Ömer Mıcık 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 (düzenlendi) Debriyaj balatasının bittiği yani ömrünü tamamladığı nasıl anlaşılır. Her usta farklı şeyler söylüyor kimisi bitmiş diyor kimisi ise ömrünü yarılamış diyor kimiside sorunsuz diyor. Kime inanacağımı şaşırdım bu yüzden değiştirmekte istemiyorum belkide sorunsuz. İlk kalkışlarda biraz zorlanıyorum sanki acemi gibi onun hariçinde sürüş esnasında falan bir sıkıntım yok yakıtı falan da normal debriyaj sanki biraz yukardan kavrıyor. Ne yapmam gerekir nasıl test edebilirim. 15 Haziran 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Debriyaj balatasının bittiği yani ömrünü tamamladığı nasıl anlaşılır. Her usta farklı şeyler söylüyor kimisi bitmiş diyor kimisi ise ömrünü yarılamış diyor kimiside sorunsuz diyor. Kime inanacağımı şaşırdım bu yüzden değiştirmekte istemiyorum belkide sorunsuz. İlk kalkışlarda biraz zorlanıyorum sanki acemi gibi onun hariçinde sürüş esnasında falan bir sıkıntım yok yakıtı falan da normal debriyaj sanki biraz yukardan kavrıyor. Ne yapmam gerekir nasıl test edebilirim. Focus da araba rolantide çalışırken el freni çekiliyor 4. vitese takılıyor ve gaz vermeden kalkılmaya çalışılıyor. Araba stop ediyorsa debriyaj iyi, araba stop etmiyorsa debriyaj kaçırıyor demek olduğunu ben de forumdan öğrendim, Escort'a uyarmı bilmem. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 15 Haziran 2010 Yazar Paylaş 15 Haziran 2010 Focus da araba rolantide çalışırken el freni çekiliyor 4. vitese takılıyor ve gaz vermeden kalkılmaya çalışılıyor. Araba stop ediyorsa debriyaj iyi, araba stop etmiyorsa debriyaj kaçırıyor demek olduğunu ben de forumdan öğrendim, Escort'a uyarmı bilmem. Evet onu duymuştum. Isparta da kime gösterdiysem hepsi farklı şeyler söylüyor. Teşekkürler Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Sadettin beyin dediği deneme tarzı test için doğrudur ve buna ğöre denenir,+çekiş nasıl rampalarda balata kokusu geliyormu balatanın yeni olması hiç birşeyi degiştirmez eger balatan yanıksa koku yapar ve ani hızlanmaz kendinde yazmışsınız debriyaj ayarı yukarıda buda saglam balatayı bitirir vitesi 4 tak el frenini çekili tut ve ayagını debriyajdan yavaş yavaş çek motor stop ederse balatan saglam yok motor hala çalışıyorsa balatan bitik demektir ve en kısa zamanda degişmen gerekir yoksa yolda kalırsın yaklaşık masraf baskı balata (180) +işçilik (150 )+ mecbur rot balans ayarına girecek (20 ) =350 tl gibi . Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 15 Haziran 2010 Yazar Paylaş 15 Haziran 2010 (düzenlendi) Sadettin beyin dediği deneme tarzı test için doğrudur ve buna ğöre denenir,+çekiş nasıl rampalarda balata kokusu geliyormu balatanın yeni olması hiç birşeyi degiştirmez eger balatan yanıksa koku yapar ve ani hızlanmaz kendinde yazmışsınız debriyaj ayarı yukarıda buda saglam balatayı bitirir vitesi 4 tak el frenini çekili tut ve ayagını debriyajdan yavaş yavaş çek motor stop ederse balatan saglam yok motor hala çalışıyorsa balatan bitik demektir ve en kısa zamanda degişmen gerekir yoksa yolda kalırsın yaklaşık masraf baskı balata (180) +işçilik (150 )+ mecbur rot balans ayarına girecek (20 ) =350 tl gibi . çekişi gidişi yakıtı falan son derece güzel gaza dokunduğumda araba kaçıp gidiyor o kısmında bir sıkıntı yok sadece ilk kalkışlarda biraz problemli o kadar. Ford yetkili servisiyle görüştüm net bir şey söylemiyorlar dedikleri değişmesi gerekiyor diyorlar. İşçilik dahil 280tl fiyat verdiler en son care değiştiricem artık yapcak bir şey yok. Aracı aldığım arkadaş ben değiştirdim dedi 60 bin olmuş değişeli tahminim değiştiren usta düngün takamamış yada yan sanayi ürün kullanmış. 15 Haziran 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 4. vites el freni olayı doğrudur serviste bizde bu şekilde yaparız ama sürücü pek anlamayan sürünün bunu yapsada balatanın kaçırıp kaçırmadğını yine anlayamaz.Şöyle bir yöntemle test edebilirsiniz ama 3 vites 50-55km/h giderken ayağınızı gazdan çekmeden debriyaja basın.Devir saatini kontrol edin devir artıcak.Ve daha sonra debriyajı normal bi şekilde bırakın devir eğer birden toplarsa balata kaçırmıyor demektir.Devir yavaş bir şekilde topluyorsa balata kaçıyor demektir.2 seferden fazla denemeyin bu yöntemi balatayı yakabilirsiniz.4 vites olayıda risklidir aslında ama yapıyoruz. Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Bide biten balatalarda genelde şöyle bi olay oluyo arada sırada.Trafikte giderken 2. viteste yada 3. viteste bi sonraki vitese geçerken biraz zorlanma oluyo, vitsten çıkartırken biraz zorluyo.Kesin olur diyecek bi bilgi sahibi değilim ama bu gibi bi sorun olduysa bitmek üzere olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 16 Haziran 2010 Paylaş 16 Haziran 2010 çekişi gidişi yakıtı falan son derece güzel gaza dokunduğumda araba kaçıp gidiyor o kısmında bir sıkıntı yok sadece ilk kalkışlarda biraz problemli o kadar. Ford yetkili servisiyle görüştüm net bir şey söylemiyorlar dedikleri değişmesi gerekiyor diyorlar. İşçilik dahil 280tl fiyat verdiler en son care değiştiricem artık yapcak bir şey yok. Aracı aldığım arkadaş ben değiştirdim dedi 60 bin olmuş değişeli tahminim değiştiren usta düngün takamamış yada yan sanayi ürün kullanmış. Şimdi net anlaşıldı baskı balata degişeli 60. 000 km olmuş servis baskı balata + işçilik = 280 tl diyorsa fiyat uygun hiç zaman kaybetme degiştir debriyaj ayarınıda iyi ayarlattır. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 16 Haziran 2010 Yazar Paylaş 16 Haziran 2010 (düzenlendi) Şimdi net anlaşıldı baskı balata degişeli 60. 000 km olmuş servis baskı balata + işçilik = 280 tl diyorsa fiyat uygun hiç zaman kaybetme degiştir debriyaj ayarınıda iyi ayarlattır. Bugün karar verdim kışa kadar bu şekilde kullanmaya tamamen bittiği yerde değiştiricem çünkü aracın çekişinde gaz yemesinde bir sıkıntı yok yakıtı falan gayet iyi uzun yolda 150krş yakıyor baskı balata sıyırmış olsa veya bitmiş olsa yakıtıda yükselir bence sırf para kazanabilmek için bitmiş diyorlar yolda bırakana kadar binmeye devam. Artı baskı balatanın ömrünün tamamen kullanıma bağlı olduğunu düşünüyorum 2004 senesinde sattığımız tofaş marka aracımızın baskı balatası orjinal 140 binde idi hala tık yoktu ilk sahibi bizdik yine şuan sıfır aldığımız babamın kullanmakta olduğu 2005 model chevrolet marka aracı 94 binde hiç bir sıkıntı yok o yüzden tamamen kullanıma bağlı bence İlginize teşekkürler 16 Haziran 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmed Dönmez 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 (düzenlendi) Ömer Bey! En doğru kararı yine kendiniz vereceksiniz. Benim arabanın da debriyajı üstten kavrama sorunu var. Debriyaj pedalının üstünde alyan vida var onu biraz çevirince düzeliyor, bir süre kullanıyorum. Ben alalı 36.000 km oldu, yakıt ş.içi 25 krş, ş.dışı 17 krş yakıyor. Ne tavsiye edersiniz? Saygılarımla... 1 Temmuz 2010 tarihinde Ahmed D tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 2 Temmuz 2010 Yazar Paylaş 2 Temmuz 2010 Ömer Bey! En doğru kararı yine kendiniz vereceksiniz. Benim arabanın da debriyajı üstten kavrama sorunu var. Debriyaj pedalının üstünde alyan vida var onu biraz çevirince düzeliyor, bir süre kullanıyorum. Ben alalı 36.000 km oldu, yakıt ş.içi 25 krş, ş.dışı 17 krş yakıyor. Ne tavsiye edersiniz? Saygılarımla... Hocam sanırım aracınız tek nokta enjeksiyonlu yakıtınız normal düzeylerde görünüyor. Debriyaj konusunda ise uzun zaman kullanmayı düşünüyor iseniz bakımlarını yaptırınız. Benim aracımın baskısı yanmış balatasında bir sıkıntı çıkmadı. Ben uzun zaman binmeyi düşündüğüm için baskı balata triger seti davir daim bujı buji kabloları karter havandırma sibobu ve filitreleri değiştirdim. işçilik dahik 600tl gibi bir bakım maliyeti çıktı. Size tavsiyem işinin ehli iyi bir servise yaptırım. Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 ford escortlarda debriyaj ayarı vardır yaptırın düzelir belki Yorum bağlantısı
Ahmed Dönmez 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 ford escortlarda debriyaj ayarı vardır yaptırın düzelir belki İlginiz için teşekkürler. saygılarımla Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 Debriyajı telli olanlarda ayar yapılır.Escortların hepsi mekanik debriyaj mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 Bugün karar verdim kışa kadar bu şekilde kullanmaya tamamen bittiği yerde değiştiricem çünkü aracın çekişinde gaz yemesinde bir sıkıntı yok yakıtı falan gayet iyi uzun yolda 150krş yakıyor baskı balata sıyırmış olsa veya bitmiş olsa yakıtıda yükselir bence sırf para kazanabilmek için bitmiş diyorlar yolda bırakana kadar binmeye devam. Artı baskı balatanın ömrünün tamamen kullanıma bağlı olduğunu düşünüyorum 2004 senesinde sattığımız tofaş marka aracımızın baskı balatası orjinal 140 binde idi hala tık yoktu ilk sahibi bizdik yine şuan sıfır aldığımız babamın kullanmakta olduğu 2005 model chevrolet marka aracı 94 binde hiç bir sıkıntı yok o yüzden tamamen kullanıma bağlı bence İlginize teşekkürler Karar sizindir tabiki mutlaka balatanın ömrü kullanmaya baglı işin orası dogrudur,fakat yüksek hızlarda ve dik rampalarda baskı balatan kaydırma ve kaçırma yapacaktır hatta araca 5 kişi binilince agırlıktan dolayı balataya yük binecek ve koku yapacaktır eger bunlar olmuyorsa sizin baskı balatanız saglamdır. Yorum bağlantısı
Özgen Şeremet 18 Ekim 2010 Paylaş 18 Ekim 2010 ford escortlarda debriyaj ayarı vardır yaptırın düzelir belki Debriyajı telli olanlarda ayar yapılır.Escortların hepsi mekanik debriyaj mı? Evet. Escortda yani en azında benimkinde son zamnda geçirmek zorlanmıştı. Geri vitese geçerken arama tırrrrt diye titriyordu. bu gibi problemler Debriyaj bedelinde ufak bir ayar ile giderilebiliyor. ustama yaptım şimdi yağ gibi. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 22 Ekim 2010 Yazar Paylaş 22 Ekim 2010 93500 km de değiştirmiş olduğum luk marka baska balata yandı. O kadar dikkat etmeme hor kullanmama rağmen nasıl oldu da yandı anlamış değilim baskı balatayı söken usta orjinal luk değil diyor revizyondan geçmiş diyor yani parçaçı tarafında tabiri cayiz ise kazıklanmışız. Parçaçı ise olablir bizde toptancıdan alıyoruz diyor. Gelde katil olma değişimi yapan usta luk değilde trw marka tavsiye etti garantisi benim diyor bakalım bu sefer bir sıkıntı çıkaracakmı. Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 22 Ekim 2010 Paylaş 22 Ekim 2010 93500 km de değiştirmiş olduğum luk marka baska balata yandı. O kadar dikkat etmeme hor kullanmama rağmen nasıl oldu da yandı anlamış değilim baskı balatayı söken usta orjinal luk değil diyor revizyondan geçmiş diyor yani parçaçı tarafında tabiri cayiz ise kazıklanmışız. Parçaçı ise olablir bizde toptancıdan alıyoruz diyor. Gelde katil olma değişimi yapan usta luk değilde trw marka tavsiye etti garantisi benim diyor bakalım bu sefer bir sıkıntı çıkaracakmı. Nasıl oldu, nasıl yandı, şimdi kaç km.de. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 22 Ekim 2010 Yazar Paylaş 22 Ekim 2010 Nasıl oldu, nasıl yandı, şimdi kaç km.de. Hemşerim hiç sorma ya geçen hafta eskişehire gittim giderken sıkıntı yoktu dönüşde araba çekmemeye başladı. Kalkışlarda motor titrer oldu. Dün ustama gösterdim baskı gidik dedi o an başımdan kaynar sular dökülüverdi daha 5000 bin km olan baskı nasıl biter dedim. Neyse dün akşam bırakdım şimdi değişiyor sökülen parçayı Gördüm yanmış bakalım sonrası nasıl olacak ustamda orjinal luk değil bu diyor idda ediyor. Hayırlısı bakalım. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 22 Ekim 2010 Yazar Paylaş 22 Ekim 2010 Aracımı bugün akşam üzeri teslim aldım. Anladım ki önceki değişimde baskı balata ilk takıldığı anda arızalıymış neden derseniz önçeden araç bu kadar seri değildi. Debriyaj çok yumuşakdı biraz sertleşmiş 2. vitesde silkeleme yapıyordu artık yapmıyor. Yapılan masraflar ise Baskı balata TRW marka 120 tl 100 tl işçilik 40 tl volantın üzerinin taşlanması toplamda 260tl. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 25 Ekim 2010 Yazar Paylaş 25 Ekim 2010 Baskı balatanın değişiminden sonra debriyaj daha sonra düşer mi yani alışma süresi falan varmıdır yoksa kişi kendine göre ayar mı yapmalıdır. Şuan eskisine göre daha atak bir araba oldu farkı hissettim. Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 14 Şubat 2011 Yazar Paylaş 14 Şubat 2011 Arkadaşlar baskı balata o kadar dikkatli kullanmama rağmen kaçırmaya başladı. Bu sefer 3. değişimi olacak. Luk,Trw taktım olmadı. Bu sefer valeo takılacak Sizce sorun neyden kaynaklanıyor olabilir bu kadar kısa zamanda kaçırıyor. Bir önçekinde volant taşlandı. Aklıma şu geliyor acaba volant da eğrilik mi var. Baskı balata bilya değişmişdi. Bu arada şanzumanıda sıfır taktık debriyaj telini değiştirdik. Bu arada buji buji kablosu bobin rolanti sensörünüde değiştirmiştik. Dikkat etmemiz gereken hususlar nelerdir. Değiştiren arkadaş parada almıyor garantisi benim diyor başka bir yerede götürmek istemiyorum. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 17 Şubat 2011 Yazar Paylaş 17 Şubat 2011 Yok mu yardımcı olacak akıl verecek kimse lütfen yardım..... Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 19 Şubat 2011 Yazar Paylaş 19 Şubat 2011 Arkadaşlar baskı balatayı bugün tekrar değiştirdim. Üzerinden çıkan balatanın durumu hiç iyi değildi. Daha 4000km olmuştu trw marka takılmıştı bu sefer valeo marka taktırdım inanın diğerlerinden daha iyi debriyaj yumuşadı eskiden bu kadar yumuşak değildi artı diğer balatalar değiştikden sonra bu kadar yumuşamamıştı. Sizlere tavsiyem valeo marka kullanın luk ve trw hiç uzun ömürlü olmadı. Üstünden çıkan balatanın resmini eklemeye çalıştım umarım faydalı olur. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 20 Şubat 2011 Yazar Paylaş 20 Şubat 2011 4000 km de balata mı değiştirdiniz?Fotoğraftaki balatada pek bir sorun görünmüyor ayrıca, kaçırmanın ondan olduğundan eminmisiniz. Bu balata ile 100.000 daha gidilebilir bence. Araçın çekişi düşmüştü. Bedal sert ve üsten kavrıyordu. Balata bitik olduğu kanısına servis vardı ben varmadım artı balata sağlam olsaydı garanti kapsamına sokulmaz dı diye düşünüyorum. Yeni balatayı bu yüzden tekrar trw takmadım. Valeo ile değiştirdim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts