İçeriğe Yönlendir

Laptop Hakkında Birkaç Soru


Okan Balcı

Recommended Posts

Okan Balcı

Gecen sene altunizade gold bilgisayardan asus F50sv serisi laptop aldım.gerçekten tam istedigim gibi hızlı saglam problemsiz bi makinaydı.Ama elektronik cihazları bozma konusunda usta olan ben 2-3 ay önce kulaklık çıkışına zarar verdigimden olsa gerek kulaklıgı takıyorum ama ses kulaklıktan degil hoparlorlerden gelmeye devam ediyor.Bilgisayar muhendisligi bolumunde okudugum icin laptop bana çok lazım oluyor.(evde masaüstüde var ama 5 yıllık makina hem yavaş hemde malum taşınamıyor.)Yaza servise götürür hallettiririm diye düşünürken dün gece laptopun klavye kısmına meyve suyu döktüm.Hemen elektrigi kestim pili çıkardım ters çevirdim.Şuan sadece sag ok tuşu ve numpad deki 5 rakamı basmıyor.Şimdi sizlere bikaç sorum olucak:

1-Meyve suyu döktüğümden bahsetmesem acaba garantiden yaparlarmı? (ki büyük ihtimalle kullanıcı hatası deyip 80$+kdv yi bana ödeticekler :))

2-Kulaklık sorununu garantiden yaparlarmı?

3-Bazı forumlarda okudugum kadarıyla asus servisi cok belalı bir servismiş.İlgisiz,alakasız,telefonla aranıldıgında insanın suratına telefon kapatabilen,asus markasını turkiyeye rezil eden bir servismiş.Gönderilen ürünler sorunu hallolmadan geri gönderiyor bazen saglam olan parcalarıda bozup gönderiyolarmış.Servise laptopu elimle teslim edip sorunlarını kendim açıklayacagım.Acaba laptopı aldıgım yer olan altunizade gold bilgisayara götürsem dahamı iyi yapmış olurum ?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.Herkese iyi forumlar....

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba, ASUS'un çamlıca'daki servisine birçok defa işim gereği gittim. Servis ilgili ancak çok yoğunlar. Tüm Türkiye'deki ürünler bruaya geliyor, gold ta buraya yolluyor zaten.

Meyve suyu döktüğünüz mutlaka anlaşılır. Eğerki klavyeyi sökme imkanınız varsa iyice yıkayın kurutun öyle gönderin. Belki tutar, ama kimseyi kandırmaya gerek yok, sonuçta kendi hatanız ödemeniz gerekir.

Ses girişi de yine kullanıcı hatasıdır, onu da size faturalayacaklardır. Ancak ses girişini inşallah el işçiliği ile hallederler aksi halde anakart değişmelidir.

Yorum bağlantısı
Okan Balcı
Merhaba, ASUS'un çamlıca'daki servisine birçok defa işim gereği gittim. Servis ilgili ancak çok yoğunlar. Tüm Türkiye'deki ürünler bruaya geliyor, gold ta buraya yolluyor zaten.

Meyve suyu döktüğünüz mutlaka anlaşılır. Eğerki klavyeyi sökme imkanınız varsa iyice yıkayın kurutun öyle gönderin. Belki tutar, ama kimseyi kandırmaya gerek yok, sonuçta kendi hatanız ödemeniz gerekir.

Ses girişi de yine kullanıcı hatasıdır, onu da size faturalayacaklardır. Ancak ses girişini inşallah el işçiliği ile hallederler aksi halde anakart değişmelidir.

anakartında 600-700 $ civarında oldugunu düşünürsek o mesele kalıcak gibi.Garantisi bozulmasın diye ben biyereni ellemiyorum.Klavyeyi nasıl sökebilirim?Garanti dışı kalırmı?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Laptop söktüyseniz daha evvel çok kolay.

Garantisi bozulmaz çünkü hiçbir vidasında garanti etiketi yok. Zaten HDD değişince garanti gider mantığı artık hiç bir notebook'ta kalmamıştır.

Altındaki tüm vidaları sökün, açma düğmesinin bulunduğu konsol bazı modellerde klavyeye tırnaklıdır. Tırnaklar varsa kurtarın klavye elinizde.

Çok hızlı çekmeyin klavyeyi, kablosu/filmi kısadır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İ-pad de olsa :) gülemeden yapamadım; her kulaklık jack sistemi aynıdır. Jackin en ucunda, hoparlöre giden devreyi kesen bir anahtar olmalı, kulaklık jacki bunu itmeli. Yani bence kulaklık sorunu, bağlanan kulaklık ile alakalı olabilir mi? Farklı kulaklık hatta boş jack deneyin.

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

o makinenin sadece ram ve hd kapağını çıkarmak garantisini bozmaz gerisi hertürlü bozar ve hertürlü anlaşılır

Yorum bağlantısı
Okan Balcı
İ-pad de olsa :) gülemeden yapamadım; her kulaklık jack sistemi aynıdır. Jackin en ucunda, hoparlöre giden devreyi kesen bir anahtar olmalı, kulaklık jacki bunu itmeli. Yani bence kulaklık sorunu, bağlanan kulaklık ile alakalı olabilir mi? Farklı kulaklık hatta boş jack deneyin.

Denemez olurmuyum denedim tabikide ama sonuc malesef aynı.

Bu arada simdi aklıma geldi.Bu sorunu ilk yasadıgımda ses driver ını sildim interntten buldugum bir driver ı yükledim.Bu seferde ses hoperlorden degil kulaklıktan gelmeye başladı.Kulaklığı çıkarınca bilgisayardan hiç gelmiyordu.Kulaklıgı takıncada sadece kulaklıktan geliyordu.Daha sonra bilgisayarı alırken verdikleri cddeki driverı yükledim eski haline döndü.Bu bahsettiğim olayıda ne kadar ugraştıysam bir daha yapamadım.Hatta okuldan birçok arkadaşada gösterdim yapamadılar.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
o makinenin sadece ram ve hd kapağını çıkarmak garantisini bozmaz gerisi hertürlü bozar ve hertürlü anlaşılır

Ben neler yolladım, sıfır ürün aldım servislerden, anlasalardı, ohooo :rolleyes:

Denemez olurmuyum denedim tabikide ama sonuc malesef aynı.

Bu arada simdi aklıma geldi.Bu sorunu ilk yasadıgımda ses driver ını sildim interntten buldugum bir driver ı yükledim.Bu seferde ses hoperlorden degil kulaklıktan gelmeye başladı.Kulaklığı çıkarınca bilgisayardan hiç gelmiyordu.Kulaklıgı takıncada sadece kulaklıktan geliyordu.Daha sonra bilgisayarı alırken verdikleri cddeki driverı yükledim eski haline döndü.Bu bahsettiğim olayıda ne kadar ugraştıysam bir daha yapamadım.Hatta okuldan birçok arkadaşada gösterdim yapamadılar.

İnternette kendi sitesinden indirmeyi denediniz mi sürücüsünü?

XP' mi kullanıyorsunuz? Bazı notebook'ların win7 sürücü desteği yokta?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Zamane elektroniğini alırken, garantisi yok gibi şartlandıracaksın kendini.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bugün Alper'le de konuştuk, TR'den ürün alırken asla GARANTİSİZ almıyorum. 3-5 daha fazla veriyorum, 0 ve tabiiki garantili alıyorum.

Yorum bağlantısı

babamın laptop ta asus.dvd sürücüsünün sesli çalışması ve bazı cd leri okumaması nedeniyle Ankara'da servise bıraktım.Akşam saat 8:30 civarıydı.Ertesi sabah 10 da dvd sürücünüz değiştirildi bilgisayarı alabilirsiniz diye aradılar.Kendi kullandığım Toshiba'nın ekrandaki flex kablosu yerinden oynamıştı.servise bıraktıktan 3 gün sonra teslim alabildim.sadece kabloyu yerine takmak 3 gün sürdü.Asus servisi daha hızlı çalşıyor bence.

Ben 3 sefer anakart yaktım.3. seferde 30 iş gününde parça bulamadılar ve yeni bilgisayar verdiler.kulaklık girişi için kullanıcı hatası demezler bence.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
(düzenlendi)

Öncelikle elektronik ürünlerde forumlarda servisler hakkında okuduklarınızı hafızanızdan silmenizi öneririm. Çünkü forumlara insanlar sorunları olunca konu açarlar. Mesela "asusun servisine pc verdim çok ilgililerdi" diye bir konu pek açılması mümkün değil ancak "asus bilgisayarımı 31 gündür vermiyor" gibi bir konu mutlaka açılır. Kulaklık girişini değiştirirler onda problem yok ancak klavye meselesi pc yi gönderdiğinizde tamamen bu pc ye bakacak elemana bağlı bir durum. Eğer raporunda "sıvı teması" yazarsa değişmezler.

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Laptoplarda bazı servisler sıvı temasını sınırlı garanti ile çözüyorlar.

Mesela sıvı temaslı, klavyeyi değiştiriyor ücretsiz ancak diyorki, anakartın bozulursa karışmam. Ama lcd, dvd vs hala benim güvencemde...

Yorum bağlantısı
Okan Balcı

herkese cevapları için teşekkür ediyorum.sani bey vista home premium kullanıyorum.sitesindende indirdim ama aynı sorun devam ediyor.meyve suyu olayındada bilgisayarın çalışmasında herhangi bi sorun yok sadece 2 tuş çalışmıyor.performansı gayet yerinde açılmasında kapanmasında hiçbir problem yok.ısısı da normal düzeyde.ancak içinde kalan meyve suyu yüzünden oksitlenme yapabilir gibime geliyor.bu yüzden biran önce temizletmek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

PC çalışıyorsa zaten anakarta inmemiştir, rahat olun :blink:

Bence yollayın servise, bi şey kaybetmezsiniz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...