Yiğitcan Coşar 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 (düzenlendi) Dün hem ufak bir iş hemde gezi amaçlı Ankaraya geldim. Sabah çok erken saatte Düzce'den yola çıktığımdan Ankara'ya vardığımda daha insanlar yeni uyanıyorlardı. İlk anda farkettiğim şey ise rögar kapaklarının inanılmaz fazla olması ayrıca asvalta biçimsiz ve düzensiz yerleştirilmiş olmasından dolayı yol üzerinde epey bir sıkıntı yarattığıydı. Daha sonraki saatlerde arabaların sayısı arttıkça ve bende daha yoğun olan bölgelere gittikçe Ankara trafiğinin İstanbul trafiğine göre ne kadar iğrenç olduğunu farkettim. İğrençlikten kastım yoğunluk değil yanlış anlaşılmasın. İğrençlikten kastım; -Dikkatsiz ve sürekli amaçsız şekilde şerit değiştiren insanların yüzdesi oldukça fazla. -Kırmızı ışıklara uyanlar kadar uymayanlarında sayısı oldukça fazla. -Yol ayrımı ve bağlantı noktalarındaki yapımdan kaynaklanan inanılmaz hatalar ve sürücülerinde kabiliyetsiz olmasından dolayı sürekli ani frenlerle ve manevralarla duran araçlar. - Makas atmaya çalışan ama beceremediği gibi trafiğin altını üstüne getiren kabiliyetsiz arkadaşlar. (özellikle pug106-206-307) -Kızılay'da insanlar yollarda yürüyor fütursuzca yollara atlıyor. Kendimi Çinde gibi hissettim. -Başı içerde kıçı dışarda sokağın ortasına parkedilen arabalar... vs Şöyle ki İstanbul'da bir yola bağlanacaksanız o yola kendi şeridinizle beraber girer ve hızlanıp yola adapte olana kadar o şeritte kalabilirsiziniz. Ama ankarada böyle bir durum söz konusu değil. Bağlantı yolundan geliyorsunuz ve direk ilerlemekte olan şeritlerin ortasına iniyorsunuz. Hatta inerkende virajı alıyorsunuz ve pat bir bakıyorsunuz önünüzde durmuş araçlar. Direk tehlikenin içindesiniz. Kısacası Ankara trafiği yoğun olmayabilir ancak işleyiş olarak istanbuldan çok çok daha kötü bence. Ve Belediyesinin de daha çoooook yol alması lazım. 6 Haziran 2010 tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 -Kırmızı ışıklara uyanlar kadar uymayanlarında sayısı oldukça fazla. Bu konuda haklısınız. Uzun zamandır gidemiyorum ama geçen yıl kırmızı ışık ihlalleri görmüş ve geçmişle kıyaslayınca hayret etmiştim. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Ankara da gerçekten kendine özgü bir trafik var.Aynı trafik düzeni Eskişehir'de de var.Mesela ben İzmir de araç kullanırken çok zorlanmıştım.Kimin nereden geldiği nereye gittiği denklem gibiydi Bölünmüş yollar var her iki tarafta aynı istikamete doğru akıyor falan yadırgamıştım.Ankara da özellikle ışıklar çok gıcık.Hak vermemek mümkün değil.Meşhur Cinnah caddemizde bile 15 metre arayla yolun ortasında rögar kapakları var Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 (düzenlendi) Ankara trafiği yemin ederim Hindistan trafiği gibi. İnanılmaz derecede araba kullanmayı bilmeyen insan(!) var. Eskiden(3-4 yıl önce) böyle değildi. Ne oldu bilmiyorum ama,araç kullanırken kendi dikkatinizi toplamak için harcadığınız çaba bi yana,diğer sürücülerin hatalarını tolare etmek için ciddi efor harcamanız gerekiyor. Buna bir de aşırı derecede artan araç sayısını da ekleyince,10 dk lık yol bile yoruyor insanı. 6 Haziran 2010 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Vural Sarı 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Kırmızı ışıkta geçme konusu. Bu konuda 34 plakalı araçların katkısı çok fazla. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 (düzenlendi) Kırmızı ışıkta geçme konusu.Bu konuda 34 plakalı araçların katkısı çok fazla. Abi,durumu 34 plakaya mal etmemek lazım. Zira Ankara'daki kiralık filo araçlarının(şirket araçlarının yani) %95'i 34 plaka. Yani onlar bizim buranın sürücüleri(!!). 6 Haziran 2010 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 rögar kapakları vs'den bizde şikayetçiyiz ancak trafikte luzumsuz ve aniden şerit değiştirenlerin çoğu 34 plakadır. ve 1 km öteden 34 plakalı olup olmadığı anlıyorum artık Kırmızı ışıkta geçme konusu.Bu konuda 34 plakalı araçların katkısı çok fazla. +100000000000000 dinime küfür eden müslüman olsa hesabı ankara trafiğinden 34 plakaları çıkarırsak herşey muhteşem olacak ona eminim. Yorum bağlantısı
Çağatay Demir 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 34 heryerde Ankaranın sürücülerinin namını duymuştum ancak henüz Ankaraya gidip yerinde inceleme fırsatım olmadı. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Ankara trafiği gerçekten çok hoş...Dönüşlerde ışık yokmuş gibi ,en sol şerit yokmuş gibi ve hız sınırı yokmuş gibi davrandığınızda hiç sıkıntı olmadan akıp gidebilirsiniz... Yorum bağlantısı
Çağatay Demir 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Ankara trafiği gerçekten çok hoş...Dönüşlerde ışık yokmuş gibi ,en sol şerit yokmuş gibi ve hız sınırı yokmuş gibi davrandığınızda hiç sıkıntı olmadan akıp gidebilirsiniz... Araba yokmuş gibi davransak olmaz mı ? Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 6 Haziran 2010 Yazar Paylaş 6 Haziran 2010 (düzenlendi) Valla benim gördüklerimin hepsi Ankara plakalılardı. Hatta hatırlıyorum kız arkadaşıma dediğim cümleyi. "06 plaka olmalarına rağmen neden nereye gideceklerini bilmiyormuş gibi hareket ediyorlar?" Seri kullanıma çok müsait bir trafik halbuki ama insanlar nedenini bilmeden şerit değiştiriyorlar. Mesela adamın önündeki şerit boş ama araba olan şeride geçiyor, Fren yapıyor daha sonra tekrar ayrıldığı şeride geçip gaza asılıyor falan tuhaf. Başka bi örnek aynadan gördüğüm bir 307 arkadan geliyor bana makas atıp geçicek güya ama onun gelişinden anlıyorum beceremeyeceğini sonra yavaşlıyor arkama geçiyor, sonra tekrar bir boşluk daha buluyor tekrar deniyor ama gene başarısız. Tabi bu denemeler boyunca ben aynı şeritte sabit hızla ilerliyorum. 3-4 denemeden sonra en soldaki boş şeride geçip gazlıyor ve elveda 6 Haziran 2010 tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 (düzenlendi) Araba yokmuş gibi davransak olmaz mı ? Çağatay... Yol verilmezse alınır diyecen.. .baskılı sürekli baskılı gitmek lazım... 6 Haziran 2010 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Bence çok fazla köprülü kavşaklarla ve hızlı akan çevre yolları ile düzelmesi beklenen trafik, sınırlı yol katılım displini de gelmeyince zararlı oldu diye düşünüyorum. İstanbul yolu ile Ankara'ya gidiğinizde şehrin kalbine kadar yüksek bir hızla gidip kalıyorsunuz. Ya da peşi sıra 3-4 köprülü kavşak ile hızlı akan trafik 1 trafik ışığı bekledikten sonra 3-4 köprülü kavşakla devam ediyor. Hız ve zaman algısı karışıyor sanırım. Yorum bağlantısı
Vural Sarı 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Abi,durumu 34 plakaya mal etmemek lazım. Zira Ankara'daki kiralık filo araçlarının(şirket araçlarının yani) %95'i 34 plaka. Yani onlar bizim buranın sürücüleri(!!). Haklısın Cihan Bey.Ön yargılı davrandım.Dediğin gibi plaka 34 olsa ne farkeder o6 olsa ne farkeder.Kullananın plakası yok ki.Ayrıca,bizim fabrika araçları da kiralık,34 plakalı. Trafikte en kızdığım kırmızıda geçmek.en uzun süre 90 saniye bekleyemeyenlere ne diyeyim. Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek Eski 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Ufak bir şehir olmasına rağmen KAYSERİ'nin trafiği kadar lanet bir trafik görmedim çok fazla sayıda lamba var.Ve kırmızı ışık süreleri çok fazla.Şoförler çok bilinçsiz.Hele bi tramvay yolu yapmışlar trafiği berbat etmişler.Ankara çok çok iyi bence kayseri'ye göre.Bence bursa bu konuda çok iyi. Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Valla benim gördüklerimin hepsi Ankara plakalılardı. Hatta hatırlıyorum kız arkadaşıma dediğim cümleyi. "06 plaka olmalarına rağmen neden nereye gideceklerini bilmiyormuş gibi hareket ediyorlar?" çok iyi espiriymiş hakkatten ama hafta sonu olduğu için gördüğünüz sürücülerin büyük çoğunluğu bayan sürücülerdir. yollar bozuk, adım başı ışık hatta o kadar çok luzumsuz ışıklar varki hala çözemedim. ancak trafiği karıştıranların çoğu 34 ve yolu bilmeyen diğer yabancı plakalar. heleki istanbul yolu eskişehir yolu samsun yolu gibi giriş çıkışlardaki yabancılar, 34 lerdeki kronik sorunlar sinyal verilmez yada verildiyse çok geçtir. iki araç arasında 1 insan geçecek kadar mesafe varsa oraya burun sokulur ve arkadaki araçtan hayır duaları alınır. ilerde sola dönülecekse oraya kadar sağdan gidilir. kaldırımlara araç park edilir. makas pergel allah ne verdiyse yapılır. o yüzden herkes kendi memleketinde sürsün mutlu olalım bence. hem ankara trafiği çok kötü bence kimse gelmesin. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 6 Haziran 2010 Yazar Paylaş 6 Haziran 2010 (düzenlendi) çok iyi espiriymiş hakkatten ama hafta sonu olduğu için gördüğünüz sürücülerin büyük çoğunluğu bayan sürücülerdir. yollar bozuk, adım başı ışık hatta o kadar çok luzumsuz ışıklar varki hala çözemedim. ancak trafiği karıştıranların çoğu 34 ve yolu bilmeyen diğer yabancı plakalar. heleki istanbul yolu eskişehir yolu samsun yolu gibi giriş çıkışlardaki yabancılar,34 lerdeki kronik sorunlar sinyal verilmez yada verildiyse çok geçtir. iki araç arasında 1 insan geçecek kadar mesafe varsa oraya burun sokulur ve arkadaki araçtan hayır duaları alınır. ilerde sola dönülecekse oraya kadar sağdan gidilir. kaldırımlara araç park edilir. makas pergel allah ne verdiyse yapılır. o yüzden herkes kendi memleketinde sürsün mutlu olalım bence. hem ankara trafiği çok kötü bence kimse gelmesin. Evet kadın sürücülerin oranı bir hayli yüksek buna dikkat ettim ama tuhaf sürenlerin çoğuda erkek Belki biraz tabela eksikliği belkide asvaltın ve yolların kötü olmasıdır bu tuhaflığın sebebi bilmiyorum. Ama şunu söyleyebilirim ki yolları nasıl karıştırıyorlar heleki ankara gibi bir yerde anlamıyorum. Ben tek günde bir sürü yere gittim hemde ilk defa bu keşmekeşin içinde kalmama rağmen genede onlar kadar problem çıkmadı (Bu arada benim arabam da 06 plaka ve o bir espiri değildi) 6 Haziran 2010 tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağatay Demir 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 çok iyi espiriymiş hakkatten ama hafta sonu olduğu için gördüğünüz sürücülerin büyük çoğunluğu bayan sürücülerdir. yollar bozuk, adım başı ışık hatta o kadar çok luzumsuz ışıklar varki hala çözemedim. ancak trafiği karıştıranların çoğu 34 ve yolu bilmeyen diğer yabancı plakalar. heleki istanbul yolu eskişehir yolu samsun yolu gibi giriş çıkışlardaki yabancılar,34 lerdeki kronik sorunlar sinyal verilmez yada verildiyse çok geçtir. iki araç arasında 1 insan geçecek kadar mesafe varsa oraya burun sokulur ve arkadaki araçtan hayır duaları alınır. ilerde sola dönülecekse oraya kadar sağdan gidilir. kaldırımlara araç park edilir. makas pergel allah ne verdiyse yapılır. o yüzden herkes kendi memleketinde sürsün mutlu olalım bence. hem ankara trafiği çok kötü bence kimse gelmesin. Tamam gelmeyiz Göktuğ bey bu ne sinir ? Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 en uzun süre 90 saniye bekleyemeyenlere ne diyeyim. Tandoğan kavşak ...129 sn... itfaiye meydanı kavşağı 140 sn... Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 6 Haziran 2010 Yazar Paylaş 6 Haziran 2010 Tandoğan kavşak ...129 sn...itfaiye meydanı kavşağı 140 sn... Siz geçenlerdensiniz galiba diyeceğim fakat geçseydiniz sn'leri sayamazdınız heralde Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Ankara'da bir zamanlar örnek bildiğimiz belediye otobüsü ve halk otobüsü şoförleri günümüzde kırmızı ışığı hiç önemsemeden geçiyorlar. Çoğu zaman ışıktan önce önlerine geçip duruyorum o zamanda sellektör ve el kol hareketleri yapıyorlar. Bu Sincan, Eryaman güzergahlarında yaşanıyor. Bu durumu daha önceden EGO'ya bildirmiştim. EGO'da şoförleri uyaracaklarını söylemelerine rağmen değişen bir şey yok. Aynı yanlışı pek çok sivil sürücülerde yapıyor. Yorum bağlantısı
Vural Sarı 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Tandoğan kavşak ...129 sn...itfaiye meydanı kavşağı 140 sn... O ,140 sn.bekleyenler için geçmez bir süre olduğunu biliyorum ama, Bir kaza anında bekleme süresi aşağıda Arabalardan inmek,( ki bu çok hızlı olur) 1 sn. sürücüler arasındaki diyalog (önüne baksana körmüsün, aniden durdun v.s. gibi) sen haklısın ben haklıyım diyaloğu,süre belirsiz, Sinirlerin yatışıp tutanakların doldurulması,15 dakika. Fotokopici aranması,Yakınlardaysa gidip gelmek falan filan. Anlaşma olduktan sonra,araçlar sağlamsa,araçların sanayiye götürülmesi,eksperin beklenmesi,tamirin bitmesi,boyanması,Bir kaç gün arabasız kalınması vs.vs. Toplam zaman=? Eryaman ısı santralı onündeki kavşakta ışık uygulaması ise (tabiki yoğunluk tandoğan ile kıyaslanamaz) 15-20 Saniye. Sürücüleri çok bekletmeyip,sinirlerin gerilmesini önlemek açısından mantıklı buldum. Kavşakta 15 sn bekleyip geçiyorsunuz.Göbeğin ortasına geldiğinizde kırmızı yanmış oluyor 15 sn de orda bekliyorsunuz. 34 plakayı örnek verirken,çoğu şirket aracı.Plasiyer,satış temsilcileri.İşleri gereği zamana karşı,bir yerden diğerine yetişmek zorundalar.O yüzden genelde kuralları daha çok ihlal ediyorlar.Benim gözlemim. Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Tamam gelmeyiz Göktuğ bey bu ne sinir ? böyle gülen yüzler herzaman gelsin bekleriz çağatay bey , olmadı davet ederiz kapımız herzaman açık buyrun ne demek ama öyle dünyaya trafiğiyle meşhur olmuş istanbul'dan gelip ankara'yı beğenmeyeceklere kotamız çoktan doldu. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 Siz geçenlerdensiniz galiba diyeceğim fakat geçseydiniz sn'leri sayamazdınız heralde Kırmızı ışık ihlalim hiç olmadı ama ...Arkadaşlarım hatırlayacaklardır olmadığım şehirde geçmediğim kırmızıdan dolayı 90 lira ceza yedim... Yorum bağlantısı
Misafir 6 Haziran 2010 Paylaş 6 Haziran 2010 İkamet edilen şehir dışında genelde trafik düzeni farklı gelir. Mesela ben 7-8 yaşlarındayken (24 sene önce ) İstanbul trafiği yine çilekeşti. Sadece karayolu değil, tren ve vapurlar dahildi buna. Ankara ise hep derli toplu ve rahattı bu açıdan. Genelde de böyle bir kanı oluşmuştu diğer illerde yaşayanlar için. Ankara'nın trafiği rahattır diye. Şimdi İstanbul trafiğine bakıyorum, eskisine göre daha bilinçli hareket edildiğini görüyorum. Evet e5'te sol şeritten sağ şeride son anda geçen araçlar var elbette ama sinyalsiz geçen yok gibi. Keza toplu taşım araçları da kurallara riayet ediyorlar. Trafik yoğun olsa da trafik kurallarına uyum var. Bu tespite işyerinden birçok arkadaşım da katılıyorlar. İşte İstanbul trafik yoğunluğu artmasına rağmen daha düzenli bir şehir haline gelirken, Ankara ise düzgün trafiğini son yıllarda bozan bir şehir oldu çıktı. Başkent olmasına rağmen, başıboş bir şehir havasında hergün bozulan bir düzen sözkonusu. Ben 34, 06 veya bayan sürücü olarak ayırmıyorum. Ankara'da kurallar yeniden yazılır oldu. Bencillik birinci sırada olduğu için, diğer kurallar hakgetire. Yollar bahsedildiği gibi çukurlar ve kot seviyesi ayarlanamayan logar kapakları ile dolu. Adana, Konya, Düzce,Bolu hatta İstanbul'da bile bu derece kötü asfalt kalitesi ve bakımsızlık görmedim. Bilenler belki bir şekilde bu tehlikeleri atlatıyorlar ama şehrimize misafir gelenler için tam bir tuzak. Ben Ankaralı olarak trafikten en az sizin kadar şikayetçiyim. Ancak;bir ümit inatla trafik kurallarına bağlı kalarak araç kullanmaya çalışıyorum. Umarım birgün Ankara eskiden olduğu gibi övüldüğü günlere geri döner. Ya da biz düzene uyarız, o zaman diğer illerden gelenler hariç kimse şikayetçi olmaz. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts