yoksa, debriyaja basılı tutarak stop edersen daha az titrediğini göreceksin. Herkese Selam.Arkadaşlar bu konu ile ilgili daha önceleride formda yazılıp çizildi hepsini takip ettim.Ne tavsiye ettiyseniz uyguladım ama aracı kontak kapatıp stop ederkenki o motorun sallanmasını bir türlü durduramasım.Öyle böyle değil mütiş sallanıyor.aracım 2009 madel Focus trend,Dizel.Artık bu yüzden soğumaya başladım araçtan ya.Bu sallanma aracın motoruna zarar vermezmi.Koskoca ford bu motoru sabitleyememişmi.yardım edin. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Japonlar yapmış Mehmet abi, corolla tıp diye stop ediyor, milim titreme yok. Japonları karıştırma Yapar onlar. Serviste ya da bir tanıdığınızda varsa başka bir tdci araçla karşılaştırırsan normal olup olmadığını anlayabilirsin. Mümkünse aynı model aynı araç olsun... 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Mitsubishi Colt 1.5 DiD deneyin bence, sallantı neymiş göstersin,7.7 şiddetinde deprem yaşatıyor hem çalışıtırınca hem durdurunca. Her japon bildiğimiz japon değil bence:) 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Celebi 24 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2010 Mitsubishi Colt 1.5 DiD deneyin bence, sallantı neymiş göstersin,7.7 şiddetinde deprem yaşatıyor hem çalışıtırınca hem durdurunca.Her japon bildiğimiz japon değil bence:) Cem bey dediğiniz gibiyse bir nebzede olsa rahatliyacam.7.7:)beterin beteri var demekki. Mehmet bey bende bir anlarımki motordan kulaktan sorma gitsin.Ama bir ay önce 30.000 bakımına gitti.Motor kulagında sorun olacağını sanmıyorum.Dediğiniz gibi aynı marka ve model bir araç bulup test etmem lazım.Arkadaşımda Dizel 2010 İ30 var ben böyle sessiz bir dizel daha görmedim.on numara.En baz madel mp3 çalar ve usb girişi standart.Dedemin 285'lik MF traktörü benim araçtan daha sessiz çalışıyor. 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Debriyaja basılı stop etmeyi denedin mi? Ses olayı ne yazık ki tdci lerin karakteristiği. Sesli çalışıyor meret. Benim ses konusunda bir uygulamam oldu. Motor sesini araç içinde %30 azalttığımı rahatlıkla söyleyebilirim. http://www.otoclubturkiye.com/forum/Ses-Yaltm-...as-t193046.html Cem bey dediğiniz gibiyse bir nebzede olsa rahatliyacam.7.7:)beterin beteri var demekki.Mehmet bey bende bir anlarımki motordan kulaktan sorma gitsin.Ama bir ay önce 30.000 bakımına gitti.Motor kulagında sorun olacağını sanmıyorum.Dediğiniz gibi aynı marka ve model bir araç bulup test etmem lazım.Arkadaşımda Dizel 2010 İ30 var ben böyle sessiz bir dizel daha görmedim.on numara.En baz madel mp3 çalar ve usb girişi standart.Dedemin 285'lik MF traktörü benim araçtan daha sessiz çalışıyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Bazen fazla sarsılabilir bazende neredeyse hiç sarsılmaz. Stop edilirken pistonların hangi konumda olduğuyla alakalı. Stop edilirken pistonlar yine son defa hava emerek sıkıştırma yapar ve piston ataletlerinden dolayı sallanıyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Aslında sarsılması sallanması iyidir. Zararı yok. Yakıt kesilmiş olur ve yakıtsız son defa hareket eder ve silindir içini temizler. Son yanmış gazıda atar. valklerde temiz kalır. Stop edildikten sonra motor geç duruyorsa kötü ama sarsılarak hemen durması kompresyonunda iyi olduğunu gösterir. 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Debriyaj hiç birşey değiştirmez. Stop ederken sallanıp sallanmayacağı şans. Pistonların hangi konumda olduğunu bilemeyiz. Debriyaj pedalına basbak arabayı çalıştırırken iyi çünkü araba boşta bile olsa şanzımanda yataklardan dolayı yine biraz direnc vardır. Yatak sürtünmeleri kadar tekerleklere hareket iletmeye çalışır. Motor soğukken direnç daha fazla olduğundan ilk çalıştırmada %5 te olsa bir direnç gösterir ve motor daha zor çalışır. Arabayı düz bir zeminde boşa alın, frene basmayın, el frenini de çekmeyin, debriyaja basın bırakın basın bırakın ve arabanın hafif sallandığını farkedeceksiniz. İşte o sürtünme birbiri üzerinde kayan parçaların birbirini döndürmeye çalışmasındandır. Debriyaja basarak motoru sadece kendi ile başbaşa bırakmış oluruz ve rahat çalışır. Stop ederkende basmak bir fayda sağlamaz. Belki hissedilmeyecek derecede daha fazla sallanabilir. 3 Yorum bağlantısı
Engin Özarı 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Kontak kapatıldıktan sonra, sitem elektriği , beyin, enjektör ve yakıt pompası ekipmanlarında kesilir. Ancak bu arada enjektör mazot püskürmesine saniyelik süre ile devam eder. Beyin elektirk kesildiğini enjektöre bildiresiye kadar geçen mili saniye oranında , püskürtmenin bir miktarı sıcak olan üst blok segmanına kaçmış olur. Enjektör gelen elektrik kesinti komutunu bujilere aktarıncaya ve bujilerde ateşlemeyi kesinceye kadar, üst blok segmanına akan maozot ateşlenme ile karşı karşıyadır. bu tepki süresine kadar geçen mili saniyelik zaman diliminde bir miktar verimsiz yanma gerçekleşir ve ardından gelen "tüm sistemlerde çalışma kesildi" komutu ile sistem durur Bu verimsiz yanmaya motorun tepki süresi denir. Dizel araçlarda bu tepki süresi bulunmaktadır. Japonların yaptığı ise bu tepkiyi , milisaniyeden mikrosaniye algılamaya dönüştürmesidir. 1 Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 En iyisi serviste başka bir focusla karşılaştırmak. Şimdi sarsıntının şiddetini burda bilemeyiz ama bizim fiesta da aynı, çalışırkende sarsıntılı götürdük servise dizel için normal dediler 5 yıl oldu hala aynı sarsıntı ama bi sorun yok tdci biraz oynak motor. 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Stop ederken debriyaja basmak sarsıntıyı azaltıyor... Aradaki fark hissedilir derecede... Benim aracımda bu böyle... Debriyaj hiç birşey değiştirmez. Stop ederken sallanıp sallanmayacağı şans. Pistonların hangi konumda olduğunu bilemeyiz.Debriyaj pedalına basbak arabayı çalıştırırken iyi çünkü araba boşta bile olsa şanzımanda yataklardan dolayı yine biraz direnc vardır. Yatak sürtünmeleri kadar tekerleklere hareket iletmeye çalışır. Motor soğukken direnç daha fazla olduğundan ilk çalıştırmada %5 te olsa bir direnç gösterir ve motor daha zor çalışır. Arabayı düz bir zeminde boşa alın, frene basmayın, el frenini de çekmeyin, debriyaja basın bırakın basın bırakın ve arabanın hafif sallandığını farkedeceksiniz. İşte o sürtünme birbiri üzerinde kayan parçaların birbirini döndürmeye çalışmasındandır. Debriyaja basarak motoru sadece kendi ile başbaşa bırakmış oluruz ve rahat çalışır. Stop ederkende basmak bir fayda sağlamaz. Belki hissedilmeyecek derecede daha fazla sallanabilir. Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Osman Usta'nın bu konudaki görüşü gayet normal olduğu. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Bazen fazla sarsılabilir bazende neredeyse hiç sarsılmaz. Stop edilirken pistonların hangi konumda olduğuyla alakalı. Stop edilirken pistonlar yine son defa hava emerek sıkıştırma yapar ve piston ataletlerinden dolayı sallanıyor. +106.Dediğin gibi silindirlere giren havadan dolayı yapıyor.Mesela bu sarsıntıyı engellemek için mondeo orta kasalarda klape var manifold girişinde.Kontağı kapattıktan sonra şak diye klape kapanıyor ve silindir içine havanın girmesini önlüyor.Şimdi DPF li dizellerdede var bu klape 2 amaçlı kullanılıyor.Hem dpf partiküllerini yakmak için tam gaz konumunda çalıştırıyor hemde stop esnasında kapanarak içeriye hava girmesini önlüyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Yani; dpf focus tdci titaniumların emme manifoldunda klape de var mı? 1 Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Yani; dpf focus tdci titaniumların emme manifoldunda klape de var mı? Map la yanyana.Dikkatinizi çekmiştir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Amanınnnn klape-dpf Parça söküp takmadığımdan anlamam. Bu yüzden Ford sınavında birincilik kaçmıştı Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Amanınnnn klape-dpfParça söküp takmadığımdan anlamam. Bu yüzden Ford sınavında birincilik kaçmıştı DPF siz fusionda bile gördüm ama hepsinde yok kaç modeldi araba bakmamıştım kasasınada. Yorum bağlantısı
Recommended Posts