Alptekin Hacisalihoglu 16 Haziran 2010 Paylaş 16 Haziran 2010 (düzenlendi) Servis takvimi: http://www.motorcraftservice.com/pubs/cont...1/97expmg1e.pdf Kullanim kilavuzu: http://www.motorcraftservice.com/pubs/cont...1/97expog1e.pdf 16 Haziran 2010 tarihinde Alptekin Hacisalihoglu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 Linklerde hata var sanırım açamadım ben. Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu 17 Haziran 2010 Yazar Paylaş 17 Haziran 2010 Uyari icin tesekkurler, link yerine dosya olarak ekledim. Yorum bağlantısı
Kuzey Kaya 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 (düzenlendi) hımm... sımdı kullanıldı dosya... evet butun bakım kullanım klavuzu orjınal defterlerı hepsı duruyor bende de var bundan... tabı defterdekı gıbı bakım uygulayamadım aldıgımdan berı... bellı bı yere kadar yapılmıs onaylanmıs ama ben yaptırmadım ama yaptırmıs gıbı her yerı bakımlıdır.. tek tek bakım yaptırmak daha karlı servıstense.... 17 Haziran 2010 tarihinde Kuzey Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu 17 Haziran 2010 Yazar Paylaş 17 Haziran 2010 Kullanim klavuzunu ekleyemedim maalesef, cunku dosya musaade edilenden daha buyuk(2,5 mb kadar). Kuzey Bey, dikkat ettiyseniz bizim araclar icin sanziman yagi degisim periyoduyla ilgili bir bilgi yok, ya da ben goremedim.4R70W icin periyodlar belirtilmis sadece. Yorum bağlantısı
Kuzey Kaya 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 abi hiç detaylı olarak incelemedim... Allah nazarlardan saklasın arabamda ses yok diyebilirim normal yagını suyunu bakım dedıgım bu basıt ıslemlerı sıksık yapıyorum.... çürük çarık olusumunu engellemek ıcın yıkattırıyorum koruma yaptırıyorum... maşallah orjınal 184.000 de ama ne motorda tık dıye ses gelıyor ne yuruyen aksamında belkıde dedıgınız şanzıman yagı hıc deıgısmemıstır yıllardır ama maşallahı var... Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu 17 Haziran 2010 Yazar Paylaş 17 Haziran 2010 (düzenlendi) Gule gule kullanin, insallah sorunsuz binersiniz.Sorun cikarsa malum, tamir edebilecek usta ve parca bulmak sikinti olabilir.Elimden geldigince titiz kullaniyorum ve bakimlarina da dikkat ediyorum.Yalniz, araci aldigimda oncelikle (genellikle sanziman yagi degisimi ihmal edildigi icin) sanziman yagini ve filtresini degistirmek istedim.Araci goturdugum usta bu araclarin yag degisim periyodunun 100 bin km oldugunu soyledi ki bir sorun olmadikca da yagi degistirme taraftari degil. Cunku bu araclarin yag degisimi sonrasi yararli partukullerin de kaybolmasi sonucu bazi parcalari arasinda bosluk olustugunu ve bunun da sanzimanin omrunu azalttigini soyledi.Simdi de bakim klavuzunda 5r55w icin yag degisim periyodunu goremeyince de ustaya hak verdim(her ne kadar sacma gelse de). 17 Haziran 2010 tarihinde Alptekin Hacisalihoglu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kuzey Kaya 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 abi özür dileyerek aklıma geldi ben yaklasık 170.000 de aracı şanzuman bakımına soktum gebze nazer ford da yaptırdım.. orda yag degısmıstı... eee bu '''''yararli partukullerin de kaybolmasi sonucu bazi parcalari arasinda bosluk olustugunu'''' borpower konulamazmı sanzıman yagına bu boşluk kapatma özellıgı ıle cok faydalı oldugunu ögrendıgım yag... formda bı baslık altında konusulmustu gayet mantıklı... acaba konulabılırmı_? sızde sorunsuz bınersınız ınsallah dedıgınız gıbı parca ve usta bulması zor fakat usta konusunda çağlar abı bırını tavsıye etmıstı su an unutttum ama ona sorar ögrenırız.. o yardımcı olabılır... oda ford explorer hakkkında bılgılı.. Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu 17 Haziran 2010 Yazar Paylaş 17 Haziran 2010 (düzenlendi) Olabilir tabi ama ben bu Borpower olayina pek guvenmiyorum, herseyin orjinalinden yanayim.Borpower'in vaad ettikler cok abartili geliyor bana.Ankara'da Ali Usta anliyor bu araclardan, soyledigim mevzuyu da o anlatmisti bana.Istanbulda da Explorer Ustasi olarak Osman Usta'dan bahsediyorlardi; ona sorup sanziman yagi degisimi hakkindaki gorusunu buraya aktrabilirseniz iyi olur gercekten. 17 Haziran 2010 tarihinde Alptekin Hacisalihoglu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kuzey Kaya 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 abi ben su an askerim çağlar abi ile iletişime geçersen belki o yardımcı olabılır.... o bırılerını tanıyordu cunku... çağlar abı duy sesımızı bak buraya Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu 17 Haziran 2010 Yazar Paylaş 17 Haziran 2010 Evet, Caglar Abi'den haber bekleyelim . Yorum bağlantısı
Kuzey Kaya 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 borpower la ılgılı bılgısı olan atta yönetımınde olan bı abı vardı ona seslenmek lazım o baslıgı bulursam ona bı haber verıyım ögrenırız... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 borpower la ılgılı bılgısı olan atta yönetımınde olan bı abı vardı ona seslenmek lazım o baslıgı bulursam ona bı haber verıyım ögrenırız... Kuzey Bey, chat dili denen saçmalık forumumuzca yasaklanmıştır.. Lütfen tüm kelimeleri olması gerektiği yazın... Yorum bağlantısı
Osman Acar 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 Merhaba Arkadaşlar, Kusura bakmayın yeni bir yapılanma çerçevesinde oldukça yoğun bir iş temposu içerisindeyiz. bu nedenle birkaç gündür forum sitelerine giremiyorum. Sağolsun Kuzey Arkadaşımız özel bir mesaj göndermiş ve mailime forumdan otomatik düşen uyarı mesajı ile konudan haberdar oldum. Öncelikle aracınızın Otomatik şanzımanlı mı manuel şanzımanlımı olduğunu anlayamadım. Eğer aracınız manuel şanzımanlı ise; Eklediğiniz periyodik pakım klavuzunu gözden geçirdim. 96.000Km bakım listesinde bir yazım hatası olduğunu düşünüyorum. Bilmem fark ettinizmi bu listede alt alta: Change automatic transmission fluid. Change automatic transmission fluid. (4R7OW transmission only) maddeleri yazılmış, bunlardan birisi manuel transmission olması gerekir. Yine bu bakımın katlarını takip edecek olursanız yani 200.000Km de Change manual transmission oil. maddesi yer almaktadır. Otomatik şanzıman için ise daha erken 175.000Km de Change automatic transmission fluid. (4R7OW transmission only) değişim vermiş. Yani manuel yağı için her 100.000Km de bir değişim vermektedir. Değişim kilometresinin yanında, kullanılacak yağın spesifik değerlerini de mutlaka öğrenip doğru özellikteki yağı kullanınız. BorPower konusuna da değinecek olursak; Manuel şanzıman ve tüm dişli mekanizmalarda GBX adındaki ürünümüz kullanılır. BorPower bir kimyasal dolgu maddesi değildir. Aşınan yerleri doldurma ya da boşlukları doldurma gibi bir özelliği yoktur. Yapısındaki Küresel yapıda ve nano boyutlarındaki Bor Elmas Kristalleri sayesinde sürtünme aşınmaları azaltarak fayda sağlar. Kimyasal olmadığı için her türlü mineral, yarı sentetik ve tam sentetik yağlarla da kullanılabilir. GBX otomatik şanzımanlarda kullanılmaz. Çünkü otomatik şanzımanlarda yağın içerisinde viteslerin oluşumunu sağlayan balata ve plakalardan oluşan kavrama mekanizmaları vardır. Bu mekanizmalarda tam kavrama gerekir, kaydırma istenmeyen bir durumdur. Yağa katılan bizim ürünlerimizin özelliği ise parçalar üzerinde bilye gibi görev yaparak sürtünmeyi azaltır ve kaygan bir yüzey oluşturur. Bu nedenle otomatik şanzımanlarda kullanılması uygun değildir. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Kuzey Kaya 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 (düzenlendi) chat dilini kullanmıyorum zaten... atta çıkmış hatta olacaktı... bu uyarıyı yapmadan öncekı tum yorumlarıma da bakabıırsınız chat dılı nı gecın ben zaten yazımı yazarken özellıkle dıkkat ederım... hata bulacagınız seyler ya el kaymasından olusan arada cıkabılecek karmasık harflerdır yada cıkmayan arada bazen kaynayan harflerdır kı buda hızlı yazmamdan kaynaklı bi durum... bu yazıyı hak eden daha farklı uyeler varken bana gelmesı sasırtıcı dogrusu.... ama yınede dıkkate alacagım. hatta bu saatten sonra sız dahıl gözum dıger uyelerın yazı stıllerı yorumlarında olacak.. saygılar.... 17 Haziran 2010 tarihinde Kuzey Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Acar 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 borpower la ılgılı bılgısı olan atta yönetımınde olan bı abı vardı ona seslenmek lazım o baslıgı bulursam ona bı haber verıyım ögrenırız... Kuzey Bey, haber verdiğiniz için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Kuzey Kaya 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 osman abi rica ederim. herkezin uzmanlık alanı farklı... senin bilgilerinden de yararlanmak gerek... abi araçlar otomatik şanzıman bu bilgiyi de verelim.. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 chat dilini kullanmıyorum zaten... atta çıkmış hatta olacaktı... bu uyarıyı yapmadan öncekı tum yorumlarıma da bakabıırsınız chat dılı nı gecın ben zaten yazımı yazarken özellıkle dıkkat ederım... hata bulacagınız seyler ya el kaymasından olusan arada cıkabılecek karmasık harflerdır yada cıkmayan arada bazen kaynayan harflerdır kı buda hızlı yazmamdan kaynaklı bi durum... bu yazıyı hak eden daha farklı uyeler varken bana gelmesı sasırtıcı dogrusu.... ama yınede dıkkate alacagım. hatta bu saatten sonra sız dahıl gözum dıger uyelerın yazı stıllerı yorumlarında olacak.. saygılar.... Daha hepsini kontrol etmedim Yorum bağlantısı
Serkan Çok 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 şanzıman yağını değiştirmeden altdaki karter contasını bulun krinkıl (inşallah yanlış yazmadım) ve mantar damlatma yapar arkadaşlar. Yorum bağlantısı
Osman Acar 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 osman abi rica ederim. herkezin uzmanlık alanı farklı... senin bilgilerinden de yararlanmak gerek... abi araçlar otomatik şanzıman bu bilgiyi de verelim.. Kuzey Bey, önceki yazımda da yazdığım gibi BorPower ürünleri otomatik şanzımanlarda kullanılmaz. Maalesef Türkiye'de Otomatik şanzıman yağ değişimi eksik yapılmaktadır. Bunun nedeni de yağ değişim cihazının hiçbir serviste olmamasıdır. Normal şartlarda kuru bir şanzımana (aracın yapısına göre farklı olmakla beraber) ortalama 5-6 litre yağ konur, bu rakam araca göre aşağı yada yukarıda olabilir, bunu kullanım klavuzundan yada servisinizden öğrenebilirsiniz. Yağ boşaltma tapası açıldığında kirli olan yağın yaklaşık yarısı boşalır. Siz yeni yağı koyduğunuzda değişim yerine sadece ilave yağ koymuş gibi olursunuz ve koyduğunuz yeni yağ kısa sürede eski yağ ile karışıp yine kısa sürede bozulacaktır. Boşaltma tapası açılmasına rağmen yağın büyük bir bölümü Torkkonvertör, hidrolik kanallar, kavramalar ve valf gövdesi içerisinde kalır. Yağ Otomatik şanzımanlar için en önemli faktördür. Doğru ve tam değişim için bir yağ değişim cihazına ihtiyaç vardır. Bu cihaz, otomatik şanzıman ile ön radyatör tarafında buluna yağ soğutucusu arasında bulunan gidiş ve dönüş hortumları çıkartılarak araya bağlanır. Motor rölantide çalıştırılır ve soğumaya gelen kirli yağ cihaza alınırken, cihazın içinde bulunan temiz yağ şanzımana gönderilir. Değişim bittiğinde cihaz otomatik olarak kendi içinde baypas yapar ve yeni yağ geldiği de göstergesinde görülür. Servis tamir kitaplarında gördüğüm bu cihazı uzun yıllar aradım ama Türkiyede bulamamıştım. iki sene önce bir firma bu cihazı ithal etmişti ve ilk denemesini bizzat birlikte yapmıştık. Ama maalesef ne distribütör firmalar ne de yetkili servisler bu konuya rağbet göstermediler. Otomatik şanzıman yağ değişim cihazı İstanbul Topkapıda Ertan Ustada var. Kendisi otomatik şanzıman onarımı yapmaz ama bu cihaz sayesinde otomatik şanzıman bakımlarında oldukça iyi iş yapıyordu. Web sitemi ziyaret et bu web sitesinden kendisine ulaşabilirsiniz. Hatta sitede Uygulamalar altında otomatik şanzıman servisini tıklarsanız bu cihazı görebilirsiniz. Eğer kendisi ile temasa geçerseniz benim selamımı söyleyin size fiyat konusunda da yardımcı olabilir. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Kuzey Kaya 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 Hakan abİ sİz noktalama İŞaretlerİnden mİ bahsedİyorsunuz cÜmlelerİ aŞtı herkes noktalama İşaretlerİ mi gÖze battı. Şİmdİ anladım.... daha dİkkat ederİm abİcİm. :lol2: İmzamda yazanın bİ anlamı vardır elbet... bundan dolayı ceza mı verİliyor bİlmİyorum fakat verebİlİrsİnİz..! Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 Tabiki, Türkçe sadece ayraçları doğru yapmak değil harfleri de doğru kullanmaktır :lol2: Öpüldün kardeşcim Yorum bağlantısı
Kuzey Kaya 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 Kuzey Bey, chat dili denen saçmalık forumumuzca yasaklanmıştır.. Lütfen tüm kelimeleri olması gerektiği yazın... abi;'' olması gerekti Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 http://www.carboncleanturkiye.com/giris1.htm Otomatik şanzıman - motor yağı temizleme cihazı distribütörüdür, nerelerde bu cihazlardan bulunabilceğini söyleyebilirler. Explorer da, transfer kutusu yağ değişim periyodu vardı ama km yi hatırlamıyorum. Yorum bağlantısı
Kuzey Kaya 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 çağlar abi otomatik şanzıman için 175.000 diyor osman abi. bizim merak ettiğimiz yağ değişimine gerek olup olmadıgı ve aşınmaları nasıl gidereceğimiz... ben 170.000 de bilmeyerekten değiştirttim meğer tam zamanıymış :lol2: hiçbir sorun da çıkmadı Allah a şükür. yanlız Alptekin abiye bi usta lazım galiba sen birini önermiştin fakat ben hatırlayamadım senden yardım beklliyor.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts